  • 11. Data: 2019-03-12 10:58:12
    Temat: Re: LPG zapach spalin
    Od: robot <a...@o...pl>

    > Czemu u jednego z komina kopci, a u drugiego nie?

    Czemu jeden człowiek śmierdzi, a drugi nie?

  • 12. Data: 2019-03-12 12:21:25
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-02-21 o 09:38, miumiu pisze:
    > Czemu spaliny LPG w ogole smierdza? Teoretycznie propan-butan spala sie
    > czysto do
    > wody i dwutlenku wegla, ktore nie maja zadnego zapachu. Resztki sa dopalane
    > w katalizatorze, jesli w ogole cokolwiek pozostaje ze spalania tak prostych
    > weglowodorow. Tlenki azotu powstajace w komorze spalania z azotu
    > atmosferycznego tez maja inny zapach (taki jak po otwarciu butelki ze
    > stezonym kwasem azotowym).
    >
    > Wiec skad ten zapach spalin LPG?
    >

    > Pzdr

    Nie za kazdym. Z praktyki Ci powiem że 90% instalacji LPG w naszym kraju
    (i pewnie nie tylko) jest kompletnie nie wyregulowana. Autokalibracja na
    stanowisku, później autoadaptacja po OBD i nara. A się okazuje że to
    gówno nie robota...

    Lewis

  • 13. Data: 2019-03-12 12:41:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >kraju (i pewnie nie tylko) jest kompletnie nie wyregulowana.
    >Autokalibracja na stanowisku, później autoadaptacja po OBD i nara. A

    Ale czy cos wiecej trzeba ?
    Tam przeciez teraz ze dwa komputery, to powinny razem dobrze czuwac,
    zeby sklad byl prawidlowy.

    A jakby nie byl, to przeciez lampka sie zaraz zapali ... wiec chyba
    tylko przy przyspieszaniu moze byc zly sklad ...

    J.

  • 14. Data: 2019-03-12 18:35:27
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-03-12 o 12:41, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > A jakby nie byl, to przeciez lampka sie zaraz zapali ... wiec chyba
    > tylko przy przyspieszaniu moze byc zly sklad ...

    No właśnie nie działa. Później krzyk że te LPG to takie niedobre bo
    silniki psuje... OK w CL panuje nad tym sonda lambda ale gorzej jak
    zamyka się korekta długo i krótko terminowa a tam nadal jest kibel.
    Zajeżdżasz do gaziarza panie lampka świeci, no jest gaz to musi
    świecić... Tak to wygląda...

    Lewis

  • 15. Data: 2019-03-12 19:53:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.03.2019 o 18:35, Lewis pisze:

    > No właśnie nie działa.

    Generalnie działa - nie tak prosto to spieprzyć. No chyba że ktoś z
    chceckiem jeżdzi "bo na gazie tak ma".

    > Później krzyk że te LPG to takie niedobre bo
    > silniki psuje...

    To nie LPG psuje silniki tylko jak ktoś uprawia druciarstwo przy LPG to
    takie samo druciarstwo odwala ogólnie przy utrzymaniu samochodu.

    > OK w CL panuje nad tym sonda lambda ale gorzej jak
    > zamyka się korekta długo i krótko terminowa a tam nadal jest kibel.

    Jak się zamyka korekta to wali check. Z chceckiem to jednak 90% gaźników
    nie jeździ, więc nie dramatyzuj.

    > Zajeżdżasz do gaziarza panie lampka świeci, no jest gaz to musi
    > świecić... Tak to wygląda...

    Bez przesady - żeby się check świecił to musi być konkretnie spieprzone
    - jak graty są w miarę prawidłowo dobrane, to wbrew pozorom
    autokalibracja na ogół wystarczy, żeby działało w _miarę_ poprawnie.
    Oczywiście lepiej by było gdyby gazownik to dobrze zrobił, ale to nie
    tak, że po autokalibracji auto pali zawory i capi mu z odwłoka gazem. No
    może na openloop może się coś dziać, ale tak po prawdzie, to ile czasu
    na OL można jechać - krótka rozgrzewka i WOT.

    BTW - bardziej bym się obawiał tej rozgrzewki na benzynie z korektami
    zebranymi na LPG.

    Shrek

  • 16. Data: 2019-03-12 20:11:40
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 marca 2019 19:53:40 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

> [...]
    > - jak graty są w miarę prawidłowo dobrane, to wbrew pozorom
    > autokalibracja na ogół wystarczy, żeby działało w _miarę_ poprawnie.

    Mam mazdę
    W tamtym roku zaczął lać jeden z wtryskiwaczy.
    Ale jakoś tak czasu nie było żeby zrobić.
    I żadna kontrola się nie świeciła.
    Tzn raz się zaświeciła ale zgasła.

    Miesiąc temu w końcu wymieniłem wtryski u polecanego gaziarza.
    Pojeździłem po Krakowie było OK.
    W tamtym tygodniu pojechałem na autostrade.
    I zaczeło się świecić
    i nie chce zgasnąć :(

  • 17. Data: 2019-03-12 20:55:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.03.2019 o 20:11, Bolko pisze:

    > Mam mazdę
    > W tamtym roku zaczął lać jeden z wtryskiwaczy.

    No ale to nie kwestia kalibracji - a o tym mówimy.

    > Ale jakoś tak czasu nie było żeby zrobić.

    Bo właśnie - nie od LPG się silniki niszczą, a od "jakoś nie było czasu
    zrobić".

    > I żadna kontrola się nie świeciła.
    > Tzn raz się zaświeciła ale zgasła.

    Pewnie zubażał sobie na reszcie i w 025 sumarycznie ze wszystkich garów
    się korekta mieścia. W jednym lałeś, trzy na ubogo, zaworki sie paliły:(

    > W tamtym tygodniu pojechałem na autostrade.
    > I zaczeło się świecić
    > i nie chce zgasnąć :(

    Skoro masz chceck od gazu to masz naprawdę solidnie źle ustawione mapy.
    Jechać do gazownika albo ogarnąć samemu.

    Shrek

  • 18. Data: 2019-03-12 21:06:24
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-03-12 o 20:55, Shrek pisze:

> [...]
    >
    > Skoro masz chceck od gazu to masz naprawdę solidnie źle ustawione mapy.
    > Jechać do gazownika albo ogarnąć samemu.

    Ja na ogół doświadczam czego innego, ale ja to tylko turbo na warsztat
    biorę. Może w tych kapciach 1.4, czy 1.6 autkalibracje jakoś działają (o
    ile samochód na benzynie działa właściwie a zazwyczaj nie działa, pomimo
    iż CEL nie świeci), ale w turbo gdzie OL często wchodzi już przy 30%
    obciążenia to autokalibracją można sobie stroić... ;)
    Łatwość zapalenia CEL zależy od konkretnego sterownika, jeden jest
    wrażliwy do tego stopnia że minimalna odchyłka spowoduje tryb awaryjny a
    drugi będzie jechał w 25% korekty bez żadnych oznak...

    Lewis

  • 19. Data: 2019-03-12 21:17:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.03.2019 o 21:06, Lewis pisze:

> [...]
    > biorę. Może w tych kapciach 1.4, czy 1.6 autkalibracje jakoś działają (o
    > ile samochód na benzynie działa właściwie a zazwyczaj nie działa, pomimo

    Ja parę razy ustawiałe accorda 1.8 i po autokalibracji na stagu wiele
    nie było do poprawy - sprawdzałem na korekty krótkoterminowe.

    > ale w turbo gdzie OL często wchodzi już przy 30%
    > obciążenia to autokalibracją można sobie stroić... ;)

    Poważnie to od 30% w OL chodzi - to skąd wiadomo, że to wogóle dobrze na
    PB działa?

    > Łatwość zapalenia CEL zależy od konkretnego sterownika, jeden jest
    > wrażliwy do tego stopnia że minimalna odchyłka spowoduje tryb awaryjny a
    > drugi będzie jechał w 25% korekty bez żadnych oznak...

    Myślałem, że wszytko ma 20-25% "tolerancji". Dlatego pisałem,, że jak
    jest check to już bardzo słabo.

  • 20. Data: 2019-03-13 01:21:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    nawet jak jest chujowo plomien ustawiony to spaliny nie smierdza ani nawaniaczem ani
    spalonym olejem. Pomysl, to nie boli, zanim cos napiszesz.

    > Ni mogę odpowiedzieć Zenkowi bezpośrednio, bo nie widze jego postów.
    > Oczywiście, że śmierdzi strasznie, szczególnie zanim gaz się zapali a
    > pod koniec butli śmierdzi już ciągle.

    Dokładnie - i to zarówno propan-butan jak i metan z sieci.
    Jak się pali pod kilkoma palnikami to czuć.
    Moim zdaniem ten nawaniacz się do końca nie spala.

    A w aucie jeszcze jak są katalizatory w miarę nowe to czuć mniej, jak
    już takie przechodzone, że trzeba drugą lambdę przez tulejkę wkręcić
    żeby się check nie palił - to już zaczyna śmierdzieć.
    I to samo dotyczy LPG jak i benzyny - to na pewno każdy kojarzy
    charakterystyczny zapach spalin silnika benzynowego bez katalizatora. To
    jest jakaś frakcja aromatu dodawanego do benzyny.
    Tyle że benzyna (przynajmniej dla mnie) ma zapach dużo przyjemniejszy
    niż cebula z LPG.

    Swoją drogą ciekawą właściwość mają nawaniacze zarówno od LPG jak i
    benzyny - jakieś frakcje przenikają przez gumowe węże i też trochę je
    czuć tamtędy.

    Zwłaszcza w rajdówce w której jest przewód paliwowy gumowy, poprowadzony
    wewnątrz kabiny. Po otwarciu drzwi po postoju bardzo wyraźnie czuć
    zapach benzyny - a bardzo dokładny detektor gazów palnych (który wykrywa
    najmniejsze ilości par benzyny) niczego nie wykrywa.
    Czyli przez gumę przesiąka nie benzyna, a tylko jej zapach.

    Podobnie LPG które zazwyczaj jest poprowadzone pod maską od reduktora
    sporej długości gumowymi wężykami - jak auto stoi w garażu to po
    otwarciu maski trochę czuć. A detektor niczego nie pokazuje.

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online: