  • 1. Data: 2018-01-11 14:03:18
    Temat: Katowice - Chorwacja(Makarska)
    Od: Mirosław R. <m...@g...com>

    Hey,
    jak najlepiej dojechać.

    Czy Czechy - Austria - Słowenia - Chorwacja
    Słowenię ponoć można objechać bez winietki tylko kij wie jak zjechać/wjechać by się
    nie załapać na mandat,
    i druga opcja Słowacja - Węgry - Chorwacja.

    Jak ktoś z Was jechał dajcie jakieś opinie, porady

    Mirek

  • 2. Data: 2018-01-11 15:11:53
    Temat: Re: Katowice - Chorwacja(Makarska)
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2018-01-11 o 14:03, Mirosław R. pisze:
> [...]
    nie załapać na mandat,
    > i druga opcja Słowacja - Węgry - Chorwacja.
    >
    > Jak ktoś z Was jechał dajcie jakieś opinie, porady

    Jechałem w ostatnie wakacje przez Austrię, wracałem przez Węgry. W obie
    strony z noclegiem.
    Winietki na autostradę do kupienia w Czechach i Austrii na pierwszej
    stacji benzynowej po wjeździe do tych krajów.
    Autostradę w Słowenii można objechać nadkładając 20-30 minut. Jazda
    przez wsie i małe miasteczka. Zjeżdża się z autostrady ostatnim zjazdem
    w Austrii i kieruje się na Mureck. W tym miejscu opłaca się zatankować,
    bo ON w Austrii jest tańszy niż w Polsce i Chorwacji. :)
    W Mureck w prawo przez most i jest się w Słowenii. Kierunek Lenart,
    potem Ptuj. W Ptuj trzeba trafić na most, który idzie lewym łukiem nad
    rzeką. Dojeżdża się nim tuż za końcem płatnej autostrady. Przed wyjazdem
    sprawdź czy coś się nie zmieniło, ponieważ budują nową autostradę do
    przejścia z Chorwacją.
    W Chorwacji opłaca się płacić kartą za autostradę, bo nie ma korków do
    bramek z czytnikami. Do bramek z gotówką mogą być duże korki.

    Powrót przez Węgry częściowo zwykłą drogą, a częściowo autostradą.
    Winietki na Węgry i Słowację kupuje się przez Internet, więc warto mieć
    kartę płatniczą/kredytową z możliwością płacenia przez Internet i
    smartfona/tableta.
    Na Węgrzech można spotkać jeszcze Robury. :)

    yabba

  • 3. Data: 2018-01-11 15:46:11
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 11 Jan 2018 05:03:18 -0800 (PST), w
    <b...@g...c
    om>, Mirosław R.

    cro.pl
    Słowenia tak jak pisano - Lenart, Ptuj.

  • 4. Data: 2018-01-11 17:01:42
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 11-01-2018 o 14:03, Mirosław R. pisze:
> [...]
    >
    > Czy Czechy - Austria - Słowenia - Chorwacja
    > Słowenię ponoć można objechać bez winietki tylko kij wie jak zjechać/wjechać by się

    Nie kij, tylko nawigacja.

    > i druga opcja Słowacja - Węgry - Chorwacja.
    >
    > Jak ktoś z Was jechał dajcie jakieś opinie, porady

    Jechałem na wszystkie możliwe sposoby.
    Jechałbym przez Słowenię, jakby mi się nie spieszyło i byłaby ładna
    pogoda, to z ominięciem autostrady.

  • 5. Data: 2018-01-11 17:55:13
    Od: Mirosław R. <m...@g...com>

    > Nie kij, tylko nawigacja.

    W AM mam opcję ale, na całą trasę > czy omijać płatne lub autobany.
    Chyba żeby ustawić trasę do końca Austrii, wyznaczyć nową trasę omijającą autostrady,
    i w Chorwacji znowu zaplanować trasę uwzględniając wszystko, bo inny pomysł mi do
    głowy nie przychodzi

  • 6. Data: 2018-01-11 18:58:09
    Od: Mirosław R. <m...@g...com>

    Ok, wstępnie pochytałem. Znalazłem opis jak minąć autobany słowenii,
    tylko opisy ok 2015r, ciekawi mnie czy wjeżdząjąc za Ptujem krajową 2 na E59 kierunek
    Zagrzeb czy ten odcinek w dalszym ciagu jest bezpłatny

  • 7. Data: 2018-01-11 19:37:40
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2018 o 18:58 Mirosław R. <m...@g...com> pisze:

    > Ok, wstępnie pochytałem. Znalazłem opis jak minąć autobany słowenii,
    > tylko opisy ok 2015r, ciekawi mnie czy wjeżdząjąc za Ptujem krajową 2 na
    > E59 kierunek Zagrzeb czy ten odcinek w dalszym ciagu jest bezpłatny

    Z ciekawości - co z tymi autostradami teraz jest nie tak, że chcesz je
    omijać?
    Chodzi o koszty czy o korki?

    TG

  • 8. Data: 2018-01-11 20:01:44
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 11-01-2018 o 17:55, Mirosław R. pisze:

    > W AM mam opcję ale, na całą trasę > czy omijać płatne lub autobany.

    W dobrej nawigacji możesz jeszcze ustawić omijanie płatnych opłatą
    okresową (winietkami).

    > Chyba żeby ustawić trasę do końca Austrii, wyznaczyć nową trasę omijającą
    autostrady,

    Na przykład.

  • 9. Data: 2018-01-11 20:02:53
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Z ciekawości - co z tymi autostradami teraz jest nie tak, że chcesz je
    > omijać?
    > Chodzi o koszty czy o korki?

    Koszty.
    Autostrady na tym odcinku prawie nie ma, a opłata (winietką) jak za 500 km.
    60 zł chyba za 50 km trzeba wybulić.

  • 10. Data: 2018-01-11 20:04:45
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2018 o 20:02 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > Koszty.
    > Autostrady na tym odcinku prawie nie ma, a opłata (winietką) jak za 500
    > km.
    > 60 zł chyba za 50 km trzeba wybulić.

    No to faktycznie słabo. Czyli nasza A2 wcale nie taka droga :-)

    TG