eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Ładowarki - burdel większy niż przy końcówkach do LPG
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 18

  • 11. Data: 2018-02-19 01:41:44
    Temat: Re: Ładowarki - burdel większy niż przy końcówkach do LPG
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-02-19 o 00:19, J.F. pisze:

    >> Był taki okres (wczesny) w telefonach komórkowych, że każdy producent
    >> miał swoją wtyczkę do ładowania i nawet w ramach jednego producenta
    >> bywały różne wtyczki. Stopniowo się wyklarowało i pozostało microUSB i
    >
    > To zasluga Chinczykow, powiedzieli ze tak ma byc, przynajmniej w
    > Chinach ...

    A nie z powodu dyrektywy unijnej?
    https://myapple.pl/posts/4908-do-2017-roku-wszystkie
    -urzadzenia-mobilne-dostepne-w-unii-europejskiej-z-m
    icro-usb


    Pozdrawiam


  • 12. Data: 2018-02-19 02:09:00
    Temat: Re: Ładowarki - burdel większy niż przy końcówkach do LPG
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 19 Feb 2018 01:41:44 +0100, RadoslawF napisał(a):
    > W dniu 2018-02-19 o 00:19, J.F. pisze:
    >>> Był taki okres (wczesny) w telefonach komórkowych, że każdy producent
    >>> miał swoją wtyczkę do ładowania i nawet w ramach jednego producenta
    >>> bywały różne wtyczki. Stopniowo się wyklarowało i pozostało microUSB i
    >>
    >> To zasluga Chinczykow, powiedzieli ze tak ma byc, przynajmniej w
    >> Chinach ...
    >
    > A nie z powodu dyrektywy unijnej?
    > https://myapple.pl/posts/4908-do-2017-roku-wszystkie
    -urzadzenia-mobilne-dostepne-w-unii-europejskiej-z-m
    icro-usb

    Chinczycy byli znacznie wczesniej.

    Ale ... co Apple na te dyrektywe ?

    J.


  • 13. Data: 2018-02-19 12:17:37
    Temat: Re: Ładowarki - burdel większy niż przy końcówkach do LPG
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2018-02-17 o 12:32, T. pisze:
    > Można sobie podładować, ale nie u konkurencji :-)
    >
    > Każdy z samochodowych koncernów chce być lepszy od konkurencji i szybciej zajmować
    rodzący się elektryczny rynek. Dotąd więc koncerny niechętnie dzieliły się wiedzą -
    każdy pracował dla siebie. Mamy więc Teslę, która rozwija własną sieć szybkich
    ładowarek, standard CHAdeMO, z którego korzysta Nissan, Mitsubishi i Kia, SAE Combo
    Charging System, czyli CCS, stosowany np. przez BMW, Volkswagena i GM. Osobnym
    światem są Chiny, gdzie stosuje się system GB/T 20234.
    >
    > Różne systemy to nie tylko kwestia wtyczek, ale także napięcia ładowania i
    protokołów obsługujących ten proces. Mówiąc w uproszczeniu - w systemie CHAdoMO
    ładowarka dogaduje się z samochodem w języku, jakim porozumiewają się między sobą
    poszczególne urządzenia w samochodzie, a w systemie CCS w języku sieci
    energetycznych. Dlatego nie można nawet przygotować jakiejś przejściówki, która
    pozwoliłaby samochód dostosowany do standardu CHAdeMO ładować w stacji CCS i
    odwrotnie. Tesla, która także postawiła na protokół CAN, czyli język części
    samochodowych, oferuje nabywcom swoich aut przejściówkę pozwalającą im korzystać z
    ładowarek CHAdeMO, ale w drugą stronę to już nie działa - firma nie oferuje żadnego
    adaptera, który właścicielom elektrycznych Nissanów, Mitsubishi czy Kia skorzystać z
    szybkich ładowarek Tesli.
    >
    > Więcej:
    >
    > https://www.facebook.com/autopolska2017/posts/151424
    3118874172
    >
    Eeee.
    To jeszcze mały burdel.
    Zresztą na razie bez znaczenia, bo elektryczne samochody są bez znaczenia w
    transporcie ludności.
    Burdel to pewnie będzie gdy elektryczne samochody zdobędą jakiś liczący się udział
    procentowy w transporcie.
    Kiedy to nastąpi. Na razie nikt nie wie. Może nigdy.


  • 14. Data: 2018-02-19 13:04:56
    Temat: Re: Ładowarki - burdel większy niż przy końcówkach do LPG
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-02-19 o 02:09, J.F. pisze:

    >>>> Był taki okres (wczesny) w telefonach komórkowych, że każdy producent
    >>>> miał swoją wtyczkę do ładowania i nawet w ramach jednego producenta
    >>>> bywały różne wtyczki. Stopniowo się wyklarowało i pozostało microUSB i
    >>>
    >>> To zasluga Chinczykow, powiedzieli ze tak ma byc, przynajmniej w
    >>> Chinach ...
    >>
    >> A nie z powodu dyrektywy unijnej?
    >> https://myapple.pl/posts/4908-do-2017-roku-wszystkie
    -urzadzenia-mobilne-dostepne-w-unii-europejskiej-z-m
    icro-usb
    >
    > Chinczycy byli znacznie wczesniej.

    Nie nie byli. Złącze było nuż znane i używane więc część aparatów
    robiono właśnie z nim. Dyrektywa wymusiła aby miały go wszystkie w EU.

    > Ale ... co Apple na te dyrektywe ?

    Przelotkę.


    Pozdrawiam


  • 15. Data: 2018-02-19 13:05:43
    Temat: Re: Ładowarki - burdel większy niż przy końcówkach do LPG
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-02-19 o 12:17, robot pisze:

    >> Każdy z samochodowych koncernów chce być lepszy od konkurencji i
    >> szybciej zajmować rodzący się elektryczny rynek. Dotąd więc koncerny
    >> niechętnie dzieliły się wiedzą - każdy pracował dla siebie. Mamy więc
    >> Teslę, która rozwija własną sieć szybkich ładowarek, standard CHAdeMO,
    >> z którego korzysta Nissan, Mitsubishi i Kia, SAE Combo Charging
    >> System, czyli CCS, stosowany np. przez BMW, Volkswagena i GM. Osobnym
    >> światem są Chiny, gdzie stosuje się system GB/T 20234.
    >>
    >> Różne systemy to nie tylko kwestia wtyczek, ale także napięcia
    >> ładowania i protokołów obsługujących ten proces. Mówiąc w uproszczeniu
    >> - w systemie CHAdoMO ładowarka dogaduje się z samochodem w języku,
    >> jakim porozumiewają się między sobą poszczególne urządzenia w
    >> samochodzie, a w systemie CCS w języku sieci energetycznych. Dlatego
    >> nie można nawet przygotować jakiejś przejściówki, która pozwoliłaby
    >> samochód dostosowany do standardu CHAdeMO ładować w stacji CCS i
    >> odwrotnie. Tesla, która także postawiła na protokół CAN, czyli język
    >> części samochodowych, oferuje nabywcom swoich aut przejściówkę
    >> pozwalającą im korzystać z ładowarek CHAdeMO, ale w drugą stronę to
    >> już nie działa - firma nie oferuje żadnego adaptera, który
    >> właścicielom elektrycznych Nissanów, Mitsubishi czy Kia skorzystać z
    >> szybkich ładowarek Tesli.
    >>
    >> Więcej:
    >>
    >> https://www.facebook.com/autopolska2017/posts/151424
    3118874172
    >>
    > Eeee.
    > To jeszcze mały burdel.
    > Zresztą na razie bez znaczenia, bo elektryczne samochody są bez
    > znaczenia w transporcie ludności.
    > Burdel to pewnie będzie gdy elektryczne samochody zdobędą jakiś liczący
    > się udział procentowy w transporcie.
    > Kiedy to nastąpi. Na razie nikt nie wie. Może nigdy.

    I wtedy kolejna dyrektywa to uporządkuje.


    Pozdrawiam


  • 16. Data: 2018-02-19 18:35:46
    Temat: Re: Ładowarki - burdel większy niż przy końcówkach do LPG
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:p6eehd$2o2$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2018-02-19 o 02:09, J.F. pisze:
    >>>>> Był taki okres (wczesny) w telefonach komórkowych, że każdy
    >>>>> producent
    >>>>> miał swoją wtyczkę do ładowania i nawet w ramach jednego
    >>>>> producenta
    >>>>> bywały różne wtyczki. Stopniowo się wyklarowało i pozostało
    >>>>> microUSB i
    >>>
    >>>> To zasluga Chinczykow, powiedzieli ze tak ma byc, przynajmniej w
    >>>> Chinach ...
    >>
    >>> A nie z powodu dyrektywy unijnej?
    >>> https://myapple.pl/posts/4908-do-2017-roku-wszystkie
    -urzadzenia-mobilne-dostepne-w-unii-europejskiej-z-m
    icro-usb
    >
    >> Chinczycy byli znacznie wczesniej.

    >Nie nie byli. Złącze było nuż znane i używane więc część aparatów
    >robiono właśnie z nim. Dyrektywa wymusiła aby miały go wszystkie w
    >EU.

    W Chinach to bylo w 2007r

    https://www.eetimes.com/document.asp?doc_id=1166285

    Chociaz ... tu mowa tylko o USB


    J.



  • 17. Data: 2018-02-19 19:22:45
    Temat: Re: Ładowarki - burdel większy niż przy końcówkach do LPG
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > W Chinach to bylo w 2007r

    The goal is to reduce the number of chargers that are thrown away each
    year because of cell phone upgrades.

    Tylko jednego nie rozumiem - do każdego telefonu czy tabletu i tak jest
    dołączana ładowarka. Można, oczywiście, nie wyrzucać jej po zmianie
    telefonu - dzięki temu mam jedną ładowarkę w domu w szufladzie, jedną w
    plecaku, jedną w pracy i jedną na działce. I kabelek do ładowarki
    samochodowej w schowku. Ale przecież nie o to chodziło.


  • 18. Data: 2018-02-19 20:05:17
    Temat: Re: Ładowarki - burdel większy niż przy końcówkach do LPG
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-02-19 o 19:22, Uncle Pete pisze:

    > Tylko jednego nie rozumiem - do każdego telefonu czy tabletu i tak jest
    > dołączana ładowarka. Można, oczywiście, nie wyrzucać jej po zmianie
    > telefonu - dzięki temu mam jedną ładowarkę w domu w szufladzie, jedną w
    > plecaku, jedną w pracy i jedną na działce. I kabelek do ładowarki
    > samochodowej w schowku. Ale przecież nie o to chodziło.

    Chodziło żebyś do tej jednej nie dokupował kolejnych takich samych bo
    dobrze mieć jeszcze w pracy, na działce u sąsiadki u rodziców i diabli
    wiedzą gdzie jeszcze.


    Pozdrawiam

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: