  • 21. Data: 2015-05-28 10:26:59
    Temat: Re: Liczniki przy światłach
    Od: p...@g...com

    --Ale w czym to przeszkadza, nie widzę problemu, że z 30-29-28 sek przeskoczy na
    5-4-3 bo motorniczy wcisnął pilota. Dzięki licznikom zmiana nie jest z nienacka,
    można się przygotować do sprawnego ruszenia.

    w niczym nie przeszkadza poza tym w Szczecinie nie ma zadnego sterowania ruchem i te
    liczniki pomagaja co mniej sprawnym kierowcom szybko ruszyc ... bo jak widze te
    melepety co zamiast patrzec na swiatla rozgladaja sie po okolicy, pozniej szukaja
    lewarka i zanim rusza robi sie kilkadziesiat metrow odstepu to rece opadaja :-) np.
    klasyka gatunku to Wojska Polskiego w Zaleskiego, bez licznika korek na bank ...

    P.

  • 22. Data: 2015-05-28 10:33:53
    Od: p...@g...com

    --Czego mi jeszcze brakuje to wyswietlacza pokazujacego predkosc z ktora trzeba
    jechac, aby sie na nastepne zielone zalapac.

    np 150 km/h ?

    --Owszem, to rozwala caly system. Choc w sumie ... inteligentny system moze
    zaplanowac zmiane jak motorniczy rusza z poprzedniego przystanku ...

    a w ktorym to miescie jest taki profesjonalny system, ktory uwzglednia wszystkie
    srodki transportu ? wspomniany Szczecin do nich nie nalezy dla naszych gamonii
    zielona fala na pseudoobwodnicy (Europejska) to bylo wielkie wyzwanie,
    przeprogramowanie swiatel tak zeby nie rozjezdzac rowerzystow ich przerasta, a na
    temat zasadzki na rondzie Giedroycia to juz mozna ksiazki pisac ...
    http://m.szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,106520,132928
    15,Awaria_sygnalizacji_na_rondzie_Giedroycia__Miasto
    .html

    jasne ze licznik to proteza ale jesli dziala to nie mam z tym problemu ...

    P.

  • 23. Data: 2015-05-28 10:40:40
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
    trada.pl...

    > Oby nikt do tego nie wrócił. To był dobry pomysł 20 lat temu, no może
    > jeszcze 10 też. Teraz sterowanie ruchem odbywa się dynamicznie - w
    > zależności od tego gdzie jaki korek to zielone/czerwone jest dłużej lub
    > krócej. Do tego dochodzą piloty którymi motorniczy i kierowcy autobusów
    > mogą sobie zmienić światło gdy ruszają z przystanku.

    I system sterowania jest tak głupi, że sam nie wie za ile czasu włączy
    zielone światło?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 24. Data: 2015-05-28 10:56:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 May 2015 08:51:14 +0200, "Ergie" <e...@s...pl> wrote:

> [...]
    >przeskoczy na 5-4-3 bo motorniczy wcisnął pilota. Dzięki licznikom
    >zmiana nie jest z nienacka, można się przygotować do sprawnego

    A od czego masz zolte swiatlo ?
    Te liczniki sa dobre, bo mozna sobie radio zmienic, papierosa zapalic,
    telefon do ladowarki podlaczyc ... ale wtedy nie moze z 28
    przeskakiwac na 5 ...

    J.

  • 25. Data: 2015-05-28 10:59:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 27 May 2015 16:46:33 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Zastanawiam się, czemu jest jakiś opór u nas przed wprowadzeniem tego
    >jako standard i są tylko jakieś szczątkowe (w skali kraju)
    >instalacje. Spisek producentów paliw?

    Money, money money - to kosztuje.
    Czasem moze i niewiele, czasem pewnie wiele - jesli trzeba sterownik
    wymienic, okablowanie dorobic, programy na nowo opracowac.
    A widzisz jak sie skonczylo we wroclawiu - powisialy dwa lata i
    trzeba bylo wylaczyc ...

    Z drugiej strony - mielismy na jednej ulicy zielona fale i zadne
    wyswietlacze nie byly potrzebne ...

    J.

  • 26. Data: 2015-05-28 11:09:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >I system sterowania jest tak głupi, że sam nie wie za ile czasu
    >włączy zielone światło?

    Wie. 5s po zamknieciu drzwi tramwaju ..

    J.

  • 27. Data: 2015-05-28 11:22:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >--Czego mi jeszcze brakuje to wyswietlacza pokazujacego predkosc z
    >ktora trzeba jechac, aby sie na nastepne zielone zalapac.
    >np 150 km/h ?

    No nie, wtedy powinno pokazac 15 czy 10, czy ile tam potrzeba na
    nastepne zielone.

    Albo podniesc predkosc dopuszczalna na ulicy :)

    J.

  • 28. Data: 2015-05-28 11:35:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 28 May 2015 10:09:52 +0200, "Ergie" <e...@s...pl> wrote:
    > A ja widzę - bo niepotrzebnie zgasiłem silnik. W drugą stronę jest
    > podobnie - widzę 20s to nie gaszę, spada do 10s i nagle znowu
    rośnie do 20
    > bo czujnik wykrył na prostopadłej większy ruch i algorytm się
    dostosował.

    Ale przecieżto nie zdaża się często, poza tym zdaje się, że w
    rzeczywistości zmiany nie są w trakcie cyklu ale dopiero w następnym.

    --
    Marek

  • 29. Data: 2015-05-28 11:37:28
    Od: p...@g...com

    --No nie, wtedy powinno pokazac 15 czy 10, czy ile tam potrzeba na nastepne zielone.

    15 czy 10 km/h ? nie ogarniam tej koncepcji :-)

    --Albo podniesc predkosc dopuszczalna na ulicy :)

    o podniesieniu w zabudowanym decyduje infrastruktura, poza tym na miescie niewiele
    sie ugra, celem systemu zarzadzania ruchem jest zawsze max. przepustowosc a nie paru
    szybkich i wscieklych ... przejechac ma wiekszosc niewazne ze ponizej dozwolonej, po
    prostu demokracja w najczystszej postaci :-)

    P.

  • 30. Data: 2015-05-28 11:50:30
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    Siedlce, co najmniej jeden widziałem https://goo.gl/maps/WuW52