  • 101. Data: 2017-04-10 17:42:26
    Temat: Re: Latająca butla
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-10 o 17:24, WM pisze:

    > Gdzie to zamocować w wersji rowerowej? :)
    >

    > Właściwie to nie wiadomo na jakiej zasadzie działają ich osuszacze?
    >
    > Satacjonarne osuszacze na modułach Peltiera pobierają 68W energii.

    Bezmyślnie przepisałem.
    Jednostki wskazują, że chodzi o moc urządzenia, a nie energię.

    > Wydajność 600ml wilgoci na dobę przy temp 30 stopni C 80%RH
    > http://www.osuszaczepowietrza.com/domowe/ekonair-sah
    ara-06/

    > WM

    WM

  • 102. Data: 2017-04-10 17:46:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Właściwie to nie wiadomo na jakiej zasadzie działają ich osuszacze?

    Dlaczego mialoby byc nie wiadomo ? Chyba wszystko wiadomo

    >Satacjonarne osuszacze na modułach Peltiera pobierają 68W energii.
    >wydajność 600ml wilgoci na dobę przy temp 30 stopni C 80%RH
    >http://www.osuszaczepowietrza.com/domowe/ekonair-sa
    hara-06/

    68W. Wymaga pol metra kw ogniwa slonecznego, dobrze ustawionego.
    No i pelnego slonca.

    Ale ... kto ma w domu 30 C ?
    To nie Singapur, podejrzewam ze przy 25C wydajnosc jest mniejsza,
    skoro nie podaja :-)
    A moze to urzadzenie na Singapur projektowane i dlatego nie podaja -
    bo podaja wydajnosc w typowych warunkach uzywania :-)

    J.

  • 103. Data: 2017-04-10 17:59:51
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-10 o 17:46, J.F. pisze:

> [...]
    > A moze to urzadzenie na Singapur projektowane i dlatego nie podaja - bo
    > podaja wydajnosc w typowych warunkach uzywania :-)

    Azjaci potrafią sobie radzić i bez tych urządzeń ;)
    Można się wiele od nich nauczyć :)
    Miny degustujących te niezwykłe napoje bezcenne :)

    http://www.taringa.net/posts/imagenes/19765730/Fotos
    -del-Cobra-Gold-entrenamiento-de-supervivencia-en-Se
    lva.html

    WM

  • 104. Data: 2017-04-10 18:39:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Bezmyślnie przepisałem.
    >Jednostki wskazują, że chodzi o moc urządzenia, a nie energię.

    ara-06/

    Sobie policzylem.
    Samo skroplenie pol litra wody wymaga odprowadzenia ok 1.1MJ energii.
    40W przez 8h.

    Ale to odprowadzenie. Carnot naklada na nas dolne ograniczenie, rzedu
    10%, wiec mogloby wystarczyc ~4W.
    Ale Peltierom daleko do takiej wydajnosci - i 40W bedzie szaczej
    dobrym szacunkiem.

    Do tego dochodzi koniecznosc przepompowania ok 100m3 powietrza plus
    schlodzenie go o tych ~20C.
    Teoretycznie moze byc ten chlodek odzyskany w jakims wymienniku, ale w
    praktyce pewnie i o pare stopni trzeba bedzie ochlodzic, i wymagania
    rosna.

    No chyba, ze ktos ma inny pomysl na lapanie wilgoci.

    J.

  • 105. Data: 2017-04-10 18:54:13
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-10 o 18:39, J.F. pisze:

> [...]
    > praktyce pewnie i o pare stopni trzeba bedzie ochlodzic, i wymagania rosna.
    >
    > No chyba, ze ktos ma inny pomysl na lapanie wilgoci.

    Jest metoda adsorpcyjna do pochłaniania wilgoci.
    Taką wilgoć wprawdzie usuwa się z adsorbera gorącym powietrzem, ale może
    da się jakoś wycisnąć, lub odwirować?

    Tlen z powietrza, do celów medycznych, często teraz nie biorą z butli,
    tylko wydzielają za pomocą specjalnych membran.
    Kto wie czy nie ma specjalnych membran do oddzielania cząsteczek wody?

    WM

  • 106. Data: 2017-04-10 19:52:24
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/10/2017 11:33 AM, J.F. wrote:
    > Ale dlaczego mialby umrzec ?

    Z tych samych powodów z których elektronik umrze ze śmiechu jak trzeba
    będzie zasilić samochód panelem foto rozmiaru pocztówki.

    > Tylko ze doda "ale namiot moglby juz pol litra czystej wody dziennie
    > uzbierac".

    Nikogo to nie interesuje, kampania puszczona, rendery gotowe, bullshit
    nagrany. Teraz tylko implementować.

  • 107. Data: 2017-04-10 20:15:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/10/2017 11:33 AM, J.F. wrote:
    > Chyba, ze wyciagnie kalkulator ... i w koncu powie "fajny pomysl, ale z
    > obliczen mi wychodzi, ze to moze wyprodukowac lyzeczke wody na dzien"

    Masa ludzi robiła obliczenia:

    http://www.craveonline.com/design/990759-fontus-self
    -filling-water-bottle-scam-evidence-suggests

    https://www.metabunk.org/fontus-self-filling-water-b
    ottle-indiegogo-scam-campaign.t7495/

    https://www.youtube.com/watch?v=aPvXnmBIO7o

    Ogólnie widać że to ciekawy temat dla tumanistów, tak kondensacja. Tu
    nastepny:

    https://www.waterseer.org/

    Już sa za 3d modelling phase, więc teraz z górki jak są rendery.

    https://www.youtube.com/watch?v=LVsqIjAeeXw

    Startupy to żyła złota dla scamu profesjonalnej jakości.

  • 108. Data: 2017-04-10 22:30:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    On 4/10/2017 11:33 AM, J.F. wrote:

    >Z tych samych powodów z których elektronik umrze ze śmiechu jak
    >trzeba będzie zasilić samochód panelem foto rozmiaru pocztówki.

    IMO - to nie jest takie wyraznie rzucajace sie w oczy, chyba, ze
    trafia do specjalisty od osuszaczy, ktory dobrze wie, jakie silniki
    wstawia.

    >Masa ludzi robiła obliczenia:
    >http://www.craveonline.com/design/990759-fontus-sel
    f-filling-water-bottle-scam-evidence-suggests

    Ale to dopiero, jak sie pomysl upowszechnil.
    I jakos tak dyskretnie pomija, ze te energie wystarczy odebrac, nie
    dostarczyc :-)

    I ... o ile Sloncem tego nie zasilisz, to zjezdzajac rowerem z gory
    moc jest wieksza dostepna, a hamowanie sie przyda.

> [...]

    >Nikogo to nie interesuje, kampania puszczona, rendery gotowe,
    >bullshit nagrany. Teraz tylko implementować.

    Nawiasem mowiac - pierwsze flaszki maja sie pokazac w kwietniu 2017
    ... zobaczymy :-)

    J.

  • 109. Data: 2017-04-10 23:00:12
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/10/2017 10:30 PM, J.F. wrote:
    > IMO - to nie jest takie wyraznie rzucajace sie w oczy

    Dla inzyniera - jest. Panel wielkości pocztówki z trudem zasili sam
    silniczek wentylatora.

    > , chyba, ze trafia
    > do specjalisty od osuszaczy, ktory dobrze wie, jakie silniki wstawia.

    Nie. To WIDAĆ od razu.

    -filling-water-bottle-scam-evidence-suggests
    > Ale to dopiero, jak sie pomysl upowszechnil.

    O tej butelce było głosno jak tylko ją wystawili. Kilku ludzi robiło
    obliczenia i pokazywało że to jest g... warte. Dopiero jak wiekszy
    youtuberzy się za to zabrali to się zrobiło głosno że to scam to
    dziennikarskie tępaki wreszcie pojeli że liczby są ważne. Ale nie
    wszyscy. Ściana wstydu dalej jest pełna logo co ważniejszych instytucji.

    > I ... o ile Sloncem tego nie zasilisz, to zjezdzajac rowerem z gory moc
    > jest wieksza dostepna, a hamowanie sie przyda.

    Kiedy widziałem to po raz pierwszy to od razu myśl: A, czyli zasilane z
    tych 300W w pedałach? No więc nie. I nie ma takich górek co się jedzie
    tylko w dół.

    > Nawiasem mowiac - pierwsze flaszki maja sie pokazac w kwietniu 2017 ...
    > zobaczymy :-)

    Jestem pewny że będzie jak tutaj:

    https://www.indiegogo.com/projects/ritot-the-first-p
    rojection-watch#/

    Okrzyknięto to najdłużej trwającym scamem w startupach.

    Miesiąc temu doszli do tego:

    https://www.youtube.com/watch?v=mt1Rw8FYr3k

    Ogolnie duzo się dzieje :D

    https://www.indiegogo.com/projects/ritot-the-first-p
    rojection-watch#/updates

    Jeden z ciekawszych to ten:

    https://www.youtube.com/watch?v=LgEz6iw4swE

    Suprise :D Potrafimy zakrzywiać swiatło :D

  • 110. Data: 2017-04-11 03:36:45
    Od: 4...@g...com

    Handel jest mozliwy bo na Ziemi co sekunde rodzi sie pieciu frajerow. Jak sie ktos
    daje kroic na kase bo glupi to niech go kroja.