    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Irokez <n...@w...pl>
    Subject: Ładowanie pakietu 4 szt NiMN z 5V - jak?
    Date: Sun, 21 May 2017 21:23:45 +0200

    Witam

    U chińczyków kupiłem małemu robota BB-8 zdalnie sterowanego (taka kulka
    turlająca się z głową na magnesie).
    W komplecie do ładowania bateryjek, 4 sztuki NiMN rozmiar AAA, był
    kabelek USB. Coś w nim się świeciło podczas ładowania, ale czy była w
    nim elektronika? hmm...
    No i przepadł gdzieś kabelek.

    Na pewno z 5V nie naładuję 4 ogniw połączonych w szereg.
    W samym robocie zero elektroniki kontrolującej ładowanie, po prostu od
    gniazdka idą przewody na plus i minus pakietu przez wyłącznik zasilania.
    Pełni on rolę przełączania plusa pakietu albo na gniazdo ładowania
    (Power OFF), albo do elektroniki (Power ON).

    Chcę wrzucić coś małego do tej kulki aby wyeliminować rzeźbienie we
    wtyczce. Jest coś gotowego (znaczy scalak z aplikacją) co sprosta temu
    zadaniu? Ładowanie pakietu 4x NiMN z 5V?

    Ostatecznie mogę wyrzeźbić extra zasilacz z jakimś kontrolerem gotowym
    albo prostą aplikacją która nie przeładuje bateryjek a w miarę w
    sensowym czasie naładuje je.

    --
    Irokez