  • 91. Data: 2023-09-01 14:27:47
    Temat: Re: Ktos to zrobil - podroz elektrykiem z UK do PL :D
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Sep 2023 12:22:13 +0200, Cavallino wrote:

    > Czytały, bo karta płatnicza, z funkcją zbliżeniową, TEŻ JEST kartą rfid.
    > Można jej nawet zamiennie użyć czasem, tak jak telefonu z nfc.
    > Ale msui być podpięta do jakiegoś konta znanego ładowarce, nie bankowego.

    > Dokładnie.
    > Mógł sobie w aplikacji wybrać podróż przez takie stacje, które oferują
    > takie płatności, ale nawet tego mu się nie chciało.

    A jak wybrac takie stacje?

    > Albo 2 zł na Ionity....

    Na Ionity 0 zl. Apke Ionity zainstalował ... nie potrafiła odpalic
    ładowarki - wiec 0zl/0kWh :-)

    > Nie klikam, opisz.

    Fastned.
    Mozesz uzyc apki i naładowac po 0.69 euro/kWh.
    albo zeskanowac (NFC) "laadpas" i naładowac po 0.69,
    albo zeskanować QR-code, i naładować po 0.69.

    Taka cywilizacja europejska :-)

    > Każdą nie. Ale wiele.

    Byc moze, ale oni wyjątków nie znaleźli :-)

    > No właśnie widać jaki....

    Po prostu napiszmy prawde - jazda elektrykiem wymaga duzej wiedzy
    dodaktowej, ktorej w ICE nie trzeba - przyjezdzasz, tankujesz,
    płacisz, odjezdzasz :-)

    > Bo wyjechał poza UK?
    > Ty byś wyjechał z Polski z kartami, które w Polsce tylko działają?

    Mowisz, ze bankowe nie wystarczą?

    > Wolałbym się nie opierać na niczym co on gada.

    Karty Ionity nie mial, miał apkę.
    Apka nie zadziałała, a czy karta by zadziałała ...

    bedzie po 0.35 euro ?

    J.

  • 92. Data: 2023-09-01 16:39:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-09-2023 o 14:27, J.F pisze:

    > A jak wybrac takie stacje?

    W aplikacji która pokazuje stacje i posiada taki filtr.
    Jakąś odrobinkę wiedzy trzeba mieć ZANIM wybierze się w taką podróż
    elektrykiem, o którym się nic nie wie.

    > Na Ionity 0 zl.

    Co 0 zł?

    >Apke Ionity zainstalował ... nie potrafiła odpalic
    > ładowarki - wiec 0zl/0kWh :-)

    Ale apka Ionity nie daje zniżek na Ionity, zniżki dają inne apki na
    Ionity.....

    > Fastned.
    > Mozesz uzyc apki i naładowac po 0.69 euro/kWh.

    No wiem.
    I?

    > Taka cywilizacja europejska :-)

    Zgadza się - jedna z najlepszych sieci.
    Nie dość że rewelacyjna w obsłudze, to jeszcze robi fajne zadaszone
    stacje z wieloma stanowiskami w formacie obecnych stacji benzynowych.

    > Byc moze, ale oni wyjątków nie znaleźli :-)

    Kto to jest oni?

    > Po prostu napiszmy prawde - jazda elektrykiem wymaga duzej wiedzy
    > dodaktowej

    Oczywiście, piszę o tym od zawsze.
    I o tym, że to tylko wygląda podobnie jak ice, ale działa zupełnie inaczej.
    I trzeba się jednak tego OD ZERA nauczyć.
    A przenoszenie przyzwyczajeń z ice, przyniesie więcej szkody niż pożytku.

    , ktorej w ICE nie trzeba - przyjezdzasz, tankujesz,
    > płacisz, odjezdzasz :-)

    Po 100 latach tak.
    Kupowanie benzyny w aptece, jednak nie było łatwiejsze od włożenia
    wtyczki do gniazdka w elektryku.

    > Mowisz, ze bankowe nie wystarczą?

    Znam banki które blokują karty w przypadku nieautoryzowanego wyjazdu
    poza Europę.

    > Karty Ionity nie mial, miał apkę.
    > Apka nie zadziałała, a czy karta by zadziałała ...

    Zazwyczaj tak właśnie jest - dlatego pisałem że karta lepsza.

    Po 8h jak tirowcy?
    Bo jeśli nie - to bez znaczenia.
    To ja już wolę, żeby taki delikwent musiał choć gnaty rozprostować przy
    ładowaniu.
    A może się skusi i zaśnie.....

    > bedzie po 0.35 euro ?

    Ostatnio płaciłem po 1,98.
    Oczywiście z max. abo - opłaciło się go włączyć nawet na jeden wyjazd.

    Na Ionity też podobnie.

  • 93. Data: 2023-09-01 17:37:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Sep 2023 16:39:42 +0200, Cavallino wrote:

    > W aplikacji która pokazuje stacje i posiada taki filtr.

    A aplikacji cała masa?

    > Jakąś odrobinkę wiedzy trzeba mieć ZANIM wybierze się w taką podróż
    > elektrykiem, o którym się nic nie wie.

    Wiesz, kiedys jak było tanio/darmowo, to moze bys mnie skusil.
    Teraz nie widze powodu do zdobywania tej wiedzy :-)

    > Co 0 zł?

    > Ale apka Ionity nie daje zniżek na Ionity, zniżki dają inne apki na
    > Ionity.....

    Wot niespodzianka.
    Najgorsze jednak, ze nie daje też ładowania :-)

    > No wiem.
    > I?

    I inne opcje tez 0.69 :-P

    > Zgadza się - jedna z najlepszych sieci.
    > Nie dość że rewelacyjna w obsłudze, to jeszcze robi fajne zadaszone

    A na innych trzeba moknąć? Średniowiecze :-)

    > stacje z wieloma stanowiskami w formacie obecnych stacji benzynowych.

    No i nawet mu naładowała. Dzieki apce.
    Widac "charge card" to nie karta bankowa.
    A jakie karty obslugują ... nie napisali :-)

    Ha, odsyłaja do allchargecards.com, a tam jest KiaCharge ... ale prad
    jeden z droższych. A lista sieci krótsza niz Shell :-)
    Jak to z tymi cenami - to od karty zależy czy od ładowarki?

    A Orlen sie takiej karty nie dorobił ?

    > Kto to jest oni?

    Autor i jakis bezimienny Polak, ktory mu tę radę dał.
    A nie - Polak mowił tylko o Niemczech :-)

> [...]
    >
    > Po 100 latach tak.
    > Kupowanie benzyny w aptece, jednak nie było łatwiejsze od włożenia

    No ale jestesmy 100 lat później - skąd ta niechec do kart bankowych?

    > Znam banki które blokują karty w przypadku nieautoryzowanego wyjazdu
    > poza Europę.

    Jest takie ryzyko.

    > Zazwyczaj tak właśnie jest - dlatego pisałem że karta lepsza.

    to po ch* te apki ?

    > Po 8h jak tirowcy?
    > Bo jeśli nie - to bez znaczenia.

    ile tam chcesz, auto trzeba zatankowac :-)

    > To ja już wolę, żeby taki delikwent musiał choć gnaty rozprostować przy
    > ładowaniu.

    Przy tankowaniu sie prostuje :-)

    > A może się skusi i zaśnie.....

    No wlasnie - moze zasnie, ale jak nie zasnie, to bedzie o godzine
    bardziej zmęczony.

    > Ostatnio płaciłem po 1,98.
    > Oczywiście z max. abo - opłaciło się go włączyć nawet na jeden wyjazd.
    >
    > Na Ionity też podobnie.

    Ale wystarczy apka, czy trzeba miesiąc wczesniej karte zamówic?

    No tak, ale apka nie działa :-P

    J.

  • 94. Data: 2023-09-01 17:58:46
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 01.09.2023 o 16:39, Cavallino pisze:

    > Po 100 latach tak.

    Ale my nie mamy 100 lat. Transport jest potrzebny tu i teraz.

    > Kupowanie benzyny w aptece, jednak nie było łatwiejsze od włożenia
    > wtyczki do gniazdka w elektryku.

    Było, bo żeby kupić paliwo, nie potrzeba było do tego guldenów
    peruwiańskich, muszelek z Australii czy pereł z Indonezji. Miałeś kasę,
    która był wówczas obowiązującym środkiem płatniczym i kupowałeś towar.
    Proste jak jebanie.
    Już pomijając, że 100 lat temu ilość sprzedawanego paliwa była
    proporcjonalna do ilości samochodów oraz zapotrzebowania na nie, i jak
    pan hrabia nie podjechał automobilem lub dorożką po paliwo do apteki, to
    nadal zostawała mu ta dorożka lub koń, no ewentualnie nie pojechałby do
    kościoła czy na ruchanko.
    Dziś o transport kołowy towarów i ludzi opiera się duża część przemysłu
    i usług, komuś zależy żeby to ujebać czy jak?

  • 95. Data: 2023-09-01 18:31:44
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-08-27 o 14:52, Jacek pisze:

    > Jaki interes, słodziaku? Podjaśnisz? Bo ja widzę że mają same straty.
    > Konieczność nowych inwestycji w niestabilnym i ulegającym szybkim zmianom
    > środowisku ekonomicznym to prosta droga do bankructwa.

    To jest złożony proces:
    Jedni chcą dobrze sprzedać nowe technologie a drudzy ci nawiedzeni chcą
    inwigilować, upychać w 15 minutowych miastach i trzymać za mordę
    podwładnych im niewolników.
    Korporacje już rządzą i lobbują w imię swoich interesów. Masz być dobrym
    konsumentem i łykać wszystko nowe bo nowe to dobre.

    Musisz sobie to uświadomić

  • 96. Data: 2023-09-02 07:00:28
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-09-2023 o 17:37, J.F pisze:

    > A aplikacji cała masa?

    Jak wszystkich.
    W Polsce np. to:
    https://cleanerenergy.pl/e-mobilnosc/ladowarki/

    > Wiesz, kiedys jak było tanio/darmowo, to moze bys mnie skusil.

    Nadal tak jest.
    Trasa 1700 km to wyjątek od reguły, a nie reguła.

    > Teraz nie widze powodu do zdobywania tej wiedzy :-)

    I bardzo dobrze, będzie mniejszy tłok na stacjach ładowania.

    > Wot niespodzianka.
    > Najgorsze jednak, ze nie daje też ładowania :-)

    Tak, karta pewniejsza.
    Ale zazwyczaj jednak da się coś uruchomić, jeśli zasięg neta jest w
    miarę dobry.

    > I inne opcje tez 0.69 :-P

    Co nie znaczy że na kartach roamingowych też.

    > Ha, odsyłaja do allchargecards.com, a tam jest KiaCharge ... ale prad
    > jeden z droższych.

    Bo tak to jest.
    Do taniego ładowania są inne opcje.

    > Jak to z tymi cenami - to od karty zależy czy od ładowarki?

    Na danej ładowarce od karty.
    Na danej karcie od ładowarki lub abo.
    Chociaż teraz już abo ze stałymi cenami wyłączyli.

    Lepszy Greenway.

    > A Orlen sie takiej karty nie dorobił ?

    Orlen to się niczego nie dorobił, to co postawił tylko udaje ładowarki.

    > No ale jestesmy 100 lat później - skąd ta niechec do kart bankowych?

    Nie mam pojęcia.

    > to po ch* te apki ?

    U mnie głównie do sprawdzania zajętości stacji na której mam zamiar się
    naładować, albo cennika na takowych.

    > ile tam chcesz

    Chodzi o to ile on by chciał, tzn. nie chciał.

    > Przy tankowaniu sie prostuje :-)

    Ale jak sam piszesz, za rzadko i za krótko.
    Nie liczy się.

    > No wlasnie - moze zasnie, ale jak nie zasnie, to bedzie o godzine
    > bardziej zmęczony.

    Wypoczęty.

    > Ale wystarczy apka, czy trzeba miesiąc wczesniej karte zamówic?

    Wystarczy apka/karta Greenwaya - mają roaming również na Ionity.
    A nie ma już pakietów od Ionity które dawałyby niższą cenę.

  • 97. Data: 2023-09-03 22:11:41
    Od: K <...@w...pl>

    On 27/08/2023 20:28, PiteR wrote:
    > in <news:ucg2l4$1945e$1@dont-email.me>

    > o temperatura oleju i napięcie ciekawe
    >
    > jaki producent taki rozrzutny?

    Insignia B

  • 98. Data: 2023-09-04 13:28:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 2 Sep 2023 07:00:28 +0200, Cavallino wrote:
    > Jak wszystkich.
    > W Polsce np. to:
    > https://cleanerenergy.pl/e-mobilnosc/ladowarki/

    A tu trzeba w Polsce, Niemczech, Holandii, Belgii, Francji, bo Anglie
    zakladam, ze ma :-)

> [...]
    >
    > Lepszy Greenway.

    > Orlen to się niczego nie dorobił, to co postawił tylko udaje ładowarki.

    Jeszcze się dorobi.
    Choc na razie czytam, ze nie ma chetnych na dzierzawę MOP, bo trzeba
    ładowarki postawić. Ładowarki wcale nie darmowe ... widać cena
    przyłącza zabija ...
    Wiem - generator postawic. dieslowski :-)

    > U mnie głównie do sprawdzania zajętości stacji na której mam zamiar się
    > naładować, albo cennika na takowych.

    Ale cennik od karty zalezy - ogarniają ?

    > Chodzi o to ile on by chciał, tzn. nie chciał.

    Ile mu pasuje :-)

    > Ale jak sam piszesz, za rzadko i za krótko.
    > Nie liczy się.

    Jak widac niektórym wystarczy.
    W koncu tirman moze 4.5h siedziec bez przerwy, to mnie sie
    w sam raz paliwo skonczy.
    I co mam robic w przerwie - stac, spacerowac, czy usiąść ... np w
    restauracji?

    > Wypoczęty.

    zmęczony, brakiem snu.

    > Wystarczy apka/karta Greenwaya - mają roaming również na Ionity.
    > A nie ma już pakietów od Ionity które dawałyby niższą cenę.

    No prosze, jaki to doktorat trzeba :-)

    J.

  • 99. Data: 2023-09-04 13:37:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-09-2023 o 13:28, J.F pisze:

    > A tu trzeba w Polsce, Niemczech, Holandii, Belgii, Francji,

    Trzeba.
    Albo prościej - założyć kartę reomingową które pozwalala ładować w
    dobrej cenie.
    Np. Enelx lub BeCharge.
    Wtedy masz na Ionity i podobnych poniżej 2 zł.

    > Choc na razie czytam, ze nie ma chetnych na dzierzawę MOP, bo trzeba
    > ładowarki postawić. Ładowarki wcale nie darmowe ... widać cena
    > przyłącza zabija ...

    No przecież, jak trzeba kabel przez wiele km ciągnąć.
    A ZE zamiast inwestować, woli gigantyczne zyski z zawyżonej ceny prądu,
    przelać na kampanię PIS....

    > Ale cennik od karty zalezy - ogarniają ?

    Nie.
    Sprawdzać musisz w apce wystawcy karty.

    > Ile mu pasuje :-)

    No to ja tak nie chcę.
    Już lepiej go zmusić do postoju.

    > Jak widac niektórym wystarczy.

    Albo im się wydaje.

    > W koncu tirman moze 4.5h siedziec bez przerwy, to mnie sie
    > w sam raz paliwo skonczy.
    > I co mam robic w przerwie - stac, spacerowac, czy usiąść ... np w
    > restauracji?

    Co chcesz.

    > zmęczony, brakiem snu.

    Zmęczony zasypia.

    > No prosze, jaki to doktorat trzeba :-)

    Właśnie nie trzeba.
    Ale można.
    50% ceny na benzynę żaden doktorat Ci nie zapewni.

  • 100. Data: 2023-09-04 13:54:17
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2023-09-04 o 13:37, Cavallino pisze:

    > Właśnie nie trzeba.
    > Ale można.
    > 50% ceny na benzynę żaden doktorat Ci nie zapewni.

    Ale LPG już tak. I to nawet 40% :)

    --
    Pete