  • 11. Data: 2017-10-15 22:37:08
    Temat: Re: Maly monitorek VGA
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/15/2017 10:15 PM, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Była druga rada, ta z użyciem hardware od monitora. Co to w ogóle za
    > router? Po prostu pecet oddelegowany do tej fuchy?

    Tak. ma troche więcej do roboty niż tylko forwardowanie pakietów. Czasem
    i film przepakuje i pliki zaserwuje. Ogolnie miałem mały router ale moc
    obliczeniowa byla kiepska a wydajność hdd żałosna.

    > Jeśli się samenmu
    > robi sprzęt, to są małe panele z interfejsem SPI. Soft linuksowy też
    > do tego jest.

    Nie warto w tym przypadku :D

  • 12. Data: 2017-10-15 22:40:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/15/2017 10:30 PM, JaNus wrote:
    > Ale też (podobnie jak większe TV) zapewne *bez* wejścia VGA, nieprawdaż?

    Nie wiem, ale wiem że na kasie w sasiednim hipermarkecie sa cz-b
    monitory VGA około 8". Przynajmniej wtyczka jest VGA a i sam monitor
    wygląda jakoś normalnie, pewno to 800x600 sadzac po wielkości czcionek w
    trybie tekstowym. Na obudowie terminala bodaj IBM, na obudowie monitora nic.

    > A inne rozwiązanie (acz nie znam się, więc nie wiem, czy da radę) to też
    > jakiś-tam zestaw kolejnych przejściówek, tak, aby sygnał wysłać do netu,
    > (może wystarczy do WLAN-u?) i łapać go na tablecie? Tak sobie strzelam
    > "na rybkę"...

    No mogę, zamiast kombinować może być zwykły ssh. Tylko że to niewygodne
    jest jednak bo czasem bez dostepu do bios kiepska sprawa.

  • 13. Data: 2017-10-15 22:55:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sebastian Biały napisał:

> [...]
    > i film przepakuje i pliki zaserwuje. Ogolnie miałem mały router ale moc
    > obliczeniowa byla kiepska a wydajność hdd żałosna.

    No to pozostaje kupić gotowy monitor u Chińczyka i zapłacić mu ile żąda.
    Albo zabawić się w Chińczyka i zmontować samemu monitor z dwóch części.
    Jeśli wieźmie się szrotowe, ma szanse być tanio.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2017-10-15 22:58:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > No mogę, zamiast kombinować może być zwykły ssh. Tylko że to niewygodne
    > jest jednak bo czasem bez dostepu do bios kiepska sprawa.

    Nie żebym miał narzucać zmiany w koncepcji, ale warto wiedzieć, że stan
    pamięci konfiguracji BIOS dostępny jest w systemie (przez sysfs).

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2017-10-15 23:14:51
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > na kasie w sasiednim hipermarkecie sa cz-b monitory VGA około 8".
    > Przynajmniej wtyczka jest VGA

    A czy wyczaiłeś na Alledrogo to:
    http://allegro.pl/monitor-samochodowy-7-cali-tft-12-
    24v-2-kamery-av-i6942475872.html?reco_id=037a199e-b1
    e5-11e7-a1e6-0212be2e3b94

    99 złociszy, ekran 7" (mało?) a i wejście może Ci nie za-pasi:
    2*Video AV (sprawdź, czy może gdzieś oferują przejściówki!)

    Ale przesłanie sygnału na tablet ma chyba sporo zalet? Na przejścia
    wydasz chyba mniej, niż na cały monitorek, no a tablet jeszcze do paru
    rzeczy się przyda, więc jego ceny nie musisz z-amortyzować (jedynie) na
    owo (tu-poszukiwane) rozwiązanie.

  • 16. Data: 2017-10-15 23:24:38
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/15/2017 10:58 PM, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Nie żebym miał narzucać zmiany w koncepcji, ale warto wiedzieć, że stan
    > pamięci konfiguracji BIOS dostępny jest w systemie (przez sysfs).

    To bardzo pomocne jak system nie wstał :)

  • 17. Data: 2017-10-15 23:31:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > To bardzo pomocne jak system nie wstał :)

    Fajne są systemy, które wstają zawsze. Ale tu tym bardziej nie śmiem
    narzucać koncepcji ani zmieniać indywidualnych upodobań.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2017-10-15 23:34:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/15/2017 11:31 PM, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Fajne są systemy, które wstają zawsze.

    No wiem, ale one wymagają dysków twardych które się nie psują, systemów
    plików które nie muszą pytać czy yes, zasilaczy w których kondensatory
    są wieczne, kabli które nie wyskakuja z gniazdek. To się da kupić ale to
    tylko router do domu a nie kontrola lotu sputnika.

    > Ale tu tym bardziej nie śmiem
    > narzucać koncepcji ani zmieniać indywidualnych upodobań.

    Całe szczęście.

  • 19. Data: 2017-10-16 00:01:56
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > warto wiedzieć, że stan pamięci konfiguracji BIOS dostępny jest w
    > systemie (przez sysfs)

    Mowa o BIOS-ie PC-ta? Byłbym zainteresowany, ale gdy wpisuję "sysfs" w
    okno "uruchom", to dowiaduję się, że "system W~ nie może odnaleźć pliku
    "sysfs" (...)".
    Jak go odpalić?

  • 20. Data: 2017-10-16 00:24:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]
    > są wieczne, kabli które nie wyskakuja z gniazdek. To się da kupić ale
    > to tylko router do domu a nie kontrola lotu sputnika.

    Jak dysk w routerze jest zepsuty, to cały router jest zepsuty. Naprawić
    trzeba. Słabo idzie mi wyobrażanie sobie sytuacji wymiany kondensatora
    w zepsutym domowym routerze na miejscu, dajmy na to w przedpokoju na
    pawlaczu, a nie na biurku z dostępem do monitora. Kabel, gdy wyskoczy
    z gniazdka, to się go tam nazad wtyka. Ręcznie, a nie przez usrtawienia
    w BIOS. Inaczej jest z pisaniem "yes" -- tego nie trzeba ręcznie. No
    ale ja to dziwak jestem, więc moimi poglądami przejmować się nie należy.

    > Całe szczęście.

    Bo ja w ogóle bardzo sobie cenię oryginalność w podejściu do świata.

    --
    Jarek