  • 81. Data: 2015-05-06 00:00:56
    Temat: Re: Kontrola trzeżwości
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Podbijanie jak podbijanie - jedzie patrol przez wies, widzi na
    > chodniku zygzakujacego rowerzyste, i co - ma nie zauwazyc ?

    Gdyby łapali tylko zygzakujących to by nie było tematu...

  • 83. Data: 2015-05-06 00:00:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Maciek "Babcia" Dobosz b...@j...org.pl ...

    > Nie. Jestem kolejnym który nie uważa że to że ściga się pijanych
    > kierowców nie powoduje że należy zaprzestać innych wykroczeń wszystkich
    > uczestników ruchu.

    Ale po co łapac "pijanych" rowerzystów?
    W jakim celu marnowac przy tym działaniu czas drogiego oparatu
    panstwowowego, ktory moglby wtedyłapąc pijanych kierowców (tych naprawde
    pijanych!)?

    > W świetle powyższego nie ma po co.
    >
    > A jeśli już o statystyki idzie to może lepiej zastanów się czemu przy
    > zdecydowanie mniejszej ilości rowerów na drogach w stosunku do
    > samochodów i ich sezonowości, rowerzyści stanowią nienaturalnie dużo
    > zatrzymywanych wśród pijących kierujących. Przyjmij że nawet połowa z
    > 40% kierujących którzy są rowerzystami to podbijanie statystyk. Nadal
    > co piąty złapany to rowerzysta. Nie zastanawia Cię to?

    Nie.
    O ile nigdy nie wsiadam za kierownice po pijaku, o tyle rowerem zdarza mi
    sie jechac po piwku.
    Pewnie gdyby mnie skontrolowali to bym był "pijanym kierowca".
    W imie czego? Głupiego przepisu?
    Pamietaj, ze policja nie pracuje charytatywnie - drogo płacimy za jej
    usługi.
    Wiec w naszym wspolnym interesie jest to, zeby jej ograniczone zasoby
    wykorzystywac madrze.
    Czyli nie łapać kogos kto zaklnął na chodniku, wyrzucił niedopłaek przez
    okno samochodu, jedzie po jednym piwku na rowerze czy ma 0,3 promila i
    jedzie autem. Sa duzo wazniejsze zadania i duzo niebezpieczniejsze
    zachowania.
    Ale potem brakuje czasu, bo taki "pijany" rowerzysta musi zostac pewnie
    gdzies odstawiony, spisane pinc protokołów i pol dnia pracy policjanta z
    głowy. Bezcelowo.

  • 82. Data: 2015-05-06 00:00:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Budzik pisał, że jego co chwilę zatrzymują.....

    Z tym co chwile to bez przesady... 20 razy w 20 lat to duzo?
    No i ja nie tylko busem jezdze.

  • 84. Data: 2015-05-06 05:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

    > Przecież o każdej porze można być nietrzeźwym.

    Masz talent do truzimow...

    Mozna o każdej, a kiedy czesciej jest się mocno pijanym?

  • 85. Data: 2015-05-06 05:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

    > Winny to winny

    Zapomniałes o celu...
    I jeszcze o netykiecie ale tak to juz jest z brakiem kultury...

  • 86. Data: 2015-05-06 06:10:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-06 o 05:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik re r...@r...invalid ...

    > Zapomniałes o celu...
    > I jeszcze o netykiecie ale tak to juz jest z brakiem kultury...

    To czemu chama nie ignorujesz?

    --
    Liwiusz

  • 87. Data: 2015-05-06 06:55:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-05 23:18, re wrote:

    > Jestes kolejnym ktory nie rozróżnia niebezpieczenstwa powodowanego przez
    > pijanego kierowce i pijanego rowerzyste?
> [...]

    To może za niedopełnienie obowiązku meldunkowego wsadzajmy do pierdla -
    w końcu to wprowadzanie w błąd organów... winny to winny - po chuj myśleć?

    Shrek.

  • 88. Data: 2015-05-06 07:00:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-06 o 06:55, Shrek pisze:

    > To może za niedopełnienie obowiązku meldunkowego wsadzajmy do pierdla -
    > w końcu to wprowadzanie w błąd organów... winny to winny - po chuj myśleć?

    Sam pomyśl - i nie wyciągaj szamba z kf.

    --
    Liwiusz

  • 89. Data: 2015-05-06 10:07:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    a.pl...

    > Chcenie jest jednak karane bardziej, taki mamy system wartosci.

    > A niechcacy ... kolo kiedys zmieniales ?
    > Jakzes tak mogl, bez przeszkolenia, bez atestowanego klucza - wiesz jakie
    > to zagrozenie stworzyles ?

    Nie wiem. Ale chętnie usłyszę jakie _ja_ stworzyłem. Bo jakie ktoś inny mógł
    stworzyć to sobie potrafię wyobrazić. Dlatego powtarzam karać należy w
    stosunku do wysokości stworzonego zagrożenia. Inna kara dla kogoś kto ma
    0,25 i kontroluje swoje odruchy a inna dla kogoś kto jedzie zygzakiem.

    > O innych nie wspomne, np kwiatek na parapecie na 5-tym pietrze ...

    Czy spadające kwiatki zabijają 300 osób rocznie? Nie mam statystyk, więc
    może tak - nie wiem :-) Ale sądzę że jednak stanowią znacznie mniejsze
    zagrożenie.

    > Bodajze na "bezposrednia" i slusznie ...

    Każdy kto jest w zasięgu strzału jest narażony bezpośrednio gdy ktoś inny
    strzela na oślep. Tak samo jak każdy mijany pieszy czy inny uczestnik ruchu
    jest bezpośrednio narażony gdy ktoś jedzie zygzakiem. Masz tu jakieś
    wątpliwości czy to jest bezpośrednie? ZE świadomym upiciem się będzie gorzej
    bo oczywiście tu tej bezpośredniości nie ma jest potencjalne zagrożenie ale
    i na to są paragrafy - choć już ma to mniej wspólnego z demokracją - patrz
    tzw. "ustawa o bestiach" - można więzić człowieka który już odsiedział
    swoje, tylko dlatego że zespół psychologów lekarzy itd. orzekł że stanowi
    potencjalne zagrożenie.

    Osobiście jestem w tej kwestii trochę "rozdwojony" bo z jednej strony
    szanuję domniemanie niewinności i nie podoba mi się idea "przedstępstwa"
    (patrz. "Raport Mniejszości"), ale z drugiej statystyki są jakie są.

    > No ... a skad wiesz ze nie jest ? :-)

    Nie wiem, i on też _nie_ _wie_. A jak _nie_ _wie_ to nie ma prawa siadać za
    kierownicę. Ale jak zrobi sobie test szybkości reakcji, spostrzegawczości
    itd i uzyska wynik lepszy od przeciętnego kierowcy to ja nie mam nic
    przeciwko temu żeby prowadził niezależnie od tego ile alkomat pokazuje. Ale
    po taki teście będzie miał _wiedzę_ że może bezpiecznie prowadzić.

    > Hm ...
    > a) negujesz ze wypadki i trzezwym sie przydarzaja ?

    Owszem ale wielokrotnie rzadziej. Ale "wypadek" to coś przypadkowego. Jak
    ktoś jedzie 150 krętą wąską drogą starym golfem spawanym z ćwiartek i się
    rozleci to ciężko mi to nazwać wypadkiem - raczej to świadome samobójstwo z
    użyciem samochodu.

    > b) czy proponujesz za wszystkie przektoczenia przepisow karac jak za jazde
    > po pijaku ... albo od razu jak za morderstwo :-)

    Nie - powtarzam po raz kolejny - karać _obiektywnie_ proporcjonalnie do
    stworzonego zagrożenia. Wiem, ze w praktyce takie obiektywne karanie jest
    bardzo skomplikowane stąd taryfikatory, ale skoro sobie tu teoretyzujemy co
    chciałby m aby było - właśnie tak chciałbym abyśmy buli karani.

    Inne (IMO zerowe) zagrożenie stwarza doświadczony kierowca który jadąc autem
    z napędem na cztery koła jedzie sobie serpentynami 70/40 trzymając się
    swojego pasa. A inne ten kto jedzie tam zdezelowanym zapakowanym żukiem
    50/40 i na każdym zakręcie "tańczy".

    > A on sie dobrze czuje i sen go jeszcze nie lapie. Co jest calkiem mozliwe,
    > jak sie wczesniej wyspal.

    Pisałem o statystycznym kierowcy. Ale oczywiście masz rację jak ktoś daje
    radę to nie karać.

    > Najpierw przepis - wolno prowadzic 9h dziennie.
    > A za minute dluzej rozstrzelac na miejscu :-)

    No właśnie nie! Karać za zagrożenie a nie za przekroczenie jakiejś
    arbitralnej wartości. Dla jednego 10 godzin jazdy jest ok a dla drugiego 5
    godzin to maksimum.

    > Ba, przepisy nakazuja oddac strzal ostrzegawczy w powietrze ... a mnie
    > zawsze interesowalo gdzie to spada i czemu nie zabija :-)

    Pogromcy mitów już to sprawdzili :-)

    W skrócie opór powietrza powoduje że spadający pocisk ma za małą energię
    kinetyczną.

    > O, masz ostatnia sprawe z Knurowa - kibic zabity gumowa kula ... zamknac
    > wszystkich policjantow ktorzy strzelaja, dowodcow co kazali strzelac,
    > ministra co dopuscic, poslow ktorzy takie uprawnienia ministrowi dali :-)

    ???

    Czy Ty uważasz że kibice grzecznie siedzieli a policjanci zaczęli do nich
    strzelać???
    Kibice zaczęli atakować policjantów i innych kibiców i to oni stworzyli
    bezpośrednie zagrożenie cudzego życia. Osobiście uważam że policja w obronie
    własnej powinna strzelać ostrą amunicją. Zero tolerancji dla napastników.

    > Najlpiej zakazac spozywania alkoholu w ogole.

    Dochodzisz do absurdu - czy siekier o noży też chcesz zakazać dlatego że
    ktoś może ich użyć w złym celu?

    Alkohol pity w odpowiednich ilościach nie szkodzi a w pewnych sytuacjach
    nawet pomaga nie ma powodu by go zakazywać.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 90. Data: 2015-05-06 12:04:42
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 05.05.2015 o 23:37, re pisze:

    /.../
    > ---
    > Więc trzeba eliminować alkohol i zmęczenie

    Za niedospanie 8 lat. Pięknie