  • 51. Data: 2016-05-30 13:45:24
    Temat: Re: LEDy postojowe
    Od: rzymo <r...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 maja 2016 21:56:44 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik rzymo ...
    > (...)
    > >
    > Hmm.
    > Moze to kwestia ilosci rozruchów - u mnie około 40 dziennie?

    Nie to, u mnie rozruchów podoba ilość. Ale ;) Masz tam u siebie dzienne (u mnie na
    długich, z mniejszą mocą), czy normalnie mijania włączone cały czas? To by sporo
    wyjaśniało...

  • 53. Data: 2016-05-30 14:01:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

    > patrz punkt przepalanie przy włączeniu

    Tak, tak, ja rozumiem co i jak. :)
    Ale w ducato przepalaja sie nader czesto, moze inne auta maja wbudowane
    jakies soft starty...

  • 52. Data: 2016-05-30 14:01:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A wlaczasz swiatla po rozruchu, czy masz jakis automat, ktory wlacza
    > od razu ?

    Staram sie wyłączyc swaitła po wyłączeniu samochodu i potem właczyc je
    dopiero po rozruchu, ale kłamałbym, ze robie tak zawsze.

  • 54. Data: 2016-05-30 15:54:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Staram sie wyłączyc swaitła po wyłączeniu samochodu i potem właczyc
    >je
    >dopiero po rozruchu, ale kłamałbym, ze robie tak zawsze.

    To moze rob odwrotnie ?
    Bez wlaczonego silnika napiecie mniejsze, to i skok mniejszy.
    Rzekomych szpilek przy rozruchu bym sie nie bal.

    No i ... zmien model zarowek na inne ... i to nie z "gornej polki".

    J.

  • 55. Data: 2016-05-30 19:01:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik rzymo r...@g...com ...

    > Nie to, u mnie rozruchów podoba ilość. Ale ;) Masz tam u siebie
    > dzienne (u mnie na długich, z mniejszą mocą), czy normalnie mijania
    > włączone cały czas? To by sporo wyjaśniało...

    Nie mam dziennych.
    Te oczywiście rozwiazałyby czesc problemu ale jakos nie mam czasu sie tym
    zajac :)

  • 56. Data: 2016-05-30 19:01:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > To moze rob odwrotnie ?
    > Bez wlaczonego silnika napiecie mniejsze, to i skok mniejszy.
    > Rzekomych szpilek przy rozruchu bym sie nie bal.
    >
    > No i ... zmien model zarowek na inne ... i to nie z "gornej polki".

    Tak jak juz pisałem, zmieniłem na long life i efekt jest - 5 miesiecy
    zamiast 2-3.

  • 57. Data: 2016-05-30 19:51:48
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Tak jak juz pisałem, zmieniłem na long life i efekt jest - 5 miesiecy
    > zamiast 2-3.

    jf dobrze radzi.
    fiaty same wylaczaja swiatla podczas rozruchu a tak już wstępnie
    rozgrzejesz żarówkę przy niższym napięciu podczas przekręcania kluczyka
    (na aku przy włączonych światłach będziesz miał ze 12V a podczas pracy
    silnika 13,8V-14,4V

    nie wiem na ile to dywagowanie ale sprobowac nie zaszkodzi. Trzebaby
    pomierzyc rezystancje przy 15 i przy 60 stopniach czy bedzie jakas
    sensowna roznica (powinna byc na moj gust).

    jak ci sie bedzie nudzic to pomierz jakie masz napiecie we wtyczce od h7
    i jakie bezposrednio na akumulatorze podczas pracy silnika

  • 58. Data: 2016-05-30 22:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

> [...]
    >
    > jak ci sie bedzie nudzic to pomierz jakie masz napiecie we wtyczce od h7
    > i jakie bezposrednio na akumulatorze podczas pracy silnika

    Rozumiem, czyli jeżeli zapomne o przełączniku i bede robić tak:
    - przekrecam kluczyk
    - zarówki sie zapalaja
    - czekam 2-3 sekundy az sie troche rozgrzeja
    - włączam silnik

    to zarówka bedzie wytrzymywac troche dłużej.

    Ma to sens, moze jak bede u elektryka to przy okazji zdemontuje lampe i
    dokonam pomiaru :)

    Dzięki, moze w koncu zabiore sie za ten temat, bo na razie klne pod nosem i
    wymieniam :))))))))

  • 59. Data: 2016-05-31 08:31:00
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Rozumiem, czyli jeżeli zapomne o przełączniku i bede robić tak:
    > - przekrecam kluczyk
    > - zarówki sie zapalaja
    > - czekam 2-3 sekundy az sie troche rozgrzeja
    > - włączam silnik

    rozgrzewają się natychmiast - jak przekręcasz stacjyjke w MAR to
    reflektory się już zapalają, jak przekrecasz dalej na start to gasną. W
    tym czasie powinny zarniki nabrac wystarczajaco temperatury (na moj
    gust). ale 2-3 sekundy nie zawadzi - rozgrzeje otoczenie zarnika - banke
    i podstawę.

    > to zarówka bedzie wytrzymywac troche dłużej.

    ja w ten sposob zawsze uruchamiam fiaty i problemu z zarowkami nie mam
    (domniemanie: moze dlatego)

    > Ma to sens, moze jak bede u elektryka to przy okazji zdemontuje lampe i
    > dokonam pomiaru :)

    to u ciebie zeby wyjac zarowke to trzeba lampe wyjac? wtyczke z zarowki
    zdejmij i wloz sondy multimetru na zakresie 20V

    > Dzięki, moze w koncu zabiore sie za ten temat, bo na razie klne pod nosem i
    > wymieniam :))))))))

    ja mam zwykle podobnie. 20 razy potknę się o coś w korytarzu zanim to
    zabiore:)

  • 60. Data: 2016-05-31 13:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

    > to u ciebie zeby wyjac zarowke to trzeba lampe wyjac? wtyczke z
    > zarowki zdejmij i wloz sondy multimetru na zakresie 20V

    Krótkie kable i trzeba majstrować troche po omacku.

    > ja mam zwykle podobnie. 20 razy potknę się o coś w korytarzu zanim to
    > zabiore:)

    Ano własnie. Poza tym sam elektryk nie jestem, wiec trzeba jechac a to
    znowu czas i tak jakos schodzi komplet za kompletem.
    Ale zajme sie tym :)