  • 61. Data: 2019-06-11 01:38:51
    Temat: Re: Materiał magnetyczny na filtr RFI
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 10.06.2019 21:08, Irek.N. wrote:

    > A słyszałeś o przypadku takim jak ma Kiki? Ja nie i nie bardzo mogę
    > sobie wyobrazić.

    Załatw miernik cęgowy na jeden dzień, taki mądrzejszy i pomierz przy
    falowniku.

  • 62. Data: 2019-06-11 01:42:46
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 10.06.2019 23:14, Janusz wrote:

    > No i tak powinno być, falownik szarpie prądem i nie ma PFC dlatego masz
    > zakłócenia i zniekształcenia, tyle że one nie powinny mieć wpływu na pomiar
    > przez licznik. Tutaj jest coś nie tak.

    Ja myślę, że jest nie tak po wymianie licznika na elektroniczny.
    Jeszcze założę swoje podliczniki tarczowe. Już zostały zakupione Landis
    and Gyr czy jak im tam. Założymy je zaraz za bezpiecznikiem licznikowym,
    w sąsiedniej skrzynce.

  • 63. Data: 2019-06-11 20:16:10
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Załatw miernik cęgowy na jeden dzień, taki mądrzejszy i pomierz przy
    > falowniku.

    Ale co mam pomierzyć? Mogę sondy do oscyloskopu zapiąć i pomierzyć, ale
    po co?

    Mierzyłem kiedyś wykrawarkę Amada, szarpała prawie 100A w impulsach po
    100ms, sieć szalała, ale jedynym efektem tego było miganie żarówek.
    Swoją drogą "jajcarze" w tej Amadzie. W wykrawarkach widuję akumulator
    energii i z niego jest pobierane jak trzeba wykrojnikiem "trzasnąć".
    Więc średni pobór nie tak wiele różni się od szczytowego. Widziałem
    nawet mechaniczne (w postaci koła zamachowego), ale tutaj poszli dalej,
    nie dali żadnego akumulatora, tylko duże napędy Fanuc-a i w efekcie cała
    energia potrzebna do wykrojenia pobierana jest impulsowo z sieci. Co za
    ignorant to wymyślił? Gorzej, na jakiej podstawie to certyfikowali?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 64. Data: 2019-06-11 21:24:04
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 11.06.2019 20:16, Irek.N. wrote:

    > nie dali żadnego akumulatora, tylko duże napędy Fanuc-a i w efekcie cała
    > energia potrzebna do wykrojenia pobierana jest impulsowo z sieci. Co za
    > ignorant to wymyślił? Gorzej, na jakiej podstawie to certyfikowali?

    Na żadnej. Nikt nie certyfikował. Napisali deklarację CE i tyle.
    Po wczorajszej uwadze RoMana zacząłem się przyglądać zasilaczom do
    ledów. I część ma faktycznie elektroniczne PFC, a reszta to zwykły syf.
    Mam jeden komputer stacjonarny z zasilaczem z PFC i pokazuje cos fi
    0.97. Pozostałe komputery 0.45. Dopiero teraz to zauważyłem :-)
    Wystarczy taki dogniazdkowy watomierz z wyświetlaczem byle miał pomiar
    mocy biernej.
    Zmierzyłem część urządzeń i jedynie 1 komputer ma PFC. Reszta syfi w
    sieć i prawdopodobnie nabija wyższe rachunki.

  • 65. Data: 2019-06-11 22:36:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KIKI" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Na żadnej. Nikt nie certyfikował. Napisali deklarację CE i tyle.

    Napedy Fanuc pewnie CE maja.

    A co mowia normy ? ktory punkt narusza taka wykrawarka ?

    Zreszta - skoro nie pala sie tranzystory w napedach, to widac nie ma
    zagrozenia :-)

> [...]
    >Zmierzyłem część urządzeń i jedynie 1 komputer ma PFC. Reszta syfi w
    >sieć i prawdopodobnie nabija wyższe rachunki.

    Domowy cennik nie przewiduje doplat za bierna energie.

    J.

  • 66. Data: 2019-06-11 23:31:54
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 11.06.2019 22:36, J.F. wrote:

    > Domowy cennik nie przewiduje doplat za bierna energie.

    Bo i dopłat nie ma ale licznik liczy znacznie więcej.
    Liczniki elektroniczne liczą w obie strony jakby to był zakup prądu.
    Mechaniczne miały w większości zapadkę i oznaczenie takiej zębatki z
    blokadą.
    Myślę, że Ampery razy Volty śmigające w obie strony to powodują.

    Były przypadki ludzi podłączających panele słoneczne ongridowe bez umowy
    i im nabiło na plus. Byli tacy co nawet mają filmy na YT jak liczniki
    mechaniczne chodzą do tyłu, te bez oznaczenia, że się nie cofają.

    Coś w tym jest.