eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › LPG zapach spalin
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 25

  • 21. Data: 2019-03-13 20:11:38
    Temat: Re: LPG zapach spalin
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-03-12 o 21:17, Shrek pisze:
    > W dniu 12.03.2019 o 21:06, Lewis pisze:
    >
    >> Ja na ogół doświadczam czego innego, ale ja to tylko turbo na warsztat
    >> biorę. Może w tych kapciach 1.4, czy 1.6 autkalibracje jakoś działają
    >> (o ile samochód na benzynie działa właściwie a zazwyczaj nie działa,
    >> pomimo iż CEL nie świeci)
    >
    > Ja parę razy ustawiałe accorda 1.8 i po autokalibracji na stagu wiele
    > nie było do poprawy - sprawdzałem na korekty krótkoterminowe.

    Do pełni szczęścia można było się jeszcze z sonda szerokopasmową
    przejechać ;)

    >> ale w turbo gdzie OL często wchodzi już przy 30% obciążenia to
    >> autokalibracją można sobie stroić... ;)
    >
    > Poważnie to od 30% w OL chodzi - to skąd wiadomo, że to wogóle dobrze na
    > PB działa?

    AFR i EGT mierzysz i wiesz czy wszystko jest jak należy. Ale powiedz mi
    ilu gazowników posiada i co najważniejsze poprawnie używa tych sond?

    Bardzo często spotykam się z opinią gazowników że za krótki CL i nic
    wystroić nie mogą...

    Softy benzynowe jak piszę pod turbo, które ma być często upalane CL
    kończę przy około 0,3bara boosta (max 1.2-1.4) I wówczas faktycznie
    partacze mają problem, ale silnik nie dostaje w dupę jak klient go
    będzie gniótł przy AFR 14.7 przy 0.9bara i EGT pod 1000.

    >> Łatwość zapalenia CEL zależy od konkretnego sterownika, jeden jest
    >> wrażliwy do tego stopnia że minimalna odchyłka spowoduje tryb awaryjny
    >> a drugi będzie jechał w 25% korekty bez żadnych oznak...
    >
    > Myślałem, że wszytko ma 20-25% "tolerancji". Dlatego pisałem,, że jak
    > jest check to już bardzo słabo.

    To zależy od konkretnego sterownika i tego jak producent podszedł do
    tematu CEL,


    --
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 22. Data: 2019-03-13 20:57:35
    Temat: Re: LPG zapach spalin
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.03.2019 o 20:11, Lewis pisze:

    >> Ja parę razy ustawiałe accorda 1.8 i po autokalibracji na stagu wiele
    >> nie było do poprawy - sprawdzałem na korekty krótkoterminowe.
    >
    > Do pełni szczęścia można było się jeszcze z sonda szerokopasmową
    > przejechać ;)

    No napewno by nie zaszkodziło;)


    >> Poważnie to od 30% w OL chodzi - to skąd wiadomo, że to wogóle dobrze
    >> na PB działa?
    >
    > AFR i EGT mierzysz i wiesz czy wszystko jest jak należy. Ale powiedz mi
    > ilu gazowników posiada i co najważniejsze poprawnie używa tych sond?

    Bardziej mi chodziło o to skąd ECU wie, że to wogóle dobrze działa,
    skoro przez większość zakresu chodzi w OC.

    > Bardzo często spotykam się z opinią gazowników że za krótki CL i nic
    > wystroić nie mogą...

    No właśnie zastanawiam się jak to ma działać na PB w tak krótkim CL.


    Shrek


  • 23. Data: 2019-03-13 21:35:35
    Temat: Re: LPG zapach spalin
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-03-13 o 20:57, Shrek pisze:


    > Bardziej mi chodziło o to skąd ECU wie, że to wogóle dobrze działa,
    > skoro przez większość zakresu chodzi w OC.

    Czytaj niżej.

    >
    >> Bardzo często spotykam się z opinią gazowników że za krótki CL i nic
    >> wystroić nie mogą...
    >
    > No właśnie zastanawiam się jak to ma działać na PB w tak krótkim CL.
    >
    >
    > Shrek

    Bardzo prosto, sterownik przy zakresie podciśnienia i lekkim
    nadciśnieniu kontroluje szczelność kolektora ssącego i porównuje odczyt
    MAF vs MAP (ma do tego odpowiednie mapy) jeśli mu się wszystko zgadza
    czyli STFT +-5%, przepływ odczytany z MAF i ten przekalkulowany z
    czujnika ciśnienia też wynosi +-5% to po co ma jechać jak głupi w CL
    przy dużym booscie i smalić tłoki? Jeśli zobaczy że korekta paliwa
    ucieka, przepływ nie odpowiada oczekiwanemu to wchodzi w tryb awaryjny i
    jedzie w basebooscie i permanentnym CL.

    Przy pełnym ogniu sterownik pomimo iż jedzie już w OL nadal kontroluje
    stosunek MAF/MAP i w razie zbyt dużych rozjazdów może zarządzić tryb
    awaryjny i błąd korelacji przepływu/nieszczelności dolotu itd.

    Są też sterowniki które używają sondy szerokopasmowej, wówczas mogą
    korzystać z niej w całym zakresie dobierając skład mieszanki bardzo
    precyzyjnie, sterownik ma mapę zadanego współczynnika lambda który musi
    wykonać.


    --
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 24. Data: 2019-03-14 06:31:11
    Temat: Re: LPG zapach spalin
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.03.2019 o 21:35, Lewis pisze:

    > Przy pełnym ogniu sterownik pomimo iż jedzie już w OL nadal kontroluje
    > stosunek MAF/MAP i w razie zbyt dużych rozjazdów może zarządzić tryb
    > awaryjny i błąd korelacji przepływu/nieszczelności dolotu itd.

    Czyli dalej - jak będzie zupełnie źle - to chceck?

    Shrek


  • 25. Data: 2019-03-14 08:53:11
    Temat: Re: LPG zapach spalin
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-03-14 o 06:31, Shrek pisze:
    > W dniu 13.03.2019 o 21:35, Lewis pisze:
    >
    >> Przy pełnym ogniu sterownik pomimo iż jedzie już w OL nadal kontroluje
    >> stosunek MAF/MAP i w razie zbyt dużych rozjazdów może zarządzić tryb
    >> awaryjny i błąd korelacji przepływu/nieszczelności dolotu itd.
    >
    > Czyli dalej - jak będzie zupełnie źle - to chceck?
    >
    > Shrek
    >

    Tak ale nie dotyczy to składu spalin a ewentualnych problemów z
    nieszczelnością dolotu, układem doładowania.

    --
    Pozdrawiam
    Lewis

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: