  • 11. Data: 2019-03-26 18:54:31
    Temat: Re: Która pasta termoprzewodząca jest lepsza?
    Od: ń <k...@t...sie>

    Czyli nie kupuj pasty metalicznej przewodzącej (prąd elektryczny).

    -----

  • 12. Data: 2019-03-26 22:16:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Niekoniecznie. (...)

    To zależy.
    Jak już obok napisał ten niereformowalny, co pisze do góry nogami ;) w
    przypadku pasty metalicznej można zrobić laptokowi poważną krzywdę.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2019-03-27 00:43:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 26 Mar 2019 22:16:32 +0100, Adam napisał(a):

    > To zależy.
    > Jak już obok napisał ten niereformowalny, co pisze do góry nogami ;) w
    > przypadku pasty metalicznej można zrobić laptokowi poważną krzywdę.

    Kiedyś dawno, jak się upowszechniły te pasty w srebrnym kolorze,
    sprawdzałem omomierzem czy któraś przewodzi. Jakoś takiej nie znalazłem.
    Co nie znaczy że nie ma :) Tego nie wiem.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 14. Data: 2019-03-27 07:51:58
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    sprawdzałem omomierzem czy któraś przewodzi. Jakoś takiej nie znalazłem.
    Co nie znaczy że nie ma :) Tego nie wiem.
    I oczywiście, należy procek i radiator oczyścić do połysku ze starej
    pasty czy termopada. Z prockiem - nadzwyczaj ostrożnie, szmatką ze
    spirytusem albo ksylenem.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 15. Data: 2019-03-27 07:58:42
    Od: "Jacek" <j...@j...com.pl>

    > w przypadku pasty metalicznej można zrobić laptokowi poważną krzywdę.

    Czy ta możliwość zrobienia krzywdy dotyczy "tylko" momentu
    aplikowania pasty czy całego okresu gdy pozostaje w laptopie
    do następnej, ewentualnej zmiany?

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 16. Data: 2019-03-27 08:19:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 27 Mar 2019 07:58:42 +0100, Jacek napisał(a):

    > Czy ta możliwość zrobienia krzywdy dotyczy "tylko" momentu
    > aplikowania pasty czy całego okresu gdy pozostaje w laptopie
    > do następnej, ewentualnej zmiany?

    Kupiłeś zdaje się AAB Cooling. Mam taką w szufladzie (biały kolor),
    zrobiłem pomiar przewodzenia i gwarantuję że nie przewodzi.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 17. Data: 2019-03-27 08:24:58
    Od: "Jacek" <j...@j...com.pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Kupiłeś zdaje się AAB Cooling. Mam taką w szufladzie (biały kolor),
    > zrobiłem pomiar przewodzenia i gwarantuję że nie przewodzi.

    Tak, zamówiłem AAB Cooling TG1 SREBRO, z tym, że na obrazku
    na stronie sprzedawcy jest szara (srebrna).
    Mam zamówić inną?

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 18. Data: 2019-03-27 08:46:38
    Od: "Jacek" <j...@j...com.pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@j...com.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    Tak, zamówiłem AAB Cooling TG1 SREBRO, z tym, że na obrazku
    na stronie sprzedawcy jest szara (srebrna).
    Mam zamówić inną?
    Dodam tylko, że zakup i dostawa tej SREBRO kosztują mnie w sumie
    6,95 zł, więc gdyby ten zakup okazał się niewłaściwy, to strata jest
    tak niewieka, że nawet nie będę odstępował od umowy.
    Pytanie jest tylko takie czy istnieje choćby cień zagrożenia i jaką
    zamowić żeby na pewno metalu w sobie nie miała.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 19. Data: 2019-03-27 08:59:52
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 27 Mar 2019 08:46:38 +0100, Jacek napisał(a):

    > Pytanie jest tylko takie czy istnieje choćby cień zagrożenia i jaką
    > zamowić żeby na pewno metalu w sobie nie miała.

    Jak już napisałem, do tej pory nie znalazłem takiej pasty która by
    przewodziła (na omomierz). Więc masz małe szanse trafić na taką.
    Podejrzewam że z uwagi na strukturę, nawet pasty z zawartością metali
    nie będą przewodzić. W końcu pył metalu jest tylko zawiesiną w
    nieprzewodzącym medium. Tak czy owak, należy unikać upaprania pstą
    wszystkiego wokół :) Pasta nieco twardnieje po wygrzaniu, tak że nawet
    jak jej nałożysz za dużo, to się nie rozpłynie po okolicy.
    Tu masz nieco informacji o pastach choć nie ze wszystkimi informacjami
    się zgadzam:
    https://www.morele.net/wiadomosc/jak-wybrac-paste-te
    rmoprzewodzaca-jaka-pasta-najlepsza/1627/
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 20. Data: 2019-03-27 17:56:33
    Od: "Jacek" <j...@j...com.pl>

> [...]
    > się zgadzam:
    > https://www.morele.net/wiadomosc/jak-wybrac-paste-te
    rmoprzewodzaca-jaka-pasta-najlepsza/1627/

    Na razie czekam na dostarczenie tej zamówionej AAB Cooling TG1 SREBRO.
    Gdybym zdecydował się jej nie nakładać to i tak nie wiedziałbym jaką inna
    zamówić skoro w rankingach ta i wymienione przeze mnie dwie inne pasty
    - Zalman ZM-STG2
    - Arctic Cooling MX-2
    niewiele się różniły, a sprawa zawartości metalu nie jest do końca jasna.
    Mam nadzieję, że nałożę ją prawidłowo i nie będę miał kłopotów.

    Dziękuję i pozdrawiam
    Jacek