  • 31. Data: 2019-06-12 15:53:14
    Temat: Re: Ładowanie elektryka w osiedlowym garażu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2019-06-11 o 23:07, Shrek pisze:

    >Producenci-głupki nie wiedzą, że wywalają kasę bez sensu na zespoły
    >projektujące samochody miejskie. ;)

    Byla przed laty taka historia:
    Kalifornia wymyslila sobie, ze za pare lat, kazdy koncern bedzie
    musial sprzedawac pewien drobny % samochodow elektrycznych.
    Przejał sie tym jedynie GM i zrobil odpowiedni dział.
    I wypuscil GM EV1 (Electric Vehicle).

    Inni .. czy sie nie przejeli, czy może sie przejeli ale cos głosno o
    działach nie bylo.

    Chyba bylo troche za wczesnie i Kaliforna przepis zlikwidowała.
    A EV1 jednak trafil do ludzi.
    Tesla to nie byla, ale jednak dosc ciekawy pojazd i zbieral dobre
    recenzje.
    GM go nie sprzedawal, tylko dzierzawil w leasing.

    Po paru latach GM zaoral projekt kompletnie - pojazdy odebrali jak sie
    leasingi skonczyly, o zadnym wykupie slyszec nie chcieli,
    zezlomowali tak skutecznie ze dzis trudno zobaczyc nawet w muzeum.
    O dziale nic nie slychac, o nastepcach nic nie slychac ... wychodzi na
    to, ze bez sensu kase wydali.
    A bylo spokojnie poczekac, az sie Kalifornia pogodzi z faktami :-)

    Cos tam mowili, ze musieliby serwis swiadczyc przez wiele lat, gdyby
    sprzedali ... a moze sie bali pozarow baterii i odszkodowan :-)

    J.

  • 32. Data: 2019-06-13 13:57:02
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
    > Gdzie widzisz problem?

    Jakieś problemy z czytaniem masz?

    Cała idea auta elektrycznego polega na ładowaniu go w domu gdy śpisz...

  • 33. Data: 2019-06-13 16:38:45
    Od: p...@g...com

    Nie. To producenci którzy nie potrafią szybko naładować aku próbują to wmówić
    lemingom ;-)

  • 34. Data: 2019-06-13 20:23:18
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-06-13 16:38, p...@g...com wrote:
    > Nie. To producenci którzy nie potrafią szybko naładować aku próbują to wmówić
    lemingom ;-)

    No nie umieją, ale akurat przekonują, że się szybko ładuje. Obiektywnie
    jednak takie ładowanie jest kulą u nogi. Chyba, że sporadycznie, pisałem
    o wyjeździe na urlop, albo ... podczas nocnego parkowania. To nocne
    ładowanie daje zresztą możliwość wyrównania dziennego i nocnego używania
    energii. Więc to nie jet tak, że sobie ładujemy w garażu bo nie mamy
    stacji tylko zasadniczo dlatego, że to jest dobra okazja. Podobnie w
    nocy ładujemy komórki bo wtedy nie są użytkowane.

  • 35. Data: 2019-06-13 21:16:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.06.2019 o 20:23, kk pisze:
    > Podobnie w
    > nocy ładujemy komórki bo wtedy nie są użytkowane.

    A jednak dla wielu osoób pytanie którą wersję quickcharga czy innego
    fastpipa jest na czele przy wyborze komórki czy tabletu.

    W obecnej postaci elektryk łączy wszystkie wady samochodów w jednej budzie;)

    Shrek

  • 36. Data: 2019-06-14 08:21:02
    Od: p...@g...com

    --Podobnie w nocy ładujemy komórki bo wtedy nie są użytkowane.

    4000 mAh z wylaczonym syfem od google nie potrzebuje nocnego ladowania, z rana
    podlaczam w aucie, pozniej w pracy a w domu wifi nie jest w stanie go rozladowac ...
    ogolnie ladowanie w nocy to kiepski pomysl, przeciez zaden telefon nie laduje sie
    6-8h no chyba z padnieta bateria ... mozna ewentualnie podlaczyc do powerbanka ale
    konkretna ladowarka zazwyczaj wystarcza

  • 37. Data: 2019-06-14 08:30:06
    Od: p...@g...com

    --W obecnej postaci elektryk łączy wszystkie wady samochodów w jednej budzie;)

    niekoniecznie, jesli trafi do firm carsharingowych gdzie uzytkownik X musi odstawic
    auto pod ladowarke aby Y mogl posmigac godzine czy dwie to powinien sie przebic ...
    chodzi tylko o to zeby na kogos innego zrzucic zaszczytny obowiazek ladowania,
    kwestia zasiegu dla takich aut jest kwestia drugorzedna :-)

  • 38. Data: 2019-06-14 18:16:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.06.2019 o 08:30, p...@g...com pisze:
> [...]
    chodzi tylko o to zeby na kogos innego zrzucic zaszczytny obowiazek ladowania,
    kwestia zasiegu dla takich aut jest kwestia drugorzedna :-)

    Dlatego napisałem, że w obecnej postaci. Ładowanie to jedno, ale nikt
    nie kupi małego toczydełka o zasięgu do sąsiedniego województwa drożej
    niż normalnego samochodu.

    Shrek

  • 39. Data: 2019-06-14 18:35:29
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-06-13 21:16, Shrek wrote:

    > A jednak dla wielu osoób pytanie którą wersję quickcharga czy innego
    > fastpipa jest na czele przy wyborze komórki czy tabletu.

    Może im się szybko rozładowuje

  • 40. Data: 2019-06-14 18:39:38
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-06-14 08:21, p...@g...com wrote:
> [...]
    6-8h no chyba z padnieta bateria ... mozna ewentualnie podlaczyc do powerbanka ale

    Nie wydaje się by ładowanie nocą było złym pomysłem dlatego, że Ty
    akurat ładujesz w aucie i w pracy.