  • 51. Data: 2015-05-29 16:41:47
    Temat: Re: Liczniki przy światłach
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 29 maja 2015 16:04:52 UTC+2 użytkownik tck napisał:

    > kieeedys bylo cos takiego w Lublinie, ale to daaawno temu bylo, jeszcze
    > zarowki w tym byly
    >

    > --
    > pozdr
    >
    > Tomasz
    >
    > tck(at)top.net.pl

    Z 30 lat temu w Łodzi też był kawałek ulicy z zieloną falą. Codziennie z wyjątkiem
    niedziel jeździłem Ulicą Żeromskiego od szpitala WAM do Próchnika i korzystałem z
    zielonej fali. Toporne to było. Wyświetlacz z żarówek pokazywał 30 40 50. To
    działało. Sprawdziło się przy Zielonym Rynku na którym była krańcówka wielu
    autobusów. Kilka lat było i działało i nagle zdjęli zamiast rozwijać system. Kto
    powiedział ze może być tylko jeden system ze wskazywaniem czasu do zapalenia
    zielonego. W Łodzi w której w centrum są prawie same ulice jednokierunkowe zielona
    fala by się sprawdziła. A na ulicach takich jak Kościuszki czy Zachodnia spokojnie
    mogły by działać czasomierze. Śmieszne jest to że wielu brandzluje się czasomierzami
    a to nic innego jak zielona fala tylko wyświetlacz jest na skrzyżowaniu przez które
    chcemy przejechać a nie na skrzyżowaniu je poprzedzającym. W XXI wieku łączność na
    odl3egłość do kilometra nie powinna nastręczać trudności.

  • 52. Data: 2015-06-02 03:02:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    p...@g...com napisał(a):
    > --No nie, wtedy powinno pokazac 15 czy 10, czy ile tam potrzeba na nastepne
    zielone.
    > 15 czy 10 km/h ? nie ogarniam tej koncepcji :-)

    Zeby zalapac sie na najblizsze zielone swiatlo trzeba jechac np 120,
    ale na kolejne to ile w danym miejscu wychodzi - moze 20, moze 15 a
    moze 10km/h - i tyle nalezy wyswietlic, skoro 120 nie chcemy :-)

    > --Albo podniesc predkosc dopuszczalna na ulicy :)
    > o podniesieniu w zabudowanym decyduje infrastruktura,

    Skoro policja lapie tylu piratow, to znaczy, ze infrastruktura jest
    :-)

    >poza tym na miescie niewiele sie ugra, celem systemu
    >zarzadzania ruchem jest zawsze max. przepustowosc a
    >nie paru szybkich i wscieklych ... przejechac ma
    >wiekszosc niewazne ze ponizej dozwolonej, po prostu
    >demokracja w najczystszej postaci :-)

    Max przepustowosc to niekoniecznie jedyny cel.
    A zielona zapewnia dosc wysoka przepustowosc, plus krotki czas
    przejazdu i mniej zanieczyszczen.

    J.

  • 53. Data: 2015-06-05 00:22:04
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    W mojej okolicy to Lubań i Zgorzelec.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 54. Data: 2015-06-05 11:31:18
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 27.05.2015 o 14:57 Marek <f...@f...com> pisze:

    > Czy gdzieś oprócz Szczecina są w PL liczniki odliczające czas trwania
    > zielonego/czerwonego?

    Jasło

    --
    SW3
    ----

  • 55. Data: 2015-06-06 17:00:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 May 2015, Marek wrote:

    > Czy gdzieś oprócz Szczecina są w PL liczniki odliczające czas trwania
    > zielonego/czerwonego?

    DK94 (Krakowska) w Zabrzu, przecięcie z ciągiem Ofiar Katynia-Jordana.

    pzdr, Gotfryd

  • 56. Data: 2015-06-08 11:24:03
    Od: "t" <t...@o...pl>

    >Czego mi jeszcze brakuje to wyswietlacza pokazujacego predkosc z ktora
    >trzeba jechac, aby sie na nastepne zielone zalapac.

    Też było takie coś za komuny i chyba na początku lat '90. Funkcjonowało to w
    krakowie - nowej hucie. Pamietam, że były wyświetlacze, które pokazywały z
    jaką prędk. trzeba jechać żeby się na zielone załapac. Potem się zepsuło
    albo wyłączyli, a później to już w ogóle słupy zlikwidowali. Dopiero teraz
    po latach przy modernizacji, wrzucają takie odliczanie z powrotem.

    Tor

  • 57. Data: 2015-06-09 09:16:09
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-05-29 o 12:10, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Najczęściej nie gaszę bo gaszenie silnika na mniej niż 30 sekund
    > przynosi (ponoć) więcej szkód niż pożytku.

    te 30 sekund to pewnie trzeba przeliczyć dla swojego auta - w jednym
    będzie to 20s, w innym dwie minuty :)
    to tak jak ze zmianą opon przy +7C - dla jednych poniżej 7C letnie się
    nie trzymają, dla innych powyżej 7C powinno się jeździć na letnich

    Łukasz

  • 58. Data: 2015-06-11 00:04:42
    Od: ToM <t...@g...pl>

    W dniu 2015-06-05 o 11:31, SW3 pisze: