  • 191. Data: 2010-02-18 20:20:40
    Temat: Re: Lustrzanka, czyli przeżytek? [Gaz Wyb + Chip]
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 18 Feb 2010 20:26:53 +0100, de Fresz napisał(a):

    > Oczywiście że może nie spełniać obietnic dla kogoś, kto ma dość
    > specyficzne i określone wymagania. Co zupełnie nie oznacza, że ci z
    > odmiennymi to idioci łykający magię ogryzka niczym młode pelikany.

    Owszem.

    > Jeśli Cię to pocieszy, to nie znam nikogo, kto by ją kupił. Ale nie mam
    > zupełnie zamiaru potępiać tych, którzy to zrobili - ich sprawa, ich
    > pieniądze, ich poczucie humoru.

    Owszem, trochę pociesza :)

    > A może jednak to kwestia poczucia humoru i zamiłowania do rozrywki
    > niezbyt wysokich lotów? Zresztą nieważne, dla mnie (i pewnie znakomitej
    > większości użytkowników iP) ważniejsze jest co ciekawego bądź
    > użytecznego można znaleźć wśród bodaj największej oferty softu dla
    > komórek na rynku, istnienie durnych aplikacji ani mnie zięmbi ani
    > grzeje.

    Ale też i zawsze odległa mi była mentalność słuchaczy radia co
> [...]
    >
    > W Nokii E70 nie ma stopera, obecnego w wielu najtańszych komórkach.
    > Badziewne te Nokie. Nie wspominając o głośno reklamowanych ficzersach,
    > jak czytanie dokumentów Office i PDFach, które w praktyce rzadko kiedy
    > działały. Dodam, że nigdy nie pojawiły się apdejty naprawiające te
    > byki. Znaczy pojawiły się, nowe telefony, które już niby nie miały tych
    > wad...

    > Poczytaj o apdejtach firmware do 5Dmk2.

    > Nie wiem, ale na znacznie starszym T610 się dało. Widać ktoś kupujący
    > taki telefon nie potrzebuje mieć dostępu do mejla nonstop, sprawdzi

    Nie sprawdzi sobie. Nie ma komputera i nie chce go mieć.

    > Bo w Polsce to nie są bardzo popularne telefony, a i osobiście za nimi
    > nie przepadam - pełna klawiatura w formacie naleśnika, chętnie później
    > skopiowana przez Nokię i innych, to dla bodaj najdebilniejsze
    > rozwiązanie ostatnieniego dziesięciolecia w telefonach. Nie wspominając
    > o początkowym (nie wiem jak teraz) wymogu specjalnego konta mejlowego z
    > obsługą pusha, co u nas było drogie i rzadko spotykane

    W usiech udział blackberry przewyższa wielokrotnie zdaje się udział iphone.

    > Jak na razie najgłośniejsze są przypadki aplikacji, które jawnie łamały
    > zasady opublikowane w SDK. Zresztą podejście do tych zasad przez Apple
    > też ewoluuje z czasem w kierunku rozluźnienia (stąd wprowadzony czy też
    > mający być wporwadzony rejting a la PEGI), ale pewnie to też ich wada.

    Wadą jest niekonsekwencja ich stosowania i niejasności.

    > Po pierwsze publikowanie książek w formie aplikacji to nie jest
    > najsensowniejsza forma ich dystrybucji

    A jakaś inna na iphone jest, z ciekawości?

> [...]
    > bałdzo.

    > Oszszyyyywiiiździe, na każdej konferencji gdzie ogłasza się nowy
    > produkt jest specjalny panel szczerze i bez owijania w bawełnę
    > omawiający wszystkie wady woriwadzanego urządzenia... Dobrze się
    > czujesz? Na każdej, powtarzam na KAŻDEJ takiej konferencji w użyciu są
    > same marketingowe slogany i mniej lub bardziej bełkoylwy język
    > marketoidów. Nie dostrzeganie tego i stawianie jako zarzutu właśnie
    > Apple to naprawdę szczyty naiwności delikatnie mówiąc. Zwłaszcza Apple,
    > którego showy, dla niepoznaki zwane keynotami uchodzą za jedne z

    Biorę poprawkę na to.

    > A ktoś w to uwierzy w odniesieniu do jakiekolwiek firmy na Ziemi?

    > Pewnie spokojnie mógłbyś przesłać je z iP mejlem,

    Faktycznie, prostsze od przesłania przez BT :P

    > ale jeśli wolisz
    > inaczej, to wystarczy podpiąć kabelek - akurat zdjęcia z iP można
    > zgrywać bez iT.

    I mam się wszędzie włóczyć z kablem?

    > Weź Ty może w końcu tego iPhona do ręki, bo wychodzi że
    > widziałeś go tylko przez szybę.

    Miałem egzemplarz pokazowy do macania przez prawie rok. Wystarczy?

    > I na pewno nie wbudują żadnego cudownego DRM w sprzedawaną muzykę.

    A wbudują?

    > Czyli może zlać temat sikiem falistym, podobnie jak HTC czy inne firmy.
    > MS też może, bo mają tak powalone DRMy w swoim sklepie, że trudno tej
    > muzyki słuchać nawet jej legalnym nabywcom.

    Nie próbowałem, wierzę na słowo.

    > Nie możesz, to nie tajemnica. Tajemnicą również nie jest, że Apple nie
    > zrobi specjalnej wersji dla krajów 3. świata, do których nas
    > najwodoczniej zalicza. A w sklepie MS kupisz coś w Polsce?

    Produkty MS kupię w wielu miejscach, niekoniecznie w ich amerykańskim
    sklepie. Zresztą MS ze swoim Live nie jest lepszy od Apple'a

    > To nie było założenie, to było pytanie. Ja nigdy nie synchronizowałem
    > moich Nokii czy HTC z czymkolwiek innym, niż mój własny komputer, a
    > możliwości niby miałem - stąd ciekawość do czegóż to miałoby być komuś
    > potrzebne.

    Synchronizacja to jedno, przesył konkretnych plików to druga sprawa.

    > Dla mnie spora część netbooków ma wyraźnie mniej wygodną klawiaturę niż
    > choćby ze "zwykłego" laptoka. O gównianym touchpoincie nie wspominając.

    Łatwiej by ci było chyba przyzwyczaić się do takiej klawiatury niż do
    ekranowej, gwoli ścisłości.

    A co do touchpada, to chyba już jakiś czas temu pojawiły się netbooki z
    dotykowym ekranem.

    > Dobrowolnego. Nawet z tą klawiaturą to dalej mniej niż większość laptopów.

    ??

    > Ba, pewnie nawet da się bez trudu podłączyć Applowską (czy
    > jakiejkolwiek innej firmy, która robi) po BT. Jednak jej zostawienie w
    > domu nie wpłynie w żaden sposób na wielkość netbooka.

    I tak go nie schowasz do kieszenii. Podobnie jak nie schowasz tam iPada.

    > I stanie się przez to cieńszy?

    A co za różnica czy ma 1.5 czy 2 cm grubości, skoro i tak go nie schowasz
    do kieszeni?

    > To proste - nie kupuj.

    Ależ nie zamierzam.

    > Ja tam wolę zrezygniować z tych zapewne tysięcy
    > wspaniałych i niezwykle użytecznych aplikacji, które hipotetycznie
    > mogłyby trafić do AppStore, gdyby nie ta wredna polityka Apple, na
    > rzecz ty realnych, które mogę ściągnąć już dziś i użyć do czegoś
    > ułatwiającego bądź umilającego życie.

    A mnie denerwuje sam fakt takiej cenzury i nie zamierzam udawać że wszystko
    jest w porządku.

    > Z fotograficznych np. kalkulator
    > głębi ostrości czy ekspozycji, zdalne wyzwalanie przez komputer itp.
    > Ale pewnie na swojego SE masz również tony rakich aplikacji.

    Już pisałem, że mój telefon to telefon, dość prosty zresztą, a nie
    smartfon. Masz jakieś problemy z rozróżnieniem tych typów urządzeń?

    > Pisałeś o konretnej stronie, nie jakiejś i po raz kolejny wykazałeś się
    > brakiem znajomości podstawowych funkcji iPhona. Słabo trochę, jak na
    > tak zagorzałego krytyka.

    Jak bym pisał ogólnie to byś mi zarzucił zapewne brak konkretnych faktów i
    pewnie byś miał rację.

    > Nie, aplikacje to tylko częsciowe obejście problemu. Ważne czy w
    > praktyce jest dla mnie wystarczające (a na razie jest).

    Ale obejście to tylko obejście.

    > Powinnii zakazać jak narkotyków!

    :)

    > A jak GM na SE P1 czy co tam z tej stajni jest teraz na topie?

    Nie wiem. Na Xperii _pewnie_ działa normalnie przez flasha.

    > No wyobraź sobie. Np. GPS Lite.

    No proszę.

    > Owszem, ale postaraj się nie przytaczać swoich wyobrażeń, jako faktów
    > mających o czymś świadczyć.

    > Ja pomału też.

    To zostawmy to w spokoju.

  • 192. Data: 2010-02-18 20:37:46
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-18 21:20:40 +0100, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> said:

    > W usiech udział blackberry przewyższa wielokrotnie zdaje się udział iphone.

    Może nie wielokrotnie, ale wciąż przewyższa. I ja np. tego za
    cholerę nie rozumiem, ale już mniejsza o to.

    > A jakaś inna na iphone jest, z ciekawości?

    Owszem, nawet nie tak mało. Nawet Kena Rockwella można sobie w tej
    formie kupić.

    > Faktycznie, prostsze od przesłania przez BT :P

    Zwłaszcza do stacjonraki, które w większości nie mają BT.

    > I mam się wszędzie włóczyć z kablem?

    Przy smartfonach noszenie ładowarki często bywa koniecznością, nie jest
    to tylko wada iP. Fajne jest w nim to, że z kabla do synchro można go
    ładować z dowolnego USB.

    > A wbudują?

    Na pewno. Nacisk ze strony branży muzycznej jest wciąż olbrzymi.
    Zresztą nawet to złe Apple już dawno przekonywało wydawców, aby odeszli
    od DRM, ale ci są dość odporni na argumenty i to co dzieje się na rynku
    dociera do nich z wyraźnym opóźnieniem.

    > Produkty MS kupię w wielu miejscach,

    Chodziło mi o Zune Store - konkurenta iTMS.

    > Zresztą MS ze swoim Live nie jest lepszy od Apple'a

    I z ZS AFAIK też.

    > ??

    Mniej objętościowo i wagowo.

    > Nie wiem. Na Xperii _pewnie_ działa normalnie przez flasha.

    Na P1 z teotretyczną obsługą Flasha chodziło szmacianie.

    > To zostawmy to w spokoju.

    OK.

    de Fresz

  • 193. Data: 2010-02-18 20:50:11
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 18 Feb 2010 21:37:46 +0100, de Fresz napisał(a):

    > Może nie wielokrotnie, ale wciąż przewyższa. I ja np. tego za
    > cholerę nie rozumiem, ale już mniejsza o to.

    Blackberry zaczęło wcześniej.

    > Owszem, nawet nie tak mało. Nawet Kena Rockwella można sobie w tej
    > formie kupić.

    :) To żeby choć trochę trzymać się tematu grupy :)

    > Zwłaszcza do stacjonraki, które w większości nie mają BT.

    Moja ma. Podobnie jak laptop z którego korzystam w pracy.

    > Przy smartfonach noszenie ładowarki często bywa koniecznością, nie jest
    > to tylko wada iP. Fajne jest w nim to, że z kabla do synchro można go
    > ładować z dowolnego USB.

    W SE też to tak działa, więc to żadna rewolucja.

    > Na pewno. Nacisk ze strony branży muzycznej jest wciąż olbrzymi.

    Apple nie był pierwszy który zrezygnował z DRM.

> [...]
    > dociera do nich z wyraźnym opóźnieniem.

    > Chodziło mi o Zune Store - konkurenta iTMS.

    No to nisza niszy póki co.

    > I z ZS AFAIK też.

    Być może.

    > Mniej objętościowo i wagowo.

    Netbook waży koło kilograma. Parędziesiąt gramów klawiatury osobiście mi
    nie robi żadnej różnicy.

    > Na P1 z teotretyczną obsługą Flasha chodziło szmacianie.

    P1 to staroć.

    > OK.

    EOT w takim razie.

  • 194. Data: 2010-02-21 04:01:43
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-18 03:21, Andrzej Libiszewski wrote:
    > Nie ma czego. Robi to, czego od niej wymagam.

    Bo to IMHO jeden z gorszych programów tego typu. Bez dodatku zupełnie obcy
    użyteczności.

    > Innowacja za wszelką cenę? Wynajdywanie od nowa koła?

    Czemu od nowa? Pokaż mi coś co już takiego dokładnie było?

    > Nużą mnie zwroty typu "Windows prawda" i jakoś nie mogę traktować takiego
    > rozmówcy poważnie.

    Tyle się na niego oklnąłem z różnych okazji, że stał się synonimem pewnego
    słowa dla mnie. Jakiego.. domyśl się.

    > Dominik, mówimy o PISANIU na klawiaturze. To taki proces w wyniku którego
    > otrzymujemy tekst, a nie kwiatki! Jak ci wychodzą kwiatki to proponuję
    > oddać sprzęt do serwisu.

    Precyzja = trafianie w odpowiednie klawisze, teraz rozumiesz?

    > Precyzję urządzeń dotykowych to zresztą prezentuje Wacom, nie iPad.

    A Wacom ma coś iPadopodobnego? Bo że ekran gdzieś wsadzili to wiem.

    > To żeby było trudniej pisać?

    Przestaw sobie klawiaturę na układ Dvoraka i napisz maila mając stare
    oznaczenia -> pogadamy wtedy.

    > Pomyliłeś chyba iPada z Wacomem.

    Wacom działa na dramatycznie innej zasadzie i jest urządzeniem do całkiem
    innych zastosowań.

    > Piszę bezwzrokowo, konieczność wizualnego feedbacku to dla mnie bardzo
    > poważna wada.

    Jaka konieczność?
    Po drugie, piszesz na klawiaturze oddalonej od ekranu.

    > Ale po co?!

    Pomaga zastąpić klik klawisza na pik z głośnika - dzięki temu łatwiej
    przenieść przyzwyczajenia.

    > Rozumiem, że to nieosiągalne na zwykłej klawiaturze? ;)

    Musiałbyś mieć w każdym klawiszu ekran i wyświetlać litery, zmieniać je w
    razie dotyku klawisza funkcyjnego. Czyli taka klawiatura byłaby koszmarnie
    droga.

    > Po co?

    A po co Ci kółko w myszce? źle że się pojawiło?

    > Ja pierdzielę, ja nie chcę inteligentnej, ja chcę SPRAWNĄ! Mam dość
    > wynalazków w rodzaju T9, autokorekty i tym podobnych!

    Możliwość nie znaczy przymusu.

    > Nie. Wolę urządzenie z wysuwaną spod ekranu klawiaturą.

    Mam takie, musisz pisać kciukami. Takie sobie to jest.

    > Nie jest.

    Dla Ciebie.

    > I dziękuję, następny mój telefon będzie miał klawisze.

    Jak sobie uważasz. Mój następny nie będzie miał klawiatury.

    > I pewnie w tym, że zimą w rękawiczce niewiele zrobisz.

    A przez kołdrę to jeszcze mniej.

    > Mówisz jedno, opisujesz drugie. Pika, ćwierka...

    Ponawiam apel z cytatu wyżej.

    > Niemniej są to zalety.

    Ugruntowane przez przyzwyczajenie i niechęć do zmian. Gdybyś chciał z
    pewnością zmieniłbyś te nawyki.

    > Opisałeś przeważnie WADY...

    Nieprawda. To Ty sobie na siłę wady wsadziłeś w możliwości.

    > Więc zróbmy żeby było jeszcze gorzej?

    Wiem, że Ci się to w głowie nie mieści, ale klawiatura ekranowa z
    dotykowym panelem jest tu o wiele LEPSZA.

    > Iphone nie jest konkurentem netbooka jakbyś nie zauważył.

    No i widzisz, nie zauważasz, że iPad ma być czymś pomiędzy laptopem, a
    telefonem. Ma być małe, możliwie poręczne i szybko reagujące.
    Ma się włączać od razu jak telefon, ma czuwać długo, zapewniać długą pracę
    na akumulatorze. Pod względem systemu iPad ma to co iPhone.

    To urządzenie nie miałoby sensu jak byś musiał czekać aż się podniesie,
    zainicjalizuje wszelkie sterowniki itd. Nawet tryb sleep jest dalece
    wolniejszy od reakcji telefonów.

    > Wiadomo, że coś nie wyszło.

    Gdzie? Daj linka proszę.

    > Owszem.

    Jak dla kogo.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 195. Data: 2010-02-21 10:10:46
    Od: nb <n...@n...net>

    on Sun 21 of Feb 2010 05:01 dominik wrote:

    > Bo to IMHO jeden z gorszych programów tego typu. Bez dodatku zupełnie obcy
    > użyteczności.

    Picasa? Zgadza się. Zdumiewa mnie jej popularność.
    Może to następny przykład, że aby być wystarczająco
    popularnym, trzeba być wystarczająco beznadziejnym.
    Dorzucam do swojej listy, która wygląda następująco:

    windows
    gadu-gadu
    nasza klasa
    Ubuntu
    quady
    socjalizm
    USB
    seriale TV
    silniki spalinowe suwowe
    lustrzanka
    picasa

    --
    nb

  • 196. Data: 2010-02-21 10:49:03
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    W dniu 21-02-2010 05:01, dominik pisze:

    > Bo to IMHO jeden z gorszych programów tego typu. Bez dodatku zupełnie obcy
    > użyteczności.

    Być może to prawda. Niemniej jest wystarczająca do moich potrzeb.

    > Czemu od nowa? Pokaż mi coś co już takiego dokładnie było?

    Przecież iPad to rozdęta wersja iphone bez modułu telefonicznego. Gdzie
    widzisz tu innowację?

    > Tyle się na niego oklnąłem z różnych okazji, że stał się synonimem pewnego
    > słowa dla mnie. Jakiego.. domyśl się.

    Niemniej nie zamierzam kontynuować dyskusji na tym poziomie.

    > Precyzja = trafianie w odpowiednie klawisze, teraz rozumiesz?

    Trafianie w klawisze na ekranie dotykowym IMO zależy wyłącznie od twojej
    precyzji, nie ekranu.

    > A Wacom ma coś iPadopodobnego? Bo że ekran gdzieś wsadzili to wiem.

    Wacom ma urządzenia reagujące z bardzo dużą precyzją na dotyk, z
    pomiarem siły nacisku i tak dalej. Ekran wyposażony w takie możliwości
    (oczywiście sporo słabszy od tabletów graficznych) trafił OIDP do
    tabletów HP.

    > Przestaw sobie klawiaturę na układ Dvoraka i napisz maila mając stare
    > oznaczenia -> pogadamy wtedy.

    Nawyków motorycznych nie zmienię tak łatwo. Zresztą, do czego miałbym
    układu Dvoraka użyć?

    > Wacom działa na dramatycznie innej zasadzie i jest urządzeniem do całkiem
    > innych zastosowań.

    Podałem Wacoma jako przykład urządzenia które zapewnia prawdziwą
    precyzję, a nie jej namiastkę. Nic o zasadach działania nie mówiłem.

    > Jaka konieczność?
    > Po drugie, piszesz na klawiaturze oddalonej od ekranu.

    No i co z tego? Dzięki temu na ekran patrzę patrząc przez siebie a nie w
    dół.

    > Pomaga zastąpić klik klawisza na pik z głośnika - dzięki temu łatwiej
    > przenieść przyzwyczajenia.

    Kliku z głośnika nie poczuję w opuszkach palców. Więc ten feedback to
    tylko proteza.

    > Musiałbyś mieć w każdym klawiszu ekran i wyświetlać litery, zmieniać je w
    > razie dotyku klawisza funkcyjnego. Czyli taka klawiatura byłaby koszmarnie
    > droga.

    Istnieje taka klawiatura i jest koszmarnie droga. Ale jeśli się
    technologia spopularyzuje i będzie istniał więcej niż jeden producent to
    przestanie być droga.

    > A po co Ci kółko w myszce? źle że się pojawiło?

    Kółko jest ok. Paru producentów próbowało kółeczko udoskonalić, a to
    robiąc tam płytkę dotykową, a to dając dwa, a to robiąc z niej
    trackball. I się te wynalazki NIE przyjęły. Więcej nie zawsze znaczy lepiej.

    > Możliwość nie znaczy przymusu.

    Dla zachowania sprawności pisania na coraz to dziwniejszym sprzęcie
    trzeba używać tych sztuczek albo być Davidem Copperfieldem.

    > Mam takie, musisz pisać kciukami. Takie sobie to jest.

    Przynajmniej coś pod tymi kciukami czuć jak naciskasz. A że takie sobie?
    Mały rozmiar, cudów nie ma.

    > Dla Ciebie.

    Owszem, dla mnie.

    > Jak sobie uważasz. Mój następny nie będzie miał klawiatury.

    Twoja sprawa :)

    > A przez kołdrę to jeszcze mniej.

    Odbierasz telefon mając ręce zawinięte w kołdrę? Podziwiam. Również
    merytoryczność argumentu.

    > Ugruntowane przez przyzwyczajenie i niechęć do zmian. Gdybyś chciał z
    > pewnością zmieniłbyś te nawyki.

    No to wytłumacz mi, po co mam zmieniać przyzwyczajenia, skoro mi z
    obecnymi wygodnie? Jako sztuka dla sztuki? Z mojego punktu widzenia
    dotykowe klawisze oferują wyłącznie niedogodności, nie oferując tak
    naprawdę nic w zamian.

    > Nieprawda. To Ty sobie na siłę wady wsadziłeś w możliwości.

    Przykro mi, ale zdania nie zmienię.

    > Wiem, że Ci się to w głowie nie mieści, ale klawiatura ekranowa z
    > dotykowym panelem jest tu o wiele LEPSZA.

    No więc przestań mi mówić że jest lepsza i napisz choć raz W CZYM?

    > No i widzisz, nie zauważasz, że iPad ma być czymś pomiędzy laptopem, a
    > telefonem.

    Ale to Jobs, szef Apple, go plasuje jako konkurenta netbooków, a nie ja.
    Może powinieneś jemu napisać, że jest w błędzie?

    > Ma być małe, możliwie poręczne i szybko reagujące.
    > Ma się włączać od razu jak telefon, ma czuwać długo, zapewniać długą pracę
    > na akumulatorze. Pod względem systemu iPad ma to co iPhone.

    Czyli brak flasha, silverlighta, wielozadaniowości. Super. iPhone
    zresztą zdaje się że baterię potrafi żreć straszliwie.

    > To urządzenie nie miałoby sensu jak byś musiał czekać aż się podniesie,
    > zainicjalizuje wszelkie sterowniki itd. Nawet tryb sleep jest dalece
    > wolniejszy od reakcji telefonów.

    Jak dalece? O sekundę wolniejszy? O dwie? No przepraszam, ale to to
    jakoś mnie nie uwiera :)

    > Gdzie? Daj linka proszę.

    http://www.ipadnews.pl/2010/01/29/ipad-jednak-obslug
    uje-flash/

    > Jak dla kogo.

    DGCC

  • 197. Data: 2010-02-21 10:56:59
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    W dniu 21-02-2010 11:10, nb pisze:

    > Picasa? Zgadza się. Zdumiewa mnie jej popularność.
    > Może to następny przykład, że aby być wystarczająco
    > popularnym, trzeba być wystarczająco beznadziejnym.

    Może. Ale to w takim razie może prócz narzekania na Picassę warto
    zapytać: jak nie Picassa, to co? I dlaczego?

    Pytanie całkiem serio.

  • 198. Data: 2010-02-21 11:48:04
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hlr478$a2r$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
    Andrzej Libiszewski nabazgrał:
    > Może. Ale to w takim razie może prócz narzekania na Picassę warto
    > zapytać: jak nie Picassa, to co? I dlaczego?

    Ja bardzo dobrze wspominam DigiKam. Niestety tylko wspominam - zmienilem
    system na taki, pod ktorym nie dziala.

  • 199. Data: 2010-02-21 12:04:57
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    W dniu 21-02-2010 12:48, l...@l...localdomain pisze:
    > W poście<hlr478$a2r$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
    > Andrzej Libiszewski nabazgrał:
    >
    > Ja bardzo dobrze wspominam DigiKam. Niestety tylko wspominam - zmienilem
    > system na taki, pod ktorym nie dziala.

    Odpada, bo nie chcę rzeźbić z KDE dla Windows.

  • 200. Data: 2010-02-21 14:22:06
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-21 11:49, Andrzej Libiszewski wrote:
    > Być może to prawda. Niemniej jest wystarczająca do moich potrzeb.

    Dla sprostowania - mówisz o programie czy galerii na www?
    Pierwszego nie znam, to drugie mnie tak wkurza.

    > Przecież iPad to rozdęta wersja iphone bez modułu telefonicznego. Gdzie
    > widzisz tu innowację?

    Pokaż mi w takim razie coś dokładnie takiego - że ma duży ekran, że ma
    system taki, że budzi się od razu do pełnej funkcjonalności, działa ok.
    10h lub czuwa ok miesiąca.
    Innowacją jest to, że ktoś w końcu nie zrobił laptoka z niepotrzebną
    uniwersalnością a długim startem, dużymi rozmiarami i zbyt dużym poborem
    prądu.

    > Niemniej nie zamierzam kontynuować dyskusji na tym poziomie.

    OK, ale trzymam Cię za słowo, chociaż aluzja była oczywista.

    > Trafianie w klawisze na ekranie dotykowym IMO zależy wyłącznie od twojej
    > precyzji, nie ekranu.

    Nieprawda. Weź stare urządzenie i namaluj kwiatka - dowiesz się jak
    nieprecyzyjne były kiedyś. Często łapały też dotyk na chwilę gdzieś w rogu
    ekranu, a prosta linia wyglądała jak nasz wykres giełdowy. Dlatego
    napisałem - dzisiaj jest znacznie lepiej.

> [...]
    > pomiarem siły nacisku i tak dalej. Ekran wyposażony w takie możliwości
    > (oczywiście sporo słabszy od tabletów graficznych) trafił OIDP do

    Ale to o czym mówisz jest na stół i z dodatkiem piórka, czyli coś co się
    nie sprawdzi jako notatnik do szybkiego dostępu. Po drugie zasada
    działania jest inna, bo to piórko jest różnie naciskane, a nie sam tablet.
    Oczywiście masz rację - wacom będzie lepszy w tej kwestii, ale myślę że to
    tylko kwestia czasu zanim to się zmieni - tzn. ekrany iPadopodobne będą
    miały jeszcze lepszą dotykowość. Teraz potrafią tylko kilka stopni nacisku
    rozróżnić, czas i może obszar. W sumie nie jest tak źle co nie znaczy że
    idealnie.

    > Nawyków motorycznych nie zmienię tak łatwo. Zresztą, do czego miałbym
    > układu Dvoraka użyć?

    Ale widzisz - teraz jak masz klawiaturę to musisz się jej nauczyć. Jak Ci
    nie pasuje jakiś klawisz, to albo kombinować jak przemapować (keymap i
    inne) albo tego nauczyć.
    Nie wiem czy zwróciłeś uwagę gdzie jest jedynka w eee. Jest to mega
    wkurzające i niestety trzeba z tym żyć. Tego nie ma nawet jak przemapować.

    > Podałem Wacoma jako przykład urządzenia które zapewnia prawdziwą
    > precyzję, a nie jej namiastkę. Nic o zasadach działania nie mówiłem.

    Ale to urządzenie do całkiem innego zastosowania. Oczywiście masz rację -
    wacom jest precyzyjny, ale w oparciu o piórko. Gdyby w ipadzie taki
    chcieli - to by było pewnie identycznie, ale tu miało być w oparciu o
    palucha z całymi konsekwencjami tego. I świetnie.

    > No i co z tego? Dzięki temu na ekran patrzę patrząc przez siebie a nie w
    > dół.

    Ipada zazwyczaj będziesz trzymał jedną ręką, a pisał drugą, też trzymając
    przed siebie i oczywiście mowa o niewielkim wprowadzaniu tekstu. Jak ktoś
    będzie musiał poza domem napisać jakiegoś maila to pewnie położy go na
    kolanach i wtedy owszem patrzenie w dół, ale masz zaraz obok siebie
    klawiaturę i litery (wszystko duże).
    Do jeszcze szybszego wprowadzania możesz sobie kupić to coś z klawiaturą,
    ale dla mnie to nie ma sensu, bo nie ma Ci iPad zastąpić komputera, a go
    uzupełnić o miejsca gdzie komputera byś nie wyciągał i tak. Czyli tam
    gdzie będziesz miał stację, będziesz miał normalny komputer.

    > Kliku z głośnika nie poczuję w opuszkach palców. Więc ten feedback to
    > tylko proteza.

    Tak, ale się sprawdza. Z regulowaną czułością dotyku nie jest w sumie tak
    źle.

    > Istnieje taka klawiatura i jest koszmarnie droga. Ale jeśli się
    > technologia spopularyzuje i będzie istniał więcej niż jeden producent to
    > przestanie być droga.

    Ale to droga do nikąd, bo można po prostu zrobić cały ekran. Zresztą w
    sumie ktoś by mógł wymyślić jedną prostą rzecz - gumową (przezroczystą)
    klawiaturkę nakładaną na ekran - dzięki temu masz to co chcesz i masz
    ekran. To mogłoby się sprawdzić, tyle że ciągle masz jeden układ.

> [...]
    > robiąc tam płytkę dotykową, a to dając dwa, a to robiąc z niej
    > trackball. I się te wynalazki NIE przyjęły. Więcej nie zawsze znaczy

    To zależy co rozumiesz przez "przyjęło się. Dzisiaj standardem w PC jest
    dwa przyciski + rolka + trzeci w rolce. To takie minimum, ale reszta jest
    dla potrzeb użytkownika - jak ktoś chce mieć jeszcze przyciski
    back/forward w myszce (u mnie takie są, ale przeprogramowałem) to nie ma
    przeszkód. Coraz popularniejsze są jeszcze odchylane kółka. W każdym razie
    myszkę możesz ustawić sobie odpowiednio i mieć jakieś dodatkowe funkcje.

    > Dla zachowania sprawności pisania na coraz to dziwniejszym sprzęcie
    > trzeba używać tych sztuczek albo być Davidem Copperfieldem.

    Tam gdzie nie masz klawiatury lub masz ją szczątkową.

    > Przynajmniej coś pod tymi kciukami czuć jak naciskasz. A że takie sobie?
    > Mały rozmiar, cudów nie ma.

    Wiem, ale coraz mniej używam tej klawiatury, a zamiast tego ekranowej.
    Dlatego wymieniłbym sobie tę klawiaturę na cienki wymiar, zamiast
    cegłówkowatości urządzenia.

    > Twoja sprawa :)

    Owszme :]

    > Odbierasz telefon mając ręce zawinięte w kołdrę? Podziwiam. Również
    > merytoryczność argumentu.

    Oj Ironia kopła w tył.. A ja Ciebie skoro piszesz na klawiaturze netbooka
    w rękawiczkach :D

> [...]
    > obecnymi wygodnie? Jako sztuka dla sztuki? Z mojego punktu widzenia
    > dotykowe klawisze oferują wyłącznie niedogodności, nie oferując tak

    Tak samo mówili ludzie, którzy obserwowali pierwsze samochody, a sami
    mieli dorożki. Myślę, że dożyjemy czasów gdy trudno będzie o tradycyjną
    klawiaturę do jakiegokolwiek urządzenia, skoro będzie można wepchać ekran.

    > Przykro mi, ale zdania nie zmienię.

    Kiedyś pewnie zmienisz :)
    Tylko może jeszcze za wcześnie.

    > No więc przestań mi mówić że jest lepsza i napisz choć raz W CZYM?

    Już pisałem sto razy.
    Proponuję Ci, żebyś wybrał się na spacer i idąc odpisał na następną
    wiadomość, ciekawe jestem czy dalej będziesz uważał, że netbook jest
    idealnym narzędziem jeśli chodzi o poręczność.

    > Ale to Jobs, szef Apple, go plasuje jako konkurenta netbooków, a nie ja.
    > Może powinieneś jemu napisać, że jest w błędzie?

    A możesz mi przesłać wprost cytat z jakiejś oficjalnej strony? (tylko nie
    video, bo nie chce mi się oglądać).
    Bo aż poszukałem i wszędzie się odgradzają od netbooków.

    > Czyli brak flasha, silverlighta, wielozadaniowości. Super. iPhone
    > zresztą zdaje się że baterię potrafi żreć straszliwie.

    Z wielozadaniowością mi się niezbyt podoba, ale w sumie to wymusza to
    pewien schemat używania. Przeczytaj proszę "zen of palm" - może zrozumiesz
    dlaczego (znajdziesz pdf na google).
    Co do prądożerności - jest ok - 10h lub miesiąc czuwania. Czyli świetnie.
    Który netbook ma miesiąc czuwania na sleep?

    > Jak dalece? O sekundę wolniejszy? O dwie? No przepraszam, ale to to
    > jakoś mnie nie uwiera :)

    Po pierwsze tryb sleep ma inne wady (mówiłem - żre prądu jak nieszczęście).
    Po drugie pozornie to jest sekunda czy dwie dłużej - w praktyce system się
    inicjuje, odpytuje urządzenia itd. wychodzi jakieś 3-4s przy bardzo
    szybkich komputerkach (np mój z SSD runcore).
    Zresztą to by było do wytrzymania gdyby nie to zżeranie prądu.

    > http://www.ipadnews.pl/2010/01/29/ipad-jednak-obslug
    uje-flash/

    "UPDATE: Apple podmieniło już materiał promocyjny na ten bez flasha. Także
    nie ma mowy o flashu w iPadach."

    Zresztą, niech sobie flasza wkładają lub nie. IMHO to tylko kwestia czasu
    zanim się pojawi coś do obsługi jego. Ale na szczęście w standardzie go
    nie będzie. Da to do myślania wszystkim flashorobom, którzy tworzą swoje
    strony mega nieużyteczne.

    ?

    --
    _[_]_