  • 11. Data: 2018-07-10 19:11:07
    Temat: Kupno samochodu - zapłata
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zaplac czekiem.

  • 12. Data: 2018-07-10 21:44:49
    Temat: Re: Kupno samochodu - zapłata
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 10 Jul 2018 10:11:07 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:

    >Zaplac czekiem.

    Koniecznie potwierdzonym.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 13. Data: 2018-07-10 22:50:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dlaczego koniecznie potwierdzonym ma zaplacic. Jak by mial cos do sprzedania i by
    spytal czy moze przyjac czek to informacja o potwierdzeniu mogla by byc pozyteczna.
    On chce kupic. Jak bedzie mial czek z pokryciem to nic wiecej nie potrzebuje. Bo jak
    bez pokrycia to za jakis czas bedzie potrzebowal recznik i szczoteczke do zebow.

  • 14. Data: 2018-07-11 01:08:49
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-07-10 o 09:18, gruby pisze:

    > tak, a cos w tym zlego ?:)

    Nic w tym złego, a może jest coś złego.
    Pytanie dotyczyło tego, czy używany, bo jeśli nowy, to procedura jest
    taka, że płaci się najpierw, a odbiór samochodu następuje, gdy kasa jest
    już widoczna na koncie dealera. W praktyce nawet kilka dni później, bo
    nawet jak przelew dojdzie, to jeszcze nie znaczy, że ktoś sprawdził
    konto (pracownik księgowości) i powiadomił drogą służbową sprzedawcę i
    samochód został przygotowany do wydania. I wiele się tu nie podskoczy.

    W przypadku używańca, to tak jak się kupujący ze sprzedającym umówi.
    Najprościej, gdy w umowie jest zapis, że własność rzeczy przechodzi na
    kupującego z chwilą uznania kwotą sprzedaży na rachunku kupującego i
    normalnie robisz przelew i odbierasz samochód, gdy kasa pojawi się na
    koncie sprzedającego. Możesz założyć sobie konto w tym samym banku, w
    którym ma sprzedający i wtedy przelew dojdzie od razu po kliknięciu.

  • 15. Data: 2018-07-11 13:09:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >na kupującego z chwilą uznania kwotą sprzedaży na rachunku kupującego
    >i normalnie robisz przelew i odbierasz samochód, gdy kasa pojawi się

    Gorzej, jak to 200 km trzeba jechac...

    ale zaraz ... jak gdzies w miedzyczasie samochod ukradną, albo
    nieznani sprawcy go na słupie rozbiją, albo np grad spadł - to na
    czyją stratę ?

    >Możesz założyć sobie konto w tym samym banku, w którym ma sprzedający
    >i wtedy przelew dojdzie od razu po kliknięciu.

    Jak sie chce wiecej samochodow obejrzec, to gorzej.

    No ale przynajmniej nie ma kwestii czyj samochod ukradli :-)

    J.

  • 16. Data: 2018-07-11 19:43:24
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 10 Jul 2018 13:50:16 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:

> [...]
    bez pokrycia to za jakis czas bedzie potrzebowal recznik i szczoteczke do zebow.

    Oj kogutek, kogutek... Czy jakiś bank w Polsce wydaje czeki?

  • 17. Data: 2018-07-11 19:53:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    com...
    <4...@g...com> wrote:

    >Oj kogutek, kogutek... Czy jakiś bank w Polsce wydaje czeki?

    https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/operacje-z
    agraniczne/sprzedaz-czekow-bankierskich/

    Ale sie raczej nie przyda, bo tylko zagranica

    https://www.mbank.pl/msp-korporacje/obsluga-biezaca/
    obsluga-gotowkowa/czek-w-obrocie-krajowym/

    Czyzby jeszcze wydawali ?

    J.

  • 18. Data: 2018-07-12 18:01:55
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 11 Jul 2018 19:53:39 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >https://www.mbank.pl/msp-korporacje/obsluga-biezaca
    /obsluga-gotowkowa/czek-w-obrocie-krajowym/

    >Czyzby jeszcze wydawali ?

    Może i wydają, ale nie dla konto dla osób fizycznych.

  • 19. Data: 2018-07-12 23:18:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ostatnia ustawa o czekach jest z 2016 roku. Sadzisz ze od tego czasu sie cos
    zmienilo, bo ja jeste pewny ze nie. Osoba fizyczna moze miec czeki i nimi placic.

  • 20. Data: 2018-07-12 23:45:49
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 12 Jul 2018 14:18:03 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:

    >Ostatnia ustawa o czekach jest z 2016 roku. Sadzisz ze od tego czasu sie cos
    zmienilo, bo ja jeste pewny ze nie. Osoba fizyczna moze miec czeki i nimi placic.

    Który z banków działajacych w Polsce wydaje czeki dla osób fizycznych?