  • 91. Data: 2010-02-10 12:19:18
    Temat: Re: Lustrzanka, czyli przeżytek? [Gaz Wyb + Chip]
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-02-10 02:00:39 +0100, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> said:

    > ROTFL! Nie widziałeś, ale wiesz :) I w zasadzie możnaby tu już skończyć :P

    Za to Ty zapewne spędziłeś z iPadem długie godziny i przetestowałeś go
    na wszystkie możliwe sposoby, skoro rzucasz tak radykalnymi
    stwierdzeniami? Pokasz jakieś fotki (żeby było bardziej TG).

    de Fresz

  • 92. Data: 2010-02-10 12:26:33
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-02-10 11:16:11 +0100, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> said:

    > Ale jak coś kosztuje, to wypadałoby, żeby to coś potrafiło. A u Apple z
    > reguły dostajemy MNIEJ za większe pieniądze.

    Zupełnie jak u BMW, czy Mercedes. A "idioci" wciąż to kupują.

    > A ja twierdzę, że ich jakość i wykonanie to marketingowy hype. Inne
    > produkty Foxconna i Asusa, te bez ogryzka, mogą być równie dobre.

    Mogą, czyli jak często są?

    > Ależ Sony próbowało wypuścić netbooka z logiem VAIO za tyle. Epic fail im z
    > tego wyszedł, mimo wysokiej jakości i estetyki.

    Dell ostatnio też wypuścił "Air killera". Na wyroki jeszcze za
    wcześnie, ale przypadkiem przy minimalnie większej funkcjonalności cena
    jest znacznie wyższa. Ot, ciekawostka.

    > A ja mam. Ta ich "zaniżona jakość" jest o tyle lepsza od Apple, że nawet
    > żal porównywać. Zresztą, Apple jakoś poza 12 miesięcy gwarancji nie może
    > wyjść, a standardem dla lepszych ThinkPadów jest 36 miesięcy.

    Podobnie Fiat czy Kia dają znacznie dłuższą gwarancję od BMW czy
    Mercedesa. Co za barany wogóle kupują niemieckie limuzyny?

    > Czytniki ebooków. Że po raz kolejny przywołam Kindle, ale tego jest więcej
    > i niekoniecznie przywiązane do Amazonu.

    Pokaż zrzuty jak wyglądają strony www czy poczta na Kindlu.

    > Pamiętasz może afery o to, że iTunes
    > Store może arbitralnie zdecydować o usunięciu aplikacji z iPhone
    > użytkownika? Aplikacji, za którą zapłacił, dodajmy.

    Ja nie pamiętam. Masz jakiegoś linka?

    de Fresz

  • 93. Data: 2010-02-10 12:51:19
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 10 Feb 2010 12:56:23 +0100, de Fresz napisał(a):

    > A od kiedy kamera jest wyznacznikiem multimedialności?

    No wiesz, słowo "multi" zobowiązuje. A w każdym razie powinno.

    > Bo tak naprawdę Apple wiele się nie pomyliło twierdząc, że większość
    > ludzi korzysta z tego rzadko lub wcale. Ale w końcu się "ugieli" i dali
    > w kolejnej wersji softu. Dodajmy że adejty OSa są darmowe i dotyczą
    > nawet najstarszych urządzeń. Miła odmiana po Symbianowym gniocie.

    No dobrze, więc jeśli MMS jest niepotrzebny to PO CO znalazł się jednak w
    systemie? Ugięli się, powiadasz? Czyli komuś jednak było potrzebne.

    > Szkoda tylko WSJ, na który się powołuje autor nie napisało podobnego artykułu.

    http://blogs.wsj.com/digits/2010/02/08/apple-managem
    ent-ipad-prices-could-change/

    Nie no, wcale nie napisali.

    > A musi?

    Nie musi. Nic w ogóle nie musi, nawet działać nie musi.

    > Możliwe. Póki co w całej europie dystrybucja ebooków kuleje. Nawet
    > Amazon zlewa innych niż angielskojęzyczni klientów Kindla. Więc może
    > pokaż palcem jakąś sensowną konkurencję.

    Czas pokaże jak to będzie. Tak czy owak, w kategoriach sprzętu do odczytu
    tychże ebooków to iPad nie ma czego szukać w porównaniu z czytnikiem
    Amazona.

    A tak swoją drogą, to część konkurencji umie czytać choćby standardowy
    format PDF i wtedy trudno mówić o jakimkolwiek przywiązaniu do Amazona czy
    innej księgarni.

    > Www, poczta, prostsza praca z tekstem/cyferkami/prezentacjami, muzyka
    > (to już mniej), filmy (bardziej), gry i zapewne całe multum
    > rozrywkowych aplikacji, które z pewnością się pojawią.

    No przepraszam:

    www - bez flasha?
    praca z tekstem, nawet prosta - bez klawiatury?
    muzyka - to potrafi mój iriver, pewnie lepiej od dowolnego ipoda/pada a na
    pewno taniej
    aplikacjie rozrywkowe - wychodzi na to, że to konsola będzie...

    I patrząc na to,
    > co jest iPhona, softu "produktywnego" też będzie sporo.

    iFart na przykład.

    > Ile jest _laptopów_ z takim czasem pracy na baterii?

    Dużo. Acery z rodziny Timeline, Asusy z rodziny UL, Lenovo z rodziny U albo
    X. Żaden problem znaleźć coś podobnego.

    > No to jeszcze gorzej wypadają w takim razie netbooki. A jakoś wielu ich
    > użytkowników tym się nie przejmuje.

    Można je brać tak jak ipada, ale potrafią więcej, więc nie wypadają gorzej
    tylko lepiej.

    Chyba że większe możliwości = gorzej, tak jak twierdzi św. Jobs.

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 94. Data: 2010-02-10 12:52:58
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 10 Feb 2010 13:19:18 +0100, de Fresz napisał(a):

    > Za to Ty zapewne spędziłeś z iPadem długie godziny i przetestowałeś go
    > na wszystkie możliwe sposoby, skoro rzucasz tak radykalnymi
    > stwierdzeniami? Pokasz jakieś fotki (żeby było bardziej TG).

    Ale ja tu nie przekonuję jakie to super materiały są użyte przy iPadach,
    jakbyś nie zauważył.

  • 95. Data: 2010-02-10 12:56:46
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    > A tak BTW: wiele osób mówi, że nie chce czytać książek z komputera i woli
    > papier, wiele robi z tego całe legendy. Z komórki tym bardziej nie chcą.

    Sa urzadzenia do czytania ksiazek, troche ksiazek przeczytalem na palmtopie,
    lykal rozne formaty, nawet duzego pdfa dalo sie odpalic, juz mi sie to
    znudzilo,ale dalo sie :) Mowie, zawsze wyprzedzalem w technologiach
    znajomych, kupowalem rozne nowosci i po tym zachlysnieciu przechodzilo sie
    do porzadku dziennego i w koncu... wracalo do starych metod. Jedyne co to
    nigdy mnie nie fascynowaly komorki, moglem uzywac stary model kilku letni i
    bylo ok ;)

  • 96. Data: 2010-02-10 13:03:07
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 10 Feb 2010 13:26:33 +0100, de Fresz napisał(a):

    > Zupełnie jak u BMW, czy Mercedes. A "idioci" wciąż to kupują.

    Mniej za więcej? Wątpię.

    > Mogą, czyli jak często są?

    Weź sobie jakiś lepszy model Asusa do ręki to zobaczysz jak często.

    > Dell ostatnio też wypuścił "Air killera".

    Airem się już nikt nie przejmuje poza fanami. Taki iSukces odniósł.

    > Na wyroki jeszcze za
    > wcześnie, ale przypadkiem przy minimalnie większej funkcjonalności cena
    > jest znacznie wyższa. Ot, ciekawostka.

    No to się pewnie przejedzie tak jak Apple się przejechał. Nikt za nim
    płakać nie będzie.

    > Podobnie Fiat czy Kia dają znacznie dłuższą gwarancję od BMW czy
    > Mercedesa. Co za barany wogóle kupują niemieckie limuzyny?

    Nie bądź śmieszny. Czemu nie porównujesz do bugatti, jak coponiektórzy na
    pl.comp.os.advocacy? Po co się ograniczać.

    > Pokaż zrzuty jak wyglądają strony www czy poczta na Kindlu.

    Na czytniku ebooków www chcesz przeglądać? A czemu nie na desce
    rozdzielczej samochodu?

    > Ja nie pamiętam. Masz jakiegoś linka?

    http://www.pcworld.pl/news/162018/Apple.moze.wylaczy
    c.dowolna.aplikacje.w.iPhone.ie.html
    http://www.ipod.info.pl/index.php/apple-moze-zdalnie
    -wylaczyc-aplikacje-na-naszym-iphone/

    Później niby było sprostowanie,

    http://pl.engadget.com/2008/08/08/iphone-jednak-nie-
    call-home/

    ale podejrzenia że Apple pozwala sobie na zbyt wiele co jakiś czas i tak
    wracają.

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 97. Data: 2010-02-10 13:43:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    dominik wrote:

    > Jakim znów lansem? Czy dla Ciebie dowolny aparat/komputer/cokolwiek
    > oznacza lans? Tak zupełnie bez powodu?

    nie dowolny ale produkty jabłka są nastawione na lanserów :)

  • 98. Data: 2010-02-10 15:21:56
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-02-10 13:51:19 +0100, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> said:

    > No wiesz, słowo "multi" zobowiązuje. A w każdym razie powinno.

    No to brakuje jeszcze aparatu z 8 MPx i mikrofonu pojemnościowego
    (najlepiej 2 do stereo). Według mnie znacznie więcej sensu ma iPad bez
    kamerki, niż "multimedialne" telefony z 2 calowym wyświetlaczem.

    > No dobrze, więc jeśli MMS jest niepotrzebny to PO CO znalazł się jednak w
    > systemie? Ugięli się, powiadasz? Czyli komuś jednak było potrzebne.

    Jakaśtam grupa głośno marudziła, to dali, widać aż tak wiele ich to nie
    kosztowało. BTW w Stanach, które są głównym rynkiem Ejpla, MMSy u AT&T
    ruszyły gdzieś latem 2009.
    A jak tam u Windy Mobile, są już bezpłatne apdejty do nowszego systemu
    dla wszystkich, wnoszące nową funkcjonalność?

    > http://blogs.wsj.com/digits/2010/02/08/apple-managem
    ent-ipad-prices-could-change/

    Nie

    > no, wcale nie napisali.

    To teraz wysil się na zrozumienie co tam jest napisane i porównaj to z
    tonem i wydźwiękiem artykuu, do którego linka podałeś.

    > Czas pokaże jak to będzie. Tak czy owak, w kategoriach sprzętu do odczytu
    > tychże ebooków to iPad nie ma czego szukać w porównaniu z czytnikiem
    > Amazona.

    Tak jak Kindle nie ma co szukać na terytorium urządzenia do netu,
    oglądania filmów, czy drobnej produktywności. Tak trudno dostrzec, że
    te urządzenia nie są bezpośrednimi konkurentami, a ich funkcjonalność
    tylko częściowo się zazębia?

    > A tak swoją drogą, to część konkurencji umie czytać choćby standardowy
    > format PDF i wtedy trudno mówić o jakimkolwiek przywiązaniu do Amazona czy
    > innej księgarni.

    Ty pacz, zupełnie jak iPad!

    > No przepraszam:
    >
    > www - bez flasha?

    Da się, boli tylko czasami. Zresztą mam nadzieję (i nie tylko ja), że w
    tej kwestii Stefek się ugnie. Choć trudno mu nie przyznać racji pod
    wieloma względami w kwestii krytyki tej "fantastycznej" technologii.

    > praca z tekstem, nawet prosta - bez klawiatury?

    Na iPhonie da się, na większym urządzeniu raczej nie będzie gorzej.
    Autorzy powieści pewnie wybiorą inny sprzęt.

    > muzyka - to potrafi mój iriver, pewnie lepiej od dowolnego ipoda/pada a na
    > pewno taniej

    A coś więcej potrafi?

    > aplikacjie rozrywkowe - wychodzi na to, że to konsola będzie...

    Pewnie też.

    > I patrząc na to,
    >
    > iFart na przykład.

    Jeśli potrafisz za pomocą tej aplikacji zarabiać kasę, to zgłoś się do
    autorów, pewnie nawet zapłacą Ci za testymonial.

    > Można je brać tak jak ipada, ale potrafią więcej, więc nie wypadają gorzej
    > tylko lepiej.

    Większe możliwości, z których nie każdy (a de facto - tylko mniejszość)
    skorzysta?

    > Chyba że większe możliwości = gorzej, tak jak twierdzi św. Jobs.

    Większe ale nie używane możliwości tylko niekiedy bywają zaletą, a nie
    są nią permanentnie.

    de Fresz

  • 99. Data: 2010-02-10 15:37:41
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-02-10 14:03:07 +0100, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> said:

    > Mniej za więcej? Wątpię.

    Porównaj sobie wyposażenie podstawowej serii 5 czy klasy E i porównaj z
    Laguną, Avensisem czy Sonatą.

    > Weź sobie jakiś lepszy model Asusa do ręki to zobaczysz jak często.

    Konkretnie?

    > Airem się już nikt nie przejmuje poza fanami. Taki iSukces odniósł.

    Się sprzedaje, są naśladowcy czy inni killerzy, a jednak "nikt się nie
    przejmuje" - takie życie.

    > No to się pewnie przejedzie tak jak Apple się przejechał. Nikt za nim
    > płakać nie będzie.

    Szkoda że szefostwo Della tu nie zagląda, mogliby się pouczyć jak się
    robi biznes.

    > Nie bądź śmieszny. Czemu nie porównujesz do bugatti, jak coponiektórzy na
    > pl.comp.os.advocacy? Po co się ograniczać.

    Nie znam żadnego salonu w okolicy. BMW czy Merca mogę Ci wskazać kilka,
    podobnie jeszcze nie widziałem żadnego Bugatti na ulicy, a niemieckich
    limuzyn widuję dziesiątki codziennie. To jak z tą gwarancją, Kia
    lepsza, nie?

    > Na czytniku ebooków www chcesz przeglądać? A czemu nie na desce
    > rozdzielczej samochodu?

    Masz rację, z drugiej kieszeni torby wyciągnę laptopa, przecież to
    takie wygodne nosić 2 specjalizowane urządzenia ze sobą.

    > http://www.pcworld.pl/news/162018/Apple.moze.wylaczy
> [...]

    Czyli ktoś se pogrzebał w kodzie, nie zrozumiał co znalazł i zrobiła
    się afera...

    > http://pl.engadget.com/2008/08/08/iphone-jednak-nie-
    call-home/

    Ups! I wszelkie spiskowe teorie poszły w pis...

    > ale podejrzenia że Apple pozwala sobie na zbyt wiele co jakiś czas i tak
    > wracają.

    Podobnie jak podejrzenia, że Gates jest tak naprawdę Klingonem,
    knującym jak podbić Ziemię.

    de Fresz

  • 100. Data: 2010-02-10 15:40:31
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-02-10 13:52:58 +0100, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> said:

    > Ale ja tu nie przekonuję jakie to super materiały są użyte przy iPadach,
    > jakbyś nie zauważył.

    Ale przekonujesz jaka to nie jest nieużyteczna padaka. Zresztą JEŚLI
    będzie miał podobną jakość wykonania do iPhona, to można przyjąć że
    podobnie jak on, zamiecie pod tym względem większość konkurencji pod
    dywan.

    de Fresz