    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Miedz i stal
    Date: Sat, 5 Aug 2017 16:42:43 +0200

    Pan J.F. napisał:

    > Takie cos mi sie napatoczylo
    > http://instalacjezmiedzi.pl/zastosowania/pitna-i-cie
    pla-woda

    > mozna, ale woda musi plynac od stali do miedzi,a nie odwrotnie.
    >
    > Ciekawe.
    > reakcjom eletrochemicznym to chyba nie zapobiegnie ?

    Jako dziecko fascynowałem się różnymi elektrolityczymi bulgotaniami.
    Pamiętam, że produkty wytwarzane na elektrodach potrafią godzinami
    wędrować klika centymetrów wgłąb elektrolitu. Więc jeśli po miedzianej
    strone wytwarza się coś, co nieprzyjemnem jest dla stali, to takie
    zalecenie może miec sens (tekstu nie czytałem -- ci od instalacji
    rurzanych potrafią czasem okropne głupoty wypisywać, jestem nieco
    uprzedzony).

    --
    Jarek