    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Komputer mi zachorował, więc...
    Date: Sun, 10 Sep 2017 17:11:21 +0200

    ...Trzeba go naprawić.
    Nie ten, na którym piszę, tylko, powiedzmy, główny. Najpierw zaczął mi
    zrywać sesje RDP.
    Potem się mroził podczas tych sesji, a wtedy nie wyprowadzi BSoD na ekran.
    (przynajmniej u mnie). Pierwotnie kładłem to na karb np. jakiegoś usypiania,
    hibernacji, z którego nastąpiło peółne wstawanie, miałem już przypadek, że
    komp tak skutecznie usypiał, że nie dało się wybudzić. Dziennik zdarzeń
    pusty.
    Dokąd działo się to niezbyt często, to przypisywałem to np. wadliwemu
    sterownikowi, czy programowi, który źre się z innymi, system ten zaliczył
    też kilka reinstalek naprawczych w związku z przesiadką na inny sprzęt,
    czyli obecny teraz. Chochliki udało się poprzepędzać.
    Jednak zaczęło się robić coraz częściej, aż nie mogłem wykonać pewnych
    ważnych operacji, które trwały po kilka godzin, ale nowy chochlik psocił
    szybciej i to tylko wtedy, gdy sprzet się rozgrzał, jak był chłodny, nic
    złego się nie działo. Chłodzenie sprzetu w pełni sprawne, więc odpada.
    Postanowiłem nie z RDP, ale bezpośrednio, nastawić zadanie i wysypało, ale
    dziwnie, na treść komunikatu nakładały się jakby obce znaki. Numery błędów
    różne, a karta graficzna w jakimś dziwnym stanie, prócz obcych znaków, kilka
    cienkich pionowych pasków z treścią jak szum na ekranie TV nie odbierającego
    stacji.
    Wkurzyłem się, zajrzałem do środka i wysmarkane kondzioły wyjaśniły mi
    wszystko. 4 z gilem, 7 tylko spuchniętych... Spisałem wartości, kilka
    prostych pytań o sugestie mam... (poradzę sobie, ciekaw jestem waszego
    spojrzenia na temat)
    1. Przy "listwie" zasilania jest 7 kondziołów, ale wysmarkały się tylko 4, 3
    są gładziutkie (nie licząc nacięć). Tak sobie myślę, czy je tak zostawić,
    czy profilaktycznie wymienić? Nie wiem, czy znajdę wszystkie 7, to
    wymieniłbym tylko spuchnięte.
    2. Kondzioły są różnych wartości - 1m, 1m5 i 1m8 (jest jeszcze 3m3, ale
    nieco wyższy i grubszy od reszty), wszystkie jednakowej średnicy, a 1m5 i
    1m8 także wysokości. Może by kupić od razu po 1.8, wymienić i mieć spokój?
    Miejsce na wysokość jest dla wszystkich. Chyba, że większa pojemność miała
    by czemuś zaszkodzić. Gdzieś powinienem mieć kilka płyt już umarłych, gdzize
    jeszcze mam trochę części, może by się dobrało coś choćby zbliżonego, np.
    2m2, zamiast 1m8, bo jasne, że nie odwrotnie...?

    Komputer, ze względu na jego właściwości sprzętowe (choćby port PATA na
    pierwszym kontrolerze, a nie jak w tym lepszym kompie, na trzecim, czego
    starsze systemy nie widzą), jest przeze mnie używany do diagnostyki, mam
    szybszy i mocniejszy, ale w tamtym czasem lubią się porty blokować przy
    badaniu, nie w normalnym ruchu. Zależy mi więc na jego naprawieniu,
    kondensatory bez problemu umiem wymienić sam.
    Więc... tylko spuchnięte, czy popatrzeć w okolicy i wymienić coś także
    profilaktycznie?

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.