  • 11. Data: 2015-05-27 19:20:32
    Temat: Re: Liczniki przy światłach
    Od: <9...@7...192032.invalid> (Tom N)

    jerzu w
    <news:kmubma1udmatodkt7ggasfjubjoaiq8j9n@4ax.com>:

    > Nie wiem kiedy się ten pilotaż zaczął, ale kilka ładnych lat temu
    > takie liczniki były w Piotrkowie Trybunalskim.

    http://www.epiotrkow.pl/news/Beda-nowe-odliczacze...
    -na-dwoch-skrzyzowaniach,9678,0,4

    i rok wcześniej:

    http://opole.naszemiasto.pl/artykul/kierowcy-polubil
    i-wyswietlacze,2513744,art,t,id,tm.html

    i 2009:

    http://www.fakt.pl/Wroclaw-Chcemy-wiecej-licznikow,a
    rtykuly,60154,1.html

    --
    'Tom N'

  • 12. Data: 2015-05-27 19:31:13
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 27 May 2015 19:20:32 +0200, <9...@7...192032.invalid> (Tom
    N) wrote:

    >i 2009:

    http://www.twojaeuropa.pl/2752/sygnalizacja-swietlna
    -z-sekundnikiem---od-dawna-w-europie-w-polsce-nieche
    tnie

    Faktycznie, wychodzi na to, że Opole było wczesniej od Piotrkowa.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 13. Data: 2015-05-27 20:50:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tom,

    > http://www.epiotrkow.pl/news/Beda-nowe-odliczacze...
    -na-dwoch-skrzyzowaniach,9678,0,4
    > i rok wcześniej:
    > http://opole.naszemiasto.pl/artykul/kierowcy-polubil
    i-wyswietlacze,2513744,art,t,id,tm.html

    ,,Takie wyświetlacze mamy już na skrzyżowaniach ulic Ozimskiej -
    Reymonta, Nysy Łużyckiej - Wrocławskiej oraz Niemodlińskiej z Wojska
    Polskiego. Pojawiły się jesienią 2009 roku."

    ,,Opole jako pierwsze miasto w Polsce wprowadziło takie usprawnienie
    ruchu na skrzyżowaniach."

    > i 2009:
    > http://www.fakt.pl/Wroclaw-Chcemy-wiecej-licznikow,a
    rtykuly,60154,1.html

    22 grudnia 2009:
    ,,Są na wrocławskich skrzyżowaniach dopiero od dwóch tygodni"

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2015-05-27 22:47:02
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > (...)
    > ,,Opole jako pierwsze miasto w Polsce wprowadziło takie usprawnienie
    > ruchu na skrzyżowaniach."

    rtykuly,60154,1.html
    >(...)

    Opole pierwsze w Polsce?
    A mnie się wydaje, że ze 20 lat temu już były w Krakowie. Chyba na
    Wielickiej - starym wjeździe od Tarnowa.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2015-05-28 00:30:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 27 May 2015 16:46:33 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Program pilotazowy ? Czyj ?
    > Wydaje mi sie, ze to decyzja miasta, ktore chcialo, to sobie
    montowalo
    > .. czy gdaka placila ?

    Zastanawiam się, czemu jest jakiś opór u nas przed wprowadzeniem tego
    jako standard i są tylko jakieś szczątkowe (w skali kraju)
    instalacje. Spisek producentów paliw?

    --
    Marek

  • 16. Data: 2015-05-28 08:51:14
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    trada.pl...

    > Zastanawiam się, czemu jest jakiś opór u nas przed wprowadzeniem tego jako
    > standard i są tylko jakieś szczątkowe (w skali kraju) instalacje. Spisek
    > producentów paliw?

    Oby nikt do tego nie wrócił. To był dobry pomysł 20 lat temu, no może
    jeszcze 10 też. Teraz sterowanie ruchem odbywa się dynamicznie - w
    zależności od tego gdzie jaki korek to zielone/czerwone jest dłużej lub
    krócej. Do tego dochodzą piloty którymi motorniczy i kierowcy autobusów mogą
    sobie zmienić światło gdy ruszają z przystanku.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 17. Data: 2015-05-28 09:39:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 28 May 2015 08:51:14 +0200, "Ergie" <e...@s...pl> wrote:
> [...]
    > krócej. Do tego dochodzą piloty którymi motorniczy i kierowcy
    autobusów mogą
    > sobie zmienić światło gdy ruszają z przystanku

    Ale w czym to przeszkadza, nie widzę problemu, że z 30-29-28 sek
    przeskoczy na 5-4-3 bo motorniczy wcisnął pilota. Dzięki licznikom
    zmiana nie jest z nienacka, można się przygotować do sprawnego
    ruszenia.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2015-05-28 09:54:45
    Od: Jaszczomp <j...@s...com>

    Marek pisze:
    > Czy gdzieś oprócz Szczecina są w PL liczniki odliczające czas trwania
    > zielonego/czerwonego? Jest to zajebiście wygodna rzecz, szczególnie w
    > autach start/stop...

    Wałbrzych melduje się!

  • 19. Data: 2015-05-28 10:09:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    trada.pl...

    > Ale w czym to przeszkadza, nie widzę problemu, że z 30-29-28 sek
    > przeskoczy na 5-4-3 bo motorniczy wcisnął pilota.

    A ja widzę - bo niepotrzebnie zgasiłem silnik. W drugą stronę jest
    podobnie - widzę 20s to nie gaszę, spada do 10s i nagle znowu rośnie do 20
    bo czujnik wykrył na prostopadłej większy ruch i algorytm się dostosował.

    Ja to jeszcze nie problem - co najwyżej przeklnę i stracę kroplę paliwa. Ale
    są tacy co patrzą 20... 19 i już nie patrzą tylko odliczają w pamięci :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 20. Data: 2015-05-28 10:16:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >jeszcze 10 też. Teraz sterowanie ruchem odbywa się dynamicznie - w
    >zależności od tego gdzie jaki korek to zielone/czerwone jest dłużej

    To akurat nie przeszkadza odliczac czasu do planowanego konca. A
    zmieni sie nastawy w kolejnym cyklu.

    Czego mi jeszcze brakuje to wyswietlacza pokazujacego predkosc z ktora
    trzeba jechac, aby sie na nastepne zielone zalapac.

    >Do tego dochodzą piloty którymi motorniczy i kierowcy autobusów mogą
    >sobie zmienić światło gdy ruszają z przystanku.

    Owszem, to rozwala caly system.
    Choc w sumie ... inteligentny system moze zaplanowac zmiane jak
    motorniczy rusza z poprzedniego przystanku ...

    J.