  • 41. Data: 2019-06-10 14:42:45
    Temat: Re: Materiał magnetyczny na filtr RFI
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello KIKI,

    Monday, June 10, 2019, 2:06:16 PM, you wrote:

    > Czyli takich co mają AL kilka tysięcy czy kilkaset ?

    Kilka tysięcy, kilkadziesiąt tysięcy, kilkaset tysięcy (tak, są takie
    rdzenie)

    > Czy wartość tego AL jest krytyczna? Czym więcej tym lepiej?

    Targujesz się a nie podajesz istotnych informacji...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 42. Data: 2019-06-10 16:44:59
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > To nie możliwe. Tych LG mamy większość ale są inne zacniejszej firmy i
    > wykazują THDi 90%.

    Ależ oczywiście że odczyt z licznika jest możliwy.
    Zobacz na dodatkowe funkcje takiego licznika:

    https://www.zemel.pl/pl/oferta/liczniki_trojfazowe/e
    lektroniczne/53-licznik_3_fazowy.html

    U mnie jest tak:
    Energia zużyta czynna 4203
    Energia zużyta bierna 425

    Zużycia z ostatnich 5 lat bodajże.

    Myślę, że w Twoim przypadku o czymś nam nie mówisz i uszanuję to.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 43. Data: 2019-06-10 16:54:22
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > Chcę się pozbyć zakłóceń w ethernecie i w przewodach czujników.
    > Już filtry wejściowe są zamontowane.
    >
    > Drugim etapem ma być zmniejszenie THD, który obecnie wynosi 120% w
    > prądzie. W napięciu jest około 3%.

    Zaraz zaraz. A co z mocą bierną i opłatami? To już nieważne? Wydawało mi
    się, że najważniejsze było jeszcze niedawno!
    Ja się wyłączam, robisz zamieszanie tylko.

    Irek.N.

  • 44. Data: 2019-06-10 17:09:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irek.N.,

    Monday, June 10, 2019, 4:44:59 PM, you wrote:

    [...]

    > U mnie jest tak:
    > Energia zużyta czynna 4203
    > Energia zużyta bierna 425
    > Zużycia z ostatnich 5 lat bodajże.

    4203 kWh przez 5 lat? Tyle mam przez pół roku :'(

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 45. Data: 2019-06-10 17:15:59
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-06-09 o 20:07, KIKI pisze:

    > Ale ESR mogłeś czymś zmierzyć. Ja mam miernik ESR taki mały do
    > elektrolitów w płytach głównych.

    Też mam, robiłem też esr na większe prądy ale połączenia i oporności
    są zbyt małe na stabilne pomiary.

    --
    Janusz

  • 46. Data: 2019-06-10 17:35:03
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-06-09 o 20:19, KIKI pisze:
    > https://www.fotosik.pl/zdjecie/71af8308e1f85758
    >
    > A tu zamontowany. Zamontowane są na razie 2 tak tylko do szybkich pomiarów.

    No fajnie ale zakłócenia i THD zawsze jest w sieci, ja bym pogonił
    energetykę
    dlaczego zamiana starych na nowe liczniki powoduje wzrost opłat za
    bierną o 100%,
    we końcu pomiary jej nie biorą się z powietrza i nie może być takiego
    rozrzutu w odczytach.

    --
    Janusz

  • 47. Data: 2019-06-10 17:37:24
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-06-09 o 20:09, KIKI pisze:

    > Poczekaj, proszkowy ma szczelinę rozproszoną, a my chcemy używać go jako
    > dławika skompensowanego prądowo. Prawda, a dla wyższych częstotliwości
    niesymetrycznych nie będzie się
    zachowywał jak
    transformator tylko jak dławik, ale Tobie i tak nie pomoże :( bo widzę
    że lepsze dałeś i nic.

    --
    Janusz

  • 48. Data: 2019-06-10 17:41:52
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-06-10 o 01:00, KIKI pisze:
> [...]
    > umowy do sieci są liczone jakby użytkownik pobierał prąd. Wynika z tego,
    > że liczniki mierzą każdy ruch przez licznik bez względu na kierunek
    > przepływu. Te falowniki właśnie oddają do sieci przez co licznik nalicza
    > na plus.
    >
    > Ale gdzieś też wyczytałem, że zakłady energetyczne liczą już niektórym
    > posiadaczom paneli również moc bierną przez co z 80% uzysku robi się 50%.
    >
    > Generalnie problem jest poważny. Wszyscy mamy zasilacze led, komputery i
    > elektronikę z zasilaczami impulsowymi i obawiam się, że każdy dom
    > głównie produkuje moc bierną pojemnościową.
    Ale my możemy :) a co do liczników to wymiana na nowy elektroniczny
    zmniejszyła mi rachunki
    i to nie z powodu taryfy tylko energii pokazuje mniej, stary licznik miał
    ponad 10 lat i już się wyrobił a dokładnie magnes osłabł i zasuwał,
    energetyka zapomniała go wymienić po 5 latach, ja też, dopiero coraz
    wyższe rachunki mi przypomniały o tym.

    --
    Janusz

  • 49. Data: 2019-06-10 17:55:42
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > 4203 kWh przez 5 lat? Tyle mam przez pół roku :'(

    Proszę Cie... przekładniki są, ale nie wnoszą niczego do proporcji
    zużytej energii więc je pominąłem i dałem odczyty z licznika.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 50. Data: 2019-06-10 18:38:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KIKI" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    On 08.06.2019 16:41, Irek.N. wrote:
    >Akurat w tym przypadku jest pewien kłopot, bo robimy próby na jednym
    >falowniku, a falowników jest 15.

    >Problem się zaczął jak wymielili liczniki energii z tarczowych na
    >elektroniczne. Nie liczą mocy biernej na fakturze ale wydaje mi się,
    >że
    >po cichu ją liczą w liczniku i sprzedają jako kW.

    Licza, i to nie tak calkiem po cichu.

    >Rachunki wzrosły prawie razy 2.
    >Roczny prąd wynosił około 40kPLN, a teraz z kilku ostatnich rachunków
    >wynika, że będzie około 80.

    Sprawdz umowe - energetycy jakos nie lubia obciazenia pojemnosciowego.

    I o ile dopuszczaja spore indukcyjne, to kary za pojemnosciowy pobor
    sa szybko.

    >Na razie filtry to koszt 4000-5000 PLN. Trzeba coś zrobić z mocą
    >bierną.
    >Jestem pewien, że po cichu te nowe liczniki liczą kVAr-y i doliczają
    >do
    >kW na rachunku.

    A nie ma wprost na fakturze podanego za co ?

    Co za czasy ... przyjdzie dlawik kompensacyjny dostawiac, albo silnika
    synchronicznego szukac :-)

    J.