  • 11. Data: 2018-03-05 17:06:18
    Temat: Re: Kontroler silnika BLDC
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
    On Mon, 5 Mar 2018 15:01:38 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >No ale napisałem, że bez czujników a z backemf zamiana przewodów
    >daje zmianę kierunku. Skąd kontroler wtedy wie (nie wnikałem jak
    >działa backemf stąd pytam) jaką sekwencje załączania uzwojeń wybrać?

    Wlasciwie to nie wie - zalacza przeciez przewody w tej samej
    kolejnosci.
    Tylko dzieki zamianie cewek pole wiruje w druga strone.

    A ze backemf korzysta z samych cewek, to nic sie w sterowaniu nie
    zmienia.

    Zupelnie tak, jakbys silnik obrocil o 180 stopni wokol osi
    prostopadlej do jego osi, i korzystal z drugiego konca osi ...

    J.

  • 12. Data: 2018-03-05 17:58:46
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-03-05 o 15:10, Marek pisze:

    > Ale jak  uruchomić bez halla? Nie chcę się bawić w backemf... W takim
    Pisałeś że sam robisz sterownik i sterowanie, zamiast sygnału z hall-i
    uruchamiasz swój generator który steruje uzwojeniami.

    > razie jak działa zmiana kierunku w innych sterownikach przekładając
    > tylko kable? To zadziała tylko z sterowaniem backemf?
    backemf zastępuje ci tylko sterowanie na kolejną fazę, ale pierwszą musisz
    wymusić sam. Jak jest bez back to masz generator który steruje kolejno
    uzwojeniami.

    --
    Pozdr
    Janusz