  • 21. Data: 2015-04-20 14:02:16
    Temat: Re: Megalaser :))
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości

    >Tak jak mnie ty.

    Ta. Dowodem czego jest liczba zmyśleń na mój temat jakie sobie tutaj
    ubzdurałeś.

    Pląk.

  • 22. Data: 2015-04-20 18:50:25
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Ta. Dowodem czego jest liczba zmyśleń na mój temat jakie sobie tutaj
    > ubzdurałeś.

    Mów jeszcze, zanim pan doktor pójdzie na obchód.

    --
    Numery telespamerów: 814605413 222768000 616285002
    (będzie ich więcej, gdy zadzwonią)

  • 23. Data: 2015-04-20 19:54:06
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > W liceum, za Gierka, czyli w latach siedemdziesiątych, mieliśmy
    > Szkolny Laser Helowo-Neonowy. Taka średniej wielkości skrzyneczka.
    > I odpowiednik breloczka laserowego do kluczy za pińć złotych.

    Oj, chyba wiązkę o znacznie lepszej jakości widmowej ten He-Ne dawał.
    Tylko w tym zastosowaniu to przypuszczam, że sprawa jest bez znaczenia...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 24. Data: 2015-04-20 20:28:30
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości

    > Oj, chyba wiązkę o znacznie lepszej jakości widmowej ten He-Ne dawał.
    > Tylko w tym zastosowaniu to przypuszczam, że sprawa jest bez znaczenia...

    Pamiętam, jak nam fizyk, w zawodówce lat temu ze 30, demonstrował skutki
    przejścia takiego promienia, właśnie z "Heńka", przez układy soczewek,
    pryzmaty i siatkę dyfrakcyjną... Trzymało to długość fali bardzo ładnie,
    kropka po siatce dalej była kropką. A jak były dwie siatki ulożone
    nacięciami prostopadle, to można było na tym małą dyskotekę w klasie
    spróbować zarobić :)
    Chciałem sobie kiedyś takiego "Heńka" odpierniczyć, da się jeszcze gdzieś
    nabyć rurę, za koszt nie przyprawiający o zawał? O zasilanie już się sam
    zatroszczę, pocztyam tylko, jak potraktować rurę, by jej nie skrzywdzić.
    Wiem, że podobno biegunów pomylić nie można, bo po paru minutach umrze...
    (podobno zadziała, ale...)
    Gdybym chciał net przeszukać, to na co zwrócić uwagę? Bo nie ukrywam,
    spodobała mi się taka staroć i chcę ją nieco głębiej rozkminić...

  • 25. Data: 2015-04-22 05:21:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message news:mgvmqs$m51$1@dont-email.me...

    > To nie jest od lampy błyskowej, tylko kawałek statywu jest oświetlony.

    A od czego jeśli nie od lampy?
    I czemu Cię dziwi, że lampa błyskowa z bliska oświetliła tylko wąski stożek?

  • 26. Data: 2015-04-22 19:07:38
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Pszemol pisze:

    > A od czego jeśli nie od lampy?
    > I czemu Cię dziwi, że lampa błyskowa z bliska oświetliła tylko wąski
    > stożek?

    Chyba nigdy aparatu z lampą nie miałeś nawet w ręku skoro zadajesz takie
    pytanie. Pytanie pomocnicze dla Ciebie brzmi:
    Jakie jest zadanie lampy błyskowej.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 27. Data: 2015-04-22 23:37:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message news:mh8kf2$pi4$1@dont-email.me...

    > Chyba nigdy aparatu z lampą nie miałeś nawet w ręku skoro
    > zadajesz takie pytanie. Pytanie pomocnicze dla Ciebie brzmi:
    > Jakie jest zadanie lampy błyskowej.

    Obawiam się, że z lampą błyskową miałem do czynienia częściej
    niż Ty bo wiem doskonale jak się kończy użycie jej w nocy w plenerze
    i jakie efekty daje strzelanie z niej w stronę obiektu z bliska.

  • 28. Data: 2015-04-23 20:20:18
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Pszemol pisze:
    > "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message news:mh8kf2$pi4$1@dont-email.me...
    [..]

    > Obawiam się, że z lampą błyskową miałem do czynienia częściej
    > niż Ty bo wiem doskonale jak się kończy użycie jej w nocy w plenerze
    > i jakie efekty daje strzelanie z niej w stronę obiektu z bliska.

    Ten statyw aż tak blisko nie stoi. Ale jak chcesz to się dalej upieraj
    przy swoim, ja widzę wyraźnie że to ściema.

  • 29. Data: 2015-04-23 21:22:27
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup

    Pszemol pisze:
> [...]
    [..]

    >Ten statyw aż tak blisko nie stoi. Ale jak chcesz to się dalej upieraj przy

    To jest ściema, tyle, ze nie taka jak pszemolo smoli. Tam jest jakaś
    dodatkowa mocna lampa, tyle, ze nie błyskowa, błyskowe nie dają takich
    idiotycznych efektów jak na zdjęciu.... Chociaż - po namyśle - mogę się
    mylić, w kraju hamburgerów i wszechobecnej tandety wszystko jest możliwe.

  • 30. Data: 2015-04-23 23:22:46
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Ghost pisze:

> [...]
    > idiotycznych efektów jak na zdjęciu.... Chociaż - po namyśle - mogę się
    > mylić, w kraju hamburgerów i wszechobecnej tandety wszystko jest możliwe.

    Lampa która oświetla ma silne skupienie wiązki, na bank to nie jest
    lampa błyskowa, nie sięgnęłaby tak daleko.