  • 1. Data: 2017-08-05 16:24:43
    Temat: Miedz i stal
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Ktos tu sie pytal czy mozna miedziana/mosiezna rure ze stalowa
    polaczyc.

    Takie cos mi sie napatoczylo
    http://instalacjezmiedzi.pl/zastosowania/pitna-i-cie
    pla-woda

    mozna, ale woda musi plynac od stali do miedzi,a nie odwrotnie.

    Ciekawe.
    reakcjom eletrochemicznym to chyba nie zapobiegnie ?

    J.

  • 2. Data: 2017-08-05 16:42:43
    Temat: Re: Miedz i stal
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    >
    > Ciekawe.
    > reakcjom eletrochemicznym to chyba nie zapobiegnie ?

    Jako dziecko fascynowałem się różnymi elektrolityczymi bulgotaniami.
    Pamiętam, że produkty wytwarzane na elektrodach potrafią godzinami
    wędrować klika centymetrów wgłąb elektrolitu. Więc jeśli po miedzianej
    strone wytwarza się coś, co nieprzyjemnem jest dla stali, to takie
    zalecenie może miec sens (tekstu nie czytałem -- ci od instalacji
    rurzanych potrafią czasem okropne głupoty wypisywać, jestem nieco
    uprzedzony).

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2017-08-05 17:29:25
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-05 o 16:24, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Ciekawe.
    > reakcjom eletrochemicznym to chyba nie zapobiegnie ?

    Jony miedzi w wodzie powodują korozję żelaza.
    Żelazo ma niższy potencjał elektrochemiczny od miedzi.
    Każdy metal o niższym potencjale normalnym wypiera z roztworu soli metal
    o wyższym potencjale.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Szereg_napi%C4%99ciowy
    _metali

    WM

  • 4. Data: 2017-08-06 02:28:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Aug 2017 17:29:25 +0200, WM napisał(a):

    pla-woda

    > Jony miedzi w wodzie powodują korozję żelaza.
    > Żelazo ma niższy potencjał elektrochemiczny od miedzi.

    Tylko jony miedzi nie powinny sie w wodzie znalezc ... bo przeciez te
    miedziane rurki dlugowieczne i sie nie rozpuszczaja.

    W chlorowanej wodzie nie bylby juz taki pewny, ... ale przeciez sie
    nie rozpuszczaja.

    To nie zalezy jeszcze od stezenia ?

    J.

  • 5. Data: 2017-08-06 03:13:38
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-06 o 02:28, J.F. pisze:

    > Tylko jony miedzi nie powinny sie w wodzie znalezc ... bo przeciez te
    > miedziane rurki dlugowieczne i sie nie rozpuszczaja.

    Woda nie jest destylowana i zapewne coś co wypłukuje jony miedzi zawiera.

    http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.elemen
    t.baztech-article-BATC-0002-0066/c/httpwww_imuz_edu_
    plwydawofertawydwodazeszyt232008artykulykalembasa20i
    20in.pdf

    WM

  • 6. Data: 2017-08-06 03:17:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Aug 2017 03:13:38 +0200, WM napisał(a):

> [...]
    t.baztech-article-BATC-0002-0066/c/httpwww_imuz_edu_
    plwydawofertawydwodazeszyt232008artykulykalembasa20i

    Chlor pierwszy przychodzi na mysl ... ale przeciez taka instalacja
    jest bardzo trwala.
    Jakas minimalna ilosc tych jonow miedzi jest wyplukiwana.

    J.