  • 61. Data: 2015-06-08 10:37:04
    Temat: Re: Maps.me vs Here vs ? - mapy offline
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Axel" napisał w wiadomości grup
    "J.F." wrote in message

    > Na C6 od dawna nie proponowal aktualizacji map ani programu.
    > O - jest nowa. 16.02.2015. No no ...

    >Na E52 bez problemów chodziła.

    Po aktualizacji, ze zmniejszonym zestawem map ... sprawia wrazenie
    dzialajacego. A moze inne porzadki zwolnily pamiec.

    Ciekawe ... program sie chyba nie zmienil, a mapy kompletnie nowe ...
    sciagniecie Polski dawalo komunikat, ze inne skasuje i faktycznie
    skasowal.

    >Zachodniej. Samochód wziąłem w Monaco, jeździłem - po okolicach -
    >Francja i Włochy.

    Hm, tak ogolnie, to tam powinien sobie radzic swietnie. W koncu jest
    na rynku od lat.

    >Off-line...

    Bardziej mi chodzi o podejscie do szukania. Wpisujesz "dworzec
    poznan" - znajduje autobusowy i glowny. Na automapie jak nie znasz
    adresu, to nie wiem czy dojedziesz :-)
    Ale ... wpisujesz "dworzec wroclaw" ... jest Swiebodzki - nieczynny,
    jest PKS - obecnie w rozwalce - zastepczy blisko), a potem proponuje w
    Poznaniu, Katowicach, Olkuszu - a gdzie nasz Glowny kolejowy i
    pomniejsze ?

    Wpisuje "wroclaw sklodowskiej" - znajduje ulice. Ale w jakims innym
    miescie byly klopoty ... a moze Curie nie lubil.
    Ale napisac sie trzeba. W AM wpisuje TO i juz widze Torun, wpisuje SKL
    i mam ulice ...

    >Malta to kraj egzotyczny? Ciekawe...

    Malta w aktualnej AM Europe jest.
    Gorzej z Kreta, bo po wybraniu Grecji mam grecka klawiature.

    >A jak pożyczonym, to dlaczego nie używać własnej, znanej nawigacji?

    W zasadzie byloby milo, ale dla AM liczy sie ilu klientow zechce
    zaplacic za wersje "swiat". To sie nie zwroci ..

    J.

  • 62. Data: 2015-06-08 11:09:05
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:55752a7b$0$2199$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Tak :)
    > Pojechałbym do DK1 i zjechał do Jurajskiej, a Nokia pociągnęła mnie przez
    > centrum - rozkopane centrum :)

    Hmmm... tu mi się przypomina podstawowa zasada używania nawigacji - nie
    zwalnia od myślenia ;-P
    (zwłaszcza, jak navi nie ma live traffic)

    --
    Axel

  • 63. Data: 2015-06-08 11:20:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >Hmmm... tu mi się przypomina podstawowa zasada używania nawigacji -
    >nie zwalnia od myślenia ;-P
    >(zwłaszcza, jak navi nie ma live traffic)

    No, akurat ta na nokie (symbiana ?) utrudniala zapoznanie sie z trasa
    i sprawdzenie jak prowadzi ... przy tak krotkiej trasie moze nie
    problem, przy dluzszych juz klopot.

    J.

  • 64. Data: 2015-06-08 12:38:02
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2015-06-08 o 11:09, Axel pisze:

    > Hmmm... tu mi się przypomina podstawowa zasada używania nawigacji - nie
    > zwalnia od myślenia ;-P
    > (zwłaszcza, jak navi nie ma live traffic)

    W zasadzie masz rację ;), ale liczyłem, że zaproponowana trasa będzie
    szybsza a spieszyło nam się po odbiór zarezerwowanych biletów do kina -
    na szczęście zatrzymali je dłużej :)
    Problem nie polegał w tym, że kilka ulic było rozkopanych, tylko w tym,
    że po konieczności zjechania z wytyczonej trasy zaczęły się paniczne
    podpowiedzi nawigacji w stylu jedź w ulicę jednokierunkową pod prąd,
    krążenie w koło (bo ja oczywiście też byłem zagubiony, jako że
    Częstochowę znam bardzo pobieżnie :) ), czy wjazd w ślepą uliczkę.
    Wszystko działo się w tym rejonie:
    https://www.google.pl/maps/@50.8102565,19.1273191,17

    TomTom jest znacznie lepszy :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Teddy on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 65. Data: 2015-06-08 13:34:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >pod prąd, krążenie w koło (bo ja oczywiście też byłem zagubiony, jako
    >że Częstochowę znam bardzo pobieżnie :) ), czy wjazd w ślepą uliczkę.

    krazenie w kolo jest uzasadnione.
    Jesli nawigacja znalazla jakas optymalna trase, a Ty w pewnym momencie
    z niej zjezdzasz, to powinna na nia wprowadzic, bo w pewnym otoczeniu
    to nadal jest trasa optymalna.
    Dopiero dalsze oddalenie moze spowodowac, ze inna trasa jest lepsza.

    Niestety - trzeba sie zatrzymac, oznaczyc w nawigacji odcinek jako
    zamkniety, wczesniej przypomniec jak to sie robi, wytyczyc trase na
    nowo.
    Albo pojechac w/g znakow "objazd" :-)

    >Wszystko działo się w tym rejonie:
    >https://www.google.pl/maps/@50.8102565,19.1273191,1
    7z
    >TomTom jest znacznie lepszy :)

    Myslisz ze by sobie poradzil w takich warunkach ?
    Oczywiscie pod prad nie powinien prowadzic, ani w slepe uliczki ..

    J.

  • 66. Data: 2015-06-08 18:14:09
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "J.F." wrote in message news:55755431$0$27507$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]

    > Ciekawe ... program sie chyba nie zmienil, a mapy kompletnie nowe ...
    > sciagniecie Polski dawalo komunikat, ze inne skasuje i faktycznie

    Jak kiedyś znajdę czas, to odpalę E52 i zaktualizuję...

    > Hm, tak ogolnie, to tam powinien sobie radzic swietnie. W koncu jest na
    > rynku od lat.

    No właśnie - powinien. A parę razy sie Nokią i papierem musiałem
    podeprzeć...

    > Bardziej mi chodzi o podejscie do szukania. Wpisujesz "dworzec poznan" -
    > znajduje autobusowy i glowny. Na automapie jak nie znasz adresu, to nie
    > wiem czy dojedziesz :-)

    No właśnie o tym pisałem. Znałem nazwy zamków, a nie adresy.
    Na Malcie to w ogóle są jaja - tam, jak nawet masz adres napisany, to
    niekoniecznie trafisz, bo adresy są bardzo umowne - to, czego szukasz, jest
    gdzieś w okolicy tej ulicy w adresie ;-) A w Nokli wpisuję "Aviation museum"
    i prowadzi pod bramę.

> [...]
    > PKS - obecnie w rozwalce - zastepczy blisko), a potem proponuje w
    > Poznaniu, Katowicach, Olkuszu - a gdzie nasz Glowny kolejowy i pomniejsze

    Nie można mieć wszystkiego ;-P

    > Malta w aktualnej AM Europe jest.
    > Gorzej z Kreta, bo po wybraniu Grecji mam grecka klawiature.

    Rili? Cytat ze strony:
    *Mapa obejmuje swoim zasięgiem obszar leżący pomiędzy równoleżnikami 33o36'N
    i 71o55'N oraz południkami 10o52'W
    i 46o40'E; nie zawiera m.in. Wysp Kanaryjskich, Madery, Azorów, Svalbard,
    Cypru, Malty, Kazachstanu, Islandii, Wysp
    Owczych, wyspy Jan Mayen oraz departamentów zamorskich Francji.
    Ale jak zejdę do samochodu, to odpalę mapę i sprawdzę, bo jak nie, to w
    lutym znowu będę jeździł z Nokią.

    > W zasadzie byloby milo, ale dla AM liczy sie ilu klientow zechce zaplacic
    > za wersje "swiat". To sie nie zwroci ..

    Wiesz, ja też po Europie zwykle nie jeżdżę własnym, tylko pożyczam na
    miejscu :-P A brak paru istotnych wysp mi przeszkadza.
    Myślę zresztą, że raczej soft by nie dał rady. Już wersja Europe muli jak
    cholera. Najgorzej wkurza oczekiwanie "za słabo nacisnąłem ten klawisz, czy
    AM jeszcze myśli?", mimo, że sprzęt jest całkiem nowy...

    --
    Axel

  • 67. Data: 2015-06-08 18:25:10
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "J.F." wrote in message news:55757dd1$0$27527$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]

    >Albo pojechac w/g znakow "objazd" :-)

    > Myslisz ze by sobie poradzil w takich warunkach ?

    No właśnie - podobny, ale odwrotny problem miałem w Paryżu - AM koniecznie
    chciała mnie prowadzić obwodnicą, a na obwodnicy był wypadek i wszystko
    stało. Trochę mi zajęło ogłupienie jej do tego stopnia, żeby mnie
    poprowadziła przez centrum.

    > Oczywiscie pod prad nie powinien prowadzic, ani w slepe uliczki ..

    TT we Francji mnie próbował przewieżć kilka razy pod prąd.
    A po tym, jak AM w Rzymie zapronowała mi skok z wiaduktu na poprzeczną
    jezdnię poniżej - nic mnie już nie zdziwi ;-)

    --
    Axel

  • 68. Data: 2015-06-08 19:34:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > krążenie w koło (bo ja oczywiście też byłem zagubiony, jako że Częstochowę
    > znam bardzo pobieżnie :) ), czy wjazd w ślepą uliczkę.

    Wrzuć mapę Navteqa (Here) do dowolnego programu i będziesz miał tak samo.

  • 69. Data: 2015-06-08 21:46:37
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 8 Jun 2015 18:14:09 +0200, "Axel" <a...@o...pl> wrote:

    >Rili?

    Rili ;)

    http://i.imgur.com/vDfAWiO.jpg

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 70. Data: 2015-06-08 23:26:05
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "jerzu" wrote in message news:88sbna5n8fqq5uoo2a6m1sbl9gde01mbvb@4ax.com...

    >Rili ;)

    Faktycznie jest - sprawdziłem. Ciekawe, że AM na stronie twierdzi, że nie ma
    :-)

    --
    Axel