  • 21. Data: 2019-08-10 17:50:39
    Temat: Re: Koszt przejechania 100km
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > Gdzies czytalem ze w teslach akumulator wytrzymuje poltora roku do dwoch lat.
    Oczywiscie w spalinowym naped da sie zajechac w poltora roku albo i szybciej, od
    fantazji kierowcy to zalezy. Sporo ponad polowa wartosci samochodu elektrycznego to
    pusty chociaz bardzo ciezki zbiornik na paliwo. Na poczatku motoryzacji naped
    elektryczny i spalinowy rozwijaly sie rownolegle. Z jakiegos powodu wygral spalinowy
    chociaz benzyne kupowalo sie w aptekach a prad byl w gniazdkach. Uwazam ze mozliwosci
    zbudowania nowych nieznanych do tej pory cudownych akumulatorow nie ma. Dalo by sie
    jak by na Ziemi byl Kryptonit. Ale wszyscy wiedza ze najblizej jest na Planecie
    Krypton i ze jest ona 27 lat swietlnych od Ziemi w konstelacji Kruka. Chwilowo nie ma
    na Ziemi paliwa zeby na Kryptona poleciec.

    A napęd wodorowy - pasuje ci?

  • 22. Data: 2019-08-10 17:59:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.08.2019 o 16:59, Budzik pisze:

    > Kusi mnie zeby coś takiego policzyc ale w dłuzszym okresie czasu liczac
    > razem z cena auta....

    Accord 1.8 9 lat nalatane przez ten czas 100 kkm, czyli przebiegi nie za
    wysokie:

    Kupiony za 18kpln, oddany za 1,5k czyli 16,5k
    Naprawy w międzyczasie - magiel, sprzęgło, silnik, 2x klocki, raz tarcze
    - koło 5 kpln
    Założenie gazu 3k
    Przeglądy jakieś 1,5k
    Paliwo - głównie miasto 14l/100 - 14*1000=14000*2,20(srednio) jaieś 30,8k
    Ubezpieczenia - śrenio jakieś 700*9=6,3k
    Opony 1,5

    Razem 64,5k na 100kkm / 9 lat

    - 64,5 PLN na 100 km
    - 597PLN na miesiąc.

    Pewnie o czymś zapomniałem, z drugiej strony założyłem 100% w mieście,
    wygląda legitnie. Samochód kończy jako pełnoletni - ciekawe jak to
    wyglada przy nówce i przy "niemiec płakał jak sprzedawał". Ktoś policzy
    swoje?

    --
    Shrek

  • 23. Data: 2019-08-10 18:05:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.08.2019 o 17:49, Poldek pisze:

    > Tak, czy siak. Większość samochodów kończy jazdę nie dlatego, że rdza je
    > zżarła, czy silnik został wyeksploatowany, lecz dlatego, że spotkały się
    > czymś i naprawa jest nieopłacalna. W tym są samochody w każdym wieku,
    > także roczniaki są rozbijane tak, że do kasacji.

    No nie wiem. Ja u siebie silnik naprawiałem. W zasadzie to buda w
    accordzie dalej zdrowa, tylko wszystko po kolei trzeba by robić, żeby
    mieć pewność, że dojedziesz;)

    --
    Shrek

  • 24. Data: 2019-08-10 18:29:23
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-08-10 o 18:05, Shrek pisze:

    > No nie wiem. Ja u siebie silnik naprawiałem. W zasadzie to buda w
    > accordzie dalej zdrowa, tylko wszystko po kolei trzeba by robić, żeby
    > mieć pewność, że dojedziesz;)

    I w związku z tym oddałeś samochód do kasacji?
    Nie - trzymasz go. I będziesz go trzymał, albo oddasz bratankowi,
    wujkowi i nie pójdzie do kasacji "bo już czas na złom". Pójdzie do
    kasacji, gdy się zderzy. Silnik jeździłby dalej. Oczywiście są przypadki
    szczęściarzy, którzy nie zderzają się na przestrzeni 25 lat lub więcej i
    w końcu samochód jednak jedzie o własnych siłach na złomowisko, gdyż już
    tak śmierdzi w kabinie, że nieprzyjemnie w nim siedzieć. A świeżaka
    15-latka można mieć za miesięczną pensję, więc po co się kisić w
    smrodzie i pleśni. Ale nadal twierdzę, że liczbowo większość samochodów
    kończy jazdę na drzewie lub na czole TIRa.

  • 25. Data: 2019-08-10 18:34:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.08.2019 o 18:29, Poldek pisze:

    > I w związku z tym oddałeś samochód do kasacji?

    Oddałem znajomemu do jeżdzenia. Jak skończy się ubezpieczenie, to bierze
    go za 1500 albo do kasacji pójdzie. Bo nie chce mi się za półtora kafla
    szarpać z ludzikami co będą przyjeżdzać z miernikiem mierząc
    pełnoletniego szrota.

    --
    Shrek

  • 26. Data: 2019-08-10 18:36:44
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-08-10 o 17:59, Shrek pisze:

> [...]
    > wygląda legitnie. Samochód kończy jako pełnoletni - ciekawe jak to
    > wyglada przy nówce i przy "niemiec płakał jak sprzedawał". Ktoś policzy

    Jak policzyć wszystko, czyli też koszty parkowania, mycia, odgrzybiania
    klimy, zmiany opon i czego tam jeszcze, to obstawiam, że nowy podobny
    wyjdzie ze 25% więcej/miesiąc. A jeździ się nowym, nieśmierdzącym,
    niespleśniałym i posiadającym współczesne udogodnienia typu front
    assisty, współczesne generacje ESP, światła led itp.

  • 27. Data: 2019-08-10 18:43:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wodor przy spalaniu ekologicznie czysty ale brudny jak sie go otrzymuje. Do tego duze
    niedogodnosci. Brak zbiornikow szczelnych dla wodoru. Bardzo ciezkie zbiorniki ze
    wzgledu na bardzo duze cisnienie jakie musza wytrzymac. Skrajnie wybuchowy. To juz
    akumulatory lepsze. Chwilowo nic nie jest lepsze od cieklych weglowodorow. Sprawa
    kosztow energii przy napedzie elektrycznym i wodorowym jest rozwojowa. Jak samochodow
    malo to nie ma w nosnikach podatkow od paliw do srodkow transportu. Jak ilosc takich
    pojazdow wzrosnie to bedzie taki podatek dopisany do ceny. Cos jak za Gierka mowili
    ze on jest fryzjerem. Na poczatku mydli a jak zacznie golic to bedzie bolec.

  • 28. Data: 2019-08-10 19:41:21
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu sobota, 10 sierpnia 2019 17:59:40 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

> [...]
    > Paliwo - głównie miasto 14l/100 - 14*1000=14000*2,20(srednio) jaieś 30,8k
    > Ubezpieczenia - śrenio jakieś 700*9=6,3k

    seat cordoba
    kupiony za 15 kzł
    12 lat
    ubezpieczenie 500złx12 = 6kzł
    przebieg 120 kkm *7 litr/100km *4,5zł =38 kzł
    dwa razy silnik, sprzegło, hamulce układ, wspomaganie= 6 kzł
    badanie techniczne 1200zł
    Opony 4opony x 200złx lato i zima =1,6

    total 68 kzł
    cena 100 km 56 zł
    cena za miesiąc 472 zł

  • 29. Data: 2019-08-10 20:08:38
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    Wszyscy oprócz Zenka słyszeli, że akumulatory w elektrykach 10 lat
    wytrzymują.

  • 30. Data: 2019-08-10 20:13:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-08-2019 o 19:41, Bolko pisze:

> [...]
    > ubezpieczenie 500złx12 = 6kzł
    > przebieg 120 kkm *7 litr/100km *4,5zł =38 kzł
    > dwa razy silnik, sprzegło, hamulce układ, wspomaganie= 6 kzł

    12 lat przejeżdziłeś na jednym komplecie opon sezonowych?
    To to nie była jazda.....

    A więc całą resztę wyliczeń można między buty włożyć.