  • 21. Data: 2019-03-27 18:39:20
    Temat: Re: Która pasta termoprzewodząca jest lepsza?
    Od: ń <k...@t...sie>

    Niektórzy zaklejają nóżki taśmą maskującą (jak przy malowaniu).
    W internecie sporo "poradników".

    -----

  • 22. Data: 2019-03-28 11:08:00
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > A może jest jeszcze jakaś inna, wyjątkowo polecana pasta, w podobnej
    > cenie?

    Jesli nie podkrecasz 3GHz na 8 GHz to jeden pies. Jesli ktos widzi roznice
    to ma komputerowe placebo ;)

    Pzdr

  • 23. Data: 2019-03-28 13:05:51
    Temat: Re: Która pasta termoprzewodz?ca jest lepsza?
    Od: ń <k...@t...sie>

    Jest różnica, bo przy kiepskiej paście szybciej włącza się szumiący wentylator.

    -----

  • 24. Data: 2019-03-29 10:10:26
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-03-26 o 17:52, pueblo pisze:

    > W sumie ważne, żeby nie było za grubej warstwy - idea nakładania pasty
    > polega w końcu na zniwelowaniu wszelkich nierówności pomiędzy dwiema
    > powierzchniami.

    Właśnie też to miałem napisać.

  • 25. Data: 2019-03-29 12:43:42
    Od: "Jacek" <j...@j...com.pl>

    Użytkownik "robot" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Znalezione przeze mnie w internecie 2 filmy:
    https://www.youtube.com/watch?v=Vk33VL8ZVuM
    https://www.youtube.com/watch?v=nFv-kMQNXpg
    pokazują umieszczenie pasty w ilości ziarnka ryżu i rozprowadzenie
    jej przez nałożenie wentylatora, o czym również tutaj była mowa,
    a nie nałożenie pasty na całej powierzchni.
    Co jest lepsze?

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 26. Data: 2019-03-29 18:07:59
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Jacek, 29 mar 2019 w
    news:5c9e04e5$0$486$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

> [...]
    > jej przez nałożenie wentylatora, o czym również tutaj była mowa,
    > a nie nałożenie pasty na całej powierzchni.

    Trzeba to zrobić naprawdę źle, żeby była różnica in minus. Pisałem
    wcześniej - zrób sobie próbę. A na tych filmikach widać wszystko.
    Niektórzy producenci past nawet mają na stronach instrukcje aplikacji - w
    zależności od cpu

    https://www.youtube.com/watch?v=EyXLu1Ms-q4
    https://www.youtube.com/watch?v=qc7bCC1TmVg
    https://www.youtube.com/watch?v=EUWVVTY63hc

    Poza tym polecam stosowanie blaszek miedzianych zamiast thermopada na np.
    GPU. Do kupienia na allegro - różne grubości.

  • 27. Data: 2019-03-29 23:11:02
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Jacek, 27 mar 2019 w
    news:5c9bab3f$0$510$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Na razie czekam na dostarczenie tej zamówionej AAB Cooling TG1
    > SREBRO. Gdybym zdecydował się jej nie nakładać to i tak nie
    > wiedziałbym jaką inna zamówić skoro w rankingach ta i wymienione
    > przeze mnie dwie inne pasty - Zalman ZM-STG2
    > - Arctic Cooling MX-2

    Arctic Cooling MX-4

    Polecam. Zmieniałem tylko dla sportu. Raz nałożysz i będzie bardzo długo
    trzymać poziom.

  • 28. Data: 2019-03-30 01:30:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-29, Jacek <j...@j...com.pl> wrote:

> [...]
    > jej przez nałożenie wentylatora, o czym również tutaj była mowa,
    > a nie nałożenie pasty na całej powierzchni.

    Nie ma MZ za duzego znaczenia przy standardowych pastach. Zaletą
    "ziarenka" jest to, że teoretycznie można łatwiej rozprowadzić unikając
    bąbelków powietrza. Wadą, że przy kwadratowej podstawie zawsze będzie
    naciek a jak się nie ma doświadczenia to można nie trafić z ilościa
    pasty, w tą czy tamtą (już gorzej) stronę. Inna wada to dość gruba
    warstwa przy gęstych pastach.

    Sam robię tak, że delikatnie rozsmarowuję na obu powierzchniach,
    cieniutką warstwę, składam, zapinam, i baardzo delikatnie ruszam
    radiatorem raz w lewo raz w prawo.

    --
    Marcin