  • 11. Data: 2009-01-09 10:47:20
    Temat: Re: Kilka znanych rzeczy z analogowych lustrzanek - nie widzę ich w opisach cyfrowych
    Od: j...@a...at

    > Dobrze skalibrowany, a wiec kilkakorotnie , jeden na drugi, eyefocus
    > dziala swietnie nawet gdy sie nosi okulary. Mam dlatego analogowy C5 i
    > nie sprzedam go nigdy.
    > StaM

    fakz , ze dziala swietne
    ale yojstik dziala jeszcze swietniej

    mialem 2 zastrzezenia :
    1. spowalnial prace AF i to wyczuwalnie.
    2. utrudnial kontrole obrazu na matowce , w zasadzie ja uniemozliwial
    gdyz wymagal spojrzenia w okreslony punkt.

    dosc szybko wylaczylem gdyz przekadrowanie w sumie bylo szybsze i
    pewniejsze.

    Na ogol w decydujacym momencie kiedy trafilo sie jakies wazne ujecie
    dzialal jak zwykle pewnie tylko, ze w tym akurat przypadku na inny niz
    myslelismy punkt. byc moze to byla wina i obslugujacego.

  • 12. Data: 2009-01-09 10:48:36
    Od: "JD" <j...@g...com>

    > Jak wyżej - obiektyw manualny lub z AF z przełącznikiem na obiektywie
    > AF/MF. Na korpusie musisz ustawić AF, wtedy aparat nie wyzwoli migawki,
    > dopóki czujnik nie potwierdzi ostrości. Nie będzie ci to działać na
    > nieskończoność, ale jak celujesz np. w ptaka na drzewie 10m dalej, to
    > ustawiasz ostrość tak, żeby była w miejscu, gdzie ptak ma się pojawić.
    > Dopóki nie ma ptaka, albo jest w niewłaściwej odległości - czujnik
    > sygnalizuje nieostrość i nie wyzwala migawki. Jak ptak wleci w GO to
    > czujnik zasygnalizuje ostrość i wyzwoli migawkę.

> [...]

    Dodam, że spust musi być wciśnięty do końca.

    JD

  • 13. Data: 2009-01-09 10:50:00
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    j...@a...at pisze:

    > fakz , ze dziala swietne
    > ale yojstik dziala jeszcze swietniej
    ^^^^^^^
    wKF, bo widzę to drugi raz, więc nie literówka - JOYSTICK ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    "Jak podały Fakty TVN: W poniedziałek ma sie rozpocząć Miedzynarodowa
    Konferencja d/s Walki ze Spamem. Organizatorzy rozesłali główne

  • 14. Data: 2009-01-09 10:55:00
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    To był 9 styczeń (prawdopodobnie piątek), gdy o godz. 11:48 *JD*
    napisał(a):

    > Dodam, że spust musi być wciśnięty do końca.

    Z tym się domyśliłem, bo pamiętam jak we wspomnianym 50mm/1.7 zapomniałem
    czasem przełaczyć na MF i nie mogłem zrobić fotki nawet wciskąjąc spust do
    końca dlatego, że nie potwierdził ostrości.

    --
    To ja, Krasnal...

  • 15. Data: 2009-01-09 11:10:17
    Od: dziobu <x...@x...xx>

    Dnia 1/9/2009 11:05 AM, Użytkownik Paweł W. napisał:

    > P.S. - to 16-50 nie ma quick-shifta, że ma ten przełącznik? Czy też z
    > jakichś innych powodów go wstawili (pułapka ostrości - i tylko to mi
    > przychodzi do głowy)???

    Ma quick-shifta.
    Oprócz pułapki ostrości nie wiem po co to wstawili. Ale nie mam nic
    przeciw ;p Wygodnie sie ostrzy manualnie a AF.S zrobi fotke jak będzie
    ostro.

    dziobu
    www.pk.no-ip.pl

  • 16. Data: 2009-01-09 11:11:35
    Od: dziobu <x...@x...xx>

    Dnia 1/9/2009 11:46 AM, Użytkownik Krasnal napisał:

    > Dzieki, teraz wszystko czaję. Z ciekawości sprawdziłem z Tamronem 90mm, ale
    > on ma inaczej działający przełacznik AF/MF na pierścieniu ostrości. Jak dam
    > body na AF a szkło na MF to i tak działa AF i jeszcze kręci pierścieniem.
    > Jak dam szkło na AF wtedy działa tak samo, tylko nie kręci pierścieniem. No
    > ale z jakimiś manualnymi szkłami może się to przydać.

    Bo to nie jest przełącznik AF/MF tylko odsprzęglenie pierscienia żeby
    wygodnie sie szkło trzymało jak AF kręci.

    dziobu
    www.pk.no-ip.pl

  • 17. Data: 2009-01-09 11:47:48
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    To był 9 styczeń (prawdopodobnie piątek), gdy o godz. 12:11 *dziobu*
    napisał(a):

    > Bo to nie jest przełącznik AF/MF tylko odsprzęglenie pierscienia żeby
    > wygodnie sie szkło trzymało jak AF kręci.

    Czaję ;).

    --
    To ja, Krasnal...

  • 18. Data: 2009-01-09 12:33:29
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Poczekaj na Canon 5DMark III albo IV. Coś muszą wstawić jeszcze poza
    > gęstszą matrycą ;)

    do chwili kiedy tam nie wsadza AF tego na poziomie analogowego EOS 3 to
    niema
    szens zeby to zadzialalo. :) A tutaj Canona jest konsekwentny, polepsza
    wszystko
    poza kiepskim AF.
    Stawiam, ze ktores 1dynki dorobia sie tego patentu predzej.

    roger

  • 19. Data: 2009-01-09 12:38:47
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Roger from Cracow pisze:
    > Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > do chwili kiedy tam nie wsadza AF tego na poziomie analogowego EOS 3 to
    > niema
    > szens zeby to zadzialalo. :)

    A mnie zastanawia - skąd ta pewność, że w analogowym był lepszy AF? Nie
    robiło się na co dzień całego filmu, albo dwóch na test FF/BF. Za to
    teraz, dzięki praktycznie zerowemu kosztowi i natychmiastowości każdy w
    domu robi sobie takie testy.
    A ja się zastanawiam, jak mam zrobić sobie taki test w analogu ??? Filmu
    mi szkoda, a jak się dowiem, że mam jakiś FF/BF to mi tylko humor
    popsuje, bo bez zaniesienia do serwisu nie będę miał możliwości korekcji.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 20. Data: 2009-01-09 12:47:35
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Roger from Cracow" napisał

> [...]
    > niema
    > szens zeby to zadzialalo. :) A tutaj Canona jest konsekwentny, polepsza

    Eee, bez przesady, w 40D AF jest już na odpowiednim poziomie choć faktycznie
    to jakby wygląda na przypadek ; )

    adam