  • 91. Data: 2020-02-24 09:26:40
    Temat: Re: Kolejna podwyżka opłat na A2
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tom,

    Sunday, February 23, 2020, 7:54:15 PM, you wrote:

    [...]

    > Wiatr IDIOTO wiał w kierunku przeciwnym do jazdy, a on nie jechał 90, tylko
    > 160 [1]

    Regularnie jeździłem A4 z prędkościami niedopuszczalnymi. Różnica w
    przypadku silnika 106 KM nigdy nie przekraczała 2 l/100 km. W moim
    przypadku na różnicę 50 PLN na paliwie trzeba byłoby aż 500 km...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 92. Data: 2020-02-24 12:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik LordBluzgÂŽ m...@p...onet.pl ...

    > Zaczynam z Ławicy i kończę na Okęciu i nie uśmiecha mi się skręcać w
    > Poznaniu na Wrześnię, Konin bo jestem wtedy 1,5 w plecy. Nie jadę
    > nocą, zaczynam o 7:00. Z Wawy wyjeżdżam o 15:00 i w Poznaniu jestem
    > o 19:00. Gdybym zrobił sobie objazd w szczycie ruchu to byłbym w
    > domu ok 22:00. Firma płaci za autostradę bo wychodzi im lepiej niż
    > moje nadgodziny.

    No ale widzisz - to sa własnie te dodatkowe uwarunkowania które trzeba
    uwzglednic.
    Po pierwsze to ze jedziesz dla firmy wiec firma twoje koszty paliwa i a2
    wrzuca sobie w koszty. Czyli na starcie ma koszt duzo nizszy niz to co
    liczylem.
    Z drugiej strony musiałaby ci wiecej zapłacic (i to w przeliczeniu
    nadgodzinowym czyli 150% lub 200%) plus składki zus itd.
    Pomijam to ze pracownik ktory wyjezdza z domu o 7 a wraca o 22 moze sie
    szybko znudzic taka praca.

    Chodz przyznaje ze wyjezdzajac z Poznania o 7 bardzo bym sie zdziwił
    gdybys stracił poltorej godziny jadac do Konina "nie autostrada".
    A juz tym bardziej na powrocie...

    > Z 2 godzinnego objazdu (dodatkowo).

    Znów bardzo bym sie zdziwił gdybys az tyle przepalił.

    BTW jakim samochodem jezdzisz ze opłaca ci sie autostrada jechac 100
    zamiast 140?
    Ostatnio jak jechałem oktavka 2.0 to przy predkosci 140 i to załadowana 5
    osobami z bagazami paliła około 6 litrów ON.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

  • 93. Data: 2020-02-24 15:56:42
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    > Ostatnio jak jechałem oktavka 2.0 to przy predkosci 140 i to załadowana 5
    > osobami z bagazami paliła około 6 litrów ON.

    To zależy czym się jedzie. Moje stare auto paliło 6,5 l/100 ON na
    autostradzie i 8,5 l w mieście. Teraz 3-cylindrowe silniczki dają
    rezultat 6 l. w mieście i 10 l na autostradzie (no chyba żeby jechać 80
    km/godz., ale wtedy nie ma sensu dodatkowo płacić za autostradę). :-)
    T.

  • 94. Data: 2020-02-24 16:47:14
    Od: Tom N <n...@i...dyndns.org.invalid>

    RoMan Mandziejewicz w

> [...]

    > przypadku silnika 106 KM nigdy nie przekraczała 2 l/100 km. W moim
    > przypadku na różnicę 50 PLN na paliwie trzeba byłoby aż 500 km...

    Czyli się mniej więcej zgadza, bo POZ-DC-POZ to jakieś 610km 8-)

    --
    'Tom N'

  • 95. Data: 2020-02-24 16:52:53
    Od: Tom N <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Budzik w
    >:

    > Ostatnio jak jechałem oktavka 2.0 to przy predkosci 140 i to załadowana 5
    > osobami z bagazami paliła około 6 litrów ON.

    I znowu sie bajanie zaczyna...

    Zaraz sie okaże, że to było chwilowe spalanie na 3 kilometrach z górki.

    Jeżdżę dieslem od roku (V60CC D3) i średniego spalania poniżej 7 litrów na
    oczy nie widziałem, a na autostradzie to wychodzi koło 8,5 (i średnia 120)

    --
    'Tom N'

  • 96. Data: 2020-02-24 17:00:43
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 24-02-2020 o 16:52, Tom N pisze:
> [...]
    > oczy nie widziałem, a na autostradzie to wychodzi koło 8,5 (i średnia 120)

    Silniki VW i pochodne były oszczędne, ale jak się okazało to oszukiwali
    na ekologii.

    yabba

  • 97. Data: 2020-02-24 17:12:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tom,

    > Czyli się mniej więcej zgadza, bo POZ-DC-POZ to jakieś 610km 8-)

    Czyli 305 w jedną stronę. Różnica jest raz a nie dwa razy.
    Duże auto?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 98. Data: 2020-02-24 17:22:25
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-02-24 o 17:00 +0100, yabba napisał:
    >:

    > Silniki VW i pochodne były oszczędne, ale jak się okazało to
    > oszukiwali na ekologii.

    Żeby zejść poniżej 7l w dieslu-osobówce nie potrzeba żadnego
    "oszczędnego" silnika. Każdy normalny pali mniej. Jeśli ktoś ma wynik
    wyższy to albo silnik popsuty, albo kierowca. Dwuletni Duster 1.5 dCi
    110KM małżonki pali na co dzień konsekwentnie 5.0l ON na 100 km (wg.
    wskazań komputera pokładowego, trasy wybitnie nie autostradowe). Po
    autostradzie waha się między 5.5 a 6, w zależności od tego kto prowadzi.

    Mateusz

  • 99. Data: 2020-02-24 18:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tom N n...@i...dyndns.org.invalid ...

    > Czyli się mniej więcej zgadza, bo POZ-DC-POZ to jakieś 610km 8-)

    Ale Bluzgi pisał ze 100 na godzine jedzie a nie z predkosciami wybitnie
    niedopuszczalnymi...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka

  • 100. Data: 2020-02-24 18:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Jeżdżę dieslem od roku (V60CC D3) i średniego spalania poniżej 7
    > litrów na oczy nie widziałem, a na autostradzie to wychodzi koło 8,5

    Co za znafffca...
    To była trasa Poznań Gdynia i z powrotem.
    Srednie spalanie 5,5. Takie wyszło z kompa i z tankowania - z takiego sie
    rozliczylismy za koszty podrozy.
    Jechało 5 osób o sredniej wadze około 90kg.
    Kazdy miał bagaz wiec bagaznik wypchany dosc znacznie.
    Tam gdzie krajowka, tam jechalismy normalnie, bez napinki i pospiechu,
    tam gdzie ska czy autostrada - jechalismy 140.
    Oktavia chyba ma 170KM, automat, 2013 rocznik z tego co pamietam.

    Zas co do sredniej - ducato l1h1 z fiatowskim silnikiem 2.0 przez długi
    czas paliło mi srednio 6,3 litra paliwa na trasie około 435 km dziennie.
    Tam był zbiornik 60 litrów i regularnie starczał mi na 2 dni jazdy i
    tankowałem wtedy około 56 litrów. Bardzo regularnie.

    To tyle w temacie twojej znajomosci mozliwości diesli...

    A jeszcze tak mi sie przypomniało - kiedys jechałem yarisem 1,4 do
    zakopanego - ztcp srednia około 4,5 litra wykreciłem.

    --
    Pozdrawia... Budzik