  • 161. Data: 2020-05-31 20:33:21
    Temat: Re: Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?... OT
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 May 2020 18:26:51 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "Paweł Pawłowicz" 5ed36913$0$537$6...@n...neostrada.pl
    >
    > Ja także. Miało to miejsce około roku 1980 podczas harcerskiego obozu.
    > Doświadczeniem była gra polegająca na odgadywaniu kolorów.
    >
    > Plastykowe pudełko i kolorowe wstawki. Grały dwie osoby -- jedna (nazwijmy
    > ją AA) ustawiała 4 wstawki wg swego widzimisia tak, że przeciwna osoba
    > (nazwijmy ją BB) tych wstawek nie widziała, lecz miała odgadnąć kolory i układ
    > wstawek na drodze logicznego myślenia, podpierając się podpowiedziami dawanymi
    > przez AA. BB ustawiała coś, na co AA dawała odpowiedź chyba białymi i czarnymi

    MasterMind.

> [...]
    prawdopodobieństwa
    > trafienia od rzeczywistego prawdopodobieństwa trafienia... Nikt z obserwujących nie
    > przypuszczał, że naprawdę widzę palcami, choć wyglądało to ciekawie... Obserwatorzy
    > (różni, w tym tacy, którzy znali mnie słabo) byli karmieni informacjami typu:
    > -- słaby ma wzrok, więc posiłkuje się macaniem, jak ślepy...
    > -=-
    >
    > W tym wszystkim jest jeden ,,problem'' -- nikt z obserwatorów nie dał nabrać się na
    > widzenie kolorów za pomocą palców, choć trafność była zdumiewająco duża a

    nie rozumiem - to w koncu "widziales palcami" czy nie ?

    A jesli widziales ... nadal tak widzisz ?
    Bo to chyba godne zbadania.

    J.

  • 162. Data: 2020-05-31 21:08:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5ed189f5$0$522$6...@n...neostrada.pl

    > Drukarnia raczej ;) nie wlewa kubła C do M itd...
    > Drukuje najpierw sam Y, później kolejne kolory na poprzednich...
    > Zobacz krzyżyki ustalające kolejne warstwy...

    Problemem mogłoby być drukowanie czarnych liter -- o ile lekkie
    nietrafienia poszczególnych składowych w obrazkach są akceptowalne,
    o tyle litery (zwłaszcza cienkie/małe/drobne) tak rozjechane stają
    nieczytelne... Na szczęście obok CMY jest CMYK. Czarny kolor w CMY
    uzyskiwany jest pochłonięciem CMY, zaś w CMYK -- K uzupełnianym
    (pogłębianym) którymś z CMY, bądź kilkoma z CMY. Czerń wcale nie
    jest czarna -- ,,nikt na nie wmówi, że białe jest białe'' -- jest
    trójkolorowym zlepkiem RBG, zaś czarne -- trójkolorowym zlepkiem
    CMY lub wielokolorowym zlepkiem CMYK. Drukowaną czerń K można
    pogłębić za pomocą CMY, lub któregoś ze składników CMY...

    Jako amatorski fotograf zarabiający na swe dziecięce potrzeby,
    widziałem doskonale czerwień czy zieleń ba fotografiach B&W.

    https://allegro.pl/oferta/papier-ksero-a4-iso-80-80g
    -5x500-trend-white-9038809201
    Wyrób ten charakteryzuje się poziomem ok. 70-80% białości.

    -=-

    Rzecz jasna można drukować bez oglądania się na CMYK -- choćby moje
    blankiety do wpłat na Imperium Rydzyka czy Imperium Makulskiego były
    drukowane w kolorze niebieskim -- jednym, niebieskim kolorze.
    Niebieskim, ciemnoniebieskim, jasnogranatowym -- dla mnie to
    ten sam, niebieski kolor. Na pewno nie Cyjan.

    BTW -- blankiety do wpłat na Imperium Makulskiego miały być drukowane
    w kolorze, na ładnym papierze, ale nie doczołgałem się z Jego Ekscelencją
    do porozumienia. Jego Świątobliwość proponował mi szmal, gdy tymczasem
    mnie potrzebne były fotki -- najlepiej slajdy... Jego Eminencja życzył
    sobie 4 odcinków, zaś banki i poczta 4 odcinek uznawały za kosztowną
    fanaberię, więc obstawałem przy blankietach trzyodcinkowych, których
    dziesiątki tysięcy rozniosłem po: kościołach, bankach, pocztach,
    kościelnych księgarniach...

    - przygotowałem (z nudów, na uczelnianym komputerze
    i uczelnianej drukarce laserowej) blankiet
    - wydrukowałem (z pomocą innej osoby zatrudnionej na uczelni)
    lustrzane kalki jako matryce,
    - które zaniosłem do eksuczelnianej drukarni
    - i zapłaciłem za druk...

    Pojechałem do Lichenia, by uzyskać oficjalne pozwolenie na druk i kolportaż
    blankietów oraz fotki lub zezwolenie na poczynienie fotek makiety budowanej
    świątyni...

    Nie doszedłem też do porozumienia z innymi ludźmi, ale to nie było istotne,
    gdyż ominąłem te przeszkody. Chadzało o skład -- proponowałem gotowce, gdy
    tymczasem drukarze, obawiając się COVID-19 ;) itnp. zaraz, nie chcieli tego,
    co przygotowałem...

    Gdy nie doczołgałem się do porozumienia z Jego Wysokością Eugeniuszem
    Makulskim, przeredagowałem teksty i czekałem obalenia kustosza...
    Ww. osoba pomagająca mi przy lustrach na kalce wyjawiła ;) mi
    wówczas, że mogę nie doczekać się... ;)

    Jakież było moje zdumienie, gdy za sprawą pedała Biedronia dowiedziałem
    się, że pedał i pedofil Makulski spadł ze stolca tuż po ww. niedoczołganiu
    jako złodziej...

    -=-

    Drukarka, którą miałem do swej dyspozycji na uczelni, miała za mało
    RAMek, by drukować raster pod ręcznie wpisywane treści, dlatego część
    blankietów zaopatrzyłem w poziome kreski w miejscu rastra... Do drukarni
    przygotowałem raster... Tu ciekawostka -- raster miał defekt, którego
    przyczyn nie poznałem...

    Miało być tak:

    . . . . . . .
    . . . . . . .
    . . . . . . .
    . . . . . . .

    a wychodziło na drukarce jakoś tak:

    . . . . . . .
    . . . . . . .
    . . . . . . .
    . . . . . . .

    Dziś dokładnie tego nie pamiętam, ale pamiętam, że pierwsza
    linijka była jakoś źle przesunięta...

    Pamiętam też, że odebrane z drukarni blankiety liczyłem, aby
    wiedzieć, na ile byłem oszukiwany. :) Oczywiście nie liczyłem
    dziesiątków tysięcy blankietów, ale liczyłem setki czy tysiące
    i ważyłem, po czym ważyłem wszystko...

    Chyba nawet przyjąłem tłumaczenie typu: na wagę pasowało...
    Najwyraźniej farba mnie zmyliła... ;)

    papier ma 80 g/m^2
    całość waży ileś
    więc blankietów jest ileś

    Oczywiście drukarniowa maszyna drukarska miała stosowne liczniki
    a KAŻDY drukarz bez pudła na oko umie powiedzieć, ile ma przed
    sobą kartek, nie pudłując nawet o kilka procent..

    Współpracę z właścicielką drukarni (odkupiła drukarnię uczelnianą od uczelni)
    pamiętam jako bardzo dobrą a wyjaśnienia braku kilku ;) blankietów przyjąłem
    ze zrozumieniem, winiąc tych, którzy znając mnie, nie ostrzegli, że stać mnie
    na liczenie blankietu po blankiecie...

    Drukowałem tam kilka razy -- i za każdym razem byłem zadowolony i z obsługi,
    i z finalnej usługi.

    ZTCP około 7 tysięcy blankietów nie rozniosłem z uwagi na brak porozumienia...
    Wydrukowałem je tuż przed moją rozmową z EMakulskim... Natomiast tysiące
    drukowanych wcześniej rozniosłem i rozdałem...

    W niektórych bankach rozmawiałem o możliwości zaniechania pobierania opłat...
    ZTCP Poczta Polska była skłonna zaniechać, o ile poprosiłby oficjalnie kustosz
    lub ktoś oficjalnie w imieniu kustosza, nie ja -- osoba tutaj zupełnie postronna,
    o czym kustoszowi powiedziałem... Białostockie oddziały PKO bp (wówczas był to
    chyba jeszcze bank państwowy, nie Bank Polski) zgodziły się i na propagowanie
    u siebie blankietów dostarczanych przeze mnie, i na zaniechanie pobierania opłat,
    czego ślad umieściłem w stosownych miejscach blankietów przeznaczonych do tych
    oddziałów a także na części blankietów roznoszonych po kościołach czy
    kościelnych księgarniach w Białymstoku i poza Białymstokiem...

    -=-

    Kustosz Makulski chciał mi płacić gotówką -- dziś już wiem, że pojął błędnie
    me odwiedziny jako kryptoszantaż, gdy tymczasem nic nie wiedziałem o jego
    pedalskich wybrykach i NAPRAWDĘ przyjechałem tylko po to, by przygotować
    i rozpropagować (rozkolporterować?) blankiety po całej Polsce, za co nie
    chciałem od księdza Makulskiego forsy, bo... Gardziłem taką drobnicą pieniężną...

    -=-

    Tu dygresYja... Po jakimś czasie z PKO bp wszedłem na wojenną ścieżkę...
    Wytoczyłem armaty w postaci korespondencji z coraz to wyższymi szczeblami...
    A nawet zagroziłem rabunkiem bankowego mienia!!! Trudno zgadnąć, dlaczego
    rabunek zatrzymałem, choć przygotowałem i ukazałem praktyczne możliwości...

    Tak czy siak -- po jakimś czasie PKO bp (czy PKO BP SA) świadomie stanął
    w mej obronie, czego efektem jest moje przeżycie biologiczne...

    -=-

    Ja mam źle myśleć lub źle mówić albo źle pisać o bankach?
    Ja, Eneuel -- Królewski Elf, który tak wiele zawdzięczam bankom
    i tak mile wspominam różne banki od czasów, gdy jako kilkuletnie
    dziecko miałem konto w PeKaO SA, na które ktoś (nie wiem, kto,
    ale chyba ktoś z mej odległej rodziny, chyba z USA) przysyłał pieniądze?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 163. Data: 2020-06-01 03:21:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." u...@4...net

    > MasterMind.

    Owszem!

    > nie rozumiem - to w koncu "widziales palcami" czy nie ?

    Trafność była zaskakująco duża.
    Zaś pomyłki miały jakieś ,,rozsądne'' wytłumaczenia. ;)

    > A jesli widziales ... nadal tak widzisz ?

    Piłeś? -- nie pisz. ;)

    > Bo to chyba godne zbadania.

    Owszem. ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 164. Data: 2020-06-01 03:25:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5ed3ee52$0$512$6...@n...neostrada.pl

    > Można by rzecz -- Pismo święte kłamie, mówiąc, że Bóg mści się za grzechy
    > przodków do 3 i 4 pokolenia? -- żadną miarą! Ta sama księga mówi, że Bóg
    > wynagradza potomkom do tysięcznego pokolenia... Najwyraźniej Bóg wynagrodził
    > kobietom tysiącpokoleniową niewierność ich mężów... ;) [przy okazji dodając,
    > że liczba kobiet tym większa, im Bóg mocniej kocha mężczyznę...]

    Aby było jaśniej, choć już dookoła (przynajmniej w Białymstoku) świta
    [że podwójny X niekoniecznie da podwójne czopki RG] -- jeden dzień
    u Pana jest jak tysiąc lat, więc te 1000 pokoleń trzeba przemnożyć
    przez 365 tysięcy... ;)

    Kobiety dłużej żyją niż mężczyźni. [o ile nie wpadną pod tramwaj?]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 165. Data: 2020-06-01 23:59:22
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

> [...]
    > techniczna?), z drugiej trzy LEDy, żółtego, czerwonego i zielonego.
    > Zasilamy je naprzemiennie, raz żółty, raz dwa pozostałe, z
    > częstotliwością, powiedzmy, 3Hz. Ustawiamy prądy diod tak, aby kolor i
    > natężenie mieszaniny czerwonego i zielonego był identyczny, jak kolor
    > żółtego. Pewnie będzie z tym trochę zabawy, ale przy dwóch receptorach
    > powinno dać się zrobić. Mężczyzna nie zobaczy wtedy migotania. I teraz
    > wystarczy poprosić kobietę (lepiej kilka niespokrewnionych) i zapytać,
    > co widzi. Jeśli ma więcej niż dwa receptory, powinna rozróżnić różnicę

    Ty jesteś daltonista, tak? Idź do okulisty po papierek.

  • 166. Data: 2020-06-06 23:17:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5ed3dae2$0$522$6...@n...neostrada.pl

    > Być może nawet uznam tę kopię 64W10 za skompromitowaną i zamorduję ją sznurem...

    Zamordowałem -- CC nie chciał startować, bo nie miał preferencji...

    Ktoś wie, gdzie są preferencje Photoshopa CC z r. 2017? Mniemam,
    że plik ów po prostu padł w efekcie padów spowodowanych złym
    stanem zasilania -- choć mówią, że NTFS jest odporny na pady...

    Plik padł bardzo dawno -- ale dopiero teraz chciałem wejść do CC...
    Chciałem pomalować kursor na kolor różowy... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

    576 nowych zachorowań -- najwyższy numerek, jak dotąd w Polsce...
    https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemic_in_P
    oland
    Ozdrowieńców tylko 231... Marnie (dosłownie!) widzę przyszłość...
    Może po prezydenckich wyborach wprowadzą ponownie obostrzenia,
    by nieco mniej ludzi stawiało się przedwcześnie przed tron Pański...

  • 167. Data: 2020-06-07 00:55:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5ed3dae2$0$522$6...@n...neostrada.pl

    > - Gdyby każdy gen chromosomu dawał białko lub funkcję -- nie
    > można by było zbudować organizmu wielokomórkowego. Każda
    > komórka powstaje z podziału komórki, którego etapem jest

    ECOLIGHT <-- kolejna LEDka brana pod/nad uwagę...

    A tu:
    https://youtu.be/wr4pIOutsYM?list=PLUchO7GuOkaCLHuK4
    65IEjRotzsXeC8zL&t=12
    trochę mitycznie...
    https://pl.khanacademy.org/science/biology/gene-expr
    ession-central-dogma/transcription-of-dna-into-rna/v
    /rna-transcription-and-translation

    > zreplikowanie DNA. Nie wdam się w zawiłości xRMA, bo to
    > zbyt dla mnie śliski temat, ale DNA jest replikowane
    > komplementarnym uzupełnianiem tak, by po replikacji były
    > dwa zestawy DNA, które trafią do komórek potomnych. Potomna
    > komórka nie musi (i zazwyczaj/często nie jest) być identyczna
    > z tą, z której powstała, co chyba oczywiste -- człowiek powstaje
    > z zygoty, lecz nie jest masą zygot. ;)

    Deli_kat_nie ujmując, nie każdy gen daje efekt w postaci
    białka lub funkcji -- choćby morderstwa niewiniątka...
    (nie chadza mi tu o funkcję całego organizmu)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 168. Data: 2020-06-07 14:01:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5edc081f$0$17359$6...@n...neostrada.pl

    > Plik padł bardzo dawno

    Skąd to wiem? -- z histErii dyskowej...

    W lutym br. czyniłem, co mogłem, by uciec przed C-19, co paradoksalnie zaowocowało
    rozchorowaniem się. W marcu br. byłem chory do tego stopnia, że niewiele do mnie
    docierało -- wtedy właśnie podczepiłem dysk F-S do Acera i skopiowałem z Acera
    partycję z W10 na dysk F-S, który powędrował ponownie do F-S, gdzie W10 został
    dciągnięty (podmienione zostały sterowniki -- grafiki, płyty itd.) do F-S
    i rozmnożony... Następnie wrzuciłem do F-S HTS, na który zrzuciłem 3 kopie W10,
    obdarzając te kopie imionami: Black, Orange i Green, by było kolorowo... Później
    kupiłem adapter PATA-SATA i wrzuciłem do F-S Toshibę, na którą zrzuciłem dwie
    kopie Black, dzięki czemu miałem na F-S pięć kopii -- Black, Orange i Green na HTS
    oraz -- GreenN i Yellow na Toshibie. (zarówno GreenN jak i Yellow powstały jako klony
    Black; Orange leżała odłogiem, czekając na swój czas) Następnie skasowałem Green
    z HTS, uznając, że wystarczą mi cztery kopie w F-S i kilka na dysku w szufladzie
    komody. Pozostały w F-S -- Black i Orange na HTS oraz GreenN i Yellow na Toshibie.
    Niedawno okazało się, że: Black, GreenN i Yellow nie mają Preferencji -- jedynie
    Orange miała... Zamordowałem GreenN i wrzuciłem w jej miejsce kopię Orange, dając
    kopii imię Fioletowa; teraz zamierzam zamordować Black na HTS i wrzucić tam kopię
    Orange lub Fioletową...

    Śląc posty na grupy -- używam WXP, którego mam sporo kopii na: obu dyskach w F-S;
    dwóch dyskach leżących w szufladzie komody; dysku Seagate 2 TB służącym mi jako
    magazyn różności; kilku płytach DVD...

    Tak więc Preferencje zginęły przed skopiowaniem Black na Toshibę -- stąd wiem, że
    dawno...

    -=-

    Teraz do Trybuna -- Black i GreenN oraz Fioletowa leżą/leżały na początkach dysków.
    Green leżała na samym końcu HTS. Także teraz mam na samym końcu Toshiby kopię Orange,
    o której wyżej nie napisałem, ale którą wczoraj wykonałem, aby potestować to i owo.

    Kopie z początków dysków są szybkie -- zaś te z końców dysków są tak ślamazarne,
    iż irytuję się, używając tych partycji jako systemowych...

    Tak oto wygląda porównywanie nie tylko startów W10, ale też pracy tego samego W10
    umieszczonego na tych samych dwóch dyskach tego samego komputera i w tej samej
    konfiguracji, lecz w różnych częściach tychże dysków.

    HTS pracuje jako SATA300, zaś Toshiba przechodzi przez adapter PATA-SATA.
    Nadto HTS ma 7200 rpm a Toshiba ma 5400 rpm. HTS ma 500 GB, Toshiba 320 GB.
    Te dwa dyski są zupełnie rożne, ale funkcjonują podobnie -- na oko nie można
    odróżnić, na którym jest partycja wykorzystywana obecnie jako systemowa.

    Różnice w szybkości pracy i startowania kopii W10 widać wyraźnie tylko wtedy gdy
    porównywane są partycje leżące na początku dysków z partycjami leżącymi na końcach
    dysków. Wprawdzie teraz na końcu HTS nie mam W10, ale miałem Green i porównywałem
    pracę owej Green z pracą Black, leżącą na początku tegoż HTS i z pracą GrenN,
    leżącą na początku Toshiby...

    -=-

    Czy warto inwestować w 7200 rpm, 150 MB/s, SSHD i SSD?
    - różnica pomiędzy 100 MB/s 7200 rpm i 100 MB/s 5400 rpm (na Acerze) jest zauważalna
    - różnica pomiędzy 150 MB/s 7200 rpm i 100 MB/s 7200 rpm jest niezauważalna
    - różnica pomiędzy 100 MB/s 7200 rpm i 60 MB/s 5400 rpm (tyle ma błękitny WDC 250
    GB) jest zauważalna
    - różnica pomiędzy 150 MB/s 7200 rpm i SSHD 5400 rpm jest niezauważalna na Acerze
    (tylko niektóre odwołania do dysku są wyraźnie szybsze na SSHD -- choćby odwołania
    do systemowych DeeLeLi)
    - różnica pomiędzy 100 MB/s 5400 rpm Toshibą i NVMe jest bardzo, bardzo duża
    (u mnie NVMe pracuje tylko na 2 liniach PCIe v3.0)
    - różnica pomiędzy partycją leżąca na początku HDD i tuż za nią jest niezauważalna
    - różnica pomiędzy partycją leżąca na początku HDD i w nieco przed połową HDD jest
    mała, niemal niezauważalna
    - różnica pomiędzy partycją leżąca na początku HDD i na końcu HDD jest duża

    -=-

    - dysk zwalnia mocno dopiero na swym końcu, nie w połowie
    - 150 MB/s nie daje wyraźnej przewagi nad 100 MB/s
    - SSHD nie daje bardzo wyraźnej przewagi nad 150 MB/s HDD
    (może to niepopularny osąd, ale tak to widzę; z SSD stale
    startuję z tej samej partycji systemowej, choć mam na
    tymże SSHD więcej systemowych)

    -=-

    W co najchętniej bym zainwestował? -- w 150 MB/s 7200 rpm i w dużą ilość RAMki.

    -=-

    Wszędzie dążę do MBR -- bo mam tylko jednego Acera do czytania GPT.
    GPT mam jeszcze na 2 dyskach -- leżących poza komputerami... Oba
    chcę przestawić na MBR w wolnej chwili...

    Gdybym miał więcej komputerów czytających GPT -- być może
    przeszedłbym na GPT, ale na razie jestem za słaby na GPT.

    -=-

    Jak sprawuje się HTS kupiony jako używany przez ponad 20 kh? -- bezroblemowo.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 169. Data: 2020-06-07 14:10:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5edcd71a$0$17346$6...@n...neostrada.pl

> [...]

    > - różnica pomiędzy 100 MB/s 7200 rpm i 60 MB/s 5400 rpm (tyle ma błękitny WDC 250

    Przeczę sam sobie? -- niezupełnie, bo WDC pracował jako jedyny HDD, zaś teraz używam
    dwóch HDD naraz -- na Toshibie (trochę szybszej od WDC) jest system a na HTS jest
    reszta...

    Toshiba (jak WDC) ma 60 MB/s i 5400 rpm, ale jest trochę szybsza od WDC.

    --