  • 101. Data: 2018-09-26 02:22:28
    Temat: Re: Mb/s
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-25, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    > "Marcin Debowski" bDfqD.200834$8...@f...ams1

    > Co do pełnych 100? Raczej nie ma, ale co do niemal 100 -- raczej ma.

    > Ile to Mb/s?-- raczej zwykłe mnożenie przez 8 odpada.

    No mnożenie... 8 x 10.7 = 85.6Mb/s

    > Jeśli Animka ma jakąś plątaninę blokową, może mieć właśnie
    > tyle, ile pisze, ale jeśli ma metr od komputera do modemu
    > CATV, może mieć niemal 100, ale tylko do modemu CATV; jeśli
    > za modem ma 150 do UPC, z komputera do UPC osiagnie niemal
    > 100 na FastEhernecie.

    Wystarczy MZ, ze ma coś bardziej historycznego i jeszcze coś nasrane w
    oprogramowaniu, a moze nawet half-duplex, choć to ostatnie przy teście
    prędkości chyba tak robić nie powinno.

    Tak jak gdzieindziej wspomniałem, pamiętam u siebie takie prędkości (w
    obrębie LAN) gdzies w okolicach poczatku pierwszej dekady.

    --
    Marcin

  • 102. Data: 2018-09-26 19:19:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Debowski" 8jAqD.202550$0...@f...ams1

    > No mnożenie... 8 x 10.7 = 85.6Mb/s

    Więc efekt chyba pomiędzy Animkowym i doskonałym.

    https://allegro.pl/fujitsu-siemens-esprimo-v5535-2gb
    -ram-2x-2ghz-i7570215193.html
    70 pln

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 103. Data: 2018-09-27 00:33:39
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    Modem nie ma nic do rzeczy. Kabel internetowy idzie ze skrzynki na
    korytarzu (pod blok, do piwnicy doprowadzony jest światłowód).Potem ze
    skrzynki na korytarzu w listwach przy suficie idą kable do mieszkań tych
    co mają założony ten ich internet oraz ich telewizję i wpięty do modemu
    Horizon (to jest kablówka). Kabel wpięty jest w modem Horizon. Inny
    kabelek - LAN jest też wpięty do modemu Horizon, a z drugiej strony do
    komputera. Od modemu (gdzie jest tv, internet, Wifi, kanały telewizyjne
    i radio) kabel do komputera może mieć ze 2 metry, ale to nie jest problem.
    Był u mnie technik z UPC. Wymienił mi pilota do telewizora-modemu na
    nowy, wymienił mi kabel HDMI 2 na kabel DMI 1 też na nowy, ale to nie ma
    wpływu na szybkośc internetu. Po zawarciu umowy ponad 2 lata temu wyniki
    pomiaru byłu dużo lepsze.
    Niestety nie zajrzał do skrzynki na korytarzu i jestem niepocieszona tym
    faktem, bo tam tkwi pewnie "diabeł". Pan powiedział mi, że mam stary
    sterownik do karty sieciowej Realtek, więc jak wyszedł to zainstalowałam
    najnowszy. Prawie nic się nie zmieniło, ot, tylko 3 Mb/s więcej.
    Wiem, że jakbym kupiła sobie jakiś dongiel, czy kartę sieciową Wifi i
    korzystała z Wifi w komputerze, to prędkość zwiększyłaby się
    parokrotnie, ale jakoś nie mam zaufania do bezpieczności połączeń w
    komputerze po Wifi.
    Obawiam sie, ze ten pan technik to czyta i jestem zdemaskowana :-(

    Rzekomo stary sterownik, ale to nieprawda, nic zmiana sterownika nie pomaga.

    > Wystarczy MZ, ze ma coś bardziej historycznego i jeszcze coś nasrane w
    > oprogramowaniu, a moze nawet half-duplex, choć to ostatnie przy teście
    > prędkości chyba tak robić nie powinno.

    No, mam ustawione na 100 Mb, pełny duplex, Czy to źle? Raczej nie.

    > Tak jak gdzieindziej wspomniałem, pamiętam u siebie takie prędkości (w
    > obrębie LAN) gdzies w okolicach poczatku pierwszej dekady.
    A ja pamiętam bardzo dobre szybkości u pierwszego operatora i na
    początku u tego operatora.
    Jako ciekawostka zobacz ranking połączeń na żywo. Moje kiepskie
    połączenie jest na 3 miejscu. Może już przeleciało i sś następne zapisy
    połączeń ludzi testujących.
    http://www.speedtest.pl/
    Trzeba zjechać trochę niżej na stronie.

    --
    animka

  • 104. Data: 2018-09-27 00:43:17
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    http://www.speedtest.pl/wiadomosci/rankingi/najlepsi
    -dostawcy-internetu-podsumowanie-2017-roku/

  • 105. Data: 2018-09-27 02:54:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-26, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    > "Marcin Debowski" 8jAqD.202550$0...@f...ams1

    > Więc efekt chyba pomiędzy Animkowym i doskonałym.

> [...]

    Bez systemu, aku i zasilacza, z 2GB (mało jak na współczesne wymagania
    nawet przeglądarkowe). Cena adekwatna.

    --
    Marcin

  • 106. Data: 2018-09-27 08:01:57
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 25.09.2018 o 16:03, Animka pisze:

    > Exatel to firma dla firm (tylko). Robili programy i dostarczają internet
    > dla rządu, ministerstw i bodajże ZUS-u.
    > Kanałów telewizyjnych oczywiście nie oferują.

    Ale mi chodzi o różnice prędkości do różnych serwerów, znaczenie ma
    zarówno dostawca, jak i odbiorca.

  • 107. Data: 2018-09-27 08:41:03
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 27.09.2018 o 08:01, BQB pisze:
    > Ale mi chodzi o różnice prędkości do różnych serwerów, znaczenie ma
    > zarówno dostawca, jak i odbiorca.

    Ale przecież dostawca tutaj jest jeden: UPC

    (Animka jest tak pocieszna że odciążę ją i potrolluję za nią)

    p. m.

  • 108. Data: 2018-09-27 09:12:41
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 27.09.2018 o 08:41, m pisze:

    > Ale przecież dostawca tutaj jest jeden: UPC
    >
    > (Animka jest tak pocieszna że odciążę ją i potrolluję za nią)
    >
    > p. m.

    No to ja dam porównanie, masz pod domem autostradę, nie ważne jaka firma
    ją wybudowała/zarządza i uważasz, że wszędzie z pełną prędkością
    dojedziesz? Nawet do miejscowości np. Skierwiny? A mają tam autostradę?

  • 109. Data: 2018-09-27 09:41:30
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 27.09.2018 o 09:12, BQB pisze:

    > No to ja dam porównanie, masz pod domem autostradę, nie ważne jaka firma
    > ją wybudowała/zarządza i uważasz, że wszędzie z pełną prędkością
    > dojedziesz? Nawet do miejscowości np. Skierwiny? A mają tam autostradę?

    Ty nowy jesteś na grupie, czy co?

    Animka mode on:

    Ważne jaka firma ją zarząda. Bo jeżeli to Mostostal, to ostatnio myli u
    mnie z Mostostalu i chcieli mi wejść do mieszkania. Jeden nawet wcisnął
    mi stopę w drzwi. To na pewno oni mi się podpięli na klatce i dlatego
    nie mam pełnej prędkości internetu. Jutro jadę do Mostostalu zrywać
    umowę z UPC.

    p. m.

  • 110. Data: 2018-09-27 09:51:04
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 27.09.2018 o 09:41, m pisze:

> [...]
    > mi stopę w drzwi. To na pewno oni mi się podpięli na klatce i dlatego
    > nie mam pełnej prędkości internetu. Jutro jadę do Mostostalu zrywać

    Nie, nie nowy :P
    Jak myli, to na bank pewną część szybkości internetu zmyli :-D
    I dlatego jest wolniej.