  • 101. Data: 2023-09-04 14:50:25
    Temat: Re: Ktos to zrobil - podroz elektrykiem z UK do PL :D
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Sep 2023 13:37:43 +0200, Cavallino wrote:

    > No przecież, jak trzeba kabel przez wiele km ciągnąć.
    > A ZE zamiast inwestować, woli gigantyczne zyski z zawyżonej ceny prądu,
    > przelać na kampanię PIS....

    A nie ma ZE jakiejs ryczałtowej ceny za przyłącza?
    Ma, ale to dla domów, dla mopów inaczej?

    > Nie.
    > Sprawdzać musisz w apce wystawcy karty.

    Namówiłes mnie :-)

    > No to ja tak nie chcę.
    > Już lepiej go zmusić do postoju.

    > Albo im się wydaje.

    > Co chcesz.

    A jaka róznica dla wyprostowania nóg, czy siedzę w samochodzie, czy w
    restauracji?

    > Zmęczony zasypia.

    No ale nie udało mu sie teraz, na postoju, to potem ci zasnie godzinę
    od domu.

    > Właśnie nie trzeba.
    > Ale można.
    > 50% ceny na benzynę żaden doktorat Ci nie zapewni.

    LPG.
    Tylko jak to pogodzic z hybrydą :-)

    Moze byc stojak na dwie butle w bagazniku, czy koniecznie musi być
    zbiornik "samochodowy? :-)

    J.

  • 102. Data: 2023-09-04 15:29:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-09-2023 o 14:50, J.F pisze:

    > A nie ma ZE jakiejs ryczałtowej ceny za przyłącza?
    > Ma, ale to dla domów, dla mopów inaczej?

    Dokładnie.

    > A jaka róznica dla wyprostowania nóg, czy siedzę w samochodzie, czy w
    > restauracji?

    Musisz do niej dojść - to już jest zysk.

    > No ale nie udało mu sie teraz, na postoju, to potem ci zasnie godzinę
    > od domu.

    Za 300 km będzie miał następny postój, zaśnie wtedy.
    Gdyby miał kolejny 1000, to by już nie dojechał do niego...

    > LPG.

    I też kolejne 50% taniej kupisz?
    Na Zachodzie, a zwłaszcza południum cena różni się niewiele

    > Tylko jak to pogodzic z hybrydą :-)

    Ja godziłem bez problemu.
    Tyle że zasięgi to miało mniejsze niż przy bev.

  • 103. Data: 2023-09-04 18:07:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Sep 2023 15:29:40 +0200, Cavallino wrote:

    > Dokładnie.

    I jakies grube miliony dochodzą?

    > Musisz do niej dojść - to już jest zysk.

    Do kasy tez musisz :-)
    I do toalety ...

    > Za 300 km będzie miał następny postój, zaśnie wtedy.
    > Gdyby miał kolejny 1000, to by już nie dojechał do niego...

    Tak czy inaczej - przy tych odległosciach ryzyko rośnie.

    > I też kolejne 50% taniej kupisz?
    > Na Zachodzie, a zwłaszcza południum cena różni się niewiele

    Od benzyny?

    A jak nie trafie z kartami, to prąd bedzie drozszy :-)

    > Ja godziłem bez problemu.

    Podziwiam twojego gazownika :-)

    > Tyle że zasięgi to miało mniejsze niż przy bev.

    Ale tankowanie 5 minut, a rezerwa 500km :-)

    J.

  • 104. Data: 2023-09-05 07:07:52
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-09-2023 o 18:07, J.F pisze:

    > I jakies grube miliony dochodzą?

    Może tak być - po rzeczywistych kosztach.
    Ale szczegółów nie znam.

    > Tak czy inaczej - przy tych odległosciach ryzyko rośnie.

    W porównaniu do jazdy na raz - spada.

    > Od benzyny?

    Tak.

    > A jak nie trafie z kartami, to prąd bedzie drozszy :-)

    Co najwyżej wyjdzie na to samo.

    > Podziwiam twojego gazownika :-)

    Dlaczego?
    Specjalnie wybrałem słabszy silnik (1.8 w Toyocie), ale tolerujący lpg.

    > Ale tankowanie 5 minut, a rezerwa 500km :-)

    Razem z szukaniem taniego lpg, w podróżach zagranicznych wychodziło tyle
    samo czasu co ładowanie bev przy autostradzie, tyle że nie można było
    odpocząć w czasie przerwy w podróży.

    A na jedzenie trzeba było i tak zrobić następną.

    Różnica była tylko w kosztach przejazdu - na korzyść bev oczywiście.
    Trasa była ta sama - na Istrię.
    Trochę inaczej zrobiona, ze względu na zwolnienie bev z opłat za
    winietkę w Czechach.

  • 105. Data: 2023-09-05 16:42:26
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2023-08-27 15:18, Lisciasty wrote:

    > Co z tego że nie ma 15 letniego?
    > Leaf to dinozaur, nieważne czy nowy czy stary, żółtki nic w nim nie
    > zmieniają istotnego. Mała bateria (raptem 40kWh), brak aktywnego
    > chłodzenia baterii (czyli ładowanie w trasie to mordęga), moc ładowania
    > to tragiczne 46kW w szczycie. W dodatku port chademo, czyli coś czego
    > trzeba szukać bo żaden inny producent już tego nie używa.
    > Gościu sobie wymyślił najgorszego elektryka w trasę i zdziwiony :]

    > Co deptać? 113 km/h średnia tylko z jazdy bez uwzględniania postojów.
    > Wystarczy jechać 120-130 i na spokojnie się tyle wykręci. To żaden kosmos.

    Zeby taka srednia wyszla (bez przystankow) to trzeba cisnac caly czas
    160. Tak to wychodzi w praktyce.

    Jak chcemy miec srednia 130 to trzeba juz jechac jakies 185-200. Tak to
    wychodzi.

    --
    mk4

  • 106. Data: 2023-09-05 17:56:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Sep 2023 07:07:52 +0200, Cavallino wrote:

    > Może tak być - po rzeczywistych kosztach.
    > Ale szczegółów nie znam.

    > W porównaniu do jazdy na raz - spada.

    Jesli od razu planujesz nocleg po drodze - to spada.

    Problem w tym, ze czlowiek moze tych okolo 16h funkcjonowac,
    moze pod koniec nie jest juz taki swiezy, ale ciagle jeszcze w miare
    kontroluje jazde.

    A te ~1400km mozna przejechac w 14h, jak czlowiek czasu nie marnuje.
    A im wiecej marnuje, tym potem gorzej z funkcjowaniem i bardziej spac
    sie chce

    ładowanie w zasadzie byłoby dobre, gdyby się przy tym można zdrzemnąć.
    A tu te superładowarki za szybkie, fotele w samochodzie niewygodne,
    leżanek przy ładowarkach nie ma, i nawet daszku nie ma, w razie opadów
    :-)

    No i te 1400km to z Calais, a przeciez wczesniej jeszcze kawałek po
    Anglii, ładowanie, pociag ... i robi się za dużo godzin,
    a pociąg za szybki aby sie wyspać :-(

    Tak czy inaczej - Zmywak i inni starają sie to zrobic szybko.
    A w elektryku same kłody pod nogi.

    > Tak.

    Az popatrzylem na Niemcy ... LPG ~1 euro, benzyna 1.8.

    > Co najwyżej wyjdzie na to samo.

    Albo drozej :-)

    > Dlaczego?
    > Specjalnie wybrałem słabszy silnik (1.8 w Toyocie), ale tolerujący lpg.

    No ale ze sie nie bał ...

    > Razem z szukaniem taniego lpg, w podróżach zagranicznych wychodziło tyle
    > samo czasu co ładowanie bev przy autostradzie, tyle że nie można było
    > odpocząć w czasie przerwy w podróży.

    Mozna zrezygnować ze swoich poznanskich zwyczajów, i zatankować jak
    cywilizowany człowiek - na autostradzie :-)

    > A na jedzenie trzeba było i tak zrobić następną.

    I jedzenie sie znajdzie, ale przeciez najwiecej zaoszczedzisz na
    kanapkach z domu :-)

    > Różnica była tylko w kosztach przejazdu - na korzyść bev oczywiście.
    > Trasa była ta sama - na Istrię.
    > Trochę inaczej zrobiona, ze względu na zwolnienie bev z opłat za
    > winietkę w Czechach.

    W tym roku jak rozumiem?

    No coz, w przyszłosci zwolnienia nie bedzie :-)

    J.

  • 107. Data: 2023-09-06 07:05:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-09-2023 o 17:56, J.F pisze:

    > Problem w tym, ze czlowiek moze tych okolo 16h funkcjonowac,

    Przestań bredzić, żeby przejechać taki dystans żadne 16h nie wystarczy.
    Chyba że jedzie się palcem po mapie i nie ma się pojęcia, ile to jest w
    praktyce.

    > A te ~1400km mozna przejechac w 14h, jak czlowiek czasu nie marnuje.

    Jakie znowu 1400 km?
    Dystansowi się spada?

    > ładowanie w zasadzie byłoby dobre, gdyby się przy tym można zdrzemnąć.
    > A tu te superładowarki za szybkie

    Można użyć wolniejszych.

    > No i te 1400km to z Calais, a przeciez wczesniej jeszcze kawałek po
    > Anglii, ładowanie, pociag ... i robi się za dużo godzin,

    Nic się nie robi - od początku było za dużo na raz.
    Tak z dwa razy za dużo.

    > Tak czy inaczej - Zmywak i inni starają sie to zrobic szybko.

    Niech się nie starają, tylko zrezygnują, skoro ich na nocleg nie stać.
    Albo kimają na parkingu.

    > Az popatrzylem na Niemcy ... LPG ~1 euro, benzyna 1.8.

    Wyjątek.

    > No ale ze sie nie bał ...

    Czego miał się bać?
    To normalny, wolnossący benzynika, bez bezposredniego wtrysku.
    Mnóstwo tego jeździ na taxi.

    > Mozna zrezygnować ze swoich poznanskich zwyczajów, i zatankować jak
    > cywilizowany człowiek - na autostradzie :-)

    Można.
    Tyle że to kosztowało z 50 gr więcej za litr.
    A przy cenach benzyny, to nie wiem czy już nie wychodziło na to samo (2
    lata temu).

    > I jedzenie sie znajdzie, ale przeciez najwiecej zaoszczedzisz na
    > kanapkach z domu :-)

    Nawet one wymagałyby DODATKOWEJ przerwy, czego nie zrozumiałeś?

    > W tym roku jak rozumiem?

    Nie - w zeszłym.

    Był już link na grupie, opisywałem na elektrowozie taką testową trasę,
    sam brałeś udział w tej dyskusji sklerotyku.

    W tym roku jeszcze to przede mną.
    Może za tydzień pojadę.

    Tym razem już nie za friko, bo czasu mało.

    > No coz, w przyszłosci zwolnienia nie bedzie :-)

    Tak, a gaz zdrożeje.
    I to już słyszę od 20 lat.
    Ale gaz nadal to połowa ceny benzyny, elektryka ładuję na zakupach za
    friko i korzystam z przywilejów.

    A co będzie za 20 lat to mnie mało obchodzi - wtedy już nie powinienem
    zadnym autem jeździć.

  • 108. Data: 2023-09-06 12:29:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Sep 2023 07:05:32 +0200, Cavallino wrote:

    > Przestań bredzić, żeby przejechać taki dystans żadne 16h nie wystarczy.
    > Chyba że jedzie się palcem po mapie i nie ma się pojęcia, ile to jest w
    > praktyce.

    No widzisz - Zmywak jakos jezdzi, mnie sie z Włoch zdarzało,
    znajomy rano wyjezdza i wieczorem jest juz w Grecji - fakt,
    ze dopiena na granicy, i idzie spac :-)

    > Jakie znowu 1400 km?
    > Dystansowi się spada?

    Calais-Iława

    > Można użyć wolniejszych.

    A tu wolniejsze nie zadziałają, bo zła apka, albo zajęte :-)

    > Nic się nie robi - od początku było za dużo na raz.
    > Tak z dwa razy za dużo.

    Dla Ciebie dwa razy, dla niego o pare godzin w UK :-)

    > Niech się nie starają, tylko zrezygnują, skoro ich na nocleg nie stać.
    > Albo kimają na parkingu.

    A oni wolą jechac, i wypadków nie mają.

    > Wyjątek.

    To gdzie taki LPG drogi ?

    > Czego miał się bać?
    > To normalny, wolnossący benzynika, bez bezposredniego wtrysku.
    > Mnóstwo tego jeździ na taxi.

    Ale dookola ta hybryda ...

    > Można.
    > Tyle że to kosztowało z 50 gr więcej za litr.
    > A przy cenach benzyny, to nie wiem czy już nie wychodziło na to samo (2
    > lata temu).

    LPG taki drogi, czy benzyna taka tania była ?

    > Nawet one wymagałyby DODATKOWEJ przerwy, czego nie zrozumiałeś?

    Ale nie "następnej" przerwy.
    Zatrzymujesz sie na porządnej stacji, tankujesz LPG, idziesz to do
    toalety, restauracji ...

> [...]
    >
    > W tym roku jeszcze to przede mną.
    > Może za tydzień pojadę.
    >
    > Tym razem już nie za friko, bo czasu mało.

    No i piszesz, ze drogi jak benzyna :-)

    > Ale gaz nadal to połowa ceny benzyny, elektryka ładuję na zakupach za
    > friko i korzystam z przywilejów.
    >
    > A co będzie za 20 lat to mnie mało obchodzi - wtedy już nie powinienem
    > zadnym autem jeździć.

    Bądzmy realistami - podatki od samochodów muszą wplywać, bo budzet
    tego nie zniesie :-)
    Póki elektryków mało, to można im ulge dac.

    Co prawda ... wlasnie i u nas zrobili darmową A1.
    Dla wszystkich osobowych. Ale tylko do konca roku :-)

    J.

  • 109. Data: 2023-09-06 12:49:37
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-09-2023 o 12:29, J.F pisze:

    > No widzisz - Zmywak jakos jezdzi,

    Raczej pierdoli od rzeczy tak jak Ty i też liczyć nie potrafi.

    > Calais-Iława

    A resztę inny kierowca pokonał, a ten spał w hotelu w Calais i czekał?

    > Dla Ciebie dwa razy

    Dla każdego kto nie chciałby się spoktać na drodze z typem jadącym non
    stop od 24h.

    > A oni wolą jechac, i wypadków nie mają.

    Oczywiście, takie coś jak wypadek to się w ogóle nigdy nie zdarza.

    > Ale dookola ta hybryda ...

    No i?

    > LPG taki drogi, czy benzyna taka tania była ?

    Use google.

    > Ale nie "następnej" przerwy.
    > Zatrzymujesz sie na porządnej stacji, tankujesz LPG, idziesz to do
    > toalety, restauracji ...

    I to samo robisz w bev.
    W tym samym czasie.
    Ale Tobie się to nie podoba, chcesz nalać i jechać dalej.

    > No i piszesz, ze drogi jak benzyna :-)

    Na zachodzie.

    > Co prawda ... wlasnie i u nas zrobili darmową A1.

    Kiełbasa wyborcza, chcesz ją kalkulować w kosztach?
    No i gdzie my mówiliśmy o cenie za autostradę?

  • 110. Data: 2023-09-06 13:59:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Sep 2023 12:49:37 +0200, Cavallino wrote:

> [...]

    > A resztę inny kierowca pokonał, a ten spał w hotelu w Calais i czekał?

    > Dla każdego kto nie chciałby się spoktać na drodze z typem jadącym non

    Pospał w pociągu w tunelu - to sie liczy za przerwę? :-)

    > Oczywiście, takie coś jak wypadek to się w ogóle nigdy nie zdarza.

    Wiadomo, czasem sie zdarza, ale najwyraźniej na tyle rzadko, że nie
    zostali już tylko tacy, co dzielą na dwa razy :-)

    > No i?

    No i moze lepiej nie tykac ?

    > Use google.

    Italy 0.70 euro, teraz :-P

    > I to samo robisz w bev.
    > W tym samym czasie.
    > Ale Tobie się to nie podoba, chcesz nalać i jechać dalej.

    Nie no, dlaczego?
    Po paru godzinach jazdy toalete, posiłek i kawę jak najbardziej
    uznaję. Tylko nie bedę chwalił "im dłuzej tym lepiej" :-)

    > Na zachodzie.

    Włochy na południu :-)

    > Kiełbasa wyborcza, chcesz ją kalkulować w kosztach?
    > No i gdzie my mówiliśmy o cenie za autostradę?

    Ty podkreslałes darmową winietkę w Czechach.

    J.