  • 21. Data: 2020-03-23 12:27:26
    Temat: Re: Kilka zdań o tym jak jest
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Cavallino,

    Monday, March 23, 2020, 10:48:33 AM, you wrote:

    > Nieprawda, w Czechach.

    Czynny? Bo jeśli nie, to blisko mnie są dwa: Góra św. Anny i Ślęża.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2020-03-23 12:49:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Czynny? Bo jeśli nie, to blisko mnie są dwa: Góra św. Anny i Ślęża.

    Czynny.
    Nieczynny podałbym w Polsce. ;-)

  • 23. Data: 2020-03-23 14:19:44
    Od: collie <c...@v...pl>

    https://wiadomosci.wp.pl/koronawirus-raport-z-frontu
    -dzien-czwarty-nie-nazywajcie-mnie-dzis-bohaterka-to
    -hipokryzja-6491949528102529a

    "Dzisiejszym bohaterem jest Karolina. Pracuje jako pielęgniarka na oddziale
    intensywnej terapii w jednym ze szpitali powiatowych.

    - Oddział intensywnej terapii, na którym pracuję od ponad 10 lat, mieści się na
    drugim piętrze. To miejsce bardzo charakterystyczne, szczególnie dla osób, które
    ze szpitalną rzeczywistością nie mają wiele wspólnego. Uderzający zapach. W
    większości nieprzytomni pacjenci, podłączeni pod respiratory, otoczeni aparaturą
    kontrolującą ich życiowe funkcje. Wrażliwi mogą tu czuć spory dyskomfort. I jeśli
    już się tu zjawiają, przeważnie go czują. Nienawidzę tej roboty. Przegrałam życie
    za 3,5 tysiąca. Nienawidzę jej, ale jej nie rzucę. Jestem odpowiedzialna za
    rodzinę, mam trójkę małych dzieci. Potrzebuję pieniędzy. Jestem przerażona. Gdy
    zacznie się najgorsze, nie mam nawet jak się odizolować. Co ja mam ze sobą wtedy
    zrobić? Dokąd pójść? Piwnica. Najlepsza będzie piwnica. Rozumiesz to, człowieku?
    To jest chore! Będę spała w piwnicy, by nie zarazić męża i małego dziecka. Bo nic
    innego mi nie zaproponowano. Gadaliśmy o tym z dziewczynami. Co ze sobą zrobimy,
    jak już to do nas przyjdzie. Wiesz, jakie mamy marzenie? By był tu choć jeden
    czysty oddział. Albo strych, nawet taki bez łazienki... By można było zostać, nie
    ruszać się za mury. Gdzie my żyjemy, skoro wszystkie marzymy o wolnym strychu? By
    nie wracać do domów jako tykające bomby. Nie wyobrażam sobie, że mogłabym coś
    przywlec ze szpitala, że mogłabym zarazić swoje dziecko. Że musiałabym patrzeć,
    jak leży pod respiratorem.

    Przecież my na wyposażeniu mamy 30 maseczek. I to takich bez filtrów. Gdy
    sprawdzaliśmy magazyny, leżało tam 15 kombinezonów. I koniec. Czyli co, jedna
    osoba ubierze się do pacjenta, a reszta będzie patrzeć? A co z dyżurką? Nie mamy
    takiej specjalistycznej. Czyli mam chodzić w tym kombinezonie non stop przez 12
    godzin? Już dzisiaj każdy nowy pacjent to potencjalny zakażony, a my oszczędzamy
    środki na trudniejsze czasy. Ja nawet w fartuch się ubrać nie mogę. Nie ma
    przyłbic, nie ma okularów. Nic nie ma! Boże, przecież to chore..."

  • 24. Data: 2020-03-23 15:55:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "collie" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >"Dzisiejszym bohaterem jest Karolina. Pracuje jako pielęgniarka na
    >oddziale intensywnej terapii w jednym ze szpitali powiatowych.
    [...]
> [...]
    >tysiąca. Nienawidzę jej, ale jej nie rzucę. Jestem odpowiedzialna za
    >rodzinę, mam trójkę małych dzieci. Potrzebuję pieniędzy.

    Brutto, netto ? Ponoc w biedronce rosna zarobki ...

> [...]
    >Najlepsza będzie piwnica. Rozumiesz to, człowieku? To jest chore!
    >Będę spała w piwnicy, by nie zarazić męża i małego dziecka. Bo nic

    Co racja to racja.
    Ale przeciez nie tylko im - ci wszyscy powracajacy z zagranicy,
    kierowcy tirow, sprzedawczynie w sklepach - kazdy moze sie zarazic ...
    no dobra - taka sprzedawczyni potencjalnie zdrowa, do pierwszej
    goraczki,
    ale taki turysta - potencjalnie podejrzany, kaza mu siedziec na
    kwarantannie ... z rodziną.

> [...]
    > nas przyjdzie. Wiesz, jakie mamy marzenie? By był tu choć jeden
    > czysty oddział. Albo strych, nawet taki bez łazienki... By można było

    Do pierwszego przypadku bedzie czysty :-(

    Przygotowany kraj ...

    J.

  • 25. Data: 2020-03-24 14:18:15
    Od: collie <c...@v...pl>

    "Koronawirus w Polsce rozprzestrzenia się. Rośnie nie tylko liczba nowych
    przypadków, ale też przeprowadzonych testów. Jak Polska wypada w tym aspekcie na
    tle innych krajów dotkniętych epidemią?

    Koronawirus w Polsce może zostać potwierdzony w jednym z 30 laboratoriów. Od
    tygodnia do placówek zlokalizowanych we wszystkich województwach (ostatnie
    uruchomiono na Podlasiu i na Kujawach) docierają próbki od pacjentów z
    podejrzeniem choroby. Szef resortu zdrowia Łukasz Szumowski przekonuje, że
    laboratoria łącznie mają możliwość przeprowadzać 4 tys. testów na koronawirusa.
    Minister podkreślał na piątkowej konferencji prasowej, że aby osiągnąć taką
    efektywność, potrzeba nieco czasu. Tego jest jednak coraz mniej - z całej Polski
    docierają sygnały, że na wyniki testów czeka się - znów - kilka dni. To powoduje
    chaos - pacjenci, którzy mogą nie mieć koronawirusa, zajmują izolatki na
    oddziałach zakaźnych, a osoby, które są chore, umierają w oczekiwaniu na wynik testu.

    Badanie Polaków na obecność koronawirusa sparaliżowała też kwarantanna w
    laboratorium PZH w Warszawie. To pierwsze miejsce w kraju, gdzie można było
    przebadać próbki, testów wykonywano tam też najwięcej. Do czasu, aż zostało
    czasowo zamknięte. Dwójka pracowników mogła zarazić się koronawirusem, a do czasu
    przebadania ich próbek, laboratorium stanęło. Od razu odbiło się to na liczbie
    przeprowadzanych testów. Ich liczba w całym kraju spadła poniżej 2 tys. dziennie,
    a w dwie ostatnie doby - licząc do południa - stanęła na 2,5 tys. W poniedziałek
    PZH ogłosiło, że laboratorium wraca do normalnej pracy. W najbliższych dniach
    można liczyć na szybki wzrost liczby przeprowadzanych testów do deklarowanego
    przez ministra Szumowskiego pułapu 3,5-4 tys.

    Od tygodni jak bumerang wraca jednak pytanie - czy to nie za mało? Szumowski
    odpowiada opozycji, która domaga się powszechnych testów dla każdego, że to
    zużywanie cennych zasobów. W połowie marca było ich kilkadziesiąt tysięcy, przez
    ostatni tydzień słychać było zapewnienia, że będzie więcej. Państwo chcą wesprzeć
    firmy prywatne, płatną pomoc w tym zakresie oferują też Chiny. Sprawa nabrała już
    rangi politycznej. Ogromne kontrowersje wzbudził materiał w Wiadomościach TVP,
    gdzie liczbę testów wykonywanych w Polsce zestawiono z nieaktualnymi danymi z
    Francji i Stanów Zjednoczonych. Autorzy zarzekali się, że statystyki pochodzą z
    konferencji ministra, który porównywał Polskę z pozostałymi krajami na podobnych
    etapach rozwoju epidemii. Do sporządzenia grafiki użyto danych biorąc pod uwagę to
    samo zjawisko. Wszystko byłoby w porządku gdyby nie fakt, iż w przypadku Polski
    użyto danych z ostatnich 24h przed publikacją materiału. W przypadku USA i Francji
    z 29 lutego 2020. W odpowiedzi internauci zaczęli udostępniać wykres z danymi
    pochodzącymi w większości z 20 marca. Na 24 sklasyfikowane kraje Polska zajmuje 5
    od końca miejsce w liczbie przeprowadzonych testów na koronawirusa w przeliczeniu
    na 100 tys. mieszkańców. To istotne, bo liczby bezwzględne mogą być mylące -
    niewielka Estonia ma sześciokrotnie lepszy wynik niż Stany Zjednoczone, choć te
    przeprowadziły ponad 40 razy więcej testów.

    Polska z przeszło 20 tys. testów już pnie się w górę zestawienia. Warto mieć
    świadomość, że mamy kogo gonić - Niemcy badają nawet kierowców w trybie drive
    through - ale też dzięki decyzjom rządu i własnej dyscyplinie nie dopuściliśmy -
    póki co - do dramatycznego scenariusza z Włoch czy Hiszpanii. I oby tak pozostało."

    https://wiadomosci.wp.pl/koronawirus-w-polsce-i-na-s
    wiecie-robimy-coraz-wiecej-testow-ale-wciaz-jestesmy
    -daleko-w-tyle-6492056652482177a

  • 26. Data: 2020-03-24 14:33:08
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Ja napiszę. On używa T-birda ale tak zamotał że nie ma wrotki. Pewnie
    > nawet nie wie co to takiego i do czego potrzebne.

    Odpowiadasz przedpiścy - który nie używa wrotek i pewnie nawet
    nie wie co to takiego, i do czego potrzebne - i zwracasz się do
    niego w trzeciej osobie? Poje... Cię już dokumentnie. Suwerenie.

  • 27. Data: 2020-03-24 15:12:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 24 Mar 2020 14:33:08 +0100, collie napisał(a):

    > Odpowiadasz przedpiścy - który nie używa wrotek i pewnie nawet
    > nie wie co to takiego, i do czego potrzebne - i zwracasz się do
    > niego w trzeciej osobie? Poje... Cię już dokumentnie. Suwerenie.

    No dobrze, delikatna sugestia nie dociera więc powiem wprost. Zrób
    sobie wrotkę (i parę innych przydatnych szczegółów) w tym twoim
    czytniku. Oczywiście, to też tylko sugestia. Ale jeśli nie zrobisz, nie
    będę z tobą gadał. I będę odpowiedniego zdania o twoich obyczajach,
    które będę ci wypominał przy lada okazji. A Kapelinder jest jeszcze
    mniej rozgarnięty od ciebie bo nie dość że nie ma wrotki to jeszcze
    postuje z google news. Tyle że czasem nie wypada się z nim nie zgodzić,
    np. kiedy cię ocenia :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 28. Data: 2020-03-24 15:25:03
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Ale jeśli nie zrobisz, nie będę z tobą gadał.

    Powiem krótko - prostymi, żołnierskimi słowy:
    Twoje gadanie mam w dupie. Suwerenie.

  • 29. Data: 2020-03-24 16:32:09
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 24 Mar 2020 15:25:03 +0100, collie napisał(a):

    > Powiem krótko - prostymi, żołnierskimi słowy:
    > Twoje gadanie mam w dupie. Suwerenie.

    Czyli Kapelinder miał rację. Jesteś matołem.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 30. Data: 2020-03-25 15:03:43
    Od: collie <c...@v...pl>

    "Renata Piżanowska, położna z Nowego Targu, dostała wypowiedzenie od dyrektora
    szpitala. Za to, że w mediach społecznościowych ujawniła, że na jej oddziale
    brakuje maseczek i w związku z tym personel ma utrudnione warunki pracy.
    Dzień po opublikowaniu swojego pierwszego wpisu na Facebooku, 19 marca, dostała
    informację o tym, że ,,rażąco naruszyła obowiązki pracy". Położna zastanawia się,
    jak to możliwe, skoro wcześniej już sam dyrektor informował opinię publiczną o
    tym, że w jego placówce brakuje maseczek ochronnych i prosił o wsparcie. Mimo to
    kobieta, wbrew zdecydowanemu stanowisku związków zawodowych działających w
    szpitalu, została zwolniona w trakcie trwania pandemii. Kobieta nie zgadza się z
    decyzją dyrektora Marka Wierzby. Natychmiast poszła ze sprawą do mediów.

    - Na swoim profilu facebookowym pokazałam moje ręce po dyżurze oraz maseczkę,
    którą sama wykonałam, ponieważ brakowało ich na naszym oddziale. To spowodowało,
    że dyrektor wręczył mi wypowiedzenie dyscyplinarne. Dyrektor powiedział mi, że
    naruszam dobre imię szpitala i straszę pacjentów, a swoją decyzję argumentował
    ciężkim naruszeniem podstawowych obowiązków pracownika - opowiedziała ,,Faktowi".
    - Wyleciałam, bo na moim prywatnym profilu na portalu Facebook wstawiłam post,
    gdzie pokazałam maseczkę ochronną i moje ręce po 12-godzinnej pracy, które były
    podniszczone po stosowaniu płynów ochronnych - powiedziała w rozmowie z ,,Gazetą
    Krakowską".

    Odpowiedź szpitala: Post tej pani był sianiem paniki wśród ludzi, co w obecnej
    sytuacji może mieć opłakane skutki. Przekazywanie nieprawdziwych informacji w
    przestrzeni publicznej może mieć dramatyczne skutki. Potencjalny pacjent musi mieć
    zaufanie do placówek medycznych. Podkreślam, że na chwilę obecną nowotarski
    szpital posiada pełne zabezpieczenie, jeśli chodzi o środki ochrony osobistej -
    oczywiście są problemy z kupnem masek, kombinezonów czy przyłbic, ale na razie
    jako placówka jesteśmy całkowicie zabezpieczeni w tej kwestii" - to fragment
    odpowiedzi dyrektora szpitala, przesłanej do redakcji ,,GK". Dyrektor Marek Wierzba
    utrzymuje, że owszem, są problemy z dostępem do maseczek, ale na razie nowotarska
    placówka ,,jest zabezpieczona". Trudno o jednoznaczną interpretację tej deklaracji.
    Dyrektor nie wyjaśnia, ile ma zapasów środków higieny osobistej, ani w jaki sposób
    zarządza nimi personel.

    Całej sprawie pikanterii dodaje fakt, że sam dyrektor... może być chory na COVID-19.
    Dyrektor bowiem od poniedziałku przebywa na kwarantannie. W ubiegłym tygodniu
    Marek Wierzba spotkał się z posłem Edwardem Siarką, który zaraził się
    koronawirusem. Po spotkaniu z parlamentarzystą dyrektor do końca tygodnia
    przychodził do pracy."