  • 11. Data: 2015-03-29 21:03:47
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu niedziela, 29 marca 2015 16:55:00 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Patrz Roman, a miałem Cię za inteligentnego gościa :). W życiu bym
    > nie podejrzewał, że przekładanie biegów to takie fascynujące i
    > przyjemne.

    Ja jakos z motocykla na skuter z automatem bym sie nie przesiadl ;)

    > A ofpalanie z korby też praktykujesz? Myślę, że korzystanie z niej
    > też może dać jakąś przyjemność,

    O! Dokladnie , moja WRka ma rozrusznik, ale czesto kopka odpalam... ;)

    WS

    PS. a samochodu z automatem raczej przed emerytura nie planuje, chyba, ze wyboru nie
    bedzie... :(

  • 12. Data: 2015-03-29 21:20:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello dddddddd,

    Sunday, March 29, 2015, 5:50:53 PM, you wrote:

    [...]

    > to tylko w korku się jeździ?

    W korkach się stoi a nie jeździ.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2015-03-29 21:23:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Sunday, March 29, 2015, 4:56:51 PM, you wrote:

    [...]

    > Przyjemność z deptania sprzęgła? W korku ?!?

    Ale po co stać w korkach, skoro dla przyjemności się jeździ tam, gdzie
    nie ma korków?

    > W automacie tylko wciskasz hamulec, który działa lżej bo ma serwo.
    > Serwa w pedale sprzęgła w samochodach osobowych jeszcze nie
    > spotkałem.

    Ale po co? Mam dość niesprawną lewą nogę i daję radę. Masz jakieś
    niedowłady, że potrzebujesz wspomagania sprzęgła?

    > Bo na trasie, jak zapniesz piątkę, to nie zmieniasz przez długi czas
    > więc w zasadzie nie ma różnicy auto-manual.

    Aha, nizinny...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2015-03-29 21:31:41
    Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 29 Mar 2015 19:19:20 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Cena, kolego cena. No i inne koszty.
    >A najwyrazniej zmienianie biegow tym kilkuset milionow ludzi nie
    >sprawia trudnosci.

    300 milionow much nie moze sie mylic

    >Ale skad ja ma wiedziec ze jest wybor, skoro ciagle pamietam ze 2.8 w
    >automacie ma osiagi jak 1.8T ?

    tak to chyba byki za Dziadzia Henry Forda?...

    A.L.

  • 15. Data: 2015-03-29 21:36:40
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 29 Mar 2015 20:19:31 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:

    >Jakoś setkom mln. ludzi w USA nie przeszkadza to, że nie muszą umieć
    >jeździć manualem, bo to jeszcze większa rzadkość niż automat tutaj. I
    >ceny automatów ich nie przerażają. Można? Można.
    >Automat powinien być tak naturalnym rozwiązaniem jak alternator
    >zamiast prądnicy czy rozrusznik zamiast korby.
    >Typowy użytkownik samochodu nie powinien mieć świadomości, że coś
    >takiego jak skrzynia biegów istnieje.

    Racja. W USA za manual placi sie ekstra pieniedze, i to calkiem
    niemale. O ile producent w ogole oferuje taka opcje. Jakos nikomu
    autmaty nie preszkadzaja.

    A.L.

  • 16. Data: 2015-03-29 21:52:18
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-03-29 o 19:19, J.F. pisze:

    > Cena, kolego cena. No i inne koszty.
    > A najwyrazniej zmienianie biegow tym kilkuset milionow ludzi nie
    > sprawia trudnosci.

    Tylko cena.
    Nie chodzi o trudność zmieniania biegów, tylko wyciągania z portfela :-)

  • 17. Data: 2015-03-29 21:58:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Mar 2015 18:03:14 +0200, Marek napisał(a):

    > Proszę, nie prowokuj bo jeszcze faktycznie to zaczną implementować
    > jako kolejne rozwiązywanie nieistniejących problemów...;(

    Dlaczego nieistniejacych ? Troche by ulatwilo.
    Dziwne ze nikt tego nie zrobil.

    > A pytanie do czerpiących przyjemność z przekładania - czy kompromis w
    > postaci tiptronic czy inny mający +- uznają czy to też niekoszerne?

    trzeba by pojezdzic, ale wiesz - reka wytrenowanym ruchem idzie do
    dzwigni ... a tam ukradli :-)

    Przyszlosc prawdopodobnie nalezy do DSG. Albo do elektrykow :-)

    J.

  • 18. Data: 2015-03-29 22:03:02
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu niedziela, 29 marca 2015 21:58:47 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Przyszlosc prawdopodobnie nalezy do DSG. Albo do elektrykow :-)

    Obawiam sie, ze raczej do automatycznych kierowcow... pewnie za ~15-20lat bedzie juzw
    UE zakaz samodzielnego kierowania - kolega Marek bedzie szczesliwy, bo po co
    kierownica krecic lub jeszcze jakis dziwny gaz wciskac? ;)

    WS

  • 19. Data: 2015-03-29 22:27:19
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-03-29 o 18:56, Marek pisze:

    > Mnie nie przeszkadza, że są dziwacy, którzy lubią. Niech sobie lubią.
    > Wkurza mnie natomiast to, że tacy kreują u nas rynek i w efekcie mamy,
    > że producentom nie opłaca się proponować wersji autom. skoro i tak
    > (lepiej) się sprzeda manual. A jak jest dostępny automat to odstraszają
    > tych co by może chcieli wygórowanymi ekstra kosztami. Jakby niewiadomo
    > jaki to był luksus. W efekcie w sprzedaży nowych samochodów udział
    > automatów to nadal mniejszość, chociaż powoli sprzedaż rośnie.

    Dlaczego uważasz że automat powinien kosztować tyle co manual ?
    Wszak manual to stare rozwiązanie czysto mechaniczne a do dzisiejszego
    automatu poza zawodną elektryką potrzeba jeszcze równie zawodnego
    komputera.
    W cenie manuala to może być jedynie rozwiązanie ze skuterów wciskane
    w co mniejsze osobówki.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2015-03-29 23:38:22
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-03-29 o 20:19, Marek pisze:

    > Jakoś setkom mln. ludzi w USA nie przeszkadza to, że nie muszą umieć
    > jeździć manualem, bo to jeszcze większa rzadkość niż automat tutaj. I
    > ceny automatów ich nie przerażają. Można? Można.
    Ale dlaczego to USA ma być wyznacznikiem czegokolwiek? Jeszcze większa
    rzesza ludzi w takich krajach jak Indie czy Chiny przemieszcza się
    rowerami czy rikszami. Można? Można.

    > Automat powinien być tak naturalnym rozwiązaniem jak alternator zamiast
    > prądnicy czy rozrusznik zamiast korby.
    I silnik elektryczny zamiast spalinowego, pewnie kiedyś doczekamy tych
    czasów.

    > Typowy użytkownik samochodu nie powinien mieć świadomości, że coś
    > takiego jak skrzynia biegów istnieje.
    Typowy użytkownik samochodu, przynajmniej w naszej długości
    geograficznej, kieruje się zasobnością swojego portfela, kupno samochodu
    i jego dalsza eksploatacja mocno ten portfel drylują, a skrzynia
    automatyczna jeszcze bardziej.