  • 81. Data: 2023-08-30 11:27:05
    Temat: Re: Ktos to zrobil - podroz elektrykiem z UK do PL :D
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 29 Aug 2023 20:31:32 +0200, w <ucldi4$1lifu$1@news.icm.edu.pl>, W
    <...@...kom> napisał(-a):

    > (i staram się tankować na Orlenie)

    :DDD

  • 82. Data: 2023-08-30 15:44:05
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 29.08.2023 o 21:58, nadir pisze:

    > Przecież są bezobsługowe stacje paliw, bez żadnego zająknięcia przyjmują
    > najzwyklejsze karty płatnicze.

    Przyjmują takie, jakie przyjmują. Jak jakiejś nie przyjmują to nie
    przyjmują. Miałem swego czasu kartę co na pewnych terminalach nie
    działała i już. Nikt nie chciał się nad tym pochylić.

    > Ty czytasz cokolwiek z tego na co odpowiadasz czy tylko pierdolisz o
    > jakiej elektrycznej deskorolce trzy po trzy? Obrejżyj qrwa jeden film,
    > obejrzy drugi, i wyciągnij wnioski czy jest problem czy go nie ma.

    Pierdolę tak jak Ty.

    > Dla niepełnosprytnych jak ty, na każdej stacji benzynowej podejdzie
    > obsługa, zatankuje samochód do pełna i będziesz miał możliwość
    > zapłacenia gotówką lub podstawią pod nos przenośny terminal do kart
    > płatniczych.
    > Idź teraz się qrwa płacz, że jakieś gówniane twizy nie ma takiego fjuczeru.

    Jak wyżej.

  • 83. Data: 2023-08-30 15:57:15
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 29.08.2023 o 23:34, nadir pisze:

    > W zasadzie na każdej stacji benzynowej jak poprosisz obsługę, to
    > zatankują samochód. W mojej okolicy są dwie takie, różnych koncernów,
    > gdzie chodzi sobie gostek między dystrybutorami i pyta czy nie pomóc w
    > tankowaniu. Na jednej z nich ma nawet przenośny terminal płatniczy w
    > podręcznej saszetce, ale przyjmuje też gotówkę.
    > Kiedyś to była norma, że pracownik stacji nalewał paliwo, nie wiem jak
    > się mają obecne przepisy w przypadku benzyny i diesla, ale jeżeli chodzi
    > o LPG, to tylko dobra wola klienta, że sam sobie zatankuje. Ogólnie ma
    > to robić obsługa stacji.

    Normą było nalewanie a nie realizowanie płatności. Teraz normą nie jest,
    na wybranych tylko chodzi gość i nalewa i ewentualnie przyjmuje
    płatność. Była nawet niedawno afera, że na jakiejś markowej stacji,
    niepełnosprawny zatrąbił tak jak chcieli i nikt nie przyszedł.

    Mnie tam w sumie o nic nie chodzi, dobrze byłoby gdyby ładowanie dało
    się łatwo opłacić, ale ewentualne problemy na ładowarkach są podobnego
    rodzaju co na stacjach paliw, czyli wciskanie aplikacji, programów
    lojalnościowych a nie normalnych płatności. No ale ... czy każdy kto
    udostępnia gniazdko musi płatności kartowe udostępniać...

  • 84. Data: 2023-08-30 17:02:28
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Serwisanci pomp wtryskowych ("bez rachunku siódemka, z rachunkiem ponad jedenaście")
    bardzo lubią zbieranie śmieci z dna zbiornika
    paliwa.

    -----

  • 85. Data: 2023-08-30 19:28:48
    Od: W <...@...kom>

    W dniu 30.08.2023 o 17:02, ąćęłńóśźż pisze:
    > Serwisanci pomp wtryskowych ("bez rachunku siódemka, z rachunkiem ponad
    > jedenaście") bardzo lubią zbieranie śmieci z dna zbiornika paliwa.
    >

    > -----

    e, chyba powinno się dać kupić taniej. Ja nie wiem, czy to na pewno taka
    https://allegro.pl/oferta/nowa-pompa-wtryskowa-bosch
    -vw-scirocco-iii-2-0-tdi-12582058717

    ale cena zupełnie inna ~2550

    zresztą tu przecież nie chodzi o regularne wyjeżdżanie do zera

  • 86. Data: 2023-09-01 07:40:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-08-2023 o 21:58, Lisciasty pisze:

    > No to nie wiem co on z tą kijanką robił, ja najdalej takim samym
    > kijaczem pojechałem za Frankfurt, 850km w jedną mańkę. 9,5h nam wyszło
    > razem z ładowaniem, powrót to samo. Czyli średnia z jazdy+postoje 90km/h.
    > Kolesiowi wyszła średnia 47 km/h więc nie wiem co on tam modził, chyba
    > że z tym tunelem tyle schodzi.

    Gość to jakiś totalny nieogar, nawet nie pochwalił się co on tam za
    karty przykładał, że nie działały i dlaczego akurat takie.
    Przekonanie, że każda karta uruchomi każdą ładowarkę, jest całkowicie od
    czapy - to jest jak karta lojalnościowa, więc działa tylko na stacjach
    wystawcy.

    Niektóre mają roaming, ale to też z wybranymi sieciami.

    Akurat karta KiaCharge odpala prawie wszystko, ale to też nie znaczy że
    dokładnie wszystko, pytanie czy ją miał?

    Może to też być kwestia różnic pomiędzy kartami wydanymi w UE i gdzieś w
    dzikim świecie, czyli również w GB.

  • 87. Data: 2023-09-01 10:33:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Sep 2023 07:40:55 +0200, Cavallino wrote:

    > Gość to jakiś totalny nieogar, nawet nie pochwalił się co on tam za
    > karty przykładał, że nie działały i dlaczego akurat takie.

    On przykladał karty bankowe o ile dobrze zrozumialem.
    Brytyjskie czy tam Kingdonskie :-)

    > Przekonanie, że każda karta uruchomi każdą ładowarkę, jest całkowicie od
    > czapy - to jest jak karta lojalnościowa, więc działa tylko na stacjach
    > wystawcy.

    I nie oglądałes - a karta Shell Recharge jest dobra na wszystko :-)

    > Niektóre mają roaming, ale to też z wybranymi sieciami.
    > Akurat karta KiaCharge odpala prawie wszystko, ale to też nie znaczy że
    > dokładnie wszystko, pytanie czy ją miał?

    Nie mial.

    > Może to też być kwestia różnic pomiędzy kartami wydanymi w UE i gdzieś w
    > dzikim świecie, czyli również w GB.

    A kolejna sprawa - te karty to jakies darmowe, czy trzeba za kazdy
    miesiac abonament jakis zaplacic, albo limit ładowań wyrobic?

    Bo jak trzeba miec kilka, a on jedzie dwa razy do roku ...
    nie, on przez najblizsze pare lat nie powtórz juz tego błędu, i
    pojedzie dieslem :-)

    J.

  • 88. Data: 2023-09-01 11:06:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-09-2023 o 10:33, J.F pisze:

    > On przykladał karty bankowe o ile dobrze zrozumialem.
    > Brytyjskie czy tam Kingdonskie :-)

    Ale po jakiego diabła, skoro to czytniki kart rfid?
    Ładny dzban....

    > I nie oglądałes - a karta Shell Recharge jest dobra na wszystko :-)

    To właśnie ten roaming, o którym pisałem poniżej.

    > Nie mial.

    Dzban.

    > A kolejna sprawa - te karty to jakies darmowe, czy trzeba za kazdy
    > miesiac abonament jakis zaplacic, albo limit ładowań wyrobic?

    Są darmowe abo jeśli o to pytasz.
    Wtedy więcej płacisz za kWh.

    A karty zazwyczaj są płatne (wydanie), zwłaszcza gdy wybierzesz darmowe abo.
    Ale to grosze jakieś.

    No i nie są konieczne, to samo zrobisz z aplikacji, tyle że kartą łatwiej.

    > Bo jak trzeba miec kilka, a on jedzie dwa razy do roku ...

    Wystarczy jedna, ale skuteczna.
    Kilka jest po to, żeby było taniej - taka zabawa może obciąć rachunek o
    1/3, albo i więcej.

    > nie, on przez najblizsze pare lat nie powtórz juz tego błędu, i
    > pojedzie dieslem :-)

    No lepiej nie, bo jak chce 1700 km jechać jednym ciągiem, to wolałbym go
    na drodze nie spotkać....

  • 89. Data: 2023-09-01 11:57:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Sep 2023 11:06:02 +0200, Cavallino wrote:

    > Ale po jakiego diabła, skoro to czytniki kart rfid?
    > Ładny dzban....

    Ale czytały. Tylko "authorisation failed".
    Po prostu, chcial jak normalny cywilizowany czlowiek zapłacic kartą
    kredytową. A tu sie tak nie da ... tzn da, ale nie zawsze.

    Po co komu jakas apka? Zeby uzyskac 30gr upustu na Orlenie?

    to widziałes ?
    https://youtu.be/wCpISezG7fA?t=736

    > To właśnie ten roaming, o którym pisałem poniżej.

    Ale uruchomia każdą ładowarkę w zachodniej Europie :-)

    > Dzban.

    Pragmatyk.
    Po co mu taka karta, skoro przez pół roku w UK nie była potrzebna?

    > Są darmowe abo jeśli o to pytasz.
    > Wtedy więcej płacisz za kWh.
    >
    > A karty zazwyczaj są płatne (wydanie), zwłaszcza gdy wybierzesz darmowe abo.
    > Ale to grosze jakieś.

    Jednorazowo ... od biedy moze być.

    > No i nie są konieczne, to samo zrobisz z aplikacji, tyle że kartą łatwiej.

    Chyba łatwiej, ale od Zmywaka sie nie dowiemy
    https://youtu.be/wCpISezG7fA?t=875

    > Wystarczy jedna, ale skuteczna.

    Zgadnij jaka :-)

    > Kilka jest po to, żeby było taniej - taka zabawa może obciąć rachunek o
    > 1/3, albo i więcej.

    > No lepiej nie, bo jak chce 1700 km jechać jednym ciągiem, to wolałbym go
    > na drodze nie spotkać....

    No jak, z dwoma postojami. Choc jakby tak po Niemczech nie gonic ...
    teoretycznie możliwe z jednym :-)

    No i podsumowanie: 177 funtów za ładowania. Nie licząc energii
    początkowej.
    Mozna troche zaoszczedzic na kartach ...

    J.

  • 90. Data: 2023-09-01 12:22:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-09-2023 o 11:57, J.F pisze:

    > Ale czytały.

    Czytały, bo karta płatnicza, z funkcją zbliżeniową, TEŻ JEST kartą rfid.
    Można jej nawet zamiennie użyć czasem, tak jak telefonu z nfc.
    Ale msui być podpięta do jakiegoś konta znanego ładowarce, nie bankowego.

    Tylko "authorisation failed".
    > Po prostu, chcial jak normalny cywilizowany czlowiek zapłacic kartą
    > kredytową. A tu sie tak nie da ... tzn da, ale nie zawsze.

    Dokładnie.
    Mógł sobie w aplikacji wybrać podróż przez takie stacje, które oferują
    takie płatności, ale nawet tego mu się nie chciało.

    > Po co komu jakas apka? Zeby uzyskac 30gr upustu na Orlenie?

    Albo 2 zł na Ionity....

    > to widziałes ?
    > https://youtu.be/wCpISezG7fA?t=736

    Nie klikam, opisz.

    > Ale uruchomia każdą ładowarkę w zachodniej Europie :-)

    Każdą nie.
    Ale wiele.

    > Pragmatyk.

    No właśnie widać jaki....

    > Po co mu taka karta, skoro przez pół roku w UK nie była potrzebna?

    Bo wyjechał poza UK?
    Ty byś wyjechał z Polski z kartami, które w Polsce tylko działają?

    > Chyba łatwiej, ale od Zmywaka sie nie dowiemy

    Wolałbym się nie opierać na niczym co on gada.

    Spokojnie z połowę.
    Np. Greenway w roamingu.