  • 101. Data: 2018-11-04 00:43:50
    Temat: Re: Laptop z jakim procesorem?
    Od: "n" <...@...e>

    Przeciez odpowiedzi padaly wielokrotnie:
    Do kretynów piszacych strony.
    Do Office'a od 20 lat wystarcza Pentium 200 MHz, które z dzwiekiem kodowanym 48 kHz
    tez spokojnie sobie radzi[lo].

    -----

  • 102. Data: 2018-11-04 07:55:15
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...zoho.com> napisał
    > Lenovo jest MZ dobrą firmą jeśli chodzi o trwałośc i jakość sprzetu, ale parę lat
    temu zaliczyli
    > olbrzymią wpadkę instalując w biosie swoich laptopów kod (rootkit) umozliwiające
    potem
    > instalowanie oprogramowanie bardzo wątpliwej reputacji (klasy spyware, malware).
    Zdarzyło się to
    > im więcej niż raz.

    > Potwierdzę, że przynajmniej jedno się nie zmieniło: dyski nadal padaja i to nawet
    bardziej
    > zpektakularnie. Zaliczyłe katastrofalne pady 2ch
    > 2TB dysków Toshiby zaledwie po kilku godzinach pracy. Jedyna taka firma w mojej
    kolekcji.

    W ostatnich rozważaniach właśnie celowałem w Toshibę i Lenovo, ale teraz
    już nie wiem.

    > Adam, wybierz konkretny model, który Ci się podoba, sprawdź benchmarki cpu, a w
    razie wątpliwości
    > zarzuć na grupę. Nie wiem czy o tym pisałeś, ale jest jeszcze podstawowe pytanie,
    do czego ma być
    > Ci potrzebna ta cała moc obliczeniowa?

    Generalnie, chcę mieć wreszcie szybki komputer, także korzystając z Internetu,
    ale zdaję sobie sprawę, że nie tylko od komputera to zależy.
    Tak się składa, że prawie zawsze, w porównaniu do cudzych komputerów,
    teoretycznie nie lepszych od moich kolejnych egzmplarzy, miałam poczucie,
    że moje są wolniejsze. A wcale moich nie obciążałem zbędnym spowalniającym
    oprogramowaniem.
    Dlatego teraz jestem gotów zapłacić więcej za komputer przy którym będę
    się czuł komfortowo.

    O moich moich potrzebach pisalem w poście zaczynającym ten wątek:
    Laptop będzie używany do korzystania z:
    - Internet (strony, poczta, grupy itp.)
    - Office
    - Skype lub tp.
    - nauka języków, w tym do wyświetlania filmów z Youtube i nie tylko.
    Z dwóch ostatnich powodów zależy mi na dobrej jakości dźwięku,
    głośników i mikrofonu.
    Ponadto mam sporo materiału językowego zapisanego na DVD,
    więc odtwarzacz/nagrywarka DVD byłaby mile widziana. Jeśli
    jednak to miałoby zawężać wybór, to poradzę sobie bez tego.
    Nigdy nie używałem i nie zamierzam używać gier. Nie mam na to czasu.
    <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
    <<<<<<

    Co do korzystania z benchmarków, to podawane tam wartości przeważnie
    nic mi nie mówią. Jedynie ten z "passmark" pokazuje graficznie porównanie
    i coś z tego wiem, z naciskiem na "coś".
    Natomiast rankingi w Internecie dla "zwykłych" kupujących dotyczą zwykle
    modeli najpopularniejszych, czyli przeważnie korzystnych z punktu widzenia
    jakość/cena. Jak pisałem, ja też chcę kupić komputer za rozsądną cenę,
    ale niekoniecznie biorąc pod uwagę tylko typowy stosunek jakość/cena.
    Na przykład dla mnie to czy laptop będzie odporny na rzucanie jest
    drugorzędne, bo laptop leży na stole i tyle. Rzadko gdzieś z nim podróżuję.

    W tej chwili mam ograniczony dostęp do cudzych laptopów, szczególnie
    nowych, więc metoda zachwycenia się cudzym modelem i kupna takiego
    samego odpada.

    Zupełnie nie zgadzam się z tezą , że żeby mieć komputer chodzący jak "burza",
    wystarczy kupić starszy, np. 10-letni. Ktoś tu tak mi radził. Mam 10-letnie Lenovo.
    Był naprawdę ponad średnią w momencie kupienia. (Zmieniłem w nim tylko HDD
    z 160 GB na 1 TB). Jednak bardzo szybko zacżął odstawać od wtedy nowszych
    laptopów u innych użytkowników, a teraz z trudem go znoszę. To po prostu żółw.
    Na wszystko muszę czekać. System był kilka razy wgrywany od nowa.
    Była Vista Business (na początku), potem Linuks, gdy miałem jeszcze komputer
    stacjonarny z Windows. Teraz używam na tym laptopie Windows XP Pro. Był parę
    razy wgrywany od nowa, dla higieny.

    Bardzo dziękuję za zainteresowanie moim tematem i wszystkie rady.
    Liczę na dalsze. :-)

    Pozdrowienia
    Adam

  • 103. Data: 2018-11-04 08:36:20
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 03 Nov 2018 23:22:02 +0000, Marcin Debowski wrote:
    > Poza tym jak jest paru użytkowników w sieci to faktycznie przy oglądaniu
    > filmów o wyższych bitrate 100base może się zapchac.

    To oni wszyscy oglądają jednocześnie kilka filmów na tym samym laptopie?

    Mateusz

  • 104. Data: 2018-11-04 08:38:18
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 03 Nov 2018 23:12:31 +0000, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > to nawet bardziej zpektakularnie. Zaliczyłe katastrofalne pady 2ch 2TB
    > dysków Toshiby zaledwie po kilku godzinach pracy. Jedyna taka firma w

    W T1100 tego problemu akurat nie ma, bo tam dysku (twardego) z założenia
    nie ma. Ma za to dwa dyski miękkie. Mam jeszcze pudełko z kilkoma
    dyskietkami 720 kb z lat '90 i działają całkiem sprawnie.

    Mateusz

  • 105. Data: 2018-11-04 09:07:15
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 03.11.2018 o 22:14, PiteR pisze:

    > Jak ma się szybki internet ze światłowodu to karta 100 ogranicza.
    > Czyli zapłacone a niewykorzystane.

    jak ma, to po pierwsze. po drugie to tak jak z samochodem. możesz
    jeździć 130km/h. jaką część drogi do pracy pokonasz z tą szybkością? Z
    netem tak samo. mało który serwer da jednemu userowi dane z tą prędkością.
    Ale spoko. jak właściciel laptopa ma światłowód, jakieś urządzenie które
    ze światłowodu zrobi gigowy kabel lan, i laptopa wpina w ten lan - to w
    niektórych przypadkach prędkość będie wyzsza niz przez wifi
    ToMasz

  • 106. Data: 2018-11-04 09:23:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-04, Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

    > To oni wszyscy oglądają jednocześnie kilka filmów na tym samym laptopie?

    Dlaczego na tym samym? Ci "oni" to u mnie ogólnie ja sam. Przy 100b
    wystarczyłoby abym robił zdalnie backup lub trzy, albo przesyłał jakiś
    obraz dysku i to już wysyciłoby łącze na tyle, że film mający np.
    35-45mbps by się rwał.

    --
    Marcin

  • 107. Data: 2018-11-04 09:45:15
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj n, 04 lis 2018 w news:prl9ic$43i$1@node1.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

    Ciekawe, wysokczyłeś mi z KF w tym samym momencie co animika - dziwny
    przypadek...raz ń, raz n...

  • 108. Data: 2018-11-04 10:24:19
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

    Czy ktoś mógłby podać adres strony, na której można zaznaczać
    wybór cech laptopów i otrzymywać listę takich, które te warunki
    spełniają
    Chodziłoby mi o wybór także cech zaawansowanych, jak np. liczba USB.

    Myślałem, że taką stroną będzie:
    https://www.x-kom.pl/g-2/c/1522-notebooki-laptopy-15
    -6.html
    ale nie jest. Po zaznaczeniu pewnych cech i wybraniu filtruj
    już nie można wrócić do ustawień i je zmienić (gdy np. wynik jest 0),
    tylko trzeba wszystko wybierać od nowa.
    Chodziłoby mi o coś wygodnego.

    Pozdrowienia
    Adam

  • 109. Data: 2018-11-04 10:38:39
    Od: "n" <...@...e>

    Mnie sie czesto zdarza ogladac dwa mecze naraz, a czasem bywalo trzy lub cztery;-)

    -----

  • 110. Data: 2018-11-04 10:45:38

    Trochę nie rozumiesz, jak internet działa, wcale nie musi iść jednolity strumień, a
    często dane są pobierane jakby "paczkami". Przy
    pobieraniu takiej "paczki" łatwo wysycić łącze.
    WiFi to porażka w porównaniu do ethernetu, nawet jak karta połączy sie z routerem po
    150 Mbps, to różnica do drutu jest porażająca.

    -----