  • 91. Data: 2017-04-10 01:14:05
    Temat: Re: Latająca butla
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    illing-water-bottles-sport-camping#/

    Dobre :-)
    Herberta czytali.

  • 92. Data: 2017-04-10 11:33:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup

    >Tutaj masz jakiś założony cel:
    >https://www.indiegogo.com/projects/fontus-the-self-
    filling-water-bottles-sport-camping#/
    >Idź i kupuj specjalistę od termodynamiki który nie umrze ze śmiechu.

    Ale dlaczego mialby umrzec ?

    Chyba, ze wyciagnie kalkulator ... i w koncu powie "fajny pomysl, ale
    z obliczen mi wychodzi, ze to moze wyprodukowac lyzeczke wody na
    dzien"

    Tylko ze doda "ale namiot moglby juz pol litra czystej wody dziennie
    uzbierac".

    J.

  • 93. Data: 2017-04-10 12:15:29
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-10 o 11:33, J.F. pisze:
> [...]
    > obliczen mi wychodzi, ze to moze wyprodukowac lyzeczke wody na dzien"
    >
    > Tylko ze doda "ale namiot moglby juz pol litra czystej wody dziennie

    Parę gram wody z jednego m3 prawdopodobnie da się uzyskać.
    Czyli dla 1/2 litra wody trzeba przerobić ponad 100m3 powietrza.

    WM

  • 94. Data: 2017-04-10 13:29:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    illing-water-bottles-sport-camping#/

    >Parę gram wody z jednego m3 prawdopodobnie da się uzyskać.
    >Czyli dla 1/2 litra wody trzeba przerobić ponad 100m3 powietrza.

    Ale wstepnie mnie nie przeraza - postawi sie wiatraczek i niech
    przedmucha te 100m3, jesli jest taka potrzeba.

    Myslalem raczej o potrzebnej energii ... i mocy tego ogniwa.
    Ale chyba masz racje - trzeba do bilansu doliczyc i wiatraczek i te
    100m3 powietrza.

    Nie chce mi sie liczyc ... ale moze to nie takie glupie ...

    J.

  • 95. Data: 2017-04-10 14:11:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    illing-water-bottles-sport-camping#/

    >Parę gram wody z jednego m3 prawdopodobnie da się uzyskać.
    >Czyli dla 1/2 litra wody trzeba przerobić ponad 100m3 powietrza.

    Wlasnie radio mowi, ze GROM testowal rozne gadzety, m.in. "urzadzenie
    do pozyskiwania wody z powietrza".

    J.

  • 96. Data: 2017-04-10 15:19:20
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-10 o 13:29, J.F. pisze:
> [...]
    > 100m3 powietrza.
    >
    > Nie chce mi sie liczyc ... ale moze to nie takie glupie ...

    Może być problem z zanieczyszczeniami biologicznymi.
    Pleśnie, glony i bakterie trzeba jakoś eliminować.
    To może być trudne.

    WM

  • 97. Data: 2017-04-10 15:25:32
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 kwietnia 2017 22:19:43 UTC+9 użytkownik WM napisał:
    illing-water-bottles-sport-camping#/

    > Może być problem z zanieczyszczeniami biologicznymi.
    > Pleśnie, glony i bakterie trzeba jakoś eliminować.
    > To może być trudne.

    Lampa UV. Minimum tak gdzieś z 50 wat żeby miała sens. Na oko całe to ustrojstwo żeby
    działało, powinno być podłączone do kilku metrów kwadratowych ogniva PV.

  • 98. Data: 2017-04-10 17:09:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:
    illing-water-bottles-sport-camping#/

    >Lampa UV. Minimum tak gdzieś z 50 wat żeby miała sens.

    To nie wyglada na 50W
    https://www.steripen.com/

    A chyba dziala ... bo gdyby nie dzialalo, to producent by chyba szybko
    zbankrutowal?

    >Na oko całe to ustrojstwo żeby działało, powinno być podłączone do
    >kilku metrów kwadratowych ogniva PV.

    namiot z folii krzemowej :-)

    J.

  • 99. Data: 2017-04-10 17:24:44
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-10 o 15:25, Konrad Anikiel pisze:

    > Lampa UV. Minimum tak gdzieś z 50 wat żeby miała sens. Na oko całe to ustrojstwo
    żeby działało, powinno być podłączone do kilku metrów kwadratowych ogniva PV.

    Gdzie to zamocować w wersji rowerowej? :)

    Właściwie to nie wiadomo na jakiej zasadzie działają ich osuszacze?

    Satacjonarne osuszacze na modułach Peltiera pobierają 68W energii.
    Wydajność 600ml wilgoci na dobę przy temp 30 stopni C 80%RH
    http://www.osuszaczepowietrza.com/domowe/ekonair-sah
    ara-06/

    WM

  • 100. Data: 2017-04-10 17:34:31
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-10 o 14:11, J.F. pisze:
> [...]
    a.pl...
    illing-water-bottles-sport-camping#/

    > Wlasnie radio mowi, ze GROM testowal rozne gadzety, m.in. "urzadzenie do

    Pokazywali kiedyś jak uczono kobiety ze służb specjalnych, sposobów
    łapania kobry i wypijania z niej krwi.
    Jak im bagaż zaginie, lub helikoptery wpadną na siebie, to im zostanie
    ta ostatnia szansa. ;)

    WM