  • 11. Data: 2019-11-11 15:49:32
    Temat: Re: Koniec balu panno Lalu?
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2019-11-11 12:39, Zenek Kapelinder wrote:
    > Nie ma żadnych otwartych pytań bo zadnych odpowiedzi nie będzie. Maja pomysla na
    wprowadzenie 0,00 i wprowadza.

    Za "mają pomysła" masz u mnie dodatkowe punkty.

    MSPANC ;)

  • 12. Data: 2019-11-11 16:46:53
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 11.11.2019 o 15:49, Uncle Pete pisze:

    > Za "mają pomysła" masz u mnie dodatkowe punkty.

    Za zrzynanie. Od Ferdynanda Kiepskiego. Też suwerena.

  • 13. Data: 2019-11-12 15:33:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/ze
    rowy-limit-alkoholu-dla-kierowcow-w-calej-unii/kej70
    b8

    spoko spoko - zanim wprowadza, to pare lat minie, szczegolnie ze opor
    Niemcow moze byc spory :-)

    Poza tym limit to jedno, a kary to drugie - jak sie okaze, ze za 0.1%
    bedzie 50zl mandatu, za 0.2 100, a zakaz prowadzenia dopiero za 0.5

    Za to cos slysze, o systemach automatycznego ograniczania predkosci
    ... i nie wiem - pismaki odgrzebaly temat sprzed pol roku, czy
    przepis wszedl w kolejna faze rozwoju ?

    J.

  • 14. Data: 2019-11-12 15:39:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Moment to miara czasu. Do tego krótkiego odcinka czasu.
    >Raptem półtorej minuty trwa moment i ani wiecej ani mniej. Zebys tym
    >momentem nie wykrakal szybkiego wprowadzenia nowego niezwykle
    >ciekawego rozwiązania.
    >Kierowcy po spożyciu nie generują dużo wypadków. Ale jakieś robia.

    U nas nie duzo, ale w takiej Anglii czy Szwecji byc moze duzo.
    Bo na trzezwo i przestrzegajac przepisow, to trudno spowodowac wypadek
    smiertelny :-)

    >Wprowadzenie 0,00 nie spowoduje spadku ilości wypadków, a jeśli
    >spowoduje to tak mały spadek ze w europejskiej statystyce nic nie
    >drgnie.
    >Ale medialnie będzie dobrze taka zmiana na 0,00 wyglądała.

    Ale moze cos drgnac - liczba/procent wypadkow spowodowana przez
    "pijanych kierowcow".
    I trzeba bedzie cos z nimi zrobic :-)

    >Z tymi co ich wymienilem nikt liczyl się nie będzie.
    >Polacy w jakiś tajemniczy sposób stracili jaja i przyjmą z pokorą
    >nowe limity.

    No coz - przyjelismy z pokora stare.
    Mimo, ze to przeciez komunistyczna wladza narzucila.
    Hm, przypomniec Macierewiczowi o tym fakcie ? :-)

    W dodatku z polowa spoleczenstwa w to uwierzyla.

    Ale jak widac Polakow z jajami ciagle sporo, skoro ponad 50 tys daje
    sie co roku zlapac :-)

    J.

  • 15. Data: 2019-11-12 15:58:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 11/11/2019 00:45, Zenek Kapelinder wrote:

    >Kilka lat temu było to coś koło 12%.

    Bynajmniej. Policja od lat podaje "ilosc wypadkow z udzialem osob
    pijanych".
    Pijany pieszy wejdzie na czerwone - wypadek.
    Pijany pasazer siedzi z tylu ... kto wie.
    Pijany rowerzysta wywroci sie na jezdnie - wypadek z winy kierujacego.

    W 2018 to bylo 2779 wypadkow (8.8%), w tym 370 ofiar smiertelnych
    (12.9%).
    Ale jak sie wczytac w raport, to z winy kierujacych
    -samochodami osobowymi 1050 wypadkow/ 161 zabitych,
    -motocyklem - 109/17
    -rowerem 216/6
    itp

    Przy ogolnej liczbie 31764 wypadkow i 2862 o.s. to jest 3.3% i 5.6%
    jesli chodzi o samochody osobowe.

    dalej dodajac ze "Niedostosowanie prędkości do warunków ruchu" to
    822/123 z tych wypadkow ...polowa krzywdy nie czyni, tylko rozbija
    sie sama na drzewie ?
    Owszem, bywa tak, ze kierowca przezywa, a ginie 4 pasazerow ...

    Z drugiej strony jak sie czasem wczytac w akcje "trzezwy poranek",
    gdzie lapia jakis promil ... taki pijany kierowca jest rzeczywiscie
    niebezpieczny.
    Ale z 0.2, 0.5 czy 2.0 promila ? Tego juz policja nie ujawnia ...

    J.

  • 16. Data: 2019-11-12 15:59:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    owy-limit-alkoholu-dla-kierowcow-w-calej-unii/kej70b
    8
    >Jak obserwuję zmiany w Europie i schyłek cywilizacji łacińskiej to
    >dochodzę do wniosku, że jakaś inna cywilizacja musi ją zastąpić.
    >A. cywilizacja arabska ma już spore przyczółki, a u nich zero
    >alkoholu, więc przygotówka idzie we właściwym kierunku
    >B. NWO - nie wiem, jak w tej nowej cywilizacji miałby wyglądać temat
    >alkoholu, ale chyba niewolnik musi wypić, żeby za dużo nie myśleć,
    >więc to mi nie pasuje.

    Prorok nie zakazal opium, haszyszu czy innych.

    Biegli w Koranie niech moze powiedza - zabronil alkoholu, czy tylko
    wina ? :-)

    J.

  • 17. Data: 2019-11-12 16:31:37
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, November 12, 2019 at 4:03:35 PM UTC+1, J.F. wrote:

    > Biegli w Koranie niech moze powiedza - zabronil alkoholu, czy tylko
    > wina ? :-)

    nie znam sie ;) ale przedostatnie wakacje spedzilem w Maroku (~3 tyg) i z kupnem wina
    nie bylo najmniejszego problemu. Nie tylko knajpy, ale i sklepy, jakies lokalne i np.
    Carrefoury (gdzie byla tez szynka ;) )
    BTW Maroko jest zdaje sie znaczacym producentem wina, w tym tamtejszego slynnego
    "szarego"...

  • 18. Data: 2019-11-12 17:47:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.11.2019 o 15:58, J.F. pisze:

    > Bynajmniej. Policja od lat podaje "ilosc wypadkow z udzialem osob
    > pijanych".
    > Pijany pieszy wejdzie na czerwone - wypadek.
    > Pijany pasazer siedzi z tylu ... kto wie.

    Wiadomo - był pijany uczestnik.

    > Pijany rowerzysta wywroci sie na jezdnie - wypadek z winy kierujacego.

    Taksówka wjedzie pod autobus nocny w warszawie... alkomedon:P

    --
    Shrek

  • 19. Data: 2019-11-12 18:05:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Wiadomo - był pijany uczestnik.

    Jest szansa, ze policja nie sprawdzi, wiec nie zakwalifikuje.
    Ale ... ma prawo sprawdzic takze pasazerow, i wtedy bedzie pijany
    uczestnik.

    >Taksówka wjedzie pod autobus nocny w warszawie... alkomedon:P

    Szczegolnie gdy pasazer poszkodowany, no to juz nie ma bata - trzeba
    sprawdzic :-)

    J.

  • 20. Data: 2019-11-12 18:15:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >nie znam sie ;)

    Wodki chyba nie znali, piwa byc moze tez nie ...

> [...]
    >jakies lokalne i np. Carrefoury (gdzie byla tez szynka ;) )
    >BTW Maroko jest zdaje sie znaczacym producentem wina, w tym

    Prorok zakazuje spozycia, nie produkcji :-)

    https://ciekawostkihistoryczne.pl/2018/05/30/dlaczeg
    o-muzulmanom-nie-wolno-pic-alkoholu/

    J.