eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Ładowanie elektryka w osiedlowym garażu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 47

  • 21. Data: 2019-06-11 21:29:10
    Temat: Re: Ładowanie elektryka w osiedlowym garażu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:480f6fc5-4dc4-4421-903d-cf9b1443e565@go
    oglegroups.com...
    >Zajmij sie JF tematem. Jak zarobisz nz czysto na jednym garazu stowke
    >a garazy bedzie milion to ....... .

    To nie dozyje.

    Tylko czym sie tu zajmowac - elektrycy sa, energetycy sa i to dla nich
    zaden problem.

    J.


  • 22. Data: 2019-06-11 22:38:51
    Temat: Re: Ładowanie elektryka w osiedlowym garażu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.06.2019 o 21:27, J.F. pisze:

    >>> Ale:
    >>> -instalacja nie jest mocniejsza ? moze moze troche wiecej dostarczyc
    >>> niz te 80MW?
    >
    >> Te 80MW z wielu rzeczy wynika -
    >
    > a nie z tego, ze te dzielnice tyle biora w szczycie ?

    No z tego - taki jest transformator 110kV/15kV. Wyżej są linie 110lV, a
    jeszcze wyżej system energetyczny składający się z linii 220/400kV.
    Wszyttko wyliczone, z jakimś tam zapasem, ale bez fajewerków. Ktoś to
    policzył i miał dobry powód, żeby akurat tak zrobić.

    >> rezerwy w tym są, ale rezerwy są niezbędne w systemie energetycznym -
    >> inaczej drobne zakłócenie go przewróci.
    >
    > No wlasnie - to ile moglyby wziac z wykorzystaniem rezerw ?

    System ma w szczycie chyba 26GW. Dostępne w elektrowniach jest chyba
    teoretycznie coś koło 40 - z tym, że to wszystko na raz - w praktyce
    tego nie da razy na raz włączyć (choćby nie wszędzie na raz jest
    huragan). Cyfry z pamięci, ale to ten rząd wielkości.

    > Ale mamy cos 10mln "gospodarstw domowych", wiec teraz wychodzi nam
    > elektryk w co piatym.

    Z naciskiem na "elektryk" - ale tak - tak wychodzi.

    >>> -mamy ~10h do dyspozycji, myslisz, ze kazdy codziennie zuzyje 36kWh ?
    >>> -te dzielnice to z gazem, czy nowoczesne - z kuchniami na prad ?
    >
    >> Większość na gaz z tego co wiem.
    >
    > A te nowe ?

    Nowe są na prąd.

    >> Już pisałem - słynny "kajot" czyli współczynnik jednoczesności - ile
    >> razu odaaliłeś wszystkie palniki na raz.
    >
    > przy obiedzie ? Czesto.

    Nawet jak odpalisz 4 to one nie chodzą non stop a się włączają i wyłączają.

    >> A teraz ile razy razem z  sąsiadem. A potem z 10 sąsiadami. Z
    >> ładowarkami elektryków jest inaczej - wszyscy po pracy;)
    >
    > I po pracy zaczynaja obiad gotowac :-)

    No dobra - pozostaje ci zaufać w moją wiedzę. BTW - ostatnio robili
    studium do planu zagospodarowania. Założyli kilka wariantów rozwoju
    elektromobilności. Jedno osiedle ciągnęło pesymistycznie tyle co cała
    dzielnica/ Wniosek był jeden - nie da się, chyba że im dedykowanego RPZ
    zbudujesz (dla nieelektyków - z linni wysokiego napięcia zasilisz;).

    >> Transport miejski - niestety albo stety. Jakieś kaspułki, hulajnogi
    >> itp jako ostatnia mila, jak ktoś już musi. Mówię to jako ktoś, kto ma
    >> samochód, ale prawie z niego nie korzysta - oddałem defacto żonie.
    >> Samochód był kupowany już jako zabawka, nie używka. Szybciej,
    >> wygodniej i taniej metrem. Oczywiście metro jest drogie w budowie i
    >> utrzymaniu. Tak jakby infrastuktura dla samochodów nie była;)
    >
    > A gdyby tak drogi dla samochodow w tunelach puscic  :-)

    A widział kiesyś korek na wisłostradzie w tunelu? Jak nie to codziennie
    od od 15.30 do 19 (we wekendy mniejszy, ale też). W drugą stronę od 7.20
    do 10.

    Shrek


  • 23. Data: 2019-06-11 22:42:27
    Temat: Re: Ładowanie elektryka w osiedlowym garażu
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Dykus,

    Tuesday, June 11, 2019, 6:00:08 PM, you wrote:

    [...]

    > Niech właściciele garaży pogadają z dystrybutorem, może za 50 tys. zrobi
    > im przyłącze większej mocy i będą sobie mogli na poczekaniu ładować.
    > Mnie, jako członkowi spółdzielni, nie uśmiecha się do tego interesu
    > dopłacać...

    Czasy, gdy za przyłącze płaciło się majątek szczęśliwie minęły.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 24. Data: 2019-06-11 22:48:31
    Temat: Re: Ładowanie elektryka w osiedlowym garażu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5d00115a$0$17360$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 11.06.2019 o 21:27, J.F. pisze:
    >>>> Ale:
    >>>> -instalacja nie jest mocniejsza ? moze moze troche wiecej
    >>>> dostarczyc niz te 80MW?
    >
    >>> Te 80MW z wielu rzeczy wynika -
    >
    >> a nie z tego, ze te dzielnice tyle biora w szczycie ?

    >No z tego - taki jest transformator 110kV/15kV.

    Tzn taki jest transformator, czy one tyle w szczycie biora ?


    >Wyżej są linie 110lV, a jeszcze wyżej system energetyczny składający
    >się z linii 220/400kV. Wszyttko wyliczone, z jakimś tam zapasem, ale
    >bez fajewerków. Ktoś to policzył i miał dobry powód, żeby akurat tak
    >zrobić.

    Zgodnie z norma, czy praktycznie ? :)

    >>> rezerwy w tym są, ale rezerwy są niezbędne w systemie
    >>> energetycznym -
    >> inaczej drobne zakłócenie go przewróci.
    >> No wlasnie - to ile moglyby wziac z wykorzystaniem rezerw ?

    >System ma w szczycie chyba 26GW. Dostępne w elektrowniach jest chyba

    Ale ja o dzielnicy.

    >teoretycznie coś koło 40 - z tym, że to wszystko na raz - w praktyce
    >tego nie da razy na raz włączyć (choćby nie wszędzie na raz jest
    >huragan). Cyfry z pamięci, ale to ten rząd wielkości.

    Latem nie wlaczysz, bo sa remonty.
    Ale zima ...

    >> Ale mamy cos 10mln "gospodarstw domowych", wiec teraz wychodzi nam
    >> elektryk w co piatym.
    >Z naciskiem na "elektryk" - ale tak - tak wychodzi.

    No to jeszcze mamy pare lat spokoju.

    >>>> -mamy ~10h do dyspozycji, myslisz, ze kazdy codziennie zuzyje
    >>>> 36kWh ?
    >>>> -te dzielnice to z gazem, czy nowoczesne - z kuchniami na prad ?
    >
    >>> Większość na gaz z tego co wiem.
    >> A te nowe ?
    >Nowe są na prąd.

    i jak to w nich wychodzi ?

    >>> Już pisałem - słynny "kajot" czyli współczynnik jednoczesności -
    >>> ile razu odaaliłeś wszystkie palniki na raz.
    >
    >> przy obiedzie ? Czesto.

    >Nawet jak odpalisz 4 to one nie chodzą non stop a się włączają i
    >wyłączają.

    Ja mam gaz. Ale owszem - zupy nie gotuje sie na maksa caly czas.

    >>> A teraz ile razy razem z sąsiadem. A potem z 10 sąsiadami. Z
    >>> ładowarkami elektryków jest inaczej - wszyscy po pracy;)
    >
    >> I po pracy zaczynaja obiad gotowac :-)

    >No dobra - pozostaje ci zaufać w moją wiedzę. BTW - ostatnio robili
    >studium do planu zagospodarowania. Założyli kilka wariantów rozwoju
    >elektromobilności. Jedno osiedle ciągnęło pesymistycznie tyle co cała
    >dzielnica/ Wniosek był jeden - nie da się, chyba że im dedykowanego
    >RPZ zbudujesz (dla nieelektyków - z linni wysokiego napięcia
    >zasilisz;).

    Jak osiedle dla "słoikow" i w niedziele wszyscy beda chcieli swoj
    bryczki naladowac po odwiedzinach w domu ... moze byc.

    Ale w czym problem ? Pusci sie kable WN.

    >>> Transport miejski - niestety albo stety. Jakieś kaspułki,
    >>> hulajnogi itp jako ostatnia mila, jak ktoś już musi. Mówię to jako
    >>> ktoś, kto ma samochód, ale prawie z niego nie korzysta - oddałem
    >>> defacto żonie. Samochód był kupowany już jako zabawka, nie używka.
    >>> Szybciej, wygodniej i taniej metrem. Oczywiście metro jest drogie
    >>> w budowie i utrzymaniu. Tak jakby infrastuktura dla samochodów nie
    >>> była;)
    >
    >> A gdyby tak drogi dla samochodow w tunelach puscic :-)

    >A widział kiesyś korek na wisłostradzie w tunelu? Jak nie to
    >codziennie od od 15.30 do 19 (we wekendy mniejszy, ale też). W drugą
    >stronę od 7.20 do 10.

    Trzeba drugi tunel :-)

    Co ciekawe - niektore tunele sa zadziwiajaco tanie ...

    J.


  • 25. Data: 2019-06-11 23:07:11
    Temat: Re: Ładowanie elektryka w osiedlowym garażu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.06.2019 o 22:48, J.F. pisze:

    >> No z tego - taki jest transformator 110kV/15kV.
    >
    > Tzn taki jest transformator, czy one tyle w szczycie biora ?

    Takie sa i tyle biorą. Znaczy transformatorów jest kilka w różnych
    punktach dzielnicy i biorą mniej, choć zdarza się, że czasem biorą
    nieznacznie więcej. Ale transformatory olejowe daje się ładnie
    przeciążać chwilowa, więc czasem się da. Na moim przykładzie dzielnicę
    zasilaja dwa RPZ 2x25MW (rezerwa jawna - jeden pracuje drugi odpoczywa),
    plus 2x40 "na spółkę" z sąsiednią dzielnicą.

    >> Wyżej są linie 110lV, a jeszcze wyżej system energetyczny składający
    >> się z linii 220/400kV. Wszyttko wyliczone, z jakimś tam zapasem, ale
    >> bez fajewerków. Ktoś to policzył i miał dobry powód, żeby akurat tak
    >> zrobić.
    >
    > Zgodnie z norma, czy praktycznie ? :)

    Zależy co. Obciążalność lini, stacje są zgodnie z normami. Założenia co
    do działania systemu energetycznego i przewidywane moce to raczej
    estymacji praktyki. NIe wiem. W wysokich napięciach nie robię.

    >> teoretycznie coś koło 40 - z tym, że to wszystko na raz - w praktyce
    >> tego nie da razy na raz włączyć (choćby nie wszędzie na raz jest
    >> huragan). Cyfry z pamięci, ale to ten rząd wielkości.
    >
    > Latem nie wlaczysz, bo sa remonty.
    > Ale zima ...

    To co - zimą będziesz jeździł elektykami a w lato spalinkami? :P

    >> Z naciskiem na "elektryk" - ale tak - tak wychodzi.
    >
    > No to jeszcze mamy pare lat spokoju.

    Głównie dlatego, że w perspektywie tych paru lat to technologia z dupy.
    Żadnych zalet same wady z punktu widzenia klienta.
    > i jak to w nich wychodzi ?

    Tak jak pisałem - 1kW na mieszkanie w praktyce.

    > Ale w czym problem ? Pusci sie kable WN.

    No to puśćcie. Ale jest problem, trzeba to gdzieś wpiąć do sieci itd.
    Dopóki to jedno osiedle to mały i tylko ekonomiczny. Jakby się
    upowszechniło... to sienie upowszechni bo prądu nie będzie skąd wziąć.

    >> A widział kiesyś korek na wisłostradzie w tunelu? Jak nie to
    >> codziennie od od 15.30 do 19 (we wekendy mniejszy, ale też). W drugą
    >> stronę od 7.20 do 10.
    >
    > Trzeba drugi tunel :-)

    No przecież są dwa - po jednym w każdym kierunku. Uważasz, że tym co
    stoją w korku sytuację jakoś wybitnie poprawia, że w drugą stronę nie
    stoją? :P

    > Co ciekawe - niektore tunele sa zadziwiajaco tanie ...

    A niektóre zadziwiająco drogie. Jak porównasz metro do infry dla
    samochodów, to wcale takie drogie nie jest biorąc pod uwagę że jest o
    wiele skuteczniejsze, nie hałasuje, kopci komu innemu przez wysoki komin
    i można nad nim sprzedać działki za ciężką kasę. Ni i nie potrzebuje
    parkingu pod mieszkaniem i biurem. Osobiście uważam, że nie ma sensu
    rozwijać projektu auta miejskiego, bo miasto nie nie miejsce dla aut. To
    że ludzie nie przesiadają siedo KM wynika głównie ze słabej jej oferty.
    Jakby wywalić na KM tyle co na samochody to sprawa wyglądałaby IMHO o
    wiele ciekawiej na korzyść KM. Mówię ci - mam samochód, a do pracy tylko
    metro (albo moto dla przyjemności).

    Sjrek



  • 26. Data: 2019-06-11 23:38:27
    Temat: Re: Ładowanie elektryka w osiedlowym garażu
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-06-11 o 23:07, Shrek pisze:

    >
    > uważam, że nie ma sensu
    > rozwijać projektu auta miejskiego, bo miasto nie nie miejsce dla aut.

    Producenci-głupki nie wiedzą, że wywalają kasę bez sensu na zespoły
    projektujące samochody miejskie. ;)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl
    Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego


  • 27. Data: 2019-06-12 00:27:25
    Temat: Re: Ładowanie elektryka w osiedlowym garażu
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-06-11 19:53, Shrek wrote:

    >
    > Ale świat niestety idzie w kierunku subskrybcji nie posiadania, więc
    > wtedy miałoby to sens - na codzień subskrybujesz miejskiego elektryka,
    > na wakacje bierzesz spalinkę - albo lecisz samolotem i bierzesz na
    > miejscu. Inna sprawa, że rozwijanie pomysłu miejskich aut jest bez
    > sensu, bo miasto to najgorsze środowisko dla samochodów.

    Miliony much musi mylić się


  • 28. Data: 2019-06-12 00:34:16
    Temat: Re: Ładowanie elektryka w osiedlowym garażu
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Raczej musza sie mylic. Jedna musi sie mylic.


  • 29. Data: 2019-06-12 06:33:35
    Temat: Re: Ładowanie elektryka w osiedlowym garażu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.06.2019 o 23:38, Akarm pisze:

    > Producenci-głupki nie wiedzą, że wywalają kasę bez sensu na zespoły
    > projektujące samochody miejskie. ;)

    Producenci wywalają kasę na wiele rzeczy, w tym produkty bez sensu. Na
    przykład szklane butelki bez kaucji. Co niby z tego wynika, że jak ktoś
    coś wyprodukował, to jest to optymalne rozwiązanie?

    BTW - sektor samochodów miejskich ma się słabo. Stań na mieście i policz
    udział samochodów klasy B.

    Shrek


  • 30. Data: 2019-06-12 06:38:29
    Temat: Re: Ładowanie elektryka w osiedlowym garażu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.06.2019 o 00:27, kk pisze:

    > Miliony much musi mylić się

    Musieć nie muszą, ale jak najbardziej mogą.

    Shrek

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: