  • 61. Data: 2012-03-29 03:47:29
    Temat: Re: Mandat i blokada na prywatnej posesji
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Ale do tego odnosi się dalsza część przepisu cytowanego wcześniej, który
    >nie został zacytowany.... Został przedstawianu podpunkt 1, a jest jeszcze
    >podpunkt 2....

    Ale większość popierdułek na ta grupę zabłądziła i są za głupi aby przepis
    przeczytać. Ot, nerwica.
    Lubią pisać, a nie czytać.

  • 62. Data: 2012-03-29 08:31:38
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Puk, puk, już w samym liście głównym był znak ZAKAZ
    > ZATRZYMYWANIA SIĘ opisany i obfotografowany. Więc nie musi
    > być żadnego zagrożenia dla ruchu. Po prostu jest zakaz i
    > on obowiązuje, także na terenie prywatnym.

    Oczywiście :-). Ja odniosłem się tylko do drogi
    ewakuacyjnej, a nie do zakazu zatrzymywania.

  • 63. Data: 2012-03-29 09:39:56
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 28.03.2012 22:30, Robert Tomasik pisze:
    > Są jakieś znaki wskazujące, że to nie jest droga publiczna? W kadrze ich
    > nie ma, ale może gdzie poza kadrem są. Bo, jak nie ma, to jest to
    > normalna droga publiczna. Własność gruntu tu nie ma większego znaczenia.
    > Trudno, byś sprawdzał, do kogo w księgach należy ulica, którą jedziesz.

    No właśnie sęk w tym, że nie liczy się oznakowanie, a status drogi.
    Czytałem w Sieci (chyba, że to ściema) o przypadkach uznania winnym
    tego, kto nie wiedział, że wyjeżdża z drogi prywatnej....

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 64. Data: 2012-03-29 10:09:53
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Nixe" napisał w wiadomości grup

    > Taa, jasne.
    > Facet mi wjedzie TIRem do ogródka, a ja jedynie, co mogę, to złożyć pozew
    > do sądu i czekać na rozprawę.
    > Lodu na głowę kolego :)

    Sprawdź :-) Myślisz, że przyjedzie policja i go odholuje? ROTFL. Rozejrzyj
    się dookoła ile porzuconego złomu stoi po osiedlach i nie da się z tym nic
    zrobić. Przerabiane osobiście (znaczy przez wspólnotę) ani policja tego nie
    odholuje ani straż miejska, ani nam (wspólnocie) nie wolno tego ruszyć.
    Straż miejska nas pociesza żebyśmy poczekali jeszcze kilka lat to może ktoś
    to na złom rozkradnie, a nieoficjalnie przyznają, że może złomiarzy trzeba
    zaprosić.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 65. Data: 2012-03-29 10:40:32
    Temat: Odp: Mandat i blokada na prywatnej posesji
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > się dookoła ile porzuconego złomu stoi po osiedlach i nie da się z tym nic

    W miejscach niedozwolonych?
    Bo tylko wtedy byłaby to analogia....

  • 66. Data: 2012-03-29 10:51:01
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    > Sprawdź :-) Myślisz, że przyjedzie policja i go odholuje? ROTFL.

    Nie, nałoży karę grzywny na kierowcę (wykroczenie - sprawdź sobie w kodeksie
    pod co podpada odmowa opuszczenia prywatnego, nieogrodzonego terenu) i
    sporządzi protokół z zajścia. Na początek mi wystarczy.
    A odholuję ja, na koszt właściciela auta.
    Natomiast przedpiśca sugeruje, że policja się w to w ogóle nie miesza.
    To od CZEGO jest w takim razie policja?

    > Rozejrzyj się dookoła ile porzuconego złomu stoi po osiedlach

    Ale my chyba nie piszemy o złomie stojącym po osiedlach.

    > ani nam (wspólnocie) nie wolno tego ruszyć.

    Bzdura totalna. Przykład z własnego - nomen-omen - podwórka.
    Bezpańskie auto, stojące ponad rok na prywatnym podwórkowym parkingu,
    wspólnota blokowa wyholowała poza obręb terenu należącego do tego bloku.
    Nikt jakoś nie poniósł z tego tytułu żadnych konsekwencji. Zresztą pardon -
    jakie konsekwencje miałby ponieść właściciel usuwając ze swojej posesji
    cudze mienie? Jak Ci ktoś wrzuci starą walizkę do przedpokoju, to też musisz
    się z tym pogodzić?

    N.

  • 67. Data: 2012-03-29 11:46:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:jl13kc$hvb$1@inews.gazeta.pl...

    > No właśnie sęk w tym, że nie liczy się oznakowanie, a status drogi.
    > Czytałem w Sieci (chyba, że to ściema) o przypadkach uznania winnym tego,
    > kto nie wiedział, że wyjeżdża z drogi prywatnej....

    Podaj link, bo odnoszę wrażenie, ze albo źle zrozumiałeś tekst, albo
    faktycznie ktoś głupoty powypisywał. Kierującego obowiązują znaki drogowe i
    przepisy prawa o ruchu drogowym. Nie można od niego wymagać, by sprawdzał
    geodezyjnie przebieg drogi, a co za tym idzie trudno wywodzić z tego
    jakiekolwiek jego obowiązki. Znam kilka miejsc, gdzie z różnych powodów
    ulice czy drogi biegną przez teren prywatny, ale z punktu widzenia prawa o
    ruchu drogowym niczego to nie zmienia.

  • 68. Data: 2012-03-29 11:49:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Nie, nałoży karę grzywny na kierowcę (wykroczenie - sprawdź sobie w
    > kodeksie pod co podpada odmowa opuszczenia prywatnego, nieogrodzonego

    Wskażesz, jaki to artykuł w kodeksie wykroczeń albo prawie o ruchu
    drogowym?

> [...]
    > posesji cudze mienie? Jak Ci ktoś wrzuci starą walizkę do przedpokoju, to

    Ja bym się nie rozpędzał tak z tą bezkarnością. To, że akurat Wam się
    udało, to nie znaczy, że wszystkim się uda.

  • 69. Data: 2012-03-29 11:52:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > W miejscach niedozwolonych?
    > Bo tylko wtedy byłaby to analogia....

    Do tira wjeżdżającego do ogródka?
    A czym on się różni o złomu porzuconego na osiedlowym trawniku?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 70. Data: 2012-03-29 12:01:34
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Nixe" napisał w wiadomości grup

> [...]

    > A odholuję ja, na koszt właściciela auta.
    > Natomiast przedpiśca sugeruje, że policja się w to w ogóle nie miesza.

    Po pierwsze najpierw musisz wezwać właściciela do zabrania swojego mienia.
    Żaden przechodzący obok policjant nie wypisze mandatu za to, że w Twoim
    ogródku stoi czyjś samochód, bo nie ma podstawy prawnej.

    > Ale my chyba nie piszemy o złomie stojącym po osiedlach.

    Piszemy o tym gdy ktoś na Twoim prywatny terenie zostawił swój samochód, a
    złom jest przykładem takiego samochodu pozostawionego dawno temu.

    > Bzdura totalna. Przykład z własnego - nomen-omen - podwórka.
    > Bezpańskie auto, stojące ponad rok na prywatnym podwórkowym parkingu,
    > wspólnota blokowa wyholowała poza obręb terenu należącego do tego bloku.

    Zrobiliście to legalnie??? Mieliście na to zgodę sądu???

    > Nikt jakoś nie poniósł z tego tytułu żadnych konsekwencji. Zresztą
    > pardon - jakie konsekwencje miałby ponieść właściciel usuwając ze swojej
    > posesji cudze mienie?

    Dowolne, z oskarżeniem o krótkotrwały zabór mienia włącznie. Zależy tylko od
    właściciela tego wraku o co zechce Was oskarżyć, a jeśli przy holowaniu
    doszło do uszkodzenia to jest to celowe uszkodzenie cudzego mienia.

    > Jak Ci ktoś wrzuci starą walizkę do przedpokoju, to też musisz się z tym
    > pogodzić?

    Nie, możesz wezwać go do zabrania. Oczywiście po wszystkim masz prawo
    obciążyć go kosztami przechowywania jego rzeczy. Przykre ale prawdziwe. W
    Polsce nie obowiązuje zasada "mój dom / ogród moją twierdzą".

    Pozdrawiam
    Ergie