  • 31. Data: 2015-04-24 05:11:04
    Temat: Re: Megalaser :))
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup

    Ghost pisze:

    >Lampa która oświetla ma silne skupienie wiązki, na bank to nie jest lampa
    >błyskowa, nie sięgnęłaby tak daleko.

    Hamrykanckie lampy na pewno som inne - przecież pszemolo wyraźnie rozpoznał
    lampę błyskową, z którą miał więcej do czynienia niż Ty :-)

  • 32. Data: 2015-04-24 08:47:01
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Ghost pisze:

    > Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup

    > Hamrykanckie lampy na pewno som inne - przecież pszemolo wyraźnie
    > rozpoznał lampę błyskową, z którą miał więcej do czynienia niż Ty :-)

    O tym nie pomyślałem, fakt, że tam wszystko grubsze i większe. :)

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 33. Data: 2015-04-24 16:54:37
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Mon, 20 Apr 2015 11:06:28 +0200 Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>
    napisał:

    >Jeżeli światło lasera 4W jest skolimowane (bez rozproszenia) to mamy
    >laser klasy 4. Światło odbite, nawet rozproszone, jest niebezpieczne dla
    >oczu. Przy skolimowanym bezpośrednim też dla skóry. Dlatego ten, jak mu
    >tam było, postępował racjonalnie.

    Tak przy okazji - ktoś podpowie jaka moc i typ lasera byłyby
    odpowiednie żeby ciąć (nie musi być z zabójczą prędkością, może być
    powoli) depron 6mm i cienką balsę? Taka wycinarka modelarska. Da się
    odpowiedni laser skombinować (kupić/wydłubać z czegoś/zrobić) w cenie
    powiedzmy kilku stówek? Czy jednak zapomnieć o tym i iść w wycinarkę z
    gorącym drutem?

  • 34. Data: 2015-04-24 17:00:21
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sat, 18 Apr 2015 12:59:59 +0200 "ACMM-033" <v...@i...pl>
    napisał:

> [...]

    Wygląda to szczególnie pociesznie w zestawieniu z listą wyposażenia:

    "- Akumulator 6800 mAh
    [...]
    - Koszyczek na 3 x AAA"

    :-D

    >Tjaaa... gdzieś widziałem żarówę LED do oświetlenia ulic, to ona coś kole
    >2500 lm chyba miała, a kosztowała, że się zesram.
    ^^^^^^

    To kryptoreklama jednej z firm żarówkowych? ;-)

  • 35. Data: 2015-04-24 20:10:18
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "__Maciek" <i...@c...org> napisał w wiadomości

    > Wygląda to szczególnie pociesznie w zestawieniu z listą wyposażenia:
    >
    > "- Akumulator 6800 mAh
    > [...]
    > - Koszyczek na 3 x AAA"

    A no no no, dobrze gadasz, o takie mi właśnie kwiatuszki chodzi!
    Ciekaw jestem, jakiemu geniuszowi udało się wycisnąć 4W ze struktury
    mniejszej od ziarenka maku...? Bo mi się taka laserkowa diodka kiedyś w
    łapce rozpadła, jak próbowałem ją na wierzch wyłuskać i trochę się za mocno
    szarpnęła, bo wszystko było "ciut za mocno spasowane".

    > :-D

    > ^^^^^^
    >
    > To kryptoreklama jednej z firm żarówkowych? ;-)

    Przypadkowa zbieżność. Hmm... chyba to na Allegro było, co jakiś czas szukam
    sobie do pokoju czegoś, aby mieć bardzo jasne światło, czasem potrzebne do
    dziubania się z elektroniczną drobnicą. Ale firmy serio nie pamiętam.
    Tylko mi żarówka na suficie wisi i grozi :)) Ale raczej przepaleniem się, bo
    to chińszczyzna często bywa w kiosku. Może w Castoramie coś nabędę, choć jak
    widziałem w necie wiertła tam nabyte po próbie przewiercenia czegoś
    błahego... to nie wiem, czy cokolwiek tam kupować...

    --
    Numery telespamerów: 814605413 222768000 616285002 845383900
    (będzie ich więcej, gdy zadzwonią)

  • 36. Data: 2015-04-24 23:48:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Apr 2015 07:50:52 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > No no, 8500 lumenów z paru watów to nawet japońce w laboratoriach nie
    > wyciągają. A na obudowie jest nawet bardziej ambitnie - 30000 W, 85000
    > lm :)

    30000W to moze byc typ. Na allegro pelno takich latarek, 1W, 3W itp.

    Ale z tymi lumenami to troche przesadzili ...

    J.

  • 37. Data: 2015-04-25 14:20:24
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > 30000W to moze byc typ. Na allegro pelno takich latarek, 1W, 3W itp.

    Nie sądzę...
    A nawet jeśli, to komuś, kto ma małą znajomość rzeczy mogą sugerować jasność
    odpowiadającą lampie o mocy danej w tych "W".
    Cuś, jak PMPO, tyle, że dla światła.
    Chociaż co do dobrych diod LED, to może być moc rzeczywista. Nie znaczy, że
    musi.

    > Ale z tymi lumenami to troche przesadzili ...

    Coś jak "cudowne" anteny dla krótkofalowców, o rozmiarach mniejszych, niż
    długość fali, a zysk podobno 18 dB.
    Chyba wobec rezystora... przykładowo - francuskie trójkąty, ciekawe, czemu
    po chwilowej modzie poszły w zapomnienie i używane są po prostu, Yagi, lub
    inne, dotąd sprawdzone i niezawodne.
    Chociaż, trójkąty mają dużą zaletę, wyjątkowo dobrze spisują się w
    pomieszczeniach zamkniętych w żelbetowych budynkach, pewnie dzięki składowej
    magnetycznej pola. I to chyba jedyna ich zaleta.
    Dyskutowałem z kimś, że to jest do dupy, na co kontrą była informacja, że
    trzeba to wykonać z dokładnością do ułamków milimetra. Czyli do dupy, bo się
    będzie bardzo wąsko stroić, skoro precyzja jest tak istotna. A komu się
    zechce przy zimowej piździawie wychodzić na balkon, by dostroić się do
    kolegi, który poszedł na sąsiedni kanał? O przemienniku nawet nie myślę...
    To już lepsza pętla z drutu dostrajana trymerem. Łatwiejsza, prostsza i
    można więcej kombinować. Chyba, żeby zdecydować w domciu to postawić i grzać
    sobie główkę częścią promieniowanej energii...

    Ale nic to, kończę i idę naPMPOwać kolejną antenę, 7-metrowy wertikal
    multiband, tyle, że on chodzi i można DXować.

  • 38. Data: 2015-04-27 20:30:56
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 24 Apr 2015 20:10:18 +0200 "ACMM-033" <v...@i...pl>
    napisał:

> [...]
    >łapce rozpadła, jak próbowałem ją na wierzch wyłuskać i trochę się za mocno
    >szarpnęła, bo wszystko było "ciut za mocno spasowane".

    Oj tam, oj tam, 90% potencjalnych nabywców nawet za dobrze nie wie co
    to są te waty, wiedzą tylko że im ich więcej tym lepiej. Wiadomo że
    nie warto kupować latarki np. 15000W jak na sąsiedniej aukcji jest dwa
    razy mocniejsza i to jeszcze z koszyczkiem na 3xAAA :-D

    >Może w Castoramie coś nabędę, choć jak

    Dobre żaró... WRÓĆ! kule grzewcze wstrząsoodporne są w Leroy Merlin.
    Mają nawet napis że zgodnie z którąś tam dyrektywą UE nie należy ich
    stosować do użytku domowego.

    Jest jeszcze polska firma Helios. Też robi/sprowadza niezłe kule
    grzewcze, ale nie trafiłem nigdzie na takie w sprzedaży (ponoć były
    też widziane w LM).

    W Castoramie faktycznie marny wybór żarówek, a to dziadostwo firmy
    Piła szybko się przepala i nie jest odporne na najmniejsze wstrząsy.
    Wkręciłem taką w przenośną lampę warsztatową i wystarczyło tylko mniej
    delikatnie odłożyć lampę (włączoną) na podłogę i było po żarówce...
    Malowałem niewielką konstrukcję stalową i padły mi przy tej robocie 3
    szt. takich żarówek.

    >widziałem w necie wiertła tam nabyte po próbie przewiercenia czegoś
    >błahego...

    To pewnie zależy jakie. Jak zupełnia taniocha typu Topex czy coś to
    pewnie tak, ale np. wiertła i bity Tivoly (firma podobno francuska) są
    całkiem dobre. Mam kilka wierteł z pokryciem TiN tej firmy i są nie do
    zdarcia. Na bity też nie ma co narzekać - nie do zaje...

    Kiedyś kupiłem wiertło widiowe SDS noname w Castoramie i po wykonaniu
    paru otworów ukręciła się część z wkładką widiową, a wierciłem w
    cegle, nie w betonie...

  • 39. Data: 2015-04-28 19:12:34
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Oj tam, oj tam, 90% potencjalnych nabywców nawet za dobrze nie wie co
    > to są te waty, wiedzą tylko że im ich więcej tym lepiej. Wiadomo że

    ... czym się różni kula od baby?
    Niczym, obie zużywają kilo waty :P

    > nie warto kupować latarki np. 15000W jak na sąsiedniej aukcji jest dwa
    > razy mocniejsza i to jeszcze z koszyczkiem na 3xAAA :-D

    I pójdź waść np. z taką czołówką, mającą koszyczek na AAA, gdzie od
    cywilizacji w pizdu daleko i pochodź sobie w nocy po terenie, starczy mi na
    dwie godziny? Bo mam obawy...

    > Dobre żaró... WRÓĆ! kule grzewcze wstrząsoodporne są w Leroy Merlin.
    > Mają nawet napis że zgodnie z którąś tam dyrektywą UE nie należy ich
    > stosować do użytku domowego.

    Przedwczoraj mi dupła ukraińska Iskra, wstrząsoodporna do sygnalizacji
    ulicznej, nie przeznaczona ten tego wiesz, śmiesznie, najpierw sobie
    pomigała, a potem powiedziała "peng" i ... ciemność widzę, widzę ciemność...

    > Jest jeszcze polska firma Helios. Też robi/sprowadza niezłe kule
    > grzewcze, ale nie trafiłem nigdzie na takie w sprzedaży (ponoć były
    > też widziane w LM).

    Ja się zastanawiam, czy iść w ża... kule grzewcze, czy sprawić sobie
    świetlówkę dużej jasności, czy LEDową może... Wątpliwości co do kuli mam, bo
    mi laptop bardziej grzeje, 8 gier na NK we flashu to nie każdy komp
    udźwignie.

    > To pewnie zależy jakie. Jak zupełnia taniocha typu Topex czy coś to

    Na Bartyckiej Topexów było od pyty, kiedyś, nie wiem, jak teraz, bo dość
    dawno nie byłem. Ale tam się drogo cholernie zrobiło, po zawór do sracza
    musiałem pójść na Zwierzyniecką, bo od cen na Bartyckiej posrać sie było
    można.

    > pewnie tak, ale np. wiertła i bity Tivoly (firma podobno francuska) są
    > całkiem dobre. Mam kilka wierteł z pokryciem TiN tej firmy i są nie do
    > zdarcia. Na bity też nie ma co narzekać - nie do zaje...

    Muszę spróbować, bo jak się tanie kupi, to tam starczy na jakieś kilka razy,
    a potem dupa.
    Mały mam ostatnio "przerób", to i strata wielka nie będzie, ale, jak
    znajomej odkurzacz naprawiałem, Zelmer Jupiter, który dokładnie podmodel nie
    pamiętam, to stwierdziłem, że dawno producent tak mocno czegoś nie, pardon
    le mot... nie spierdolił. Znajoma uskarżśała się na przerywanie, że jak się
    potrąci, to albo załapie, albo przestanie. Po nabujaniu się z otwarciem, bo
    wkręty porozmieszczane, że niech ich fiut, pierwszy defekt, to włącznik, nie
    stykał prawidłowo i nie włłączał obwodu... tzn. włączał, ale na słowo honoru
    i lekko tknąć wystarczyło, a przerywał. Rozebrałem, oczyściłem styki, bo od
    złego styku zasyfiały, przygiąłem skobę, ze stykało prawilno, składam, nie
    chodzi. Ruszam kablem, załapuje, puszcza. Bujam się z wyjęciem kołowrotka i
    stwierdzam, że jakiś chuj nasmarował to towotem, że ten zastygł na twardą
    skorupę, rozebrałem, oczyściłem, prysnąłem wd40 aby nie tarło (całkiem
    dobrze czyści mi się nim potencjometry), dogiąłem styki, bo ledwo ściskały,
    złożyłem, w mniejszej skali, ale dalej przerywa. Ponownie kolowrotek (dobrze
    jest mieć omomierz z przedzwanianiem) i się okazało, że urwał się kabelek od
    jednego z pierścieni slizgowych. Porządnie oczyściłem, odizolowałem
    końcówkę, pobieliłem, to samo z pierścionkiem, od drugiej strony rzecz
    jasna, duży lut, złożyłem i wreszcie jest dobrze. Wprawdzie to nie zostało
    zgrzane, ale wydedukowałem, że tam się grzać zbytnio nie powinno. Oczyściłem
    hamulec kołowrotka (zatłuściłem przy psikaniu WD40) i oddałem chodzące
    urządzenie.
    Jeśli, w znanych sklepach są takie badziewia, co się gną od palców, jeśli w
    jednym odkurzaczu mam 4 usterki złego styku, jeśli bit mi się zedrze po
    tygodniu używania, to... mam wymięknąć? CHyba się was tutaj podpytam :))

    > Kiedyś kupiłem wiertło widiowe SDS noname w Castoramie i po wykonaniu
    > paru otworów ukręciła się część z wkładką widiową, a wierciłem w
    > cegle, nie w betonie...

    Czyli pewnie widia była kawałkiem odprysku z fiuta, a nie widią, albo się
    panu robotnikowi zaruchało w kantorku i żeby na czas wypuścić założoną
    ilość, tu niedohartował, tam nie odpuścił, tu nie spiekł dobrze i wuj z tego
    w rezultacie wyszedł.
    Jest w TV taki program "Samochód marzeń(...)", pierwszy raz tam usłyszałem,
    że np. do skręcania silnika w Malaczu są specjalnie utwardzane śruby, że
    takie zwykłe się nie nadają. Ale pewnie Pan Henió (nie poprawiać) w
    warsztacie na peryferiach Poddupic Okrągłych, to sra na takie rzeczy,
    skręci, nie rozpada się od dotknięcia palcem, jedź pan, płacisz dwie stówy.
    A, że mu się po 5 km rozjebie, bo mu zatarte panewki ułamią kije, to
    szczegół. Bo np. oczyszczenie filtra oleju uznał za niepotrzebne, tłusto w
    misce? TŁUSTO. To jadź pan, będzie pan zadowolony (to akurat z innego
    programu). (A że kontrolka ciśnienia świeci, będzie świecić, bo tak ma być,
    przygazujesz, zgaśnie)
    Potwierdza się więc, że "biednego nie stać na tanie rzeczy".

  • 40. Data: 2015-04-29 13:07:17
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 24.04.2015 um 16:54 schrieb __Maciek:

> [...]
    > odpowiedni laser skombinować (kupić/wydłubać z czegoś/zrobić) w cenie
    > powiedzmy kilku stówek? Czy jednak zapomnieć o tym i iść w wycinarkę z
    Forget it. Laser zdobędziesz, ale drugiej pary oczu już nie.

    Waldek