  • 51. Data: 2019-06-10 18:40:29
    Temat: Re: Materiał magnetyczny na filtr RFI
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KIKI" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >THD w prądzie jest 120%

    Swoja droga ciekawym jak na to licznik elektroniczny reaguje.

    On raczej przyzwyczajony do cos fi/mocy biernej
    indukcyjnej/pojemnosciowej.
    No chyba, ze to THD to wlasnie typu pojemnosciowego.

    J.

  • 52. Data: 2019-06-10 18:52:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Ależ oczywiście że odczyt z licznika jest możliwy.
    >Zobacz na dodatkowe funkcje takiego licznika:
    >https://www.zemel.pl/pl/oferta/liczniki_trojfazowe/
    elektroniczne/53-licznik_3_fazowy.html

    I jeszcze jeden niuans - dawniej inkasent usrednial przez miesiac czy
    dluzej.

    Teraz taki sprytny licznik moze kare naliczyc chyba w 15 minut.

    >U mnie jest tak:
    >Energia zużyta czynna 4203
    >Energia zużyta bierna 425
    >Zużycia z ostatnich 5 lat bodajże.

    Irku, ale co to jest - dom, fabryka ?

    U mnie w domu to juz malo co nie ma przetwornicy :-(

    J.

  • 53. Data: 2019-06-10 19:40:21
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 10.06.2019 16:54, Irek.N. wrote:

    > Zaraz zaraz. A co z mocą bierną i opłatami? To już nieważne? Wydawało mi
    > się, że najważniejsze było jeszcze niedawno!
    > Ja się wyłączam, robisz zamieszanie tylko.
    >
    > Irek.N.

    Wszystko jest ważne. Prawdopodobnie wysokie THD i zakłóca urządzenia i
    sam pomiar licznika zakłóca.

  • 54. Data: 2019-06-10 19:42:05
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 10.06.2019 17:41, Janusz wrote:

    > Ale my możemy :) a co do liczników to wymiana na nowy elektroniczny
    > zmniejszyła mi rachunki
    > i to nie z powodu taryfy tylko energii pokazuje mniej, stary licznik miał
    > ponad 10 lat i już się wyrobił a dokładnie magnes osłabł i zasuwał,
    > energetyka zapomniała go wymienić po 5 latach, ja też, dopiero coraz
    > wyższe rachunki mi przypomniały o tym.

    Tak może być. Czytałem w necie o takich przypadkach.

  • 55. Data: 2019-06-10 19:43:00
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 10.06.2019 17:35, Janusz wrote:

    > No fajnie ale zakłócenia i THD zawsze jest w sieci, ja bym pogonił
    > energetykę
    > dlaczego zamiana starych na nowe liczniki powoduje wzrost opłat za
    > bierną o 100%,
    > we końcu pomiary jej nie biorą się z powietrza i nie może być takiego
    > rozrzutu w odczytach.

    Ale jak wyłączam falownik to THD jest zero.

  • 56. Data: 2019-06-10 19:44:58
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 10.06.2019 18:40, J.F. wrote:
> [...]
    >
    > On raczej przyzwyczajony do cos fi/mocy biernej indukcyjnej/pojemnosciowej.
    > No chyba, ze to THD to wlasnie typu pojemnosciowego.

    Tak THDi tylko typu pojemnościowego. Silnik indukcyjny chowa się za
    falownikiem jako kondensator.

  • 57. Data: 2019-06-10 19:51:47
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 10.06.2019 13:55, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Jeśli chcesz zmniejszyć THD, to musisz zastosować ciężki filtr. Na
    > kilku duzych dławikach i kondensatorach.

    A jak dobrać taki filtr ? One mają różną indukcyjność, zwykle znacznie
    mniejszą niż dławiki mocy biernej.

  • 58. Data: 2019-06-10 20:56:56
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Irku, ale co to jest - dom, fabryka ?
    >
    > U mnie w domu to juz malo co nie ma przetwornicy :-(

    Fabryka. No właśnie, mało co nie ma przetwornicy i u mnie, a sprzętu
    trochę jest. Swoją drogą sądziłem że mam trochę gorzej, miłe zaskoczenie.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 59. Data: 2019-06-10 21:08:22
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Sprawdz umowe - energetycy jakos nie lubia obciazenia pojemnosciowego.
    >
    > I o ile dopuszczaja spore indukcyjne, to kary za pojemnosciowy pobor sa
    > szybko.

    Dziwisz się, ile trzeba żeby gdzieś XL wyrównało się z XC? A jak już tak
    się stanie, to oj... może zaboleć. ;)

    > Co za czasy ... przyjdzie dlawik kompensacyjny dostawiac, albo silnika
    > synchronicznego szukac :-)

    A słyszałeś o przypadku takim jak ma Kiki? Ja nie i nie bardzo mogę
    sobie wyobrazić.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 60. Data: 2019-06-10 23:14:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-06-10 o 19:43, KIKI pisze:

    > Ale jak wyłączam falownik to THD jest zero.

    No i tak powinno być, falownik szarpie prądem i nie ma PFC dlatego masz
    zakłócenia i zniekształcenia, tyle że one nie powinny mieć wpływu na pomiar
    przez licznik. Tutaj jest coś nie tak.

    --
    Janusz