  • 41. Data: 2020-03-28 03:05:36
    Temat: Re: Kwarantanna 2
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Masowe testy z wyjątkiem straty kasy i zaspokojenia ciekawości nic nie dają. Możliwe
    że w tej chwili choruje w Polsce 10 milionów ludzi. Ale jeśli wśród nich mniej niż
    jeden na dziesięć tysiecy wymaga opieki lekarskiej to po co i jak zrobić testy
    reszcie? Napisz jak Ty byś w skali kraju robił masowe testy. Ludzie którym zrobiono
    testy umierają na całym Świecie w szpitalach a ci co przechodzą chorobę łagodnie albo
    bez żadnych objawów testów nie potrzebują. Potrzebują za to bycia w odosobnieniu,
    nawet jeśli oznacza to pobyt z rodzina która zaraza i nie będą wiedzieli że chorują.
    Jak się wszystko zakończy to wtedy policzymy nieboszczyków i porównamy z innymi
    krajami. I to nie ilość testów teraz a ilość policzonych nieboszczyków pokaże w
    których państwach zrobili dobrze a w których źle. Uważam że teraz jesteśmy w połowie
    fazy zarażania. Wskaźniki dotyczące nowych dziennych przyrostów chorych powinny
    bardzo szybko rosnąć. Szybko jak na warunki które stworzyliśmy, bo w stosunku do
    innych państw będzie to dużo wolniej. Za ok 10 dni nastąpi przesilenie. Zacznie
    spadać ilość nowych chorych i rosnąć tych co wyzdrowieli. Instytucja trolla jest
    bardzo potrzebna. Ale troll ma rację bytu tylko wtedy jak inni nie wiedzą że nim
    jest. Jeśli wiem że jesteś trollem to nie jesteś mnie w stanie w nic wkręcić. A że
    jesteś trollem nie podlega dyskusji? Nie zauważyłem żeby Twoja aktywność w necie
    wychodziła poza szukanie dziury w całym.

  • 42. Data: 2020-03-28 10:19:25
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

> [...]
    mniej niż jeden na dziesięć tysiecy wymaga opieki lekarskiej to po co i jak zrobić
    Masowe testy nie oznaczają że należy je robić wszystkim jak leci.
    Mamy/mieliśmy w kwarantannie ponad sto tysięcy ludzi.
    Zamiast siedzieć bezczynnie i marnować czas policji która sprawdza
    czy faktycznie siedzą trzeba by po kilku dniach im zrobić testy.
    I u jednych przedterminowy koniec kwarantanny a u innych
    poszerzenie na rodzinę mieszkającą razem z chorym.
    Kolejne przypadki kwarantanny to przeziębione dzieci nieopatrznie
    pokazane lekarzowi, dwa tygodnie kwarantanny dla całej rodziny,
    sprawdzająca policja a zrobione testy nie wykazujące chińskiego
    wirusa nie zwalniają z kwarantanny.

    Pozdrawiam

  • 43. Data: 2020-03-28 17:01:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wymyśl procedurę robienia testów stu tysiącom ludzi.

  • 44. Data: 2020-03-28 19:25:09
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Wymyśl procedurę robienia testów stu tysiącom ludzi.

    Tu nie ma co wymyślać. Tu trzeba jeździć do zmuszonych do kwarantanny
    i brać próbki. A potem informować o zakończeniu kwarantanny lub
    poszerzeniu na rodzinę.

    Pozdrawiam

  • 45. Data: 2020-03-28 20:16:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Umarła we Francji szesnastoletnia dziewczyna, miała dwa razy zrobiony test i za
    każdym razem był ujemny. Jeżdżenie po chorych i pobieranie próbek spowoduje
    rozprzestrzenienie wirusa przez tych co pobierają próbki. Jak się komuś wydaje że
    zachorowało 1200 osób to się bardzo myli. Zakażonych w Polsce może być 1/4 ludzi? To
    jest choroba z bardzo łagodnym przebiegiem. W większości zarażeń nie daje żadnych
    objawów u zarażonego. Bywa śmiertelna w tak małej liczbie przypadków że w skali
    państwa wielkości Polski nie da się wiarygodnej statystyki zrobić. Ponieważ chorzy
    bezobjawowi też zarażają potrzebna jest kwarantanna dla wszystkich których daje się
    nią objąć. Testy przede wszystkim powinni mieć robione ci co kontaktują się z innymi
    z grupy ryzyka. Czyli personel medyczny. W Polsce władza poszła na izolacje i jak do
    tej pory ten model u nas się sprawdził. Za to widać jak na dłoni przede wszystkim po
    zgonach że tam gdzie zlekceważono izolacje umiera dużo więcej ludzi niż u nas. Nie
    ilość testów jaka jest teraz robiona a ilość nieboszczyków po epidemii pokaże w
    których państwach mieli rację wybierając różne rozwiązania.

  • 46. Data: 2020-03-28 20:22:28
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    ilość testów jaka jest teraz robiona a ilość nieboszczyków po epidemii pokaże w
    których państwach mieli rację wybierając różne rozwiązania.

    Zenek, z ust mi to wyjąłeś :)
    Ale jak widzisz jest kupa nawiedzonych którzy tylko w testy wierzą, mimo
    że mogą oszukiwać np: Japonka której podali leki i test wykazał że
    zdrowa, po czasie okazało się że jednak nie, bo leki osłabiły wirusa na
    tyle że był niewykrywalny ale nadal był,
    no i Hiszpania gdzie testy w ogóle nie działały, więc owszem testujmy
    ale róbmy to z głową a nie na hurrra.

    --
    Janusz

  • 47. Data: 2020-03-28 21:10:15
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-03-28 o 20:22, Janusz pisze:

> [...]
    > tyle że był niewykrywalny ale nadal był,
    > no i Hiszpania gdzie testy w ogóle nie działały, więc owszem testujmy

    Jak testy robi idiota który najpierw podaje leki a potem robi test
    to faktycznie nie mają sensu. Jak ktoś chce zaoszczędzić i kupuje
    niedziałające testy to też nie definiuje że dobre testy są niepotrzebne.

    I taka ciekawostka, co jakiś czas pada w mediach informacja że
    jeden polityk zaraził drugiego, ten drugi pracuje teraz w izolacji
    a testy wykazały że jest zarażony. Czyli jak za komuny, dla "waadzy"
    testy są i są potrzebne dla tysięcy uwięzionych w domach "ukazem"
    tejże "waadzy" są niepotrzebne.

    Pozdrawiam

  • 48. Data: 2020-03-28 21:23:37
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 28 Mar 2020 12:16:03 -0700 (PDT), w
    <3...@g...c
    om>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Umarła we Francji szesnastoletnia dziewczyna, miała dwa razy zrobiony test i za
    każdym razem był ujemny.

    Bywa. Po szczepionkach też ludzie umierają.
    A pozostałych dziesiątki tysięcy?

    > Jeżdżenie po chorych i pobieranie próbek spowoduje rozprzestrzenienie wirusa przez
    tych co pobierają próbki.

    Głupiś jak Zenek.
    U nas może faktycznie.
    Ważne, że będą wybory i tak będzie bezpiecznie.

  • 49. Data: 2020-03-28 22:35:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Mar 2020 14:32:26 -0700 (PDT), Przemek Jedrzejczak
    napisał(a):
    > https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2020-03-28/hiszp
    anie-lekcewaza-kwarantanne-56-tys-mandatow-w-ciagu-t
    rzech-dni/?ref=aside_najnowsze

    > Częściowe wyjaśnienie fenomenu hiszpańskiego pewnie we Włoszech jest tak samo.

    Znikome wyjasnienie ... bo wczesniej nigdzie kwarantanny nie bylo.

    J.

  • 50. Data: 2020-03-28 23:04:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Mar 2020 12:16:03 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
> [...]
    > daje żadnych objawów u zarażonego. Bywa śmiertelna w tak małej
    > liczbie przypadków że w skali państwa wielkości Polski nie da się

    To co z tymi Wlochami, Hiszpania, Francja ?
    Oni genetycznie nieodporni, czy u nich zarazone 500% spoleczenstwa, ze
    tyle trupow?

    A tak swoja droga - czy oni nie przesadzaja ?
    Wlochy maja 60 mln mieszkancow, co nam daje ok miliona naturalnie
    zmarlych rocznie, 3 tysiace dziennie.
    To gdzie tu jakies przeciazenie cmentarzy?

    A taka informacja
    https://wiadomosci.radiozet.pl/Swiat/Covid-19.-Berga
    mo.-1800-trzydziestolatkow-z-zapaleniem-pluc.-Nowe-d
    ane

    "Co najmniej 1800 trzydziestolatków w Bergamo na północy Włoch choruje
    na zapalenie płuc wywołane przez koronawirusa. Taką informację
    przekazała we wtorek federacja lekarzy rodzinnych z regionu
    Lombardia."

    Bergamo ma 120 tys mieszkancow, osob 30-39 lat powinno byc tam z
    grubsza 18 tys ... 10% choruje w stopniu srednim ?

    Aczkolwiek ... inna inforacja - w jednym tygodniu zmarlo im 344 osoby
    zakazone. A statystycznie liczac to normarlna smiertelnosc jest rzedu
    2 tys rocznie = 40 osob tygodniowo.

> [...]
    > nią objąć. Testy przede wszystkim powinni mieć robione ci co
    > kontaktują się z innymi z grupy ryzyka. Czyli personel medyczny.

    A testuja ich? A g*, nie nalezy sie :-)

    > Polsce władza poszła na izolacje i jak do tej pory ten model u nas
    > się sprawdził. Za to widać jak na dłoni przede wszystkim po zgonach

    A co z tymi powracajacymi z zagranicy - maja siedziec w domu
    i przez 2 tygodnie sie martwic - zarazaja rodzine, czy nie zarazaja ?

> [...]
    > nas. Nie ilość testów jaka jest teraz robiona a ilość nieboszczyków
    > po epidemii pokaże w których państwach mieli rację wybierając różne

    Ale co widzisz zlego w koreanskim pomysle, zeby tych wszystkich
    przyjezdzajacych sprawdzac ?

    I przy masowych testach, a wiec duzej wykrywalnosci, maja na dzis 9500
    zarazonych i 144 ofiary smiertelne. I sa juz po glownym piku, a nie
    przed, jak my :-)

    J.