  • 11. Data: 2020-02-19 15:32:35
    Temat: Re: Kolejna podwyżka opłat na A2
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 19-02-2020 o 12:59, Budzik pisze:

    >Płacisz za przejazd prywatną drogą. Nikt nie obiecywał, że będzie
    >miała standard autostrady.

    No jak nie ?
    Przeciez nie jade dlatego, ze chce sie przejechac prywatna droga,
    tylko dlatego, ze autostrada.
    Powinienem zostac poinformowany, ze autostrada nie jest juz
    autostrada.

    Mamy tez rozporzadzenie a autostradach platnych - cos by sie tam chyba
    znalazlo o ilosci pasow.

    O ile pamietam, to Stalexport to przerabial na A4, a jak sie sprawa
    skonczyla ... chyba stosowne tablice informacyjne postawili.

    J.

  • 12. Data: 2020-02-19 15:34:05
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-02-2020 o 15:19, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Zalezy gdzie i kiedy.
    > Jak jade w weekend, to przeciez nie zarabiam/trace, a jednak wole
    > autostrade.
    > O ile nie musze nadlozyc wielu km ...

    > A google ma opcje "omijaj platne" ?
    > Bo jak znam zycie, to nawigacje beda usilnie chcialy wprowadzic na
    > autostrade.

    Większość nawigacji ma taką opcję.
    Ale na Słowenię to może nie wystarczyć, potrzebna jest dodatkowo opcja
    omijanie płatnych winietkami z możliwością wyboru tych które chcemy
    ominąć (żeby prawidłowo wyznaczało trasę w Austrii i Chorwacji).

  • 13. Data: 2020-02-19 16:25:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 19-02-2020 o 15:19, J.F. pisze:
    [...]

    >Większość nawigacji ma taką opcję.

    Nawigacje maja, ale google ... tez ma.

    Bez takiej opcji to jednak nawigacja sie nie przydaje, bo co chwila
    prowadzi na autostrade.
    Podobnie w razie jakiegos wypadku czy remontu - jak nie sciagnie
    automatycznie, to bez ustawienia blokady odcinka zapewne bedzie
    starala sie na niego naprowadzic.

> [...]
    >opcja omijanie płatnych winietkami z możliwością wyboru tych które
    >chcemy ominąć (żeby prawidłowo wyznaczało trasę w Austrii i

    Wystarczy Wroclaw-Krakow. 16 zl za autostrade do Gliwic chetnie
    zaplace,
    20zl za 50km Katowice-Krakow, to juz bardzo niechetnie ...

    P.S. Zasada kozy dziala - a kiedys bym i za pierwszy kawalek
    niechetnie placil :-)

    PPS.
    https://dziennikzachodni.pl/nowe-ceny-za-przejazd-au
    tostrada-a4-na-odcinku-katowice-krakow-jest-obnizka-
    stalexport-autostrada-malopolska-podal-stawki-od/ar/
    c4-14623651

    Czyzby jeszcze tylko 7 lat dla Stalexportu ?
    Kulczyk chyba niewiele dluzej ... albo zaprotestujemy przeciw dobrej
    zmianie tak skutecznie, ze koncesje przedluza :-)

    J.

  • 14. Data: 2020-02-19 17:42:10
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2020-02-19 o 16:25, J.F. pisze:

    > Czyzby jeszcze tylko 7 lat dla Stalexportu ?
    > Kulczyk chyba niewiele dluzej ... albo zaprotestujemy przeciw dobrej
    > zmianie tak skutecznie, ze koncesje przedluza :-)

    Kulczykowa koncesja kończy się 2037 r. :)
    Mogliby chociaż jakiś system automatycznych płatności wprowadzić.

  • 15. Data: 2020-02-19 17:57:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "spider" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Kulczykowa koncesja kończy się 2037 r. :)

    Ale na pierwsze odcinki, czy na ostatnie ?
    Bo piewsze to chyba wczesniej, a ostatnie, to chyba inaczej
    rozliczane.

    >Mogliby chociaż jakiś system automatycznych płatności wprowadzić.

    a po co ? Dopoki kierowcy nie omijaja, to po co :-)

    Zreszta oni pewnie sa za - niech GDKiA wprowadzi i im zainstaluje, i
    placi tyle samo co poprzednio.

    J.

  • 16. Data: 2020-02-19 17:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik yabba ...@...pl ...

    > Płacisz za przejazd prywatną drogą. Nikt nie obiecywał, że będzie
    > miała standard autostrady.

    serio mozna tak sprzedawac usługe nie oferujac w zamian jej
    parametrów...?
    Cóż, przyznaje ze oczekuje troche innych standardów.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

  • 17. Data: 2020-02-19 17:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Zalezy gdzie i kiedy.
    > Jak jade w weekend, to przeciez nie zarabiam/trace, a jednak wole
    > autostrade.
    > O ile nie musze nadlozyc wielu km ...

    Bez znaczenia.
    Tu i tu mozna to wyliczyc czy sie opłaca czy nie.

    > A google ma opcje "omijaj platne" ?
    > Bo jak znam zycie, to nawigacje beda usilnie chcialy wprowadzic na
    > autostrade.

    Oczywiście ze google ma taka opcje.

    > Cena jest bardzo rozsadna. Dla Kulczyka.
    > A przeciez powinien maksymalizowac zysk, wiec nalezy zakladac, ze cena
    > jest najrozsadniejsza z mozliwych :-)

    Byc moze maksymalizuje.
    Aczkolwiek uwazam ze autostrada to jednak nie bar u pani stasi i
    zarzadzanie nią powinno jednak choc odrobine uwzgledniac interes
    okolicznych mieszkancow.

    > Przy robotach owszem. Albo przy kolejkach na bramkach :-)

    O tym dokładnie mowie.
    Do tego jak podjezdzasz do bramek a tam kolejna bo sie operator nie
    wyrabia z pobieraniem opłat czy wydawaniem biletów to powinien otworzyc
    bramki i upłynnic ruch. Proste jak budowa cepa.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,

  • 18. Data: 2020-02-19 18:12:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Bez znaczenia.
    >Tu i tu mozna to wyliczyc czy sie opłaca czy nie.

    No to 30km wiecej za 20 minut krocej sie oplaca ?

    A jak to liczysz, jesli wracam sobie w niedziele z wycieczki ...

    >Byc moze maksymalizuje.
    >Aczkolwiek uwazam ze autostrada to jednak nie bar u pani stasi i
    >zarzadzanie nią powinno jednak choc odrobine uwzgledniac interes
    >okolicznych mieszkancow.

    Przeciez maja wybor - moga jechac inna droga :-P

    A tu dochodzi jeszcze inna sprawa - dlaczego Kulczyk mialby dbac o
    interes mieszkancow z wlasnej kieszeni ?

    J.

  • 19. Data: 2020-02-19 18:15:36
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-02-19 o 16:59 GMT, Budzik napisał:
    > serio mozna tak sprzedawac usługe nie oferujac w zamian jej
    > parametrów...?

    A jak wygląda np. twoja umowa na internet? Piszą "gwarantowane 20
    Mbps", czy może "w najlepszym razie, jeśli świeci słońce i nie ma
    wiatru to będzie 20 Mbps"? Przypuszczam, że pewno to drugie. :)
    Z autostradą tak samo.

    Mateusz

  • 20. Data: 2020-02-19 18:31:10
    Od: 8659<8...@i...invalid>

    Mateusz Viste w

    > A jak wygląda np. twoja umowa na internet?
    [...]
    > Z autostradą tak samo.

    Jesteś IDIOTĄ i dobrze ci z tym!

    > Mateusz

    Podpisuj się "CHUJEK z Francji",

    <https://www.lexlege.pl/ustawa-o-autostradach-platny
    ch-oraz-o-krajowym-funduszu-drogowym/rozdzial-5a-opl
    aty-za-przejazd/2777/>

    --
    'Tom N'