  • 1. Data: 2017-08-26 12:51:38
    Temat: Laptop z gniazdami z (za przeproszeniem) tyłu
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    Czy ktoś zna może jakąś linię laptopów, które mają ze 2 złącza USB z tyłu?
    Bo znakomita większość (a wręcz niemal wszystkie) z tych, które przeglądam,
    mają złącza wyłącznie z boku, co jest niesłychanie ergonomiczne, zwłaszcza
    jak się podłączy np. pendrive i dysk zewnętrzny. Przoduje w tym idiotyźmie
    Lenovo, które uparcie umieszcza te gniazda z prawej strony, skutecznie
    ograniczając przestrzeń na manipulowanie myszą (dla osób praworęcznych).
    Najlepiej gdyby były w sumie 4 gniazda (2 z tyłu, trzecie z lewej, czwarte
    dowolnie), a ideałem byłoby, jakby jedno było współdzielone z e-SATA. Tak
    mam w swoim starym Inspironie i uważam ten układ za niemal wzorcowy.
    Chciałbym, aby następca nie był pod tym względem gorszy ;-> Pozostałe
    parametry: dysk SSD od 240 GB wzwyż, rozdzielczość > standardowych 1366x768,
    przekątna 15,6... 17 z groszami, nie musi być matowa. Wydajność może być
    nienachalna, wystarczy i3 (musi być Intel, AMD dziękujemy) oraz wbudowana
    grafika. Czas pracy na baterii nieistotny. Istotne te gniazda... Ktoś coś..?

    JoteR

  • 2. Data: 2017-08-27 15:13:00
    Temat: Re: Laptop z gniazdami z (za przeproszeniem) tyłu
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-26 o 12:51, JoteR pisze:
> [...]
    > być Intel, AMD dziękujemy) oraz wbudowana grafika. Czas pracy na baterii
    > nieistotny. Istotne te gniazda... Ktoś coś..?

    A czy nie zastanawiałeś się na dock-station?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2017-08-27 17:14:35
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

> [...]
    > być Intel, AMD dziękujemy) oraz wbudowana grafika. Czas pracy na baterii
    > nieistotny. Istotne te gniazda... Ktoś coś..?

    Dell e6540 polecam z Memtech http://bit.ly/2iAMHsn - kupilem tydzien
    temu przyszla nowka.

    Krzysiek aka Tasiorsa

  • 4. Data: 2017-08-27 19:38:35
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Adam" napisał:

    > Istotne te gniazda... Ktoś coś..?
    >
    > A czy nie zastanawiałeś się na dock-station?

    Prędzej replikatorem - ale raczaj krótko. Bo te USB można by załatwić
    zwykłym hubem za kilkadziesiąt zł, inne porty mi nie są potrzebne - przy USB
    3.0 kwestię e-SATA załatwiłby mi posiadany Unitek. Wolę te kilkaset zł.
    dołożyć do laptopa, który spełniałby moje kaprysy OOTB, bez plątaniny
    dodatkowych kabli.

    JoteR

  • 5. Data: 2017-08-27 20:15:34
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Tasiorsa" napisał:

    > Dell e6540 polecam z Memtech http://bit.ly/2iAMHsn - kupilem tydzien temu
    > przyszla nowka.

    No, tego na pewno bym nie kupił, ale dzięki za trop - chociaż z laptopami
    używanymi, zwłaszcza z (za przeproszeniem) Allegro, to często loteria jest.
    Dlatego pewnie podjadę na Wolę oblukać, czy mają coś z tej linii z lepszą
    rozdzielczością w sensownym stanie.

    JoteR

  • 6. Data: 2017-08-27 20:17:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JoteR" 59a152c0$0$5143$6...@n...neostrada.pl

    > Czy ktoś zna może jakąś linię laptopów, które mają ze 2 złącza USB z tyłu?

    Tyłu laptopa nie widać, przez co w chwili odkładania tegoż
    laptopa (umiejscowionego ;) na łóżku) grilem do góry (coby
    ostudzić i przewietrzyć) pęka to i owo... ;)

    Gdy już ktoś odstawi laptopa z łóżka (gdzie postawi
    nowszy) na szafkę czy stół -- z tyłu laptopa
    przeszkodzi mu ściana...

    Kolejnym obłędem są USB3 (do których podłączane są HDD)
    ze strony wywiewu gorącego powietrza...

    Zbyt płytkie gniazda na SD to też problem...
    (nie można tam stale trzymać karty)

    -=-

    IMO warte rozważenia jest powszechne WiFi stosownej szybkości.

  • 7. Data: 2017-08-27 21:40:24
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-08-27 19:38, JoteR wrote:
> [...]
    > 3.0 kwestię e-SATA załatwiłby mi posiadany Unitek. Wolę te kilkaset zł.
    > dołożyć do laptopa, który spełniałby moje kaprysy OOTB, bez plątaniny

    malo w temacie ale ja sobie przykleilem poprostu najbardziej plaskiego
    huba usb jakiego znalazlem na pokrywe (tasma przylepna z rzepem) przez
    katowa przejsciowke dobierajac odpowiednio miejsce do dlugosci kabla tak
    ze jest tam w zasadzie na stale

    rozwiazanie dobre dla odbiornikow myszy i podlaczanych na dlugo
    pendajwow, ale niekoniecznie sprawda sie dla przenosnych dyskow

  • 8. Data: 2017-08-27 22:44:12
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "m4rkiz" napisał:

    > malo w temacie

    Dlaczego? IMHO jak najbardziej na temat

> [...]
    >
    > rozwiazanie dobre dla odbiornikow myszy i podlaczanych na dlugo pendajwow,
    > ale niekoniecznie sprawda sie dla przenosnych dyskow

    O ten odbiornik się poniekąd rozchodzi - zajmuje na stałe jedno gniazdo. O
    ile w aktualnym laptopie mam ich 4 (w tym jedno współdzielone z e-SATA) i
    tyle mi zazwyczaj wystarcza, to znakomita większość nowych modeli
    znajdujących się w dopuszczalnym zasięgu cenowym ma ich 3, czyli praktycznie
    2, a to bywa już krótko. Patent z płaskim hubem całkiem niezły, znajdowałby
    się tam właśnie ów odbiornik oraz podłączany byłby tam Unitek, który i tak
    wymaga własnego zasilania.
    Swoją drogą to dziwne, że producenci jeszcze nie rozwiązali problemu owych
    odbiorników - praktycznie każdy tego używa, więc taki odbiornik powinien być
    już wbudowany. Wiem, kwestia standaryzacji i wzajemnego zakłócania, a poza
    tym jak zwykle - kasa... Przesiadłbym się może na mysz Bluetooth, ale tu
    wybór jest mizerny, poza tym dotąd niejasna jest dla mnie kwestia
    równoczesnego używania takiej myszy i połączenia np. z telefonem. Chociaż
    nowy laptop byłby z Windows 10, a tu obsługa BT jest tak skandaliczna, że
    nadaje się w zasadzie tylko do obsługi myszy.Chociaż i to nie na pewno...

    JoteR

    JoteR

  • 9. Data: 2017-08-27 23:32:56
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Za taką cenę...

    -----

  • 10. Data: 2017-08-27 23:33:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JoteR" 59a32f27$0$5148$6...@n...neostrada.pl

    > O ten odbiornik się poniekąd rozchodzi

    Po co komu mysz w laptopie? -- IMO potrzebna
    doraźnnie, gdy coś zabije toczpadową mysz...

    > - zajmuje na stałe jedno gniazdo.

    > ma ich 3, czyli praktycznie 2,

    Z tego HDD na USB zwykle zżera naraz 2? ;)

    Ja mam:

    2 USB 3 (blisko siebie; dwie wtyczki przewodu Y wejdą,
    ale dwie penflaszki -- niekoniecznie)
    1 USB 2 (jedyne ze strony bez wywiewu gorącego powietrza)
    1 USB C (na razie bezczynne)

    > a to bywa już krótko. Patent z płaskim hubem całkiem niezły,

    Huby USB2 dziś po kilka pln w obfitości. :)

    > znajdowałby się tam właśnie ów odbiornik

    Mogliby jeden USB 2 lokować wewntąrz obudowy (obok
    HDD czy RAMki) z przeznaczenie na dongla? ;) IMO
    bezsens. :)

    > Swoją drogą to dziwne, że producenci jeszcze nie rozwiązali problemu owych
    odbiorników - praktycznie każdy tego używa,

    Ja nie używam, a jeśli używam -- to sporadycznie.