  • 51. Data: 2015-06-02 23:43:26
    Temat: Re: Maps.me vs Here vs ? - mapy offline
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2015-05-30 o 13:32, Cavallino pisze:

    > Uzytkownik "Iguan_007" <i...@g...com> napisal w wiadomosci grup
    oglegroups.com...

    > Czyli ciezko to rozpatrywac jako offline'owa nawigacje.

    Nie wiem jak jest w apple, w androidzie można tych mapek zapamiętać
    całkiem sporo, ja ściągnąłem sobie chyba ze 20 sztuk, połowę Bałkanów.
    Ale nawigacja nie działa offline, mogą służyć tylko do ustalenia
    położenia i ewentualnie nawigacji "po kresce" drogi. Mapy zachowują się
    w pamięci przez miesiąc, potem można "przedłużyć"

  • 52. Data: 2015-06-03 08:23:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > W takiej Polsce właśnie - nie da się z nim jeździć, bo ma totalnie skopaną
    > kategoryzację dróg i manewrów, do tego aktualność z 5 lat do tyłu..
    > Podobno w okolicach stolycy jest lepiej, ale na zachodzie kraju -
    > tragedia.

    Mam dokładnie odwrotne odczucia. Jeśli chodzi o aktualności to w mojej
    okolicy Nokia niema jedynie kawałka średnicówki (droga wojewódzka). Krajówki
    i Autostrady dokładali zawsze w kolejnej aktualizacji po ich oddaniu.
    Natomiast TomTom potrafił często nie mieć jakiejś krajówki przez rok, albo
    dla odmiany mieć ją zanim jest otwarta.

    Jeśli zaś o kategoryzację chodzi to w Nokii jak wybieram trasę szybka (u
    nich to oznacza głównymi trasami) to dostaję taką. Nie poprowadzi mnie przez
    pola ani centrum miasta tylko obwodnicą. W TomTomie bywało z tym bardzo
    różnie, na tyle różnie że od roku leży gdzieś w szufladzie i nikt (ani ja
    ani żona, ani teściu który za niego zapłacił) nie chcą go używać.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 53. Data: 2015-06-03 09:56:19
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2015-06-03 o 08:23, Ergie pisze:

> [...]
    > oddaniu. Natomiast TomTom potrafił często nie mieć jakiejś krajówki
    > przez rok, albo dla odmiany mieć ją zanim jest otwarta.

    Masz dane ze średniowiecza :)
    http://static.routes.tomtom.com/#/map/?center=50.282
    911082518%2C18.711548534726&zoom=12&map=basic

    Skoro HERE nie ma kawałka średnicówki to jak widać na załączonym obrazku
    TT ma całą (na ten moment) i to co na www jest dostępne to nie jest
    najnowsza mapa dostępna w urządzeniach :)

> [...]
    > (ani ja ani żona, ani teściu który za niego zapłacił) nie chcą go używać.

    Duży błąd :)
    Ostatnio zdarzyło mi się awaryjnie jechać w Częstochowie z Parkitki do
    Jurajskiej na nawigacji w Noki e52 (aktualizowany tel. żony do zadań
    awaryjnych) - więcej już nie chcę :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Teddy on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 54. Data: 2015-06-03 11:17:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    >tyłu..
    >Podobno w okolicach stolycy jest lepiej, ale na zachodzie kraju -

    Mowa o Navteq/Here ?

    O przypadku sprzed lat pisalem - dokola Poznania pieknie wyrysowana
    cala S11, mimo, ze srodkowy odcinek nawet nie byl zaczety.
    Jak po roku poprawli blad - to skasowali cala S11, nawet z odcinkami
    ktore juz byly w ruchu.

    S5 dokola Rawicza tez narysowali przed terminem - tylko tym razem
    drogowcy wzglednie szybko ja oddali.
    Na okolice wroclawia tez nie moge narzekac ... tylko jakos na moja
    nokie C6 nie ma juz upgrade map ...

    J.

  • 55. Data: 2015-06-03 18:19:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

> [...]

    > (ani ja ani żona, ani teściu który za niego zapłacił) nie chcą go używać.

    Mam chyba lepszy ogląd sytuacji, bo te mapy sprawdzałem na TYM SAMYM
    urządzeniu, z tym samym programem i tymi samymi algorytmami.
    Navteq do d..., TopMapa trochę lepsza, Tele Atlas bezkonkurencyjny.
    Aczkolwiek też nie idealny, ale częściej w drugą stronę - tzn. to co
    pokazuje jako droga nieutwardzona faktycznie od dawna ma asfalt.
    Ale w tą stronę jest bezpieczniej.

  • 56. Data: 2015-06-06 09:07:12
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "Mirek Ptak" wrote in message

    > Duży błąd :)
    > Ostatnio zdarzyło mi się awaryjnie jechać w Częstochowie z Parkitki do
    > Jurajskiej na nawigacji w Noki e52 (aktualizowany tel. żony do zadań
    > awaryjnych) - więcej już nie chcę :)

    Rozumiem, że wolałbyś bez nawigacji jechać? ;-P
    BTW to E52 nie ma Here, tylko Nokia Maps - Sam program nawigacyjny różni się
    zasadniczo (niekoniecznie in plus), czy mapy są te identyczne - nie
    sprawdzałem.

    Powiem Ci, że kilka razy po Europie odpalałem nawigację w Nokii, mimo, że
    miałem do dyspozycji AM, a raz TT (dostałem z samochodem w wypożyczalni). TT
    prowadził beznadziejnie - być może kwestia wersji, nie miałem na to wpływu.
    Nokiowe mapy na przykład mają bardzo bogate POI - jeździłem po zamkach nad
    Loarą według Nokii, bo wystarczyło wpisać nazwę zamku i prowadziła.
    A nieoceniona jest Nokia tam, gdzie zwykła nawigacja nie ma map - np. według
    AM ani Malta, ani wyspy Kanaryjskie nie leżą w Europie. Nie mówiąc o
    bardziej egzotycznych krajach...

    --
    Axel

  • 57. Data: 2015-06-06 09:49:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Jun 2015 09:07:12 +0200, Axel napisał(a):

> [...]
    > BTW to E52 nie ma Here, tylko Nokia Maps - Sam program nawigacyjny różni się
    > zasadniczo (niekoniecznie in plus), czy mapy są te identyczne - nie

    Na C6 od dawna nie proponowal aktualizacji map ani programu.

    O - jest nowa. 16.02.2015. No no ...

    > Powiem Ci, że kilka razy po Europie odpalałem nawigację w Nokii, mimo, że

    Na C6 to ona praktycznie nie dziala. Za malo pamieci.

    > miałem do dyspozycji AM, a raz TT (dostałem z samochodem w wypożyczalni). TT
    > prowadził beznadziejnie - być może kwestia wersji, nie miałem na to wpływu.

    A po ktorej Europie ? Po zachodniej powinien sobie radzic doskonale.

    > Nokiowe mapy na przykład mają bardzo bogate POI - jeździłem po zamkach nad
    > Loarą według Nokii, bo wystarczyło wpisać nazwę zamku i prowadziła.

    Wyszukiwanie pelnotekstowe ... ma zady i walety :-)

    > A nieoceniona jest Nokia tam, gdzie zwykła nawigacja nie ma map - np. według
    > AM ani Malta, ani wyspy Kanaryjskie nie leżą w Europie. Nie mówiąc o
    > bardziej egzotycznych krajach...

    No wiesz, AM nie ma swiatowych ambicji (blad ?) to i egzotycznych
    krajow nie ma. Zreszta malo kto tam wlasnym samochodem jedzie ..

    J.

  • 58. Data: 2015-06-06 11:26:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Jun 2015 09:49:49 +0200, J.F. napisał(a):

    > Na C6 od dawna nie proponowal aktualizacji map ani programu.
    > O - jest nowa. 16.02.2015. No no ...

    A propos - z Wroclawia do Adrspach w Czechach here prowadzi tak
    https://www.here.com/directions/drive/ulica-Rysia,-5
    3-656-Wroc%C5%82aw,-Polska:51.124802,16.98942/Adr%C5
    %A1pach,-Czechy:50.62425,16.08384?map=50.64309,16.16
    919,14,normal
    Mieroszow-ul.Kwiatowa-Zdonov.

    To jest bardzo dobra trasa ... tylko ze ostatnio jak tak probowalem
    jechac, to mnie powital zakaz ruchu przed granica.
    Ale google tez tak prowadzi, otwarli ?
    Streetview ma date sierpien 2011 ...

    J.

  • 59. Data: 2015-06-06 20:27:48
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "J.F." wrote in message news:18boiq4b6gug$.pe0qrz2606eb$.dlg@40tude.net...

    > Na C6 od dawna nie proponowal aktualizacji map ani programu.

    > O - jest nowa. 16.02.2015. No no ...

    Na Symbianie już dawno nie używałem - musiałbym wyciągnąć E52...

    > Na C6 to ona praktycznie nie dziala. Za malo pamieci.

    Na E52 bez problemów chodziła.

    > A po ktorej Europie ? Po zachodniej powinien sobie radzic doskonale.

    Zachodniej. Samochód wziąłem w Monaco, jeździłem - po okolicach - Francja i
    Włochy.

    > Wyszukiwanie pelnotekstowe ... ma zady i walety :-)

    Off-line...

    > No wiesz, AM nie ma swiatowych ambicji (blad ?) to i egzotycznych
    > krajow nie ma.

    Malta to kraj egzotyczny? Ciekawe...

    > Zreszta malo kto tam wlasnym samochodem jedzie ..

    A jak pożyczonym, to dlaczego nie używać własnej, znanej nawigacji?
    Zwłaszcza, że wypożyczalnie zwykle biorą tyle za GPSa, że taniej kupić na 2
    tygodnie w lokalnym sklepie...

    --
    Axel

  • 60. Data: 2015-06-08 07:39:07
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2015-06-06 o 09:07, Axel pisze:

    > Rozumiem, że wolałbyś bez nawigacji jechać? ;-P

    Tak :)
    Pojechałbym do DK1 i zjechał do Jurajskiej, a Nokia pociągnęła mnie
    przez centrum - rozkopane centrum :)

    > BTW to E52 nie ma Here, tylko Nokia Maps - Sam program nawigacyjny różni
    > się zasadniczo (niekoniecznie in plus), czy mapy są te identyczne - nie
    > sprawdzałem.

    Też pewności teraz nie mam.