  • 11. Data: 2014-08-04 16:26:50
    Temat: Re: Kto się zna na półośkach w Hondzie?
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> wrote:
    > 1.Przebiegiem, przy którym w tym modelu lubi paść przegub zewnętrzny.
    > 2.Własnym doświadczeniem z tą przypadłością.
    > O bardziej mechanicznych rzeczach niech się wypowiada Lewis.
    > :)

    Przeguby po obu stronach (właściwie osłony przegubów, te harmonijki)
    sprawdzałem wizualnie i nie widzę żadnych pęknięć ani uciekającego smaru.

    > A pokręć kółeczka na jakimś równym, szerokim placyku i posłuchaj czy
    > terkot nie dochodzi z maksymalnie skręconych kół.

    Z tym, że nie mam żadnego terkotu...
    Auto zaczyna wibrować jak dodaję gazu a przestaje gdy puszczam nogę z gazu.
    To sprawdzałem dziś podczas jazdy na wprost.

    > A jak w środku też są suche?
    > Na odległość, to sobie gdybamy...

    Nie na odległość: widziałeś gumy moimi oczami - są suche i nie mają pęknięć
    ani otarć.
    Możesz mi powiedzieć w jaki sposób smar jakim są przeguby napakowane
    wydostał się z przegubu skoro gumy są całe?

  • 12. Data: 2014-08-04 17:45:48
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-04 16:26, Pszemol pisze:

    > Przeguby po obu stronach (właściwie osłony przegubów, te harmonijki)
    > sprawdzałem wizualnie i nie widzę żadnych pęknięć ani uciekającego smaru.

    Z praktyki mogę Ci powiedzieć że przegub wizualnie z zewnątrz może być
    idealny a będzie miał luz (wypracowanie) i będzie telepać samochodem
    przy przyspieszaniu.

    Wiele razy już tak miałem. Ludzie robili wszystko, całe zawieszenie
    poduchy, koła, tarcze cuda na kiju, po wymianie przegubu wszystko
    wracało do normy.
    Lewis

  • 13. Data: 2014-08-04 19:14:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Wiele razy już tak miałem. Ludzie robili wszystko, całe zawieszenie
    > poduchy, koła, tarcze cuda na kiju, po wymianie przegubu wszystko wracało

    Zrobiłem dziś test na parkingu - kilkanaście kółek na maksymalnie
    skręconych kołach w lewo i potem w prawo - żadnych stuków, żadnych
    zgrzytów, żadnych wibracji przy takiej niskiej prędkości "parkingowej".

    Czy dalej mam się czepiać przegubów?
    Czy ten test na parkingu skreśla je z listy podejrzeń?

  • 14. Data: 2014-08-05 00:08:59
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-04 19:14, Pszemol pisze:
> [...]
    >
    > Czy dalej mam się czepiać przegubów?
    > Czy ten test na parkingu skreśla je z listy podejrzeń?

    Przetestowałeś zewnętrzne:)
    Zobacz czy półosie siedzą sztywno w skrzyni biegów, poszarp góra dół i
    zobacz czy półoś wraz z trójpalczakiem siedzi "sztywno" w obudowie
    przegubu, ma chodzić na boki ale nie mieć luzu poprzecznego.

    Lewis

  • 15. Data: 2014-08-05 00:50:35
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 4 sierpnia 2014 14:33:32 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
    > "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> wrote in message

    > A jak tďż˝ diagnozďż˝ uzasadniacie?
    >

    > I jak sprawdziďż˝ same przeguby?
    >
    > Mogďż˝ byďż˝ uwalone jak gumy sďż˝ zdrowe i suche?

    Skręcasz maksymalnie koła i ruszasz tak jakbyś ruszał żeby mieć 10 sekund do setki.
    Jak usłyszysz pierdolnięcie i samochód nie będzie jechał to znaczy że przegub a
    właściwie sprzęgło. Bo to co przenosi moment obrotowy to nie przegub a sprzęgło.

  • 16. Data: 2014-08-09 21:26:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > zobacz czy półoś wraz z trójpalczakiem siedzi "sztywno" w obudowie
    > przegubu, ma chodzić na boki ale nie mieć luzu poprzecznego.

    OK, mam auto podniesione na stojakach...

    Leżę pod nim, ruszam półośką od strony pasażera (prawą).
    Odrobinę się rusza we wszystkie strony: wzdłuż ośki, ruch
    między skrzynią a kołem jest może 1/4 mm i coś stuka
    przy kole jak ośka dobija w tamtą stronę. Rusza się nieco
    również gdy chwycę ośką i zaczynam nią ruszać w kierunku
    przód-tył samochodu, może 1/2 mm luzu, kubek przegubu
    przy skrzyni automatycznej też się odrobinę rusza względem
    skrzyni, ale nie mając doświadczenia nie umiem powiedzieć
    czy to jest jeszcze OK czy już nie jest OK.

    Nakręciłem krótki filmik z tej inspekcji trzymając aparat
    w ręce, więc nie wiem czy dużo zobaczycie, ale spróbujcie...

    To jest ta długa od strony pasażera:
    https://vimeo.com/103014585

    To jest ta sama prawa (pasażera) półośka i stuki przy
    posuwaniu jej w stronę koła:
    https://vimeo.com/103014586

    Półośka lewa, od strony kierowcy (krótsza) ma mniej luzów.
    Zdecydowanie mniej.

    Chyba jednak czas rzucić ręcznik na ring i odwiedzić mechanika.

  • 17. Data: 2014-08-20 03:12:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > Zdecydowanie mniej.
    >
    > Chyba jednak czas rzucić ręcznik na ring i odwiedzić mechanika.

    No więc mechanik wymienił obie pół-ośki i efekt zniknął.
    $1300 :-( Ale dzięki wszystkim za próby pomocy.

  • 18. Data: 2014-08-20 22:21:05
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > No więc mechanik wymienił obie pół-ośki i efekt zniknął.
    > $1300 :-( Ale dzięki wszystkim za próby pomocy.
    Czyli Lewis miał rację...
    Bolesne, ale przy tym przebiegu czasem się zdarza.
    Dzięki za sprawozdanie.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 19. Data: 2014-08-21 02:28:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Czyli Lewis miał rację...

    Na to wygląda.
    Szkoda że nie posłuchałem go i nie wymieniłem sam :-)
    Ale kumpel nie miał czasu pomagać a nie jest to robota
    dla jednej osoby na parkingu - warto mieć kogoś do pomocy.

    > Bolesne, ale przy tym przebiegu czasem się zdarza.
    > Dzięki za sprawozdanie.

    To jest cena od dealera Hondy ciut na zachód od Chicago...
    U niezależnego mechanika pewnie byłoby dużo, dużo taniej... no cóż.

    W tej cenie są wytargowane półośki regenerowane Hondy
    plus jeden dolny ball-joint (jak się to po polsku nazywa?).

    Wytargowane bo mówili że nie mają, i muszą zamówić... :-)
    No to poprosiłem o wycenę przefaksowaną mi do domu
    - poszukałem sobie dużo taniej tej samej części na bernardihondaparts.com
    i przyniosłem wydruk targować się do mojego serwisu Hondy :-)
    Po rozmowie uznali że łaskawie uznają cenę z tego sklepu online.
    Również trzeba było się o koszt wymiany ball-joint targować,
    bo sku%wiele myśleli że się nie znam i chcieli mnie kasować
    osobno jak za całą naprawę, a przecież dużo roboty jest
    w obu naprawach wspólne, nie? Tzw. "labor overlap".

    Czyli generalnie niemiło wspominam wizytę w ASO Hondy:
    gdybym się rzeczywiście nie znał i nie kłócił to zapłaciłbym jakieś
    $300 więcej za same ośki a potem jeszcze jakieś $160 więcej za
    ball-joint bo policzona byłaby robocizna osobno...

    Was też mechanicy tak próbują wydymać bez mydła?
    Czy mówią grzecznie (i bez pytania) że to i tamto przy okazji,
    więc za robotę nie liczą już osobno?

  • 20. Data: 2014-08-21 08:12:04
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > plus jeden dolny ball-joint (jak się to po polsku nazywa?).
    Sworzeń wahacza dolnego

> [...]
    > osobno jak za całą naprawę, a przecież dużo roboty jest
    > w obu naprawach wspólne, nie? Tzw. "labor overlap".
    Akurat w Accordzie do wymiany półosi trzeba i tak rozpiąć wahacz, więc
    wymontowanie sworznia i zamontowanie nowego to raptem dodatkowe 15 minut.

    > Was też mechanicy tak próbują wydymać bez mydła?
    Niestety, już to gdzieś pisałem, że chyba tak wyglądam, że ceny szybują w
    kosmos.
    Ostatnio opisywałem, że za regulację zaworów zawołano 800zł, którą to
    regulację wykonuje się w 2 godziny.
    Odejmując koszty uszczelek, roboczogodzina wychodzi 300zł.

    > Czy mówią grzecznie (i bez pytania) że to i tamto przy okazji,
    > więc za robotę nie liczą już osobno?
    Jak takiego mechanika znajdę to dam znać - chwilowo nie znalazłem. :)
    Dlatego lubię zamówić części w USA i samodzielnie podłubać. Często okazuje
    się, że doliczając nawet przesyłkę, cło i VAT, części są tańsze niż w
    Polsce.
    A jak uda się zamówić "gift" to już ceny spadają do poziomu 1/3 ceny ASO.
    Oczywiście są rzeczy, z którymi sobie nie poradzę ze względu na brak
    doświadczenia lub specjalistycznego sprzętu.
    Pozdrawiam.
    WOJO