  • 141. Data: 2023-09-11 20:31:35
    Temat: Re: Ktos to zrobil - podroz elektrykiem z UK do PL :D
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 9 Sep 2023 06:05:42 +0200, Cavallino wrote:

    > Nie - po prostu hejtujesz.

    > Wiadomo, butelka na mocz i jazda....
    > Typowe dla hejtera.
    > Przystanek co 300 km to nie wchodzi w rachubę, a gdzie tam.

    Sam jestes hejter, tylko w drugą stronę :-)
    Albo masz zapalenie pęcherza, i myslisz, ze wszyscy tak mają :-)

    Tirman co ile sika? 4.5h chyba.
    W fabryce masz przerwe po 4h. A nawet powiedziałbym co 5h.

    A tym czasie mozna 500km przejechac w dobrych układach ... i czas
    zatankować auto :-)

    J.

  • 142. Data: 2023-09-11 20:35:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 9 Sep 2023 06:03:58 +0200, Cavallino wrote:
> [...]

    e-samochody-1-lucid-air-gt-2-tesla-model-s-plaid-3-k
    ia-ev6-lr-rwd-p3-index/

    > Ale o co pytasz?
    > Zazwyczaj są przy stacjach benzynowych (poza SC), więc wtedy jest.

    Sie pytam czy te ładowarki (nie tylko w Polsce) to mają obok toaletę i
    ładowarkę.

    > Już zapomniałeś wszystko co było napisane w tym wątku, czy nie zrozumiałeś?
    > W obu przypadkach przeczytaj go od początku.

    > Jak w badziwnej Polsce A tak się da, to i w reszcie cywilizowanego
    > świata tym bardziej.

    > Zapytaj właściciela, jak Cię to interesuje aż tak bardzo.

    Własciciel powie, ze oczywiscie.
    A mnie interesuje skąd on ma prąd, jak bym ja ładował w nocy :-)

    J.

  • 143. Data: 2023-09-12 07:12:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-09-2023 o 18:28, W pisze:

    > Podzieliłem się swoimi poglądami, zwyczajami, oczekiwaniami wobec środka
    > transportu, Ty to nazywasz hejtem :-)))

    Jeśli napisałeś/zasugerowałeś, że Twoje są lepsze, mimo że innych nie
    znasz, więc na pewno są gorsze, to tak to należy odebrać.

    > to Ty chyba masz coś nie tak z pęcherzem

    Widać kto nie jest keyboard warior ma i jednak musi częściej niż raz na
    1000 km i raz na jeden dzień.
    A reszta po prostu łże, żeby łatwiej hejtować.

    > Sikaj przed wyruszeniem w drogę, nie doładowuj się tak bardzo razem z
    > samochodem, to nie będziesz potrzebował często korzystać z wc.

    Mam też przez x godzin nic nie pić, bo hejter tego wymaga?
    No nie, problemy hejterów z butelką na mocz, żeby tylko się nie
    zatrzymać mam w pompie.

    > Poza tym co innego 5 minut na wc na dowolnej stacji a co innego szukanie
    > ładowarek

    Patrz, a ja mam odwrotnie - zatrzymuję się na ładowarkach o których wiem
    że są (a najczęściej wcale, bo na zwyczajowych trasach ładowanie jest
    nie mi potrzebne) i nie muszę szukać stacji benzynowych.....

    Nie muszę też czekać aż się paliwo do baku naleje, zanim 10 klientów
    przede mną kupi hot-doga i weźmie fakturę itd itp

    >Nie mam też zwyczaju posilać się
    > na stacjach.

    Ktoś Cię zmusza?

    > A jeśli się zatrzymuję np. dla tzw. rozprostowania kości, to raczej tam
    > gdzie mi się podoba, gdzie się umówiłem, czy w miejscu docelowym a nie
    > na stacji. Wolę choćby leśny parking niż stację, czy MOP.

    No i?
    Durne przyzwyczajenia postojów wśród chmar komarów da się zmienić.
    I co gorsza, to nie boli, mimo że się tak hejterom wydaje.

    > Przykład z soboty - wyjazd rano, tankowanie na najbliższej stacji
    > preferowanej marki

    Przykład z wczoraj - oszczędziłem ten czas, który Ty straciłeś na
    tankowanie.
    Jeszcze jakieś uwagi?

    >, oczywiście całkowicie po drodze, po 3 godzinach i 20
    > minutach byłem w miejscu docelowym 310 km dalej,

    No ja też, po 4,5h byłem w miejscu docelowym 360 km dalej (niestety
    ponad połowa trasy to drogi wojewódzkie).

    > (w tym ok. 25-minutowy
    > postój w połowie drogi

    No popatrz, a ja nie musiałem się zatrzymywać....
    Czyli co, wina samochodu, że Ty musiałeś?

    Bo w tą stronę szła Twoja narracja, a to Ty się musiałeś zatrzymać dwa
    razy, a ja wcale, mimo że jechałem dalej.....

    > W miejscu docelowym zostawiam samochód na ok. 7 godzin (brak możliwości
    > powrotu) na ulicy, najbliżej miejsca, które mnie interesuje, wracam,
    > wsiadam i po kolejnych 4 godz. drogi (tym razem bez postoju, ale
    > wolniej, przez duże miasto) o rozsądnej porze byliśmy w domu,

    No popatrz, a ja się w moim miejscu docelowym podłączam do prądu i przez
    7 h dawno samochód naładuje się tanim prądem.

    Cena ostatniego wyjazdu tj. 720 km, plus pewnie ze 200 kręcenia się po
    okolicy, nie przekroczyła 40 zł.

    Twój smrodowóz na podobnym dystansie zeżarłby z 10 razy tyle.
    Coś jeszcze masz do napisania?

  • 144. Data: 2023-09-12 07:14:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-09-2023 o 20:35, J.F pisze:

    e-samochody-1-lucid-air-gt-2-tesla-model-s-plaid-3-k
    ia-ev6-lr-rwd-p3-index/

    > Sie pytam czy te ładowarki (nie tylko w Polsce) to mają obok toaletę i
    > ładowarkę.

    Tak jak stacje benzynowe - czasem mają, czasem nie.
    Możesz zaznaczyć w opcjach wyszukiwania i korzystać tylko z takich, przy
    tak ogromnym wyborze gdy jest to potrzebne, Ty decydujesz.

    Zapytaj.

  • 145. Data: 2023-09-23 17:07:38
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-09-2023 o 07:05, Cavallino pisze:

    > Nie - w zeszłym.
    >
    > Był już link na grupie, opisywałem na elektrowozie taką testową trasę,
    > sam brałeś udział w tej dyskusji sklerotyku.
    >
    > W tym roku jeszcze to przede mną.
    > Może za tydzień pojadę.
    >
    > Tym razem już nie za friko, bo czasu mało.

    Pojechałem, wróciłem, udało się z grubsza w planowanym czasie i budżecie
    rzędu kilkuset zł za prąd na całości trasy (3,5 kkm), dzięki wykupionemu
    przed wyjazdem pakietowi z BeCharge.

    Był niestety zonk przy powrocie, bo BeCharge przestał się dogadywać z
    Ionity, więc mieliśmy wybór - albo ładować się na innych stacjach, albo
    drogo (inne posiadane karty uruchamiały ładowarki, no ale cena bez abo
    razy dwa w porównaniu do BeCharge).

    Wybraliśmy tą pierwszą opcję, ale ze 2h w ten sposób straciliśmy, zanim
    wiszące sesje ładowania w BeCharge się anulowały.

    Ale ogólnie - problemu z ładowaniem nie ma, jest za to czasem problem z
    tanim ładowaniem (czyli takim poniżej 2 zł za 1 kWh na ultraszybkiej
    stacji) - coś za coś.

    Na miejscu były i plusy - całe miasteczko (na Krku) to jedna wielka
    strefa płatnego parkowania, a przy ładowarce, za tą samą cenę (w
    przeliczeniu na h) można było się naładować nie płacąc już za parking.

  • 146. Data: 2023-09-25 11:12:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 23 Sep 2023 17:07:38 +0200, Cavallino wrote:

> [...]
    >
    > Wybraliśmy tą pierwszą opcję, ale ze 2h w ten sposób straciliśmy, zanim
    > wiszące sesje ładowania w BeCharge się anulowały.

    Taa, a ze spaliniakiem jedyna rozrywka to tan mały hazard - widzisz
    cene paliwa, i ta szybka decyzja - tankować tu, czy moze dalej bedzie
    lepiej :-)

    > Ale ogólnie - problemu z ładowaniem nie ma, jest za to czasem problem z
    > tanim ładowaniem (czyli takim poniżej 2 zł za 1 kWh na ultraszybkiej
    > stacji) - coś za coś.

    Ultraszybka stacja i 2h straty :-)

    > Na miejscu były i plusy - całe miasteczko (na Krku) to jedna wielka
    > strefa płatnego parkowania, a przy ładowarce, za tą samą cenę (w
    > przeliczeniu na h) można było się naładować nie płacąc już za parking.

    pol godziny, godzine? Czy ustawiles najnizsza i moc i blogoslawili cie
    inni kierowcy? :-)

    J.

  • 147. Data: 2023-09-25 11:35:34
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-09-2023 o 11:12, J.F pisze:

    > Taa, a ze spaliniakiem jedyna rozrywka to tan mały hazard - widzisz
    > cene paliwa, i ta szybka decyzja - tankować tu, czy moze dalej bedzie
    > lepiej :-)

    W bev hazard mniejszy, bo cenę na innych stacjach możesz sobie sprawdzić
    zawczasu, no i możesz wybierać tylko takie, które są w taniej sieci
    którą wybrałeś na wakacje (no i działają w danej chwili, po 2 próbach,
    za poradą operatora z BeCharge odpuściliśmy sobie w ogóle Ionity).

    > Ultraszybka stacja i 2h straty :-)

    Taka była decyzja, można było użyć innej karty i nie tracić czasu, tylko
    kasę, w końcu i tak jedziemy taniej niż benzyniakiem.

    W końcu na trzeciej stacji tak zrobiliśmy, zanim się sesje odblokowały.

    > pol godziny, godzine?

    Ładowaliśmy 2h, ale faktycznie można było 4, bo tyle by weszło.
    To były wolne ładowarki AC.
    Zajęliśmy 1 z 4 dostępnych, nikogo innego tam nigdy nie widziałem.

    Do płatnych nie ma kolejek, zwłaszcza po sezonie i takich w punktach
    docelowych a nie na trasie.
    Były kolejki, ale jak te ładowarki były jeszcze za friko.

  • 148. Data: 2023-10-06 08:35:31
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    "Niemcy nagle przestali kupować elektryki":
    https://businessinsider.com.pl/gospodarka/niemcy-nag
    le-przestali-kupowac-elektryki-oto-powod/zsby46s

  • 149. Data: 2023-10-06 08:39:04
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    "Załamanie sprzedaży paliw w Europie.":
    https://businessinsider.com.pl/gospodarka/zalamanie-
    sprzedazy-paliw-w-europie-polska-nie-jest-wyjatkiem/
    p8tbpk0
    Dajcie sobie siana.

    -----
    > Koń? Koń ma nieograniczony zasięg. Żadnego wlewania do gardła na siłę. A że wolny
    ... można spokojnie zjeść kolację a nie pędzić