  • 81. Data: 2018-11-03 14:21:26
    Temat: Re: Laptop z jakim procesorem?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-03 o 09:23, Adam pisze:
    > (...)
    > 2) generacja - przy IntelCore pojawia się informacja
    >     o generacji 5, 7, 8 - pytanie podobne, jakie to ma
    >     znaczenie dla szybkości. Domyślam się, że im wyższa
    >     generacja tym laptop jest nowocześniejszy i dłużej takim
    >     pozostanie, ale jak to się przekłada na szybkość teraz.
    >     Ktoś, chyba pisząc o porównaniu procesorów tych
    >     samych generacji, wspomniał coś o pierwszej cyfrze
    >     w oznaczeniu procesora - nie mogę teraz tego znaleźć.
    >     Jakie to ma znaczenie (dla użytkownika)?
    > (...)
    Pierwsza cyfra po po typie procesora oznacza jego generację:
    https://www.intel.pl/content/www/pl/pl/processors/pr
    ocessor-numbers.html

    Im wyższa, tym nowszy, a zatem i najczęściej lepszy (przynajmniej w
    jakimś aspekcie) procesor.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 82. Data: 2018-11-03 14:26:16
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

> [...]
    ocessor-numbers.html

    > Im wyższa, tym nowszy, a zatem i najczęściej lepszy (przynajmniej w jakimś

    Bardzo dziękuję.

    Adam - założyciel wątku

  • 83. Data: 2018-11-03 18:08:14
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

    Użytkownik "Adam" <...@d...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Przy okazji, jaką opinią cieszą się teraz laptopy Toshiby?
    Czy ciągle są wyposażane w części japońskie?
    Jak sprawuje się serwis w Polsce?

    Pozdrowienia
    Adam - założyciek wątku

  • 84. Data: 2018-11-03 18:15:52
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 03 Nov 2018 18:08:14 +0100, Adam wrote:
    > Przy okazji, jaką opinią cieszą się teraz laptopy Toshiby?
    > Czy ciągle są wyposażane w części japońskie?
    > Jak sprawuje się serwis w Polsce?

    Jeśli chodzi o Toshibę to ja mam na biurku T1100 Plus. Swoje lata już ma,
    ale działa jak pierwszego dnia. Do tej pory zdarza mi się postukać na
    nim, co prawda bateria trzyma ok. 5 minut no ale nie ma cudów.
    Z mojej strony mogę tylko gorąco polecić Toshibę.

    Aa, mam też drugiego lapka tej firmy - T4800CT (szybszy od tego
    poprzedniego). Też działa w 100% bezproblemowo, jedynie dysk musiałem
    wymienić w którymś momencie.

    Mateusz

  • 85. Data: 2018-11-03 18:23:12
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Aa, mam też drugiego lapka tej firmy - T4800CT (szybszy od tego
    > poprzedniego). Też działa w 100% bezproblemowo, jedynie dysk musiałem

    Dzięki. To już jest jakiś trop, bo porównując procesory kupię
    nowego laptopa w przyszłej dekadzie.
    Laptopy Toshiby są chyba droższe niż innychy firm, ale może
    znajdę coś odpowiedniego, a nie przesadnie drogiego.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 86. Data: 2018-11-03 19:34:59
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 03 Nov 2018 18:23:12 +0100, Adam wrote:
> [...]
    > Laptopy Toshiby są chyba droższe niż innychy firm, ale może znajdę coś
    > odpowiedniego, a nie przesadnie drogiego.

    Muszę dla ścisłości ostrzec że moja wcześniejsza odpowiedź miała pewien
    podtekst humorystyczny, którego być może nie dojrzałeś. Co prawda
    informacje w niej zawarte są w 100% prawdziwe, jednak nie wiem czy mogą
    być dziś pomocne :)

    Tutaj można zobaczyć mojego T1100 w akcji:
    https://www.youtube.com/watch?v=8ssDGBTssUI&t=75s

    Krótko mówiąc: moja znajomość laptopów Toshiby jest nienajświeższa, dużo
    mogło się zmienić...

    Mateusz

  • 87. Data: 2018-11-03 19:46:13
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > I jak w laptopie za ponad trzy klocki ktoś wstawia sieciówkę 100Mbit to
    > jest dla mnie lipa. Niech ten laptop będzie o te 2-3 dolary droższy i ma
    > gigabita. Stać mnie, dopłacę
    do czego w praktyce przydaje się 1 gigabit transferu?
    ToMasz

  • 88. Data: 2018-11-03 19:55:53
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Dzięki. To już jest jakiś trop, bo porównując procesory kupię
    > nowego laptopa w przyszłej dekadzie.
    podałem Ci propozycje. ideapad 320 i5 seria 8, ssd, 8giga ramu, mx150.
    dostaniesz go za 2500zł. To jest najlepszy stosunek wydajności do ceny.
    Zastanów się co w nim jest _dla Ciebie_ nie teges. znajdź toshibę, della
    z tymi parametrami i oceń czy warto dopłacać różnice w cenie. a moze do
    320stki dokupić gwarancje?
    ToMasz

  • 89. Data: 2018-11-03 19:56:07
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-11-03 o 19:46, ToMasz pisze:

    > do czego w praktyce przydaje się 1 gigabit transferu?

    Do kopiowania filmów. :-)

    Pozdrawiam

  • 90. Data: 2018-11-03 20:05:19
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 03 Nov 2018 19:55:53 +0100, ToMasz wrote:
    > podałem Ci propozycje. ideapad 320 i5 seria 8, ssd, 8giga ramu, mx150.
    > dostaniesz go za 2500zł. To jest najlepszy stosunek wydajności do ceny.

    Pięć lat temu kupiłem do biura kilka laptopów Lenovo, z serii B-coś. Cena
    była bardzo atrakcyjna więc spodziewałem się że to będzie tandeta na 2
    lata - a wcale nie, laptopy działają bez problemu do dziś. Lenovo ma
    faktycznie bardzo dobry stosunek cena/jakość. Jedyna wada którą mogę
    wymienić w tych laptopach "B" to brak zaczepów ekranu - przez co ekran
    sam się otwiera jak się go niesie, albo klekocze podczas jazdy
    samochodem. Bardzo to irytujące. Po zdjęciach widzę, że ten ideapad 320
    też nie ma zaczepów. Moda to jakaś czy co?

    Mateusz